Santos verkocht.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:46

MMMM...ik zou ook nooit mijn 2 vrienden weg kunnen doen, zeker niet na 5 jaar.
Wat ik ook niet helemaal begrijp ...hoe brachten jullie voor je de borders had de schapen binnen? Je zegt het zijn werkhonden en daar heb je gelijk in, maar buiten de schaapskudde's op b.v de Veluwe, staan in Nederland de schapen volgens mij gewoon dag in dag uit op het land. En met een bakje voer gaan de schapen achter je aan als ze naar een ander land moeten.
Ik hoop in elk geval dat hij nu een plekje voor het leven heeft en niet nog eens moet veranderen van baas, daar word n.l geen enkele hond blij van.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:51

aerdenhout1 schreef:
En met een bakje voer gaan de schapen achter je aan als ze naar een ander land moeten.

Naar mijn ervaring is dat rammen zich wel met een bakkie brokken laten omkopen, maar ooien zijn daar een stuk minder makkelijk in :(:)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:11

Rianneke schreef:
Kaja schreef:
Ik krijg altijd een nare bijsmaak van mensen die hun hond weg doen, en het word altijd op zo'n wijze verteld dat hun eigen geweten gesust word!
Sorry, geen goed woord voor over...

Denk je dat hun zo'n beslissing binnen 1 tel hebben gemaakt? Alsof je het niet moeilijk kunt hebben met zulke beslissingen ookal is doe je het voor de hond?

Ik kan niet zeggen of de beslissing in 1 tel is gemaakt en ik geloof best dat zulke mensen het op hun manier moeilijk hebben met zo'n beslissing... Maar bezint eer ge begint...!!!

Als mensen dat nou eerst eens zouden doen.... wat een leed kan er dan voorkomen worden...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:18

Kaja schreef:
Als mensen dat nou eerst eens zouden doen.... wat een leed kan er dan voorkomen worden...

Tsjah hun wisten waarschijnlijk jaren geleden ook niet dat ze er collies bij zouden nemen voor het schapen drijven ;) Sommige keuzes zijn al jaaren oud en passen soms niet meer bij de toekomst...

XoNo

Re: Santos verkocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:22

Die schapen kwamen waarschijnlijk voor de komst van die collies ook wel binnen hoor ;)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:35

Rianneke schreef:
Kaja schreef:

Tsjah hun wisten waarschijnlijk jaren geleden ook niet dat ze er collies bij zouden nemen voor het schapen drijven ;) Sommige keuzes zijn al jaaren oud en passen soms niet meer bij de toekomst...

Deze uitspraak zegt mij genoeg!!!

Hoe vreselijk kun je zijn?? Jij bent geen dier waard.... :n

hafjelingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:42

Ik vind dat ze het goed heeft gedaan! Ze had hem nog 2 jaar kunnen houden met weinig aandacht, waar Santos ook niet blij van word, maar ze is toch zo slim geweest om te zorgen dat ie gelukkig blijft!! En of de Border Collies werkhonden zijn of niet, voor Santos maakt het niet uit.
TS, je hebt een goede keuze gemaakt! Je hebt het beste gedaan voor de hond.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:45

De goede keus had geweest om de hond meer aandacht te geven :) Dan moet je maar wat andere dingen laten liggen. Lijkt mij dat je overigens tijd overhoudt als je tegenwoordig 2 honden hebt die je helpen met het naar binnen halen van de schapen :?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:50

Rianneke schreef:
Kaja schreef:

En dáár hebben we dus gelijk het probleem. Mensen denken niet na voor ze, in dit geval, aan een hond beginnen. Ga gewoon eens uit van de uiteindelijke levensverwachting van het dier en beslis dan ook of je er al die jaren voor wil blijven zorgen. Is dat nee, of twijfelachtig, dan niet aan beginnen.

Hoe dan ook, de hond is blijkbaar beter af. Want als je zo makkelijk aan de kant gezet wordt kun je het alleen maar beter treffen bij een andere baas.

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:52

September schreef:
goh wat een belachelijke reactie zeg, ik vind het trouwens best ziek dat jij kinderen met een huisdier vergelijkt!!!!! :( :\

@ TS: Ik vind dat je het goed gedaan hebt hoor, je hebt het dier een goed huisje gegeven met veel liefde en aandacht, hartstikke fijn toch! En julie hebben nu hulp met de schaapjes, ik kan je keus heel goed begrijpen en die zal vast niet makkelijk geweest zijn!

