Hond uit asiel of puppy?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 12:21

Moosje schreef:
classic_life schreef:
Bedankt voor alle reacties!
Ik heb diverse asiel en rspca opgezocht en geinformeerd, maar ben nog steeds op zoek naar de juiste hond. Ik weet nu wel dat ik voor een jongere hond met veel energie heeft, zoek simpel weg omdat mijn huidige hond een soort van adhd geval is.

Heb je al op http://www.hondenherplaatsing.eu gekeken?

Daar zullen vast wel hele leuke zitten, maar denk niet dat ze die voor een klein prijsje naar Australie sturen ;) maar in ieder geval bedankt.

m1992

Re: Hond uit asiel of puppy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:45

ik persoonlijk zou een pup nemen, wij hebben al een labrador teefje van bijna 2 jaar oud. Als wij er nog 1 bij zouden nemen zou dat zeker een pup zijn, gewoon omdat ik dat zelf heel leuk vind, het opvoeden van een pup etc. Er gaat natuurlijk wel veel tijd in zitten, en als je dat niet hebt of daar geen zin in hebt is een hond uit het asiel ideaal. Honden uit het asiel verdienen natuurlijk ook een gouden mandje.. in een kennel zitten de hele dag is ook niets..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:30

Kan je uit ervaring vertellen dat je in een hond uit het asiel of herplaatsing evenveel tijd en energie moet steken, zo niet meer.

Maar het is dankbaar werk :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:34

Ik heb een hond uit het asiel [BB-ITP] Droef 17 jaar ITP en ben echt super blij met hem. Zou de volgende keer zo weer een hond uit het asiel nemen.

Het is een hond met gebruiksaanwijzing, maar die hebben we erbij gekregen zeg maar. Ze hebben ons in het asiel prima voorgelicht over de hond. Het is inderdaad dankbaar werk :j

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:15

Ik zou ook een kijken bij pedigree.com.au Die hebben tegenwoordig ook een adoptie programma. Tenminste dat is hier in South Australie, maar ik neem aan dat die ook bij jullie zitten. Hebben jullie ook de Animal welfare league?

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 10:02

pedigree's co, is petrescue, heb ik al aantal keer voor gekeken en gebeld, maar helaas nog geen geluk. De AWL is voornamelijk het oosten helaas...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:22

ik heb zelf voor een pup bij een fokker gekozen. o.a. omdat ik perse een hond van een bepaald ras wilde.

maakt het ras je niet zoveel uit, dan kun je ook prima een pup uit het asiel halen.

heb je geen tijd voor het opvoeden en zindelijk maken kan een volwassen hond ook een goede oplossing zijn. probleem is dan wel dat gedrag afleren vaak
moeilijker is dan aanleren.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 02:14

ik ga morgen een 5 maanden oud hondje ophalen uit het asiel. Hij moet nog veel leren, maar daar ben ik wel bereid voor. Hij komt 2 weken op proef, daarna besluit ik om hem helemaal te willen en of het allemaal klikt.
Dit is de kleine man, een kelpie x ?
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 11:47

Leuk kereltje :+:

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 11:50

Wat een schatje :)

Ik heb zelf twee honden, eentje al vanaf ze puppy was, de andere als driejarige uit het asiel, en het zijn allebei lieverds :) Seppe (asielhond) heeft wel een medisch meer kleine probleempjes, omdat hij vroeger ernstig verwaarloosd is geweest, maar qua karakter is het echt de liefste hond die er bestaat.

Veel plezier met je nieuwe hond!

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:48

Even afwachten natuurlijk, maar volgens mij wordt het een superkeuze :D! Lekker eigenwijs én lief koppie!
Gefeliciteerd met je nieuwe huisgenoot *\o/*

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:56

Wij hebben een half jaar geleden een hond uit het asiel gehaald, was toen net 2 jaar. Tuurlijk zitten er goede en wat minder geschikte honden tussen. Wij zijn naar het asiel gegaan en waren beide meteen verliefd op onze hond. Wij hebben onze hond uit een Belgisch asiel. Ik moet zeggen dat ik veel verschil merk wat betreft de manier van het adopteren van honden. Vanuit dat asiel in België kwam er ook iemand thuis langs om te kijken waar de hond terecht zou komen..dit was in andere asiels in Nederland (hier in de buurt althans) niet het geval. Daar is het een kwestie van handtekening zetten en het dier is van jou. Ik vind het België erg goed geregeld en die mensen weten ook veel over het dier te vertellen en geven het dier niet zomaar aan iedereen mee. Onze hond heeft er meer dan een jaar gezeten omdat ze niet de juiste persoon konden vinden. Ik vind een puppy ook erg leuk, vind het jammer dat we onze hond niet als pup gekend hebben maar toch ben ik dol op 'm. Ik vind het een prettig idee dat we een hond na een jaar uit het asiel hebben kunnen halen.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:56

