Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rianneke schreef:Kaja schreef:Ik krijg altijd een nare bijsmaak van mensen die hun hond weg doen, en het word altijd op zo'n wijze verteld dat hun eigen geweten gesust word!
Sorry, geen goed woord voor over...
Denk je dat hun zo'n beslissing binnen 1 tel hebben gemaakt? Alsof je het niet moeilijk kunt hebben met zulke beslissingen ookal is doe je het voor de hond?
Rianneke schreef:Kaja schreef:Als mensen dat nou eerst eens zouden doen.... wat een leed kan er dan voorkomen worden...
Tsjah hun wisten waarschijnlijk jaren geleden ook niet dat ze er collies bij zouden nemen voor het schapen drijvenSommige keuzes zijn al jaaren oud en passen soms niet meer bij de toekomst...
Rianneke schreef:Kaja schreef:Als mensen dat nou eerst eens zouden doen.... wat een leed kan er dan voorkomen worden...
Tsjah hun wisten waarschijnlijk jaren geleden ook niet dat ze er collies bij zouden nemen voor het schapen drijvenSommige keuzes zijn al jaaren oud en passen soms niet meer bij de toekomst...
September schreef:goh wat een belachelijke reactie zeg, ik vind het trouwens best ziek dat jij kinderen met een huisdier vergelijkt!!!!!![]()
@ TS: Ik vind dat je het goed gedaan hebt hoor, je hebt het dier een goed huisje gegeven met veel liefde en aandacht, hartstikke fijn toch! En julie hebben nu hulp met de schaapjes, ik kan je keus heel goed begrijpen en die zal vast niet makkelijk geweest zijn!
Laika schreef:Niemand weet dat precies, er kan iets gebeuren waardoor je niet meer voor je huisdier zou kunnen zorgen. Maar de ene hond weg doen omdat er 2 anderen gekomen zijn vind ik wel heel erg krom.
Ik vind wel dat als JIJ voor dat dier gekozen hebt, moet JIJ keuzes maken waarbij rekening gehouden wordt met dat dier.
edit: Ik neem mijn honden mee naar mijn werk. Ik zou eigenlijk wel graag op de fiets naar mijn werk willen, maar dat kan niet ivm de honden. Honden dan maar weg doen? Nee, ik ga dan wel toch met de auto. (klein voorbeeldje)
chocobroodje schreef:Een hond is geen kind! doe even normaal zeg! Ik vind dat maar raar hoor, dat iedereen schijnbaar exact weet wat hij/zij doet over 10/12 jaar, kan iemand mij dat ook eens leren? Ik leef namelijk gewoon net als de rest van nederland, en zie wel wat ik op mijn pad tegen kom. Maar gelukkig weten jullie wel alles precies!
Citaat:Ik leef namelijk gewoon net als de rest van nederland
Kaja schreef:chocobroodje schreef:Een hond is geen kind! doe even normaal zeg! Ik vind dat maar raar hoor, dat iedereen schijnbaar exact weet wat hij/zij doet over 10/12 jaar, kan iemand mij dat ook eens leren? Ik leef namelijk gewoon net als de rest van nederland, en zie wel wat ik op mijn pad tegen kom. Maar gelukkig weten jullie wel alles precies!
Een hond is geen kind, maar een hond is wel zo trouw dat hij jou in elk geval nooit in de steek zou laten...
De manier waarop jij je mening geeft, daar kots ik van.
Ik begrijp werkelijk waar niet dat er mensen zoals jou zijn en die het lef hebben om een dier te nemen.
Je bent de liefde van een dier niet waard, werkelijk waar niet!!Citaat:Ik leef namelijk gewoon net als de rest van nederland
Hou je dat maar voor, en sus je geweten maar, maar bedenk wel dat het kant noch wal raakt...
Een hoop mensen zijn zo egoïstisch als jou, maar gelukkig niet allemaal en eens hoop ik dat de rechten van een dier zo sterk worden dat mensen zoals jij geen dieren meer mogen nemen en/of hebben!
chocobroodje schreef:Laika schreef:Niemand weet dat precies, er kan iets gebeuren waardoor je niet meer voor je huisdier zou kunnen zorgen. Maar de ene hond weg doen omdat er 2 anderen gekomen zijn vind ik wel heel erg krom.
Ik vind wel dat als JIJ voor dat dier gekozen hebt, moet JIJ keuzes maken waarbij rekening gehouden wordt met dat dier.
edit: Ik neem mijn honden mee naar mijn werk. Ik zou eigenlijk wel graag op de fiets naar mijn werk willen, maar dat kan niet ivm de honden. Honden dan maar weg doen? Nee, ik ga dan wel toch met de auto. (klein voorbeeldje)
Ok, stel je nieuwe vriend is perfect in alle opzichten maar hij is doodallergisch en dan? Of je eigen kind is allergisch, of je moet verhuizen naar een flatje om dat je gescheiden bent, ik noem maar eens wat hoor. Dat bedoel ik met onvoorziene omstandigheden. En dus ook je bedrijf uitbouwen vind ik een goede reden, het dier komt nu toch op een fijne plek.
chocobroodje schreef:Ok, stel je nieuwe vriend is perfect in alle opzichten maar hij is doodallergisch en dan? Of je eigen kind is allergisch, of je moet verhuizen naar een flatje om dat je gescheiden bent, ik noem maar eens wat hoor. Dat bedoel ik met onvoorziene omstandigheden.
silvana schreef:Krijg hier een beetje het " a dog is voor live , not just voor christmas" gevoel van.
Je hebt het hier nog altijd over een levend wezen en niet over een fiets.
Makkelijk hoor, het is het beste voor de hond.Dier heeft zeker geen gevoelens?
Kaja schreef:Ik zou gek worden als ik mijn hond weg moest doen...
Wat een hel lijkt me dat...
Ik begrijp een hoop reacties hier, een hond doe je niet weg, je doet je kind toch ook niet weg?
Ik krijg altijd een nare bijsmaak van mensen die hun hond weg doen, en het word altijd op zo'n wijze verteld dat hun eigen geweten gesust word!
Sorry, geen goed woord voor over...
Kaja schreef:Verhuizen naar een flat omdat je gescheiden bent... dus de hond weg? Kom op zeg!
Kaja schreef:Deze uitspraak zegt mij genoeg!!!
Hoe vreselijk kun je zijn?? Jij bent geen dier waard....
chocobroodje schreef:Ok, stel je nieuwe vriend is perfect in alle opzichten maar hij is doodallergisch en dan? Of je eigen kind is allergisch, of je moet verhuizen naar een flatje om dat je gescheiden bent, ik noem maar eens wat hoor. Dat bedoel ik met onvoorziene omstandigheden.
chocobroodje schreef:Oh dus ik ben egoistisch? Prima hoor meid, kun je ook echt meteen zien he? Dat jij niet snapt wat ik bedoel zegt meer over jou dan over mij!