Katje verdronken...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:04

Moelie schreef:
Kan toch dat er niemand op dat moment in de buurt van het katje was? Dus dat het katje al verdronken was voordat iemand het had gezien?
Ik vind het WEL de schuld vd dierenambulance.. Ze zijn niet voor niets dierenambulance en horen gewoon direct te komen na een melding.
Achterbaks dat ze dat dan niet doen. Dan zijn ze in mijn ogen geen echte dierenliefhebbers.

Noem mij achterbaks of geen dierenliefhebber. Ik lach je in je gezicht uit. :D
Ga zelf maar eens bij de dierenambulance werken net als Dees_Daan.
Wil je over een maandje nog wel een keer spreken. ;)

We KUNNEN niet altijd komen na een melding omdat er misshcien nog 12 andere meldingen klaar liggen die OOK gereden moeten worden.
Soms heb je 2 spoedritten tegelijkertijd. Wie moet je dan laten zitten? De vrouw die net over haar hond heen is gereden op de oprit terwijl de kinderen erbij staan? Of de kat in baringsnood waar een kitten achteruit hangt met lijf en al terwijl het hoofd nog vast zit? Soms heb je 5 ritten van zielige gewonde vogeltjes / 5 ritten van myxomathose konijnen en nog tig andere ritten (gevonden honden / katten) die je allemaal moet inplannen.

Je kunt makkelijk oordelen over iets dat je niet weet. Maar uiteindelijk schiet je er niets mee op, behalve een hoop frustratie.
Ik kan niet iedere keer aan de telefoon uitleggen waarom iemand die sochtends belt, tegen de eind van de middag of savonds pas geholpen kan worden. Want ondertussen knipperen de lampjes van de telefoon gewoon door. Nog meer lijnen, nog meer ellende.

Het is ontzettend gaaf werk, de dieren zijn je dankbaar. En de meeste mensen gelukkig ook...

Ragdollcat

Re: Katje verdronken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:40

Ooit toen mijn vader me ging ophalen van een verzorgpaard, en onderweg naar huis, zagen we een schaap in nood in een hele steile diepe sloot, die kon echt niet zelf eruitkomen, wij stopten en gingen zelf dat beest uit de sloot trekken met z'n tween, jeeetje die is zwaar zeg door al dat water in dr dikke wollenpak, en die schaap die was blij dat ie eruit was en ging gelijk rennen naar de kudde schapen, wij vies maar ach wat geeft het.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:44

Ik was de sloot ingesprongen,of het nou mijn kat was of niet.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:44

idd, Ragdollcat en Shego..
hebben mensen geen hart /liefde voor dieren? wij wel..

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:53

de dierenambulance komt hier alleen voor dieren die al gevangen zijn.... kweet ook niet wie dat heeft bedacht maar zo is t ..... en dan mag de dierenambulance nog goed werk leveren en ben blij dat ze er zijn maar goed kan nog een hoop aan verbeteren.... ik heb ook al het nodige met ze meegemaakt....

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:24

Nou, dan zou ik me morgen aanmelden bij dierenambulance Mjay, als je het allemaal zo goed weet wat er moet verbeteren.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:53

Chiqa schreef:
ielsjj_ schreef:
Uhh omdat hij op dat tijdstip nog op het nest zat en die vrouw later is weggegaan en niemand anders die het gezien heeft??

O je was dr ook bij zo te lezen?

Uhh wie zegt dat ik erbij was?
Het kon zo zijn, anders zou er vast wel wat aan gedaan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:59

Mjay schreef:
de dierenambulance komt hier alleen voor dieren die al gevangen zijn.... kweet ook niet wie dat heeft bedacht maar zo is t ..... en dan mag de dierenambulance nog goed werk leveren en ben blij dat ze er zijn maar goed kan nog een hoop aan verbeteren.... ik heb ook al het nodige met ze meegemaakt....