Oh zie nu pas dat je al een keus gemaakt hebt!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:20

harstikke goed dat je een hond uit het asiel gaat halen
maar verwacht tijdens de 2 weken proeftijd niet teveel
de hond moet eerst goed wennen aan jullie en kan dus de eerste 2 weken heel anders zijn dan hij eigenlijk is
denk hier goed bij na want veel mensen brengen na 2 weken proeftijd een hond terug terwijl in 2 weken tijd de hond nog niet goed kan laten zien wat voor hond het is
ik heb zelf 3 weken geleden een hond geadopteerd uit het asiel ; zie mijn onderschrift

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:28

Hier ook een asielhond.......geen dag spijt van gehad.
Ondanks de lastige momenten omtrend zijn karakter in het begin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:12

Ik heb er wel spijt van gehad, niet van de hond, dat is de mooiste hond ooit geweest, wel van een aantal medische problemen, die het asiel verwaarloosd had :( heeft me ontzettend veel geld gekost, toen. Ik heb het er met liefde ingestoken, een hond zal hier niet verwaarloosd worden, maar vuil vond ik het wel.

Op dat punt konden wij betalen, maar de eigendomspapieren kreeg ik niet....... als je eigenaar wilt blijven als asiel, neem dan ook je verantwoordelijkheden. Maar helaas...... I'm sorry, ik doe het niet meer.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:05

Dat is zeker te begrijpen Yamcha :j

Dingo heeft tot nu toe alleen een maagtorsie gehad (ik was gelukkig op tijd en ben zelf paravet)... en verder staat hij op de glucochondro uit voorzorg wegens eén 'iets' minder goede heup.

Je moet inderdaad wel een beetje geluk hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:30

Ja, dat was gewoon onze pech...... slechte voorlichting en torenhoge DA rekeningen..... had er een knappe hond van kunnen kopen (maar die had ik al he 8-) )

Daarna grote problemen met een herplaatser, enfin, dat verhaal ken je, dat doet deze dame dus ook niet meer :n
Om het geld maakt het iig geen klap uit in mijn geval :D en da's een beetje triest, maar wel waar.......

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:34

Als je zo'n rotervaring hebt, kan ik me wel voorstellen dat je het niet zo snel weer zou doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:55

Dat is het gewoon, het is gebaseerd op slechte ervaringen..... is persoonlijk...... maar ik zal het ook niet iemand aanraden. Maar daarom kan ik nog wel genieten van een leuke hond, da's heel iets anders wat :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:00

Precies ;)
Ik heb toevallig een hele goede ervaring, waardoor ik het wel mensen aan kan raden. Is maar net wat je zelf hebt meegemaakt inderdaad.

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:59

classic_life schreef:
ik ga morgen een 5 maanden oud hondje ophalen uit het asiel. Hij moet nog veel leren, maar daar ben ik wel bereid voor. Hij komt 2 weken op proef, daarna besluit ik om hem helemaal te willen en of het allemaal klikt.
Dit is de kleine man, een kelpie x ?
Afbeelding

wat een schatje!
ik hoop dat alles goed gaat & het klikt! :D

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:16

Ah wat een schatje! :D goed dat je voor een asielhond bent gegaan :D

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:21

O wat een lieverd!!! Ik hoop dat je heel veel plezier van deze kleine man zult hebben!! Super dat je er een uit het asiel hebt gehaald, wat zal hij gelukkig zijn! +:)+ Laat je ons weten hoe het met hem gaat??

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:56

Ik heb ook 2 honden uit het asiel gehad.
En alle opvolgende dieren gaan daar ook vandaan komen.
Mensen die zich vergist hebben in honden zijn imo voor het uiterlijk gegaan, en hebben volgens mij niet goed naar de hond gekeken.
Als je een hond uit het asiel haalt, krijg je de tijd om hem te leren kennen, uit te laten, mee te spelen en langs de katten te lopen (de 2 asiels waar wij kwamen wel dan) en daaruit kan je beslissen of de hond geschikt is.

wbt gezondheid hebben wij heel veel geluk gehad.
maar ook niet-asiel honden kunnen zien worden. vergis je daar niet in.

top dat je er voor gekozen hebt een herplaatser te nemen.
lief koppie iig! succes ermee!