Dat kan best dat jij dat ziek vind. Ik vind het niet ziek, ik vind het normaal. Een huisdier heeft net als je kind een boel zorg nodig, dat wéét je voor je hem neemt. Een kind heb je zijn hele leven, en in mijn ogen geldt dat ook voor je huisdier. Als je voor je kinderen wél tijd vrij kan maken? Waarom dan niet voor je huisdier? Ik vind het egoïstisch en dat is mijn mening, en ik zie geen reden om mijn mening voor me te houden.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:07

Een hond is geen kind! doe even normaal zeg! Ik vind dat maar raar hoor, dat iedereen schijnbaar exact weet wat hij/zij doet over 10/12 jaar, kan iemand mij dat ook eens leren? Ik leef namelijk gewoon net als de rest van nederland, en zie wel wat ik op mijn pad tegen kom. Maar gelukkig weten jullie wel alles precies!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:11

Niemand weet dat precies, er kan iets gebeuren waardoor je niet meer voor je huisdier zou kunnen zorgen. Maar de ene hond weg doen omdat er 2 anderen gekomen zijn vind ik wel heel erg krom.

Ik vind wel dat als JIJ voor dat dier gekozen hebt, moet JIJ keuzes maken waarbij rekening gehouden wordt met dat dier.

edit: Ik neem mijn honden mee naar mijn werk. Ik zou eigenlijk wel graag op de fiets naar mijn werk willen, maar dat kan niet ivm de honden. Honden dan maar weg doen? Nee, ik ga dan wel toch met de auto. (klein voorbeeldje)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:19

Maar waarom zou je je leven wel aan kunnen passen voor een kind? Niemand weet hoe hun leven er over 10-12 jaar uit ziet, maar als je leven drastisch verandert, dan kun je een kind ook niet van de hand doen. Ik zeg niet dat je een kind met een hond moet vergelijken, maar als er in het geval van een kind wel rekening mee te houden valt, waarom wordt die moeite dan voor een hond niet genomen? Zijn die niet belangrijk genoeg? Of is het gewoon omdat het van de hand doen van een huisdier zo verrotte makkelijk is?

Dus chocobroodje, we leven allemaal van dag tot dag, maar ik zorg in ieder geval, dat hoe mijn leven er ook uit komt te zien, dan mijn honden daar niet onder te lijden hebben.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:23

Laika schreef:
Niemand weet dat precies, er kan iets gebeuren waardoor je niet meer voor je huisdier zou kunnen zorgen. Maar de ene hond weg doen omdat er 2 anderen gekomen zijn vind ik wel heel erg krom.

Ik vind wel dat als JIJ voor dat dier gekozen hebt, moet JIJ keuzes maken waarbij rekening gehouden wordt met dat dier.

edit: Ik neem mijn honden mee naar mijn werk. Ik zou eigenlijk wel graag op de fiets naar mijn werk willen, maar dat kan niet ivm de honden. Honden dan maar weg doen? Nee, ik ga dan wel toch met de auto. (klein voorbeeldje)

Ok, stel je nieuwe vriend is perfect in alle opzichten maar hij is doodallergisch en dan? Of je eigen kind is allergisch, of je moet verhuizen naar een flatje om dat je gescheiden bent, ik noem maar eens wat hoor. Dat bedoel ik met onvoorziene omstandigheden. En dus ook je bedrijf uitbouwen vind ik een goede reden, het dier komt nu toch op een fijne plek.
Laatst bijgewerkt door chocobroodje op 21-07-09 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:23

chocobroodje schreef:
Een hond is geen kind! doe even normaal zeg! Ik vind dat maar raar hoor, dat iedereen schijnbaar exact weet wat hij/zij doet over 10/12 jaar, kan iemand mij dat ook eens leren? Ik leef namelijk gewoon net als de rest van nederland, en zie wel wat ik op mijn pad tegen kom. Maar gelukkig weten jullie wel alles precies!

Een hond is geen kind, maar een hond is wel zo trouw dat hij jou in elk geval nooit in de steek zou laten...

De manier waarop jij je mening geeft, daar kots ik van.
Ik begrijp werkelijk waar niet dat er mensen zoals jou zijn en die het lef hebben om een dier te nemen.
Je bent de liefde van een dier niet waard, werkelijk waar niet!!

