Agressieve hond.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ukje

Re: Agressieve hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:41

Misschien moet iemand uit de buurt met die mensen om de tafel gaan zitten en de klachten van de hele buurt voorleggen aan die mensen. Mijn hond is zelf ook ooit eens gegrepen en sinds dien lopen die mensen met een grote boog om onze straat heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:40

Chiqa schreef:
Goed en je komt niet ´zomaar´ bij zo´n test terecht, althans niet voor een hond die een keer een murmeltje heeft gegeven.
Bezoek aan huis gaat wel iets meer aan vooraf dus is dat niet echt nodig.

Met de nieuwe Rad regeling kan zelfs een verkeerd opgevatte murmel al een reden zijn. Daar was het ook een beetje om te doen, wanneer iemand die al bang voor honden is bijvoorbeeld een murmel verkeerd opvat en hierover klaagt, kan dit al een aantekening zijn voor de betreffende hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:43

Mindim schreef:
Met de nieuwe Rad regeling kan zelfs een verkeerd opgevatte murmel al een reden zijn.

Nou zo zwart wit is het gelukkig niet. Zie jij een ageent aan je deur komen met de klacht dat je hond een murmeltje geeft? Nee daar geloof ik niet in, pas bij meerdere vergrijpen en waarschuwingen komen ze eens kijken.
(Heb er toevallig onlangs mee te maken gehad met een hond van een kennis van me) ook een murmeltje.
Agenten langsgestuurt en hebben een praatje gemaakt, en zeiden dat ze dit uit de wet verplicht waren om langs te gaan.
Maar zo ook wel konden beoordelen dat dit niet om een kwestie van leven om dood ging.
Goed de klachten bleven, weer een murmeltje. Agenten namen hond mee. Om hem diezelfde avond weer netjes af te leveren met de woorden dat dit beslist verspilde moeite was hond kwam glanzend door de test :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:46

@replay, oei dat is vervelend
Maar daagden de honden elkaar niet uit door het gaas? Je schrijft dat ze elkaar hebben verwond door het gaas? Jouw hond reageerde met opgekropte woede schrijf je.
Imo heeft niet alleen de stafford dan schuld toch? Jouw hond ging toch ook door en heeft de ander in opgekropte woede bijna doodgebeten?
Honden bijten vaak degene die tussen een gevecht tussen twee honden in komt, de staf weet vanzelf niet dat je vriend hem probeerde te redden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:48

Ja die hond dan misschien wel, maar mijn hond moet je niet tegen een muur zetten terwijl er drie man op ons af komen gerend, dan probeert ie me te beschermen hoor, terwijl normaliter een inbreker kwispelend wordt begroet.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:59

je kunt er idd aangifte van doen!!! normaal kan het idd niet zoon kwaat als hij desnoods iets om heeft en aangelijnt is! maar dit kan niet! beste is alle mensen bij elkaar trommelen en aangifte gaan doen of allemaal apart.. iig moet duidelijk worden dat dit niet kan en dat dit niet een enkele keer gebeurt is!

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:51

@ Mindim: Normaal 'roept' de Stafford onze hond altijd om hem uit te dagen, waardoor wij onze hond eigenlijk altijd afstraffen dat hij erop reageert. Dit voelt voor onze hond toch als een soort van verliezen, waardoor ze steeds feller tegen elkaar worden.

Nu was onze hond gister buiten en schiet de Stafford opeens ook naar buiten en grijpt de onze op straat gelijk bij de keel, waarop die van ons zich uiteraard verdedigt, alleen op een andere manier dan bijv. een Labrador, ze houden vast tot de tegenpartij opgeeft en dat deed hij niet, dus krijg je hem niet zomaar los.

Allemaal heel vervelend natuurlijk, maar mijn vriend, die zijn geld verdient met zijn handen, heeft nu zijn hand aan gort omdat hij de buurhond wilde beschermen tegen onze hond, hadden het ook gewoon kunnen laten gaan, wat velen zeggen, maar dan had de Staff het niet overleefd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:54

Lekker hondje heb je Replay....Zou dr maar eens wat mee gaan doen (Gedragstherapuit)

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:55

Ja, denk het ook. Als je aangevallen wordt mag je niets terug doen!!!! Beetje dom van de Stafford dat hij geen hond van zijn eigen grootte heeft gekozen.

Zijn er al mee aan de gang gegaan hoor, hij speelt nu zelfs met een Cane Corso reu, dus zo gestoord is hij niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:02

Mooi zo, mss kan je hem in die tussentijd beter muilkorven als je de weg opgaat?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:04

Ik blijf me vooral afvragen waarom zoveel mensen met zo ontzettend veel onkunde zo ontzettend vaak honden kopen die verschrikkelijk lastig te hanteren zijn wanneer je er niet mee om kunt gaan.
Natuurlijk weet ik het antwoord daarop (stoer, testosteron-poser-materiaal, etc...), maar ik vind het feitelijk schandalig.
Van de 100-en mensen met dergelijke honden kunnen er maar een kleine tiental eigenaren daadwerkelijk mee omgaan, de rest heeft vroeg of laat zijn hond in een mens/ paard of andere hond hangen.... wat de hond dan fataal wordt.
Dieren kunnen er niet zoveel aan doen, het zijn de eigenaren die eens wat vaker hun grijze massa zouden gebruiken (maar helaas ontbreekt het nu juist daaraan).

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:08

Allereerst zou ik toch proberen om een gesprek aan te gaan met de eigenaar van de hond.
Van te voren goed bedenken wat je gaat zeggen en hoe je het gaat brengen, zodat het niet aanvallend overkomt want dan zul je waarschijnlijk niets bereiken.
Mocht je tijdens het gesprek niet tot een oplossing komen dan zou ik de wijkagent bellen of de politie om raad vragen.

Mijn mechelse herder is toen ze nog klein was eens gegrepen door zo'n hond.
De eigenaar liep ergens heel in de verte, wij waren op dat moment aan het mennen en hebben de menzweep toen 2 maal heel hard op de rug van de hond laten neerkomen.
Dat hielp geweldig, alleen hadden we ons toen wel de woede van de eigenaar op de hals gehaald.

Nu stonden wij naar ons idee wel helemaal in ons recht, maar de eigenaar was echt zo'n type waar je liever geen ruzie mee krijgt ;)
Hij stond ons bij de uitgang van het natuurgebied op te wachten, dus we hebben toen heel wat rondjes gereden eer we naar huis durfden :D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:10

diessel schreef:
Nu stonden wij naar ons idee wel helemaal in ons recht, maar de eigenaar was echt zo'n type waar je liever geen ruzie mee krijgt ;)

Dat is wel erg vaak het geval helaas.... dat vooroordeel wordt 'helaas' erg vaak bevestigd....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:45

Ninx schreef:
Ik blijf me vooral afvragen waarom zoveel mensen met zo ontzettend veel onkunde zo ontzettend vaak honden kopen die verschrikkelijk lastig te hanteren zijn wanneer je er niet mee om kunt gaan.
Natuurlijk weet ik het antwoord daarop (stoer, testosteron-poser-materiaal, etc...), maar ik vind het feitelijk schandalig.
Van de 100-en mensen met dergelijke honden kunnen er maar een kleine tiental eigenaren daadwerkelijk mee omgaan, de rest heeft vroeg of laat zijn hond in een mens/ paard of andere hond hangen.... wat de hond dan fataal wordt.
Dieren kunnen er niet zoveel aan doen, het zijn de eigenaren die eens wat vaker hun grijze massa zouden gebruiken (maar helaas ontbreekt het nu juist daaraan).

Kan niet anders dan me hier bij aansluiten.