Pitbulls scheuren kind (6) aan stukken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:59

als mijn honden pups hebben zijn ze gelukkig heel braaf naar onze dochter toe, maar ik blijf altijd oplettend, want ik zou het mezelf nooit vergeven. Ook ik vertrouw mijn honden dus niet voor 100% met pups naar onze dochter toe, terwijl ze nog nooit uitgehaald hebben of naar haar gegromd hebben.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:59

Quellian schreef:
kimmie261 schreef:
je zou jezelf een mes tussen de ribben moeten steken,jij als ouder hebt dan gruwelijk gefaald!!

Oke, ander iets... ik ken iemand die een hond uit de opvang heeft gehaald een aantal weken geleden. Hond schijnt vaak vaak vaak herplaatst te zijn en schijnt uit te halen naar kinderen (en vrouwen). Kind in kwestie is bang voor de hond, vrouw in kwestie ook, hond gehoorzaamt alleen de man.

Wat zou je met zo'n hond doen?

LimaMambo, ik heb ook een mishandelde hond thuis, dus daar hoef je me niets over te vertellen. Kan je alleen uit ervaring zeggen dat karakter heel erg belangrijk is.

een ander adres vinden, waar geen kinderen zijn, waar die hond rustig kan wennen en zijn plek leert kennen, evt met begeleiding
Mocht de hond dan nog afwijkend gedrag vertonen, dan een spuitje
de hond zelf houden, terwijl de vrouw en kind er vang voor zijn is vragen om problemen

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:01

[/quote]
Oke, ander iets... ik ken iemand die een hond uit de opvang heeft gehaald een aantal weken geleden. Hond schijnt vaak vaak vaak herplaatst te zijn en schijnt uit te halen naar kinderen (en vrouwen). Kind in kwestie is bang voor de hond, vrouw in kwestie ook, hond gehoorzaamt alleen de man.

Hond niet in huis nemen als je kinderen hebt. En ook niet als je een teergevoelig vrouwtje hebt. Met zo'n hond kan het echt wel goed gaan komen, maar heeft wel een baas nodig die BAAS is en zeker niet bang is.
Niet iedereen is geschikt voor zo'n hond.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:02

Verschrikkelijk voor dat kind, een kind hoort nooit alleen te zijn met honden. Maar je kunt het gewoon niet altijd voorkomen, al zou ik in het geval met pittbulls het dus niet accepteren dat mijn kind bij die honden kwamen. Elke hond kan bijten, maar het risico dat als een pittbull bijt met alle gevolgen van dien is mij te groot.

Over die pups, agressie zit vaak wel in de genen. Goede opvoeding zal grotendeels helpen, maar je krijgt nooit alles eruit.

Over die herplaatser: Zo'n hond zou ik uberhaupt al niet voor kiezen, je moet een hond kiezen die bij je gezin/situatie past. Je kunt de klok erop gelijk zetten dat dit straks eens fout gaat. Heel sneu voor de hond maar ik zou zo'n hond niet willen hebben. Je geeft zo'n hond een kans, het gaat vroeg of laat fout en dan moet de hond wederom weg. Nee mijn keus zou het niet zijn.
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 22-07-09 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:03

Quellian schreef:
kimmie261 schreef:
je zou jezelf een mes tussen de ribben moeten steken,jij als ouder hebt dan gruwelijk gefaald!!

LimaMambo, ik heb ook een mishandelde hond thuis, dus daar hoef je me niets over te vertellen. Kan je alleen uit ervaring zeggen dat karakter heel erg belangrijk is.

dat is dus weer zo'n hersenloze madam en een domme opvang. Als zo'n hond al niet goed bij kinderen kan waarom word hij dan geplaatst bij een vrouw met een kind :n En een vrouw die bang is voor hem.
Plaats zo'n hond bij iemand die re verstand vn heeft en zo'n hond nog een prettig leven kan geven.Als er nu weer wat gebeurd is de hond natuurlijk weerde dupe. Echt waar ik kan me hier zo kwaad om maken!!!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:04

MISTRAL94 schreef:
Limamambo: Zo'n hond zou ik uberhaupt al niet voor kiezen, je moet een hond kiezen die bij je gezin/situatie past. Je kunt de klok erop gelijk zetten dat dit straks eens fout gaat. Heel sneu voor de hond maar ik zou zo'n hond niet willen hebben. Je geeft zo'n hond een kans, het gaat vroeg of laat fout en dan moet de hond wederom weg. Nee mijn keus zou het niet zijn.

was niet mijn vraag hoor :P ik had die hond niet eens in huis genomen want dat is vragen om problemen

