Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
robijntjuhh schreef:k heb zoiets nog nooit eerder gedaan! en als je van een beestje houd is het echt niet makkelijk zeker bijna onmogelijk.. maar wat zouden jullie kiezen!? wachten tot de da tijd heeft? ik niet in ieder geval...
SecretLIN schreef:Perlina schreef:Misschien had je het idd beter wat eerder kunnen doen. Maar over de manier waarop: Die rat heeft er heus niets van meegekregen als het in 1 keer gebeurd was. Waar zou hij de voorkeur aangegeven hebben; nog een keer meegesleept worden naar de onbekende omgeving van de dierenarts, of op een minstens zo vlotte manier in z'n eigen huis?
Een 'waardig einde' daar heeft een rat helemaal niks aan, dat is maar net wat wij mensen waardig vinden.
Sterkte met het verlies.
nee maar vast wel toen die 2 dagen heeft moeten lijden dat vergeet je er wel bij te vermelden er was veel eerder naar een dierenarts moeten gaan!
Blue_Eyes schreef:Less schreef:Het er niet om hoe je er voor kiest een dier te laten sterven (via inslapen of doodslaan) maar dat je zelf niet kon inschatten dat een paar dagen laten liggen, gewoon niet kan.
Ik denk dat ratlief het gewoon langer volhield dan TS gedacht had. Dat heb je soms met beesten. Op moment dat TS doorkreeg dat dit langer ging duren dan ze gedacht had, heeft ze er direct een einde aan gemaakt.
TS, goed gedaan. Liever snel zo dan het arme beest mee in de auto gaan slepen en nog op stress jagen ook.
zij schreef:wat wil je bereiken met dit topic? alleen je titel vraagt al om een heleboel afkeer...
ik snap ook niet dat je niet eerder naar de da bent geweest... als je zegt dat je duidelijk zag dat het beest er al dagen lang onder leed...
Nelleke1 schreef:sorry ik vind sommige reacties wel overdreven, het klinkt niet bepaald vriendelijk wat de TS vertelt over hoe het dier uit zijn lijden verlost is. Maar heb je ooit wel eens een dier in laten slapen dan? een spuitje is ook niet even prettig afscheid hoor
als je het in een keer op de goede manier doet ( waar de ts dus echt wel over heeft nagedacht) is dit een van de fijnste manieren om uit zijn lijden verlost te worden.
Blue_Eyes schreef:SecretLin, ik geloof eigenlijk niet dat jouw reacties echt iets toevoegen behalve een ontzettend schuldgevoel bij TS, die toch echt naar eer en geweten heeft gehandeld.
Blue_Eyes schreef:zij schreef:wat wil je bereiken met dit topic? alleen je titel vraagt al om een heleboel afkeer...
ik snap ook niet dat je niet eerder naar de da bent geweest... als je zegt dat je duidelijk zag dat het beest er al dagen lang onder leed...
Wat was het nut van eerder naar de DA gaan? Die had het beest niet meer kunnen genezen hoor - TS dacht dat het binnen een uurtje gebeurd zou zijn, maar het beestje bleef maar knokken. Dat was onvoorzien.
Blue_Eyes schreef:@QUellian, dat zeg ik: ze had zelf ook niet voorzien dat dit zo lang zou gaan duren. Op moment dat ze dat doorkreeg heeft ze volgens mij direct een knoop doorgehakt.
Perlina schreef:Misschien had je het idd beter wat eerder kunnen doen. Maar over de manier waarop: Die rat heeft er heus niets van meegekregen als het in 1 keer gebeurd was. Waar zou hij de voorkeur aangegeven hebben; nog een keer meegesleept worden naar de onbekende omgeving van de dierenarts, of op een minstens zo vlotte manier in z'n eigen huis?
Een 'waardig einde' daar heeft een rat helemaal niks aan, dat is maar net wat wij mensen waardig vinden.
Sterkte met het verlies.
Quellian schreef:Blue_Eyes schreef:@QUellian, dat zeg ik: ze had zelf ook niet voorzien dat dit zo lang zou gaan duren. Op moment dat ze dat doorkreeg heeft ze volgens mij direct een knoop doorgehakt.
Lijkt me dan meer een inschattingsfout qua tijd... op het moment dat het open zou knappen dan moet er actie ondernomen worden. En of je het nou zelf doet of door een DA laat doen is mij om het even, maar dat je een dier zo lang laat lijden, nee... dat gaat er bij mij niet in.
smokey17 schreef:De rat heeft 1 beste klap gehad en was opslag dood!
Een half dode raat meeslepen naar de dierenarts. Dat is pas bruut.
Ik ben zelf niet dapper genoeg om een huisdier dood te slaan. Maar ik sleep ze niet mee naar de dierenarts, ik laat ze thuis komen. Maar dat is erg duur. En kan mij zeer goed voorstellen dat mensen dat niet willen. Maar ze ook niet willen meeslepen naar de da.
Lekker vredig in zijn eigen huisje!