Kattenvoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Re: Kattenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 16:03

Ja krabpaal komt er sowieso! We hebben een plafond van 2.60 en k heb al hele gave gezien bij Zooplus, maar die waren ook gaaf aan de prijs dus nog even zien wat voor 1 het wordt, maar er komt er zeker weten 1 :D

@FF, uiteraard k ga t ook zeker even navragen hoor kan best zijn dat ze t wel hebben maar dat k er nooit van heb gehoord. K ken alleen weinig asiels die dit wel hebben? Sowieso hebben we hier niet zo veel asiels dacht k..

@Laika, hihi ja zo'n megavriezer hebben we niet dus dat wordt m sowieso niet dan :P Dat is wel makkelijk dat je voor de katten & honden van hetzelfde merk voer kan halen.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:12

Ik weet niet of jullie weleens op ebay.nl kijken maar daar kun je ook krabpalen kopen en die zijn een stuk goedkoper!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:14

Ja, lang leve Ebay, onze kattenkasteel kost nieuw in de winkel 400 euro, via Ebay 70 euro :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:16

Dan zal ik daar eens gaan rondneuzen als we de ren volgend jaar maken. Dan krijgen de katten en hond een uitloop buiten en de bijkeuken als hun domein. Ben ik af van de vervuiling binnen :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:23

Gwen schreef:
Mijn poezen gingen ook met sprongen vooruit toen ze vers vlees kregen. Veel mooiere vacht, weinig ontlasting die ook nog nauwelijks stonk, dus ook fijn voor het baasje :Y) . Ik zag Amanda een ander merk noemen geloof ik, dat je wel in handige porties kunt kopen.
Voor mijn twee katten haalde ik meestal 10 tot 12 500grams-rollen ineens, die we dan in 2 stukken zaagden. Paste makkelijk in 1 lade. 1 stuk ontdooiden we en deden we in een afgesloten bakje in de koelkast, daar deden ze dan samen 2 dagen mee (niet heel grote katten, dat scheelt). Carnibest had voorheen (duurdere) rolletjes van 250 gram, maar die zijn uit het assortiment.

Nu met de Hillsbrokjes valt de ontlasting trouwens ook wel mee, stukken beter dan met 'gewone' brokjes iig, maar vers vlees blijf ik beter vinden. Maar ja, als ze dat niet willen eten dan houdt het op, ik ga ze niet uithongeren tot ze wel moeten.

Haaksbarf. Dat hebben ze in rollen van 250 gram.

Wat krabpalen betreft heb ik goede ervaringen met www.zooplus.nl en www.witjesverzendhuis.nl

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 16:26

Zooplus staan inderdaad mega leuke palen op, voordeel is dat we aardig wat ruimte hebben voor de paal, dus t liefst wil k zo'n grote mja met maar 1 kat is dat misschien enigzins overdreven :P Zal is gaan kijken op Ebay en witjesverzendhuis !

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:27

Katten zijn verslavend. Voor je het weet heb je er 2 :D
Ik had ook een grote, voor 1 kat. Nu heb ik diezelfde grote voor 3 katten. Van Witjes verzendhuis overigens.
Je krijgt ze in delen thuis en moet 'm zelf in elkaar zetten.
Ik heb de mijne nu een jaar of 3 of 4 en hij staat nog steeds. Touw blijft ook lang goed, terwijl ze er echt veel aan krabben. Een aanrader!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 16:31

Ohh maar dat in elkaar zetten laat k vriendlief gewoon doen, is die ook weer even zoet haha :D Ja we houden het voorlopig bij 1 (vriendlief wil er momenteel nog geen 2) maar misschien komt er ooit nog wel 1 bij :) Hadden er vroeger thuis ook maar 1.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:33

Is heel makkelijk hoor!
Er wordt een bouwplaat, schroefjes en sleutels om ze vast te maken bijgeleverd. Kant en klaar bouwpakket dus :D
Ik, vrouw met 2 linkerhanden, had 'm in 1x in elkaar :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:35

Mocht ie de krabpaal niet interessant vinden, daar heb je speciaal lokstof voor. Iemand trouwens die weet wat daarin zit? Vriend had het gekocht en paar dagen geleden op de krabpaal gespoten. Kitten én oudere kat (die er nog nooit naar om had gekeken en kitten eigenlijk nog niet zo lief vond) hebben een uur verliefd om dat ding heen gehangen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:36

Valeriaan wsl, dat vinden de meeste katten heerlijk ruiken. Of catnip, gewoon bij de dierenwinkel te krijgen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:37

Haaksbraf! Volgens mij lusten bijna alle katten dat. Carnibest is ook goed, maar dat willen niet alle katten eten.
Catrix is super als krabpaal.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:38

Met heel klein bedoel ik, voor het eerst vast voedsel eten.

