Ik vind het niet nodig, niet mijn manier.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
HBVisser schreef:Oew, een Tosa, dat vind ik nou ook gaaf. Hihhi jouw reu klonk als mijn Bullmastiffreu. Die kon ook zo zelfverzekerd de ring in lopen. En als de keurmeesters bij hem kwamen, zo heel stoer 2 keer kwispelen om ze vervolgens compleet te negeren.
@Kohtje: mijn honden zouden dus never nooit bij jou in het pension komen. Wat weinig begrip voor dieren die zich compleet aan moeten passen in een nieuwe situatie.
Poeh, kan niet zeggen wat ik zou doen als ik erachter zou komen dat er aan mijn hond gerukt en geplukt wordt in een pension. En een sliplijn komt er al helemaal niet aan.
HBVisser schreef:Nou, sorry hoor, maar ik vind het echt kul.
Ik heb me er al heel lang in verdiept en het is volkomen achterhaalt. Gebasseerd op onderzoek in wolven die notabene in gevangenschap leefden en hierdoor geen natuurlijk gedrag meer vertoonden. Daar staat die hele dominantietheorie op.
Komt nog eens bij dat een hond geen wolf is en wij geen honden zijn. Dus het hele roedelgebeuren gaat al niet op. Simpelweg omdat wij geen hondenlichaamstaal beheersen.
Uiteraard zijn er regels. Regels zijn ook nodig om vreedzaam met elkaar samen te leven. Die regels zorgen ervoor dat ieder zijn taak weet in de groep en een ander niet ergert. Dat voorkomt ruzie.
Maar geloof me, als iemand een "dominant ras" heeft dan ben ik het wel. Het staat zelfs in de rasbeschrijving van de Bullmastiff.
En mijn hond mag gewoon op de bank enz. Heeft geen gekke regels waar we ons aan moeten houden. Ik heb maar 1 regel, als ik zeg "hier" dan kom je ook hier. Zo niet, dan kom ik je halen en dan ben je nog niet jarig.
De rest van alle truckjes is bijzaak, hoewel ze die ook goed kan hoor. Lola is sociaal, luistert goed, loopt niet weg en is lief voor alles wat leeft.
En haar plek is naast mij, wij zijn een team waarin ik de leiding neem.
Yamcha schreef:Natuurlijk moeten er regels zijn diessel.
Grenzen testen doen alle honden...... alleen ik denk dat je daar niet te krampachtig mee moet zijn (zoals ik soms mensen bezig zie). Daar wordt de relatie die je met je hond hebt, niet duidelijker op. Juist dat krampachtige zorgt voor inconsequentie.
Uiteraard had ik ook zo mijn regels..... maar dat ging gewoon op een relaxte ontspannen manier, terwijl mijn hond heus de onderdanigste niet was......
Wat ik bedoel te zeggen, is dat als duidelijk is dat jij de baas bent, en de plek van de hond duidelijk is, dan kun je daar in alle rust vorm aan geven.
HBVisser: volledig mee eens!!!!
HBVisser schreef:Maar geloof me, als iemand een "dominant ras" heeft dan ben ik het wel. Het staat zelfs in de rasbeschrijving van de Bullmastiff.
En mijn hond mag gewoon op de bank enz. Heeft geen gekke regels waar we ons aan moeten houden. Ik heb maar 1 regel, als ik zeg "hier" dan kom je ook hier. Zo niet, dan kom ik je halen en dan ben je nog niet jarig.
De rest van alle truckjes is bijzaak, hoewel ze die ook goed kan hoor. Lola is sociaal, luistert goed, loopt niet weg en is lief voor alles wat leeft.
En haar plek is naast mij, wij zijn een team waarin ik de leiding neem.