Citaat:
Ik leef namelijk gewoon net als de rest van nederland

Hou je dat maar voor, en sus je geweten maar, maar bedenk wel dat het kant noch wal raakt...
Een hoop mensen zijn zo egoïstisch als jou, maar gelukkig niet allemaal en eens hoop ik dat de rechten van een dier zo sterk worden dat mensen zoals jij geen dieren meer mogen nemen en/of hebben!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:27

Kaja schreef:
chocobroodje schreef:

Een hond is geen kind, maar een hond is wel zo trouw dat hij jou in elk geval nooit in de steek zou laten...

De manier waarop jij je mening geeft, daar kots ik van.
Ik begrijp werkelijk waar niet dat er mensen zoals jou zijn en die het lef hebben om een dier te nemen.
Je bent de liefde van een dier niet waard, werkelijk waar niet!!

Citaat:
Ik leef namelijk gewoon net als de rest van nederland

Hou je dat maar voor, en sus je geweten maar, maar bedenk wel dat het kant noch wal raakt...
Een hoop mensen zijn zo egoïstisch als jou, maar gelukkig niet allemaal en eens hoop ik dat de rechten van een dier zo sterk worden dat mensen zoals jij geen dieren meer mogen nemen en/of hebben!

Oh dus ik ben egoistisch? Prima hoor meid, kun je ook echt meteen zien he? Dat jij niet snapt wat ik bedoel zegt meer over jou dan over mij!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:33

chocobroodje schreef:
Laika schreef:

Ok, stel je nieuwe vriend is perfect in alle opzichten maar hij is doodallergisch en dan? Of je eigen kind is allergisch, of je moet verhuizen naar een flatje om dat je gescheiden bent, ik noem maar eens wat hoor. Dat bedoel ik met onvoorziene omstandigheden. En dus ook je bedrijf uitbouwen vind ik een goede reden, het dier komt nu toch op een fijne plek.

Ik bedoel met keuzes ook dingen die je zelf in de hand hebt. TS (of haar ouders) hebben ervoor GEKOZEN deze hond te nemen, daarna hebben ze ervoor GEKOZEN die 2 anderen te nemen. En daardoor moest de eerste hond weg. Eigen keuzes dus!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:35

Wow, wat een discussie zeg..... pfff..... en ik zie termen/verwijten voorbij komen waarvan ik denk dat ze neergezet zijn zonder dat er over nagedacht is geloof ik...

Weet je wat egoïstisch zou zijn? Het diertje houden en het diertje even snel elke dag 10 min knuffelen zoals eerder in het topic is aangegeven.

Waar zijn de echte dierenvrienden gebleven die kijken naar het dier zelf?? Waarom gaat het hier alleen over de eigenaren? Het gaat om de HOND! Werkhonden zijn nodig, dus die moeten er gewoon komen. Laten we het hondje van ts dan maar lekker binnen zitten en lekker wegkwijnen, want je mag hem niet wegdoen... ook al is er een huisje die het hondje dolgraag wilt hebben en alle aandacht en liefde kan geven. Wie is hier nu de dierenvriend???

Ts, goed gehandeld :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:35

jeetje, wat een discussies, lekker bokt weer. Net of ts de enige is die haar hond afstaat.. Marktplaats/Ebay/Asiels staat vol, Dat sommige het er niet mee eens zijn wil nog niet zeggend at het zo'n rare gedachte is om je huisdier eventueel weg te doen. Sommige redenen van mensen zijn inderdaad belachelijk ( denk aan 'hij past niet bij het intereur'.) Maar gezien de situatie is gewoon beter voor hond en het gezin, zeker aangezien de hond veel aandacht verlangt en hij dat niet optimaal krijgt door het werk en de andere 2 honden. Als hij dan veel gelukkiger is bij een ander gezin? Ts zorgt tenminste voor
een oplossing waar de hond niet (teveel) onder lijdt, en waarschijnlijk zelfs op vooruitgaat!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:39

chocobroodje schreef:
Ok, stel je nieuwe vriend is perfect in alle opzichten maar hij is doodallergisch en dan? Of je eigen kind is allergisch, of je moet verhuizen naar een flatje om dat je gescheiden bent, ik noem maar eens wat hoor. Dat bedoel ik met onvoorziene omstandigheden.

