Maar ik vind ookal hebben je dieren een verleden,je bent heus niet de enige die met ze om kunt gaan,vooral de laatste paar jaren
zijn er meer deskundige mensen die goed met paarden kunnen omgaan met een moeilijk verleden en die te vertrouwen zijn!
Je moet juist nu al zoeken naar mensen die jij goed genoeg zou vinden voor je dieren en goede afspraken maken! Een gezond dier afmaken .. het moet niet gekker worden hoor!

Ik ben 24 en denk/hoop dat ik nog alle jaren van mijn dieren ga/mag meemaken,maar heb wel al mensen die mijn dieren krijgen wanneer ik er niet meer zou zijn en heb alles voor ze al geregelt!
Soms komt er weleens in je leven een situatie dat het echt niet meer gaat,niemand kan immers in de toekomst kijken,maar dan zou ik het beste plekkie voor ze zoeken wat ik maar kan vinden,zoals de meeste die voor dit besluit hebben moeten kiezen gedaan hebben!
Lijkt me niet meer als logisch.... Maar denk dat financiele redenen dan al snel een rol spelen.
Allergie kan een reden zijn,maar ligt er een beetje aan wie het heeft vind ik .. denk niet dat als mijn vriend het zou hebben ik mijn dieren wegdoe,misschien als ik een kindje heb die allergie's blijkt te zijn ik het misschien zou overwegen,maar ook dan zou ik eerst een andere oplossing proberen te zoeken!
Miepie1980 schreef:Cocochanel, ik denk dat ik daar misschien toe behoor.
Maar een stuk genuanceerder. Wat Geerke aankaart vind ik ook echt schokkend.
Maar onze hond van 9 die zijn hele leven op de boerderij heeft gewoond en enorm aan mij gehecht is, zal als ik en mijn vriend gaan verhuizen naar een plek waar we geen ruimte genoeg voor haar hebben; of zullen overlijden; waarschijnlijk ook ingeslapen worden. Maar niet nadat er eerst wordt gekeken of er toch niet ergens een plekje voor haar is.
Het punt is dat ze dan op een boerderij/buitenwoning terecht zou moeten komen. Ze kan niet met andere honden en katten overweg.
Ze is al 9 en dus niet de jongste meer.
Ze is erg pittig en je moet dus wel weten wat je er mee aan moet.
Moeilijke keuzes. Hoop gewoon dat ze overlijd voor wij ooit hier weg moeten.
Alleen soms heb je niet alles in de hand zelf.
Ja maar je zegt het al zelf eigenlijk,je zult eerst proberen een andere oplossing te zoeken! en ik begrijp het best dat je als je al zo'n oude hond hebt,die een leven lekker buiten is gewent,niet zou toewensen dat hij ergens in een klein bovenhuis zonder tuin terecht komt,denk dat niemand dat voor zijn dieren wilt! maar eerst een oplossing zoeken voordat je al meteen een afspraak met de DA hebt voor als jij er niet bent meteen maar laten inslapen...
@ xx_Horsiex,ik vind jou geen slechte eigenaar,je wilt het beste voor je diertje,en een kat die een buitenleven gewent is op een kleine kamer houden is gewoon zielig voor zo'n beestje,en soms gaan dingen niet zoals je verwacht had helaas..
Ik hoop dat je een goede oplossing voor je kat kunt vinden,misschien ergens bij bekenden dat je hem nog afentoe kunt opzoeken!

@ Daffodil,denk dat mensen er minder moeite mee hebben met paarden,omdat paarden er zelf vaak ook minder moeite mee hebben dan bijv. een hond.. Een hond hecht meestal toch meer waarde aan hun baasje als een paard,paard is na een week alweer de oude baas vergeten soms,wanneer hij het goed heeft waar hij komt natuurlijk,terwijl een hond vaak heimwee heeft en zijn baasje mist ook al word hij bij zijn nieuwe baas goed verzorgt..