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:04

Limamambo, zo'n hond zou niet eens weer herplaatst moeten worden.
Ik kijk wel eens naar animal planet en vind dat de karaktertesten die daar gebruikt worden ook hier in asiels moeten worden toegepast.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:05

Opvang heeft gelogen over het verleden van de hond of ze wisten het niet (kon volgens hun heel goed met kinderen) en wil hem niet terug. Stel in kwestie heeft contact gehad met de eerste eigenaar en die heeft nooit problemen met de hond gehad, blijkt de eigenaren erna wel.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:07

Ik vind het diep triest, en vooral omdat de honden overal de schuld van krijgen, die mensen hadden hun zoon nooit alleen die kennel in moeten laten gaan!! Ik heb zelf een zoontje van 11 maanden en wij hebben 2 honden die honden zijn echt super lief je kan er alles mee doen, maar ik zal mijn zoontje nooit maar dan ook nooit alleen laten met mijn honden!! Zelfs niet als ik bv even na de wc ben etc. Vind het dus ook belachelijk dat die honden af worden gemaakt, want hun volgen hun instinct gewoon. Niemand weet wat dat jongetje heeft willen doen, mischien heeft hij wel een pup willen pakken en dat de moeder dat heeft willen beschermen... niemand zal het ook ooit nog te weten komen. Vind het echt een domme actie om dat kind alleen na die honden te laten gaan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:09

LimaMambo schreef:
MISTRAL94 schreef:
Limamambo: Zo'n hond zou ik uberhaupt al niet voor kiezen, je moet een hond kiezen die bij je gezin/situatie past. Je kunt de klok erop gelijk zetten dat dit straks eens fout gaat. Heel sneu voor de hond maar ik zou zo'n hond niet willen hebben. Je geeft zo'n hond een kans, het gaat vroeg of laat fout en dan moet de hond wederom weg. Nee mijn keus zou het niet zijn.

was niet mijn vraag hoor :P ik had die hond niet eens in huis genomen want dat is vragen om problemen

Sorry sorry sorry :o Heb je naam verwijderd voordat iedereen jou hierop aanspreekt :D

Konstantine

Re: Pitbulls scheuren kind (6) aan stukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:10

Nou, dan pas je ook lekker op je kind zeg...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:11

NonaWen schreef:
Om sommige reacties kan ik écht pissig worden hoor.. :?

Hoe dóm ben je!?
Om je 6 jarige kind! PITBULLS te laten voeren? :? :? :?

Maar het is áltijd de schuld van de honden.. werkelijk waar |o

Een kind van 6 kan je prima in het bijzijn van een volwassene een lieve pitbull laten voeren...
Een kind van 6 kan ook prima terwijl ouders het verboden hebben naar buiten sluipen, door zijn geheime doorgang in de heg naar de buren sluipen, waar diezelfde lieve pitbull pups heeft gekregen en die vervolgens ook gaan voeren...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:12

MISTRAL94 schreef:
Over die pups, agressie zit vaak wel in de genen. Goede opvoeding zal grotendeels helpen, maar je krijgt nooit alles eruit.

wie zegt nu dat die honden agressief zijn geweest???

je weet niet wat er gebeurd is,hoe het gegaan is,een terrier op zich heeft al veel "scherpte" in zich,daar hoef je geen pitbull voor te heten,ik denk dat iedereen weleens een yorkie in zijn broekspijp heeft gehad :D

daarnaast,een kennis heeft 2 amstafss en die had een nestje,ze was erbij en ik ook,teefje was echt de blijheid zelves,geloof me,blijer kan een hond gewoon niet zijn in zijn leven,afijn hondje heeft haar pups,vriendin loopt even weg naar beneden,ik blijf bij de teef..zeg nog heel lief,aaahhh wat heb je mooie puppies"en die hond,die viel me zo aan...puur verdediging van die puppies,nu was het meer een "wraauuw" naar mij,maar zouden daar meerdere honden hebben gezeten,heb je kans dat die de boel over hadden genomen en ik aangevallen was geweest door dus die andere honden...

tja zijn ze dan agressief of is dat instinkt,en had ik niet als vreemde bij dat hondje moeten blijven??

ik blijf erbij,die ouders hadden met een heel simpel hangslot op het hek van de kennel dit moeten voorkomen,je kan je 6 jarige kind gewoon niet vertrouwen bij welke honden dan ook,en zeker niet als er dan ook nog pups liggen.. :n

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:12

MISTRAL94 schreef:
Verschrikkelijk voor dat kind, een kind hoort nooit alleen te zijn met honden. Maar je kunt het gewoon niet altijd voorkomen, al zou ik in het geval met pittbulls het dus niet accepteren dat mijn kind bij die honden kwamen. Elke hond kan bijten, maar het risico dat als een pittbull bijt met alle gevolgen van dien is mij te groot.

