honden willen maar niet afvallen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 16:41

even goed lezen allemaal!
De cocker is al veel afgevallen en begint nu bij de flanken in te vallen, dit is alleen de recenste foto die ik nog had. Ik heb het voer al helemaal doorgerekend met het smuldier erbij, en nu komt het goed uit. Ik zit nog onder het streefgewicht, dus dat komt wel goed.
Ik ga niet veranderen van brok, aangezien ze dit nu al gewend zijn en ik nu van verschillende heb gehoord dat het een goeie brok is.
Ik ga ook niet het smuldier veranderen of die honden een aantal dagen geen eten geven, dat heb ik al eerder gezegd.

Perlina

Re: honden willen maar niet afvallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:43

Het is al een keer genoemd, maar een deel van de brokken vervangen door sperziebonen werkt goed. En uiteraard genoeg beweging, maar geloof dat dat wel goed zit. Succes

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:11

Als 'ie al aan het afvallen is, zit je nu goed. Hou wel in de gaten dat 'ie blijft afvallen. Steeds een klein beetje de hoeveelheid verlagen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 10:25

Mechelfan schreef:
Als 'ie al aan het afvallen is, zit je nu goed. Hou wel in de gaten dat 'ie blijft afvallen. Steeds een klein beetje de hoeveelheid verlagen.

Kan dat geen kwaad dan als ik steeds verlaag, want ik zit nu al ver onder het streefgewicht. Natuurlijk heb ik het wel rustig afgebouwd, maar zometeen krijgt ze helemaal niks meer ;)

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:29

Zolang ze goed blijft afvallen niet verlagen. Omdat haar gewicht omlaag gaat, heeft ze steeds minder nodig.
Als je een beetje oplet, zal je wel zien wanneer ze minder nodig heeft.
Heb je het idee dat er minder af gaat, dan minder voeren.
Zolang ze blijft afvallen zit je goed.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 10:37

Oke, ik hou het zeker in de gaten.
Jammer genoeg had mijn vader zaterdag gevoerd, en toen hebben ze onwijs veel gekregen! Hij wist niet hoeveel ze nodig hadden, en mijn moeder en ik waren alletwee aan het werk.
Nu heb ik gelijk een briefje op de koelkast geplakt zodat hij het niet vergeet.
Die honden vonden mijn vader ineens een stuk leuker ;).