dat is omdat het dier anders wss al weg is voordat ze ter plaatse zijn, een kat blijt niet zitten wachten tot er iemand komt, een wilde kat zeker niet.. en als je een hele drukke dag hebt, dan is het niet handig om de helft van de tijd voor niets te rijden, en kan diegene het dier niet vangen, of iig vast zetten in een garage of hokje, of er desnoods iets overheen te zetten dan lukt het ons wss ook niet.. zo'n dier moet dan binnen het bereik van het vangnet zijn, maar zodra ze die netten zien zijn ze weg..
dat is trouwens niet zo bij reptielen oid, dan wordt er gevraagd om bij het dier in de buurt te blijven..
ik snap je heel goed hoor,en kan me heel goed voorstellen dat het raar overkomt echt, maar er zijn wel redenen voor..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:00

Mensen vinden dingen vaak zo vanzelfsprekend...

Niet alleen met zaken als de dierenambulance hoor, maar we zijn zo gewend dat er voor ons gezorgd wordt, dat we niet meer zelf kunnen nadenken en actie ondernemen...

PS: heb vanavond iets leuks meegemaakt met een katje die misschien nog wel gered wordt!!
[LZP] Poesje na 11 maanden vermist gevonden!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:06

praat me niet over de dierenambulance :(.
ik heb de afgelopen maand al 2 x iets mee gemaakt. dat ik denk: waarom werken ze daar?

1 keer een vogeltje die niet kon vliegen. komt de dierenambulance hem ophalen( wat die eerst niet wilde) en toen zeggen:
och, ik neem hem wel mee en dan voer ik hem thuis wel aan me kat.
en dat voor iemand die op de dierenambulance werkt? :(

de 2e keer een nestje wilde katjes van 3 weken oud, die ze niet wilde ophalen.
maar de gemeente was zo lief om ze op te halen.
de katjes zaten in een dakgoot ( het nestje).

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 08:05

Probleem is gewoon dat ze met vrijwilligers werken, en dat even cru gezegd elke halve zool met tijd over bij de dierenambu kan gaan werken. Als jij gek bent met dieren ga je daar misschien je vrije tijd in steken, terwijl het natuurlijk ook erg veel nmet mensen werken is, iets waar die mensen niet altijd even goed in zijn.
Ook is niet elke dierenambulance van de dierenbescherming, je hebt ook particuliere initiatieven en daar werken soms wel erg rare figuren. Of die komen alleen opdraven voor de klusjes waar ze zelf zin in hebben. Het mafste wat ik heb meegemaakt is twee dierenambu's in 1 gebied die continue ruzie hadden met elkaar. Gingen ze elkaar bijna van de weg rijden, de concurrent het werk onmogelijk maken etc. Te zot voor woorden.

Al met al is er ongetwijfeld een heleboel aan te merken op de dierenambulance, aan de andere kent, de mensen met de grootste mond staan over het algemeen aan de kant. Het is allemaal heel goed bedoeld van die vrijwilligers, en iets is beter dan niets toch? Je kunt met beperkte middelen niet verwachten dat er dan een goed uitgerust, professioneel team dag en nacht klaar staat. Die mensen moeten ook roeien met de riemen die ze hebben. Wat stel je dan als alternatief voor? Geen dierenambu meer? Kan iedereen weer zelf de sloot in. En het is natuurlijk een stuk makkelijker om te zeiken op een ander dan zelf actie te ondernemen.
Mensen moeten misschien eens ophouden met de dierenambu te vergelijken met een mensenambulance/dierenpolitie/professionele vangdienst en het gaan zien voor wat het is: een goedbedoeld initiatief met vrijwilligers van verschillend pluimage en verschillende kundigheid die ook maar gewoon dierenvriend zijn en iets extra's willen doen.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 08:34

Nightfall schreef:
Schuld is een groot woord natuurlijk, maar ik vind het gewoon van de zotten dat ze na 8 uur en meerdere telefoontjes later nog steeds niet de moeite hebben genomen eens te gaan kijken.

Zelf was ik ook het water in gegaan, maar ik denk dat lang niet iedereen een baggersloot inspringt in zijn goede kleren, dus de dierenambulance belt en daarmee denkt zijn plicht te hebben voldaan.

Ik werk zelf voor de dierenambulance .
En ik kan je verzekeren dat het allemaal niet zo simpel ligt .