Ga ik helemaal in mee.

Wij hebben ook jonge kinderen en een hond, maar een hond waar niets van een dergelijk ras in terug te vinden is, daarnaast ken ik het karakter van haar vader en moeder en wat voor rassen daar achter zitten.
Een super lief dier, maar het is en blijft een hond en je weet nooit wat er in dat koppie omgaat.
Hoe lief ze ook is voor ons, de kids, de katten, mijn paard en andere honden, we laten haar nooit alleen met onze jongste, want je weet het maar nooit!
Daarnaast wijzen wij onze kinderen er doorlopend op hoe met de hond om te gaan en andersom ook wijzen wij onze hond terecht als deze te wild is bij de kinderen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:13

kimmie261 schreef:
het is vreselijk voor die ouders en dat kind,maar ja die honden in een kennel,hun terratorium,hun puppies,er hoeft er maar 1 aan te vallen en de rest doet mee...

Het is waarschijnlijk een voorbeeld van feitelijk normaal hondengedrag.
We kennen de aanleiding en het verloop niet. Dat kan een escalatie van een onbenullig detail zijn waar het kind hondverkeerd op heeft gereageerd. Een jong kind hoort niet in deze makkelijk escalerende situatie. Punt.

Dat de huidige mens zó ver van natuurlijk gedrag is geraakt dat ze er geen biet van begrijpt geeft dit soort problemen.
Neem een hond die katten achtervolgt of het konijn van de buren dood bijt. Sociaal ongewenst, maar wel normaal hondengedrag.
De incidentsituatie is simpel 8)7

Schuld: ouders.
De honden treft hoogstwaarschijnlijk núl blaam.
Afmaken is afreagerend wraakgedrag.

hc

branco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:15

Quellian schreef:
En uiteraard zal de mentaliteit daar anders zijn, ken het echte 'vechthondprincipe' alleen van Animal Planet en dat staat me niets aan, toch een bepaald slag mensen.
[/quote]

Dan heb je waarschijnlijk nooit goed gekeken. Inderdaad helaas vaak een bepaald slag mensen. (dom, associaal etc.)
Maar altijd het zelfde soort hond; Super lief en 100%betrouwbaar naar mensen, totdat dat helaas verpest wordt door een slecht opvoeding. Vechthonden zijn trouwens vaak zelfs als ze ingezet worden voor hondengevechten nog steeds heel betrouwbaar naar mensen. Niet erg handig namelijk als ze bij een gevecht niet door een mens uit elkaar gehaald kunnen worden.

Wat betreft dit bericht, heel verschrikkelijk. maar ook dom om je kind daar alleen naar toe te laten gaan.
Afmaken lijkt me niet nodig. Misschien die oudere honden als die niet meer een heropvoeding kunnen krijgen van iemand.
Die pups kunnen natuurlijk gewoon normaal opgevoed worden en dan worden het ongetwijfeld super honden.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:17

Ik vind het echt vreselijk om het te lezen zo'n berichten...
Het is altijd een zwaar verlies als je kind wordt aangevallen door honden...

Maar iedere hond, groot of klein moet goed opgevoed zijn en niet constant opsluiten in zo'n kooien.

Maar even langst de andere kant, wil ik ook graag weten wat er in het hoofd van de honden omging, heeft het kind iets aan de pups gedaan? heeft hij met het eten staan spelen en staan uitdagen??
Maar dat geeft men niet mee in de persberichten (in dit geval weet men het niet)
Ooit heb ik eens vernomen een Rottweiler had een kindje aangevallen, bij een autopsie bleek dat het dier potloden in zijn oor gedrukt had waarschijnlijk tot binnenin diep genoeg dat het dier pijn had, maar dan mag je als ouder zijnde, je kind niet alleen laten met honden.

Voor mij is een poedel even stout als een pitbull hoor...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:17

Huertecilla schreef:
kimmie261 schreef:
het is vreselijk voor die ouders en dat kind,maar ja die honden in een kennel,hun terratorium,hun puppies,er hoeft er maar 1 aan te vallen en de rest doet mee...

Het is waarschijnlijk een voorbeeld van feitelijk normaal hondengedrag.
We kennen de aanleiding en het verloop niet. Dat kan een escalatie van een onbenullig detail zijn waar het kind hondverkeerd op heeft gereageerd. Een jong kind hoort niet in deze makkelijk escalerende situatie. Punt.

