gina2003 schreef:Als ik jou was, zet een koitje buiten met wat voer erin, en probeer of hij daarin wil gaan, als dat lukt, kun je het kooitje dicht doen en hem zo vangen.
Dan naar binnen halen en dan proberen hem handtam te maken, desnoods doe je de kooi pas open als je in de badkamer staat met de deur dicht of zo, zodat hij niet weer kan ontsnappen zeg maar.
Ik weet niet of het verstandig is hem bij die andere te zetten, ratten zijn ook vechters en gaan net zolang door tot de andere dood is, dit heb ik helaas eerder gezien..
als je het wilt proberen zou ik de kooien naast elkaar zetten, kijken wat ze met elkaar doen als ze elkaar zien en ruiken en aan de hand daarvan kun je beslissen wat je gaat doen.
succes ermee
hier wilde ik als ratten houder even op reageren.
rratten zijn de meest sociale beestjes die ik ken, en zijn zeker niet altijd vechters ( mannen meer dan vrouwen )
ik heb in totaal 12 vrouwen bij elkaar gehad,, en lang niet allemaal uit het zelfde nest. in het jaar gingen dr wel 2 dood en kwamen er wel 2 bij of soms meer en dan weer minder, maar heb nog noooit vechters gehad.
ook mijn 5 mannen die konden het prima met elkaar vinden en zijn zo klakkeloos bij elkaar gegooit. even 5 mnuten hommeles en dan is het over

nu heb ik 3 dames bij elkaar zitten waarvan geen enkel zusjes zijn,, en die zijn ook zo hopla in de kooi gedaan met zn 3tjes en ze zijn nu de dikste vrienden

kooitjes tegen elkaar aan wekt juistagressie op en ze kunnen erlkaar verwonden door de tralie,, en worden gak van verlangen

zoals ik eerder las, neutraal terein is inderdaad het beste

maar niet mijn keuze om de rang orde te bepalen

jammer dat het een kereltje is, en dat je zo ver weg woont.
groetjes