Wie helpt mij dit raadsel oplossen? Konijnen onder de wonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

Re: Wie helpt mij dit raadsel oplossen? Konijnen onder de wonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 11:45

Ik lees nog steeds heel veel nieuwe dingen en leer idd.

Het is mischien onduidelijk maar mijn konijnen zijn al zo goed als gekoppeld maar gaan niet samen in hun binnenhokken. Waarom? Omdat dat geen neutrale plaats is. Elke dag mogen ze op de kamer samen los lopen. Dus ze hebben wel contact. Ik heb ze uit elkaar gezet omdat als ze elkaar verwond zouden hebben dat niet weer gebeurt.

De wonden genezen heel goed! Ik ga een afsluiting maken op de ren en daar mogen ze snachts niet meer in.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:05

Ik heb zelf altijd al mijn konijnen gekoppeld, ook wel eens 3 of 4 tegelijk samen. Ik heb nog nooit konijnen alleen gehouden en er is nog nooit gevochten. Heb ook altijd gewoon huppa konijn in het hok bij de anderen gezet, en dat ging eigenlijk altijd goed. Liepen gecastreerde rammen en voedsters door elkaar heen. Had natuurlijk wel genoeg ruimte, maar verder deed ik er nooit zo moeilijk over.
Nu heb ik een konijn alleen, omdat de rest inmiddels overleden is en deze loopt ook op zijn einde, dus er komt ook niks meer bij. Maar had ik wel wat erbij genomen had ik die er ook gewoon zo bij gezet.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 16:20

Goed nieuws! Iggy's en Ozzy's wonden genezen heel goed! Ik heb ze weer in het hok gedaan samen. Ze mochten ook in de ren omdat ik er heel de tijd bijwas. Nu ben ik er niet meer bij dus kunnen ze niet in de ren alleen in het bovenste stuk (ik heb het afgesloten) Ik heb ze er op betrapt dat ze lekker tegen elkaar lagen en elkaar likte. Vanacht slapen ze wel weer binnen!

Het gaat goed met ze :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:23

Ben je er al achter wat er precies gebeurd is?
Lijkt mij ook het meest waarschijnlijk dat ze gevochten hebben, konijnen kunnen elkaar lelijk toetakelen, tot bloedens toe of erger.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 16:25

Ze hebben zeker weten niet gevochten ;) Das mij al helemaal duidelijk.

Het is een beest geweest, daar zijn ze van geschroken. En of die ze toegetakeld heeft dat kan. Maar ze kunnen zichzelf ook verwond hebben van schrik. Ik denk aan steenmarters.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:29

Maar ze zaten toch in een ren met nachthok bij jou in de garage?

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 16:35

Nee buiten :) Daarvoor zaten ze een tijdje in binnenhokken in de garage.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:36

Iney schreef:
Mijn evaringen met kinderboerderijen zijn slecht. En een konijn met een cavia? Ze hebben allebij een vriendje van hetzelfde soort nodig. Konijnen en cavia's zijn heel verschillend.

mijn konijn zit nu ook met een cavia in een hok samen maar dat gaat hartstikke goed
ze zitten gezellig samen en eten samen
en ze zijn alletwee echt niet ongelukkig

maar ontopic ik denk dat ze wel gevochten hebben ;)

edit: las net je berichtje

hoezo zitten ze nu dan apart als ze toch niet hebben gevochten?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:44

Iney schreef:
Nee buiten :) Daarvoor zaten ze een tijdje in binnenhokken in de garage.

Ow, maar ze hadden toch ook een nachthok bij hun ren?
Daar zouden ze wel in gegaan zijn als er een kat oid voorbij zou komen. Bovendien is de eerste reactie op een roofdier wat zo dichtbij is juist platliggen en je niet verroeren. Dus ik gok nog steeds op vechten, hou ze toch maar goed in de gaten.

miesje890

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:47

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 16:48

Omdat ik 20 keer hetzelfde typ

Ze hebben niet gevochten

Ik heb net weer gekeken en ze zitten elkaar te likken en verzorgen dat doet een goed koppel. Mijn andere konijnen die katten wel maar vechten niet.

