kittens in dierenwinkel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nijntje01

Re: kittens in dierenwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:39

klopt natas
Helaas zit er nog maar 1 in heel t stadje.
En dan nog 1 op t makado en 1 in de purmer.
Tja boycotten zou wel wat zijn.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:26

Die in het stadje en in de purmer zijn van dezelfde eigenaar! Die op het makado is wel een fijne winkel vindt ik! Dat zijn mensen die weten waar ze het over hebben!
EN ze verkopen geen kittens of pups in de winkel (naar mijn weten)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:48

ponyparadijs: in de purmer op het gildeplein dus is niet van dezelfde eigenaar, ik denk dat je in de war bent met faunaland op meerland

lobbes is idd een fijne winkel,daar kom ik ook altijd en nee die verkoopt alleen knaagdieren en vissen

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:52

die bedoel ik ja!
Wacht die op het gildeplein is ook wel oke.
Hahaha ga eigenlijk altijd in de weidevenne naar de dierenwinkel.
Dat is ook een hele fijne winkel!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:54

ah! judd zie je ! we blijken er toch meer te hebben :P

maargoed half [***] doorcrossen is ook geen optie :n
ik woon maar 5 min van de stad af dus kies toch voor lobbes op t makadocentrum,dat is dan dichterbij voor mij :j

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:09

Dat is ook zo! De halve stad door crossen is niks.
Ik woon niet meer in purmerend. Maar rij er elke dag nog door heen als ik naar stal ga. En woon in een 'gat' waar we niet eens een supermarkt hebben. Laatstaan een dierenwinkel.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:46

ponyparadijs: ik spiekte even in je profiel maar ik ken je! weliswaar niet persoonlijk maar via via ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 06:17

Echt waar?
Via via wie dan?
En ken ik jou dan ook?

nijntje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:06

Ik zie idd dat ik een aantal winkels niet meegeteld heb.
Heeft purmerend er toch meer dan ik dacht.

Dok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 18:04

Nog even een update ;) Ik heb de Partij voor de dieren gevraagd naar hun beleid/visie op de dierenverkoop in winkels. Voor de liefhebber zie onderstaande respons (tis een beetje taaie kost :D )

"Hartelijk dank voor uw email. De Partij voor de Dieren staat erg kritisch tegenover de verkoop van dieren in dierenwinkels en tuincentra. Wij willen dat de verkoop van pups en kittens zonder moeder in dierenwinkels verboden wordt. Onze Tweede Kamerfractie heeft de handel en huisvesting van gezelschapsdieren behandeld in het debat over de Wet Dieren. Ik zet hieronder het betreffende stuk voor u neer. U kunt onze gehele bijdrage lezen via de volgende link:http://www.partijvoordedieren.nl/content/view/148//Fractie/view/speech/205 Gezelschapsdieren en huisvestingseisen"Een groot manco van het voorliggende wetsvoorstel is in de ogen van de leden van de fractie van de Partij voor de Dieren het totaal ontbreken van wet- en regelgeving met betrekking tot het houden van gezelschapsdieren. Zoals ook blijkt uit de Memorie van toelichting heeft Nederland een omvangrijke industrie en handel, gericht op allerlei producten en diensten voor gezelschapsdieren. De leden vernemen dan ook graag van de minister hoe dit zich verhoudt tot haar uitspraak in hetzelfde artikel van de MvT dat ?commerciële overwegingen meestal afwezig zijn? wanneer het gaat om gezelschapsdieren.Is de minister bereid gezelschapsdieren een volwaardige plaats te geven in de wet Dieren, door middel van het stellen van regels ten aanzien van onder andere de huisvesting, de verzorging en de verkoop van gezelschapsdieren, met daarbij tevens aandacht voor de fokkerij, zowel bij rasfokkers als bij particulieren? Zo neen, waarom niet? Is de minister bereid landelijk beleid in te stellen ten aanzien van de omgang met en opvang van zwerfdieren, met name zwerfkatten, en dit op te nemen in de wet Dieren? Zo neen, waarom niet?Kunt u toelichten waarom u in de lijst vragen en antwoorden stelt dat de regels inzake huisvesting, verzorging en het verbod op dierenmishandeling voldoende waarborgen bieden ter bescherming van het dier dat wordt vertoond in media-, kunst- en amusementsuitingen? Kunt u uiteenzetten welke regels inzake huisvesting er gelden voor de verschillende diergroepen die worden ingezet voor amusementsdoeleinden, zoals bijvoorbeeld krokodillen die worden ingezet in shows, honden, katten en knaagdieren die gebruikt worden in televisieprogramma?s?" Ten aanzien van dierenhandel staan de volgende maatregelen in ons partijprogramma waar wij ons voor inzetten: *Dierenhandel* /Maatregelen / 4.4 Dieren dienen bij de verkoper en fokker op welzijnsvriendelijke wijze te zijn gehuisvest, die volledig tegemoetkomt aan de gedragsbehoeften van de dieren. In dat kader dient het Honden- en Kattenbesluit te worden gehandhaafd.4.5 Alle bedrijven die zich met de handel in gezelschapsdieren bezighouden, dienen verplicht gecertificeerd te worden.4.6 Er moet een algehele Identificatie & Registratieplicht komen voor honden en katten, onder andere via het plaatsen van chips.4.7 In de certificatie-eisen moet worden opgenomen dat de verkoper uitgebreide, ook schriftelijke informatie over de verzorging van een dier moet geven vóór de aankoop van een dier. Verder moet worden vastgelegd dat de verkoper van een dier de verantwoordelijkheid heeft om zich ervan te verzekeren dat de beoogde houder een dier welzijnsvriendelijk kan houden.4.8 Het personeel dat dieren verkoopt dient een opleiding te hebben gevolgd die voldoende kennis omtrent de aangeboden dieren garandeert.4.9 Hondenhandelaren moeten in de overdrachtspapieren vermelden wie de eigenaar van de moederhond van de verhandelde pups is en waar deze verblijft.4.10 De verkoop van pups en kittens zonder moeder in dierenwinkels dient verboden te worden.4.11 Er moet een verbod komen op de handel in dieren die in het buitenland onder slechte omstandigheden zijn gefokt. De Nederlandse, gecertificeerde handelaar dient alleen dieren van volgens de Nederlandse normen werkende buitenlandse bedrijven te verhandelen.4.12 Wanneer een handelaar wordt betrapt op overtreding van de fok- en/of importregels, is hij aansprakelijk voor de kosten van de medische behandeling van de dieren die daaruit voortvloeien. De nieuwe eigenaar krijgt deze bovengemiddelde kosten zonder zelf procederen vergoed. Daarnaast dient de handelaar een houd- en handelsverbod opgelegd te krijgen. Bij Kamervragen die wij de minister stelden over de opvang van konijnen en knaagdieren hebben wij de minister gevraagd hoe zij de verkoop van konijnen in tuincentra beoordeelt, waarbij deze op ooghoogte van kinderen worden geplaatst, in het kader van het streven naar vermindering van impulsaankopen van dieren. De minister gaf in haar antwoord aan dat de branche een verantwoordelijkheid heeft om (potentiële) kopers te informeren dat de aanschaf van een dier meebrengt dat het dier een goede verzorging behoeft. En dat er op dit moment gewerkt aan wordt de opzet en invulling van een certificatiesysteem voor deze branche. De Kamervragen en antwoorden kunt u via de volgende link lezen:http://www.partijvoordedieren.nl/content/view/148/Fractie/view/kamervragen/476 Dit jaar nog diende ons Kamerlid Esther Ouwehand een motie in om de verkoop van dieren in tuincentra te verbieden, maar helaas was hier geen Kamermeerderheid voor: 24-03-2009Motie-Ouwehand over een verbod op de verkoop van dieren in tuincentraDe Kamer, gehoord de beraadslaging, overwegende, dat de verkoop van dieren in tuincentra leidt tot ongewenste impulsaankopen en uiteindelijk tot een groot aantal dieren dat op straat en in opvangcentra terecht komt; verzoekt de regering een verbod in te stellen op de verkoop van dieren in tuincentra, en gaat over tot de orde van de dag. Ouwehand Indiend door: OuwehandVoor: PvdD, SP, GLTegen: PvdA, CDA, CU, VVD, SGP, LVer, D66, PVVStatus: verworpen Er valt nog veel te verbeteren in de dierenbranche. De Partij voor de Dieren zal daarom de verkoop van dieren in dierenwinkels en tuincentra aan de orde blijven stellen in de Kamer en pleiten voor meer en betere wet- en regelgeving om gezelschapdieren te beschermen. Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Imke BanenPartij voor de Dieren www.partijvoordedieren.nl"