Wij hebben op het moment een ernstig tekort aan vrijwilligers ( schijnbaar vinden mensen vrijwilligers werk in deze tijd nutteloos doordat ze niks verdienen .) en De weinige die we nu hebben daar is nu ook nog eens de helft van op vakantie .
Er zijn dus ook dagen bij dat wij geen bemanning hebben . En dus gewoon simpelweg niet uit kunnen rijdne .
Alleen rijden mag ook niet dus als collega ziek of met vakantie is vald er zo een dag uit .

Ook hebbben we verschillende regels waar we ons aan moeten houden .
Zo mogen we alleen in ons gebied uitrijden op gewonde of dode dieren .
De zwerfdieren in dit geval de kat als ie niet zichtbaar gewond is ookal zit ie op een nest moet opgehaald worden door het dierentehuis .
Maarja dan bel je het dierentehuis en die willen dat mensen eerst de dieren zelf vangen anders komen ze niet .
En vaak laten ze in deze tijd ook echt katten lopen omdat ze nu te vol zitten .

De brandweer had in dit geval gebeld moeten worden hoe raar dat ook klinkt .

In deze tijden krijgen we een hoop gezeur naar ons hoofd en veral de schuld van maar degene met zon grote mond zouden zich ook zelf eens kunnen melden als vrijwilliger dan zouden er meer dieren gered kunnen worden .

Ik weet niet in wleke regio je zit maar ik denk dat het in veel regios wel hetzlefde verloopt op het moment .
Dus vandaar mijn uitleg een beetje .

Triest voor het katje en zowiezo al erg gevaarlijk om een kat op balkon te laten zonder net eromheen .
Van de week toevallig een kat op moeten halen die van 8 hoog naar beneden as gevallen geloog me geen prettig gezicht .

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:28

LZP -> BB

Graag met respect blijven reageren. Bedankt voor de medewerking.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:36

Chiqa schreef:
SweetMellie schreef:
Vindt persoonlijk dat er soms nogal heftig wordt gereageerdt, maar goed is mijn mening

Bijzondere opmerking, dr is een katje verdronken terwijl dr iemand bij was die gewoon toe heeft zitten kijken met de handen over elkaar, wat voor correct verantwoorde reactie's had je dan verwacht?

Dat er iemand heeft zitten toekijken heb ik zo niet begrepen.
Wat ik begreep is dat die man die het 's ochtends zag de DB heeft gebeld en zo dacht dat het goed zou komen.

Tuurlijk, ik zou het ook zelf gewoon van het nest hebben gehaald maar niet iedereen is zo. Dat blijkt.

Maar om mijn reactie nou zo bijzonder te vinden.. whaha. Ik kan gewoon begrijpen dat als je zoon dood katje ziet en hoort dat de DB allang gebeld is , je gefrustreert raakt. En achteraf pas de redenen bedenkt die de DB kan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 13:59

SweetMellie schreef:
Maar om mijn reactie nou zo bijzonder te vinden.. whaha. Ik kan gewoon begrijpen dat als je zoon dood katje ziet en hoort dat de DB allang gebeld is , je gefrustreert raakt. En achteraf pas de redenen bedenkt die de DB kan hebben.

Goed en na een kwartier komt er geen DB, diertje dreigt het water weer in te raken. Met een half uur nog geen kip.
En t mannetje of vrouwtje wat gebeld is blijft gewoon rustig toekijken hoe het katje verzuipt gek he dat mensen dan 'heftig' reageren, dat is gewoon helemaal nergens voor nodig. Genoeg mensen die wel dar natte pak dr voor over hebben gehad, echt het is zo simpel...

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:50

maar hoe weet je dan dat die mensen toekeken? kan ook zijn dat ze zelf zijn gaan werken of dergelijke. Of lees ik daar nou overheen!? Als je goed leest zeg ik zelf toch ook dat ik zelf dat katje eruit zou hebben gehaald! Maar niet iedereen is het zelfde. Soms maar goed ook. In dit geval niet.. daar is iedereen inclusief ik het over eens. klaar duidelijk.