Dat de huidige mens zó ver van natuurlijk gedrag is geraakt dat ze er geen biet van begrijpt geeft dit soort problemen.
Neem een hond die katten achtervolgt of het konijn van de buren dood bijt. Sociaal ongewenst, maar wel normaal hondengedrag.
De incidentsituatie is simpel 8)7

Schuld: ouders.
De honden treft hoogstwaarschijnlijk núl blaam.
Afmaken is afreagerend wraakgedrag.

hc

10000% mee eens

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:18

branco schreef:
Dan heb je waarschijnlijk nooit goed gekeken. Inderdaad helaas vaak een bepaald slag mensen. (dom, associaal etc.)
Maar altijd het zelfde soort hond; Super lief en 100%betrouwbaar naar mensen, totdat dat helaas verpest wordt door een slecht opvoeding.

Elke hond kun je vals maken, maar niet elke hond wordt 100% zuiver geboren. Hetzelfde geldt voor mensen, sommige mensen worden moordenaar terwijl ze een voorbeeldige jeugd hebben gehad.

Wat te denken van inteelt? Losse draadjes in de kop? Er zit echt weleens een hond bij die niet helemaal zuiver is van karakter.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:19

Quellian schreef:
branco schreef:
Maar altijd het zelfde soort hond; Super lief en 100%betrouwbaar naar mensen, totdat dat helaas verpest wordt door een slecht opvoeding.

Elke hond kun je vals maken, maar niet elke hond wordt 100% zuiver geboren. Hetzelfde geldt voor mensen, sommige mensen worden moordenaar terwijl ze een voorbeeldige jeugd hebben gehad.

Wat te denken van inteelt? Losse draadjes in de kop? Er zit echt weleens een hond bij die niet helemaal zuiver is van karakter.

zoals dat bij elk ras voorkomt..
en zoals dus geld bij elke hond met een steekje los: afmaken
en zoiets is niet ras gebonden

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:20

kimmie261 schreef:
MISTRAL94 schreef:

wie zegt nu dat die honden agressief zijn geweest???

je weet niet wat er gebeurd is,hoe het gegaan is,een terrier op zich heeft al veel "scherpte" in zich,daar hoef je geen pitbull voor te heten,ik denk dat iedereen weleens een yorkie in zijn broekspijp heeft gehad :D

daarnaast,een kennis heeft 2 amstafss en die had een nestje,ze was erbij en ik ook,teefje was echt de blijheid zelves,geloof me,blijer kan een hond gewoon niet zijn in zijn leven,afijn hondje heeft haar pups,vriendin loopt even weg naar beneden,ik blijf bij de teef..zeg nog heel lief,aaahhh wat heb je mooie puppies"en die hond,die viel me zo aan...puur verdediging van die puppies,nu was het meer een "wraauuw" naar mij,maar zouden daar meerdere honden hebben gezeten,heb je kans dat die de boel over hadden genomen en ik aangevallen was geweest door dus die andere honden...

tja zijn ze dan agressief of is dat instinkt,en had ik niet als vreemde bij dat hondje moeten blijven??

ik blijf erbij,die ouders hadden met een heel simpel hangslot op het hek van de kennel dit moeten voorkomen,je kan je 6 jarige kind gewoon niet vertrouwen bij welke honden dan ook,en zeker niet als er dan ook nog pups liggen.. :n

Iemand hier reageert over agressie, daar reageer ik op.

Limerick

Schuld ligt bij ouders/eigenaren vind ik.
Wat ik me afvraag.. waren de ouders ook de eigenaren van de honden? (mits ik erover heen heb gelezen)

Deze honden komen steeds in het nieuws... toen de labrador van bekenden een kind had toegetakeld was er nergens een nieuwsstukje over te vinden...
Bovendien weet ik niet wat het kind precies heeft gedaan in het hok.

Pellie

heerlijk zo'n reltopic.... ik zeg, afschieten die ouders!! ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:21

LimaMambo schreef:
zoals dat bij elk ras voorkomt..
en zoals dus geld bij elke hond met een steekje los: afmaken
en zoiets is niet ras gebonden

Ik heb ook nergens gezegd dat dat ras gebonden is ;)

branco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:22

@quellian; natuurlijk is dat zo. als je pittbulls of wat voor honden dan ook teveel doorfokt dan gaat het niet goed nee. Maar op per definitie aan te nemen dat dit gedrag bij "vechthonden" meer voorkomt vind ik erg dom.

@mistral94; de kans dat en pitbull bijt is echt niet groter dan elke andere hond hoor. Wat betreft de gevolgen heb je gelijk. die zullen natuurlijk aanzienlijk groter zijn dan bij een teckel o.i.d.