nijntje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:08

taaie kost is het zeker.

Was gister nog even in de desbetreffende winkel en zag dat er nog steeds 1 katje zat.
Zo zielig.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:42

LimaMambo schreef:
Klijntjuh schreef:
In Den Haag zit er ook een die al jaren pups en kittens verkoopt.
En in Rotterdam is een dierenboutiek begonnnen met de verkoop van *broodfok-onder-leugens-behangen* Chihuahua pups..

vip hond :P
daar heb ik nog gesolliciteerd maar toen ik er achter kwam dat ze dat deden, ben ik er niet verder op in gegaan
trieste zaak hoor :(

Toen ik er was (vond het zo ongeloofwaardig, moest het zien! we zijn voor de zekerheid zonder hondjes gegaan..)
was er 1 pupje.. de laatste.. ik geloof €1800,- wat ze er voor vroegen. Een zielig hoopje bruin-achtig pupje.. heel aandoenlijk.
Net 7 weekjes oud, ouder echt niet. (had net mijn 2de pup met 7 weken opgehaald..dus dan weet je het wel;) )
Pasje net in je hand (mochten niet vasthouden natuurlijk, mochten van 2 meter afstand kijken), super slaperig, en piepjong dus..

Dus ik vragen:' hoe oud is ze?'
'17 weken'
'ohw 7 weekjes'
'nee, 17! weken'

'nee, dat kan niet, zou ik de stamboom mogen zien?'
(hij had me in geuren en kleuren verteld over dat het diertje een stamboom had, en van een fokker kwam die al 8 jaar fokt (WELKE RANDDEBIEL ZOU DAN INEENS BESLUITEN ZIJN PUPS AAN ZO'N ZAAK TE DOEN!) anyway.. dus ik vroeg de stamboom te mogen zien, omdat de leeftijd niet klopte. PUNT

'nee, die ligt in de kluis, en blabla..'
Dus ik: 'maar als ik de pup wil kopen, dan mag ik toch wel de stamboom zien'
'ja, na de koop kan dat inderdaad'

nou nog een hoop gezeik, gelieg en bedrieg, en toen had ik het niet meer..

17 weken mijn asss....

maar het pupje was de week erop mooi verkocht, en ze hebben nu weer een nieuwe 'lading'.

Achtelijke 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 }:0 }:0