Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quellian schreef:kimmie261 schreef:je zou jezelf een mes tussen de ribben moeten steken,jij als ouder hebt dan gruwelijk gefaald!!
Oke, ander iets... ik ken iemand die een hond uit de opvang heeft gehaald een aantal weken geleden. Hond schijnt vaak vaak vaak herplaatst te zijn en schijnt uit te halen naar kinderen (en vrouwen). Kind in kwestie is bang voor de hond, vrouw in kwestie ook, hond gehoorzaamt alleen de man.
Wat zou je met zo'n hond doen?
LimaMambo, ik heb ook een mishandelde hond thuis, dus daar hoef je me niets over te vertellen. Kan je alleen uit ervaring zeggen dat karakter heel erg belangrijk is.
Quellian schreef:kimmie261 schreef:je zou jezelf een mes tussen de ribben moeten steken,jij als ouder hebt dan gruwelijk gefaald!!
Oke, ander iets... ik ken iemand die een hond uit de opvang heeft gehaald een aantal weken geleden. Hond schijnt vaak vaak vaak herplaatst te zijn en schijnt uit te halen naar kinderen (en vrouwen). Kind in kwestie is bang voor de hond, vrouw in kwestie ook, hond gehoorzaamt alleen de man.
Wat zou je met zo'n hond doen?
LimaMambo, ik heb ook een mishandelde hond thuis, dus daar hoef je me niets over te vertellen. Kan je alleen uit ervaring zeggen dat karakter heel erg belangrijk is.
MISTRAL94 schreef:Limamambo: Zo'n hond zou ik uberhaupt al niet voor kiezen, je moet een hond kiezen die bij je gezin/situatie past. Je kunt de klok erop gelijk zetten dat dit straks eens fout gaat. Heel sneu voor de hond maar ik zou zo'n hond niet willen hebben. Je geeft zo'n hond een kans, het gaat vroeg of laat fout en dan moet de hond wederom weg. Nee mijn keus zou het niet zijn.
LimaMambo schreef:MISTRAL94 schreef:Limamambo: Zo'n hond zou ik uberhaupt al niet voor kiezen, je moet een hond kiezen die bij je gezin/situatie past. Je kunt de klok erop gelijk zetten dat dit straks eens fout gaat. Heel sneu voor de hond maar ik zou zo'n hond niet willen hebben. Je geeft zo'n hond een kans, het gaat vroeg of laat fout en dan moet de hond wederom weg. Nee mijn keus zou het niet zijn.
was niet mijn vraag hoorik had die hond niet eens in huis genomen want dat is vragen om problemen
NonaWen schreef:Om sommige reacties kan ik écht pissig worden hoor..![]()
Hoe dóm ben je!?
Om je 6 jarige kind! PITBULLS te laten voeren?![]()
![]()
![]()
Maar het is áltijd de schuld van de honden.. werkelijk waar
MISTRAL94 schreef:Over die pups, agressie zit vaak wel in de genen. Goede opvoeding zal grotendeels helpen, maar je krijgt nooit alles eruit.
MISTRAL94 schreef:Verschrikkelijk voor dat kind, een kind hoort nooit alleen te zijn met honden. Maar je kunt het gewoon niet altijd voorkomen, al zou ik in het geval met pittbulls het dus niet accepteren dat mijn kind bij die honden kwamen. Elke hond kan bijten, maar het risico dat als een pittbull bijt met alle gevolgen van dien is mij te groot.
Over die pups, agressie zit vaak wel in de genen. Goede opvoeding zal grotendeels helpen, maar je krijgt nooit alles eruit.
Limamambo: Zo'n hond zou ik uberhaupt al niet voor kiezen, je moet een hond kiezen die bij je gezin/situatie past. Je kunt de klok erop gelijk zetten dat dit straks eens fout gaat. Heel sneu voor de hond maar ik zou zo'n hond niet willen hebben. Je geeft zo'n hond een kans, het gaat vroeg of laat fout en dan moet de hond wederom weg. Nee mijn keus zou het niet zijn.
kimmie261 schreef:het is vreselijk voor die ouders en dat kind,maar ja die honden in een kennel,hun terratorium,hun puppies,er hoeft er maar 1 aan te vallen en de rest doet mee...
