ik heb onze rat doodgeslagen..:(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:48

Dat je hem zelf aan zijn eind geholpen hebt oke..
Maar dat je hem een paar dagen laat lijden..
Ik snap niet waarom je het niet dezelfde dag hebt gedaan.
Ik was allang met dat beestje naar de dierenarts gegaan, wie een dier neemt moet ervoor zorgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:49

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:50

Feit dat het beestje zijn hoofd is ingeslagen.... okee... kan ik nog in meegaan... maar dat je hem zolang hebt laten liggen... nee :n Je schrijft dat je hem rustig wilde laten doodgaan, dus overleven zat er toch al niet in. Had em dan gelijk op zijn kop geslagen.

050206051012

robijntjuhh schreef:
k heb zoiets nog nooit eerder gedaan! en als je van een beestje houd is het echt niet makkelijk zeker bijna onmogelijk.. maar wat zouden jullie kiezen!? wachten tot de da tijd heeft? ik niet in ieder geval...

Even op een rijtje... je rat lag al een aantal dagen te hemelen, het gezwel was open en er kwamen vliegen op af en ál die tijd was je DA niet bereikbaar? Verdomd slechte DA dan :)
Welke kliniek was dat? :)

Dobel

sorry ik vind sommige reacties wel overdreven, het klinkt niet bepaald vriendelijk wat de TS vertelt over hoe het dier uit zijn lijden verlost is. Maar heb je ooit wel eens een dier in laten slapen dan? een spuitje is ook niet even prettig afscheid hoor

als je het in een keer op de goede manier doet ( waar de ts dus echt wel over heeft nagedacht) is dit een van de fijnste manieren om uit zijn lijden verlost te worden.

zij

wat wil je bereiken met dit topic? alleen je titel vraagt al om een heleboel afkeer...

ik snap ook niet dat je niet eerder naar de da bent geweest... als je zegt dat je duidelijk zag dat het beest er al dagen lang onder leed...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:51

SecretLin, ik geloof eigenlijk niet dat jouw reacties echt iets toevoegen behalve een ontzettend schuldgevoel bij TS, die toch echt naar eer en geweten heeft gehandeld.

Annouk

Goed van je dat je hem uit zijn lijden hebt verlost.
Persoonlijk was ik hier gewoon mee naar de dierenarts geweest.
;)

hafjelingerJarig

Heel veel sterkte!! Ik vind dat je dapper bent geweest.
Ik kan me voorstellen dat je je beestje álleen uit zijn lijden wilt verlossen, i.p.v eerst helemaal naar de DA en alle heisa er omheen. Het beestje heeft er niks van gevoeld, precies zoals jij zegt Perlina. Het is goed zo.

Perlina

SecretLIN schreef:
Perlina schreef:
Misschien had je het idd beter wat eerder kunnen doen. Maar over de manier waarop: Die rat heeft er heus niets van meegekregen als het in 1 keer gebeurd was. Waar zou hij de voorkeur aangegeven hebben; nog een keer meegesleept worden naar de onbekende omgeving van de dierenarts, of op een minstens zo vlotte manier in z'n eigen huis?

Een 'waardig einde' daar heeft een rat helemaal niks aan, dat is maar net wat wij mensen waardig vinden.

Sterkte met het verlies.

nee maar vast wel toen die 2 dagen heeft moeten lijden dat vergeet je er wel bij te vermelden er was veel eerder naar een dierenarts moeten gaan!

Dat vergeet ik er helemaal niet bij te vermelden, zie dikgedrukte ;)

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 21:52

Blue_Eyes schreef:
Less schreef:
Het er niet om hoe je er voor kiest een dier te laten sterven (via inslapen of doodslaan) maar dat je zelf niet kon inschatten dat een paar dagen laten liggen, gewoon niet kan.

Ik denk dat ratlief het gewoon langer volhield dan TS gedacht had. Dat heb je soms met beesten. Op moment dat TS doorkreeg dat dit langer ging duren dan ze gedacht had, heeft ze er direct een einde aan gemaakt.

TS, goed gedaan. Liever snel zo dan het arme beest mee in de auto gaan slepen en nog op stress jagen ook.

Dank voor je reactie... je begrijpt inderdaad mijn gedachtes op dat moment. ik heb respect voor mijn lieve beestjes, wil ze geen pijn doen en ook geen kosten besparen dat is allemaal onzin... maar ga er zelf maar eens staan kijken en je kan niets doen... dit leek me het beste en het zwaarste wat ik ooit heb gedaan...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:52

zij schreef:
wat wil je bereiken met dit topic? alleen je titel vraagt al om een heleboel afkeer...

ik snap ook niet dat je niet eerder naar de da bent geweest... als je zegt dat je duidelijk zag dat het beest er al dagen lang onder leed...

Wat was het nut van eerder naar de DA gaan? Die had het beest niet meer kunnen genezen hoor - TS dacht dat het binnen een uurtje gebeurd zou zijn, maar het beestje bleef maar knokken. Dat was onvoorzien.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:53

Nelleke1 schreef:
sorry ik vind sommige reacties wel overdreven, het klinkt niet bepaald vriendelijk wat de TS vertelt over hoe het dier uit zijn lijden verlost is. Maar heb je ooit wel eens een dier in laten slapen dan? een spuitje is ook niet even prettig afscheid hoor

als je het in een keer op de goede manier doet ( waar de ts dus echt wel over heeft nagedacht) is dit een van de fijnste manieren om uit zijn lijden verlost te worden.

ik heb vaak genoeg helaas dieren moeten laten inslapen en dat gebeurdt altijd zeer netjes hoor

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:53

Blue_Eyes schreef:
Wat was het nut van eerder naar de DA gaan? Die had het beest niet meer kunnen genezen hoor - TS dacht dat het binnen een uurtje gebeurd zou zijn, maar het beestje bleef maar knokken. Dat was onvoorzien.