Nieuwe vriend... zo perfect is hij dan niet...

Kind allergisch... vreselijk maar daar komt de bezinning om de hoek kijken...
Ik heb een hond en neem/wil een kind... wat te doen als...

Verhuizen naar een flat omdat je gescheiden bent... dus de hond weg? Kom op zeg!

Daar komt bij dat als jou iets overkomt je allerlei zaken vast hebt staan? Zo ook voor de hond? Ik wel hoor.
Als om welke reden dan ook mijn hond weg moet, gaat hij naar mijn ouders of mijn zus...
En om het nog wat erger te maken, stel dat dat ook niet kan ( dan heb je het wel over het ergste van het ergste) dan word er een plekje gevonden waar hij voor de rest van zijn leven mag blijven, maar alles komt op papier!
Bovendien gaat hij dan weg voor niets, voor een goede plek geef ik geld toe... want dat stuit me ook zo tegen de borst... er nog geld voor krijgen ook.. :n

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:39

silvana schreef:
Krijg hier een beetje het " a dog is voor live , not just voor christmas" gevoel van.
Je hebt het hier nog altijd over een levend wezen en niet over een fiets.
Makkelijk hoor, het is het beste voor de hond.Dier heeft zeker geen gevoelens?

Dus als de eigenaar ernstig ziek is moet de hond daar ook maar blijven?
Nee dan had ik hem liever naar een ander huisje gedaan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:41

Kaja schreef:
Ik zou gek worden als ik mijn hond weg moest doen...
Wat een hel lijkt me dat...

Ik begrijp een hoop reacties hier, een hond doe je niet weg, je doet je kind toch ook niet weg?
Ik krijg altijd een nare bijsmaak van mensen die hun hond weg doen, en het word altijd op zo'n wijze verteld dat hun eigen geweten gesust word!
Sorry, geen goed woord voor over...

yep....helemaal mee eens....

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:42

Kaja schreef:
Verhuizen naar een flat omdat je gescheiden bent... dus de hond weg? Kom op zeg!

En dus laten we de boerderijhond maar lekker in een flatje zitten....... wie is hier de dierenvriend?

Sorry hoor Kaja, maar ik vind dat je een beetje doordraaft. Gaat het er bij dierenliefde niet om te kijken naar het dier ipv kostte wat kost het dier houden??

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:42

Een allergie vind ik heel wat anders, dat is geen (bewuste) keuze die je maakt.

Nogmaals mensen: we hebben het niet over ziekte/allergie of wat dan ook, we hebben het gewoonweg over nalatigheid en prioriteiten stellen.

Maargoed, dit is een gebed zonder eind. Ik houd ermee op :D

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:43

Kaja schreef:
Deze uitspraak zegt mij genoeg!!!

Hoe vreselijk kun je zijn?? Jij bent geen dier waard.... :n

Dank je 8-) En dat ik geen dieren waard ben beslis jij gelukkig niet :+ Ik weet gelukkig beter! Maar waarschijnlijk ben ik ook anders opgevoed met dieren ;) Als er bij ons bijv. een koe niet goed meer produceert gaat ze ook weg! (nadat we er alles aan hebben gedaan natuurlijk) Zo is dit jaar de knuffelkoe van mijn vriend weggegaan! Dat was ook slikken, maar soms moet je keuzes maken...

chocobroodje schreef:
Ok, stel je nieuwe vriend is perfect in alle opzichten maar hij is doodallergisch en dan? Of je eigen kind is allergisch, of je moet verhuizen naar een flatje om dat je gescheiden bent, ik noem maar eens wat hoor. Dat bedoel ik met onvoorziene omstandigheden.

En al deze factoren kun je ook niet van te voren weten! Moet je dan een hond koste wat het kost houden? :n Want dan ben je in mijn ogen geen dieren waard!

chocobroodje schreef:
Oh dus ik ben egoistisch? Prima hoor meid, kun je ook echt meteen zien he? Dat jij niet snapt wat ik bedoel zegt meer over jou dan over mij!

Tsjah blijkbaar vind zij zichzelf geweldig... Nou dan wil ik wel eens zien hoe zij met haar dieren is... Vaak bij die "extremere" mensen hebben de dieren het alles behalve geweldig!