Ik hoop dat je nu geholpen bent, met deze topic, en dat je nu weet wat je hebben/doen moet.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 16:40

@Veerledec, misschien kattenkruid/catnip? Wel leuk dat ze de paal nu wel interessant vinden!
Vindt btw dat ze bij zooplus veel meer leuke palen hebben dan bij witjesverzenhuis (wat een naam trouwens hihi).
Nu even op Ebay kijken, maar daar heb je een creditcard voor nodig toch?

@Ragdollcat, zo klein wordt ie niet :) Ze krijgen in t asiel ook gewoon brokjes.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:51

Het heet echt lokstof, merk weet ik zo niet. Maar nergens iets van ingrediënten of zo. Zelf vinden we het niet echt lekker ruiken, dus krabpaal staat nu aan de andere kant van de kamer.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:59

Ik voer mijn katten (ook de kleine kitten van 4 weken) dagelijks vers vlees, Carnibest (soms smuldier) en eéndagskuikens.

Soms krijgen ze ook Varkenslever en /of niertjes.

En voor nood heb ik altijd een brok staan zonder conserveringsmiddelen-geur en kleurstoffen......van lavor en best wel goedkoop. (€2,-/kg)

Ik ben absoluut tegen brokken met hulpstoffen (dus ook RC, Eukanuba, iams, hills...etc).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:35

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:39

WillemYntJee schreef:
@Veerledec, misschien kattenkruid/catnip? Wel leuk dat ze de paal nu wel interessant vinden!
Vindt btw dat ze bij zooplus veel meer leuke palen hebben dan bij witjesverzenhuis (wat een naam trouwens hihi).
Nu even op Ebay kijken, maar daar heb je een creditcard voor nodig toch?

@Ragdollcat, zo klein wordt ie niet :) Ze krijgen in t asiel ook gewoon brokjes.

Nee hoor geen creditcard nodig hoor! Vaak is het overmaken of via paypall! Ik zou eerder voor paypall gaan, dat kun je zo aanmaken.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:42

Let wel heel goed op wat de verzendkosten zijn. Als ze er niet bij hebben staan kan je er vanuit gaan dat het duur is.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:42

Het verschilt echt heel erg per kat. Onze katten eten 's ochtends harde brokjes en dat lusten ze bijvoorbeeld alleen van Gourmet. Maar een andere kat kan het ook gewoon van een goedkoop of ander merk lusten.
'S avonds krijgen ze zachte brokjes en dat eten ze van vrijwel alle merken, we halen bijvoorbeeld meestal gewoon kuipjes van de Aldi en dat vinden ze prima!

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:47

Ik heb het idee dat goedkope merken lekkerder zijn voor een kat omdat er allemaal dingen in worden gedaan wat lekker is. Bijvoorbeeld veel smaak en kleurstoffen enzo. Daarom zal ik mijn kat er ook niet snel aan laten wennen. Maar zeg me als het niet zo is hoor maar dat idee heb ik.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:49

Morrie05 schreef:
Let wel heel goed op wat de verzendkosten zijn. Als ze er niet bij hebben staan kan je er vanuit gaan dat het duur is.

De verzendkosten vanuit duitsland naar nederland waren idd de helft van wat we betaald hebben, hahaha, 35 euro verzendkosten dus, maar ach, 70 euro in totaal voor een megakasteel of 400 euro :D

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:50

AngelofLove schreef:
Morrie05 schreef:

De verzendkosten vanuit duitsland naar nederland waren idd de helft van wat we betaald hebben, hahaha, 35 euro verzendkosten dus, maar ach, 70 euro in totaal voor een megakasteel of 400 euro :D

Ja precies is wel een koopie zeg :D :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 17:52

Wat is de samenstelling van dat Lavor dan? K kan wel een site van ze vinden maar daar staat niks op van ingedriënten?
K heb liever voer waar veel vlees in zit met een paar mineralen e.d. toegevoegd dan iets wat geen hulpstoffen heeft maar alleen vulling bevat.

@AngelofLove, kijk je dan op de NLse ebay? K zie daar namelijk wel een paar palen van duitse aanbieders staan, die op zich er wel goed uit zien maar toch nog redelijk aan de prijs zijn (alhoewel voor zo'n groot ding valt t ook wel weer mee).

soleillover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:58

Felix en ook Cat Chow is trouwens van Purina :P