Dan kan er toch wel wat eerder ingegrepen worden he ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:54

Het lijkt mij ook niet de bedoeling om alleen maar in herhaling te vallen en te blijven praten over de manier waarop en het moment van.

De TS heeft het er zelf al moeilijk genoeg mee...

Ik vind het knap dat je het gedaan hebt, ik zou het niet kunnen.

Sterkte!

Blue_Eyes

Dat inslapen bij een DA netjes gebeurt wil niet zeggen dat het humaner is dan hem snel thuis uit zijn lijden te verlossen.

@QUellian, dat zeg ik: ze had zelf ook niet voorzien dat dit zo lang zou gaan duren. Op moment dat ze dat doorkreeg heeft ze volgens mij direct een knoop doorgehakt.

Anoniem

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

SecretLIN

Blue_Eyes schreef:
SecretLin, ik geloof eigenlijk niet dat jouw reacties echt iets toevoegen behalve een ontzettend schuldgevoel bij TS, die toch echt naar eer en geweten heeft gehandeld.

ik probeer haar helemaal geen schuldgevoel aan te praten hoor ;) het was haar dier als zij zich hier prettig bij voelt op de manier waarop zij heeft gehandeld prima :) ik geef alleen mijn mening maar ik merk vaak in dit soort (rare) topics dat je dat niet kan/mag doen want dit soort dingen zijn heel normaal om te doen je leest het steeds meer van mensen die dieren eigenhandig zogenaamd uit hun lijden willen verlossen

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 21:55

Blue_Eyes schreef:
zij schreef:

inderdaad. ze bleef maar knokken moeilijk hoor om aan te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:55

Sommige dieren sterven binnen een paar minuten en anderen hebben een veel langer stervensproces. Het is vooraf niet te bepalen hoe lang het gaat duren. Men heeft het hier allemaal over waardigheid maar wat is nu waardiger dan zelf sterven? De TS heeft de juiste keuze gemaakt toen ze merkte dat het te lang duurde en het diertje door de vliegen ook niet meer het nodige comfort had.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:55

Blue_Eyes schreef:
@QUellian, dat zeg ik: ze had zelf ook niet voorzien dat dit zo lang zou gaan duren. Op moment dat ze dat doorkreeg heeft ze volgens mij direct een knoop doorgehakt.

Lijkt me dan meer een inschattingsfout qua tijd... op het moment dat het open zou knappen dan moet er actie ondernomen worden. En of je het nou zelf doet of door een DA laat doen is mij om het even, maar dat je een dier zo lang laat lijden, nee... dat gaat er bij mij niet in.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:56

[
Perlina schreef:
Misschien had je het idd beter wat eerder kunnen doen. Maar over de manier waarop: Die rat heeft er heus niets van meegekregen als het in 1 keer gebeurd was. Waar zou hij de voorkeur aangegeven hebben; nog een keer meegesleept worden naar de onbekende omgeving van de dierenarts, of op een minstens zo vlotte manier in z'n eigen huis?

Een 'waardig einde' daar heeft een rat helemaal niks aan, dat is maar net wat wij mensen waardig vinden.

Sterkte met het verlies.

Ah sorry was te snel met lezen haha, ik vind het gewoon zo triest dit soort dingen

nee maar vast wel toen die 2 dagen heeft moeten lijden dat vergeet je er wel bij te vermelden er was veel eerder naar een dierenarts moeten gaan![/quote]

Dat vergeet ik er helemaal niet bij te vermelden, zie dikgedrukte ;)[/quote]

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 21:57

Quellian schreef:
Blue_Eyes schreef:

Lijkt me dan meer een inschattingsfout qua tijd... op het moment dat het open zou knappen dan moet er actie ondernomen worden. En of je het nou zelf doet of door een DA laat doen is mij om het even, maar dat je een dier zo lang laat lijden, nee... dat gaat er bij mij niet in.

toen het gezwel open knapte kwamen de vliegen en TOEN heb ik bijna direct de beslissing genomen, bijna direct omdat het toch niet echt iets is dat je denkt oh dat doe ik wel even... daarvoor was het gezwel nog netjes dicht zoals het al heel lang was... en was er niets aan de hand...

050206051012

Re: ik heb onze rat doodgeslagen..:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:58

robijntjuhh; je openingpost vertelt een ander verhaal.

Maar goed.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:59

smokey17 schreef:
De rat heeft 1 beste klap gehad en was opslag dood!

Een half dode raat meeslepen naar de dierenarts. Dat is pas bruut.

Ik ben zelf niet dapper genoeg om een huisdier dood te slaan. Maar ik sleep ze niet mee naar de dierenarts, ik laat ze thuis komen. Maar dat is erg duur. En kan mij zeer goed voorstellen dat mensen dat niet willen. Maar ze ook niet willen meeslepen naar de da.

Lekker vredig in zijn eigen huisje!

Als je dat te duur vind moet je niet aan huisdieren beginnen.
Doodmeppen vind ik nou niet bepaald vredig.
Dat de TS het überhaupt zo ver heeft laten komen dat is pas bruut :=