Quellian schreef:[/quote]En uiteraard zal de mentaliteit daar anders zijn, ken het echte 'vechthondprincipe' alleen van Animal Planet en dat staat me niets aan, toch een bepaald slag mensen.
Huertecilla schreef:kimmie261 schreef:het is vreselijk voor die ouders en dat kind,maar ja die honden in een kennel,hun terratorium,hun puppies,er hoeft er maar 1 aan te vallen en de rest doet mee...
Het is waarschijnlijk een voorbeeld van feitelijk normaal hondengedrag.
We kennen de aanleiding en het verloop niet. Dat kan een escalatie van een onbenullig detail zijn waar het kind hondverkeerd op heeft gereageerd. Een jong kind hoort niet in deze makkelijk escalerende situatie. Punt.
Dat de huidige mens zó ver van natuurlijk gedrag is geraakt dat ze er geen biet van begrijpt geeft dit soort problemen.
Neem een hond die katten achtervolgt of het konijn van de buren dood bijt. Sociaal ongewenst, maar wel normaal hondengedrag.
De incidentsituatie is simpel![]()
Schuld: ouders.
De honden treft hoogstwaarschijnlijk núl blaam.
Afmaken is afreagerend wraakgedrag.
hc
branco schreef:Dan heb je waarschijnlijk nooit goed gekeken. Inderdaad helaas vaak een bepaald slag mensen. (dom, associaal etc.)
Maar altijd het zelfde soort hond; Super lief en 100%betrouwbaar naar mensen, totdat dat helaas verpest wordt door een slecht opvoeding.
Quellian schreef:branco schreef:Dan heb je waarschijnlijk nooit goed gekeken. Inderdaad helaas vaak een bepaald slag mensen. (dom, associaal etc.)
Maar altijd het zelfde soort hond; Super lief en 100%betrouwbaar naar mensen, totdat dat helaas verpest wordt door een slecht opvoeding.
Elke hond kun je vals maken, maar niet elke hond wordt 100% zuiver geboren. Hetzelfde geldt voor mensen, sommige mensen worden moordenaar terwijl ze een voorbeeldige jeugd hebben gehad.
Wat te denken van inteelt? Losse draadjes in de kop? Er zit echt weleens een hond bij die niet helemaal zuiver is van karakter.
kimmie261 schreef:MISTRAL94 schreef:Over die pups, agressie zit vaak wel in de genen. Goede opvoeding zal grotendeels helpen, maar je krijgt nooit alles eruit.
wie zegt nu dat die honden agressief zijn geweest???
je weet niet wat er gebeurd is,hoe het gegaan is,een terrier op zich heeft al veel "scherpte" in zich,daar hoef je geen pitbull voor te heten,ik denk dat iedereen weleens een yorkie in zijn broekspijp heeft gehad
daarnaast,een kennis heeft 2 amstafss en die had een nestje,ze was erbij en ik ook,teefje was echt de blijheid zelves,geloof me,blijer kan een hond gewoon niet zijn in zijn leven,afijn hondje heeft haar pups,vriendin loopt even weg naar beneden,ik blijf bij de teef..zeg nog heel lief,aaahhh wat heb je mooie puppies"en die hond,die viel me zo aan...puur verdediging van die puppies,nu was het meer een "wraauuw" naar mij,maar zouden daar meerdere honden hebben gezeten,heb je kans dat die de boel over hadden genomen en ik aangevallen was geweest door dus die andere honden...
tja zijn ze dan agressief of is dat instinkt,en had ik niet als vreemde bij dat hondje moeten blijven??
ik blijf erbij,die ouders hadden met een heel simpel hangslot op het hek van de kennel dit moeten voorkomen,je kan je 6 jarige kind gewoon niet vertrouwen bij welke honden dan ook,en zeker niet als er dan ook nog pups liggen..