Het is een beest geweest of ze hebben zichzelf verwond. Ik ken de konijnen zie hoe het hok eruit ziet en kan daar dus een best goed oordeel over geven.

Ik weet zeker dat ze niet gevocten hebben dus dat kan nu nog wel 20x gezegt worden maar dat verandert mijn gedachten niet omdat het niet zo is. Ik kan weer een heel verhaal houden waarom ze niet gevochten zouden hebben maar als je een pagina terug leest (of twee) zie je het vanzelf.

EDIT: somige mensen die banketstaaf ook maar wat, ik pik zo de mensen uit dit topic die weten wat ze zeggen. En ik bedankt de mensen die mij willen helpen en tips geven.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:52

Jee wat een aardige reactie's op mensen die je willen helpen...
Als je 't toch al zeker weet waarom open je dan een topic?

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 16:55

Geen hele leuke reactie nee, maar wordt er onderhand wel een beetje moe van dat nog steeds mensen blijven volhouden dat ze gevochten hebben.

In het begin van het topic wist ik dat nog niet. En door verschillende tips ben ik veder gekomen.

Het is gewoon lastig dat ik 3 keer een heel verhaal moet typen terwijl als je even terugleest veel makkelijker is.

En dan nog blijven volhouden dat ze toch hebben gevochten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:02

Ook konijnen die al langere tijd bij elkaar zitten kunnen plots beginnen met vechten hoor.
Maar goed, ik heb iig geen zin meer om uberhaupt nog in dit topic te kijken, veel plezier ermee.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:08

R0oszs schreef:
mijn konijn zit nu ook met een cavia in een hok samen maar dat gaat hartstikke goed
ze zitten gezellig samen en eten samen
en ze zijn alletwee echt niet ongelukkig

maar ontopic ik denk dat ze wel gevochten hebben ;)

edit: las net je berichtje

hoezo zitten ze nu dan apart als ze toch niet hebben gevochten?

Hier precies hetzelfde en gaat ook super. Snap niet dat iedereen er al gelijk vanuit gaat dat het niet goed gaat.

@inez; Waarom ben je er zo zeker van dat ze niet gevochten hebben?

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 17:17

Nogmaals,

zouden 2 konijnen vechten trekken ze haar op de flanken en nekvel. Ze waren heel erg in shock, ik zag aan hun dat ze iets engs hebben gezien. En er is door het gaas iets gebeurd. Het gaas is verbogen. De haren zatern vast aan het gaas.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:21

Iney schreef:
Nogmaals,

zouden 2 konijnen vechten trekken ze haar op de flanken en nekvel. Ze waren heel erg in shock, ik zag aan hun dat ze iets engs hebben gezien. En er is door het gaas iets gebeurd. Het gaas is verbogen. De haren zatern vast aan het gaas.

:= Dat past allemaal evengoed bij vechtende konijnen :+

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 17:27

dit bedoel ik, blijven volhouden. Ik wil je vriendelijk verzoeken daar mee te stoppen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:31

Wat denk je waarom ik 'volhoud' dan? (zowieso is het pas mijn 3e 'ontopic' bericht dus dat volhouden valt wel mee)
Wat jij beschrijft past evengoed bij vechtende konijnen en juist die argumenten voer je aan als 'bewijs' dat ze niet aan het vechten waren.
En daar hoef je helemaal niet boos/moe/sjacho of wat ook om te worden want de enige reden dat ik hier reageer is om jou te helpen.
Ik hoop maar voor je dat je ze niet binnenkort alsnog halfdood terugvind en dat blijkt dat ze toch hebben gevochten ;)

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 17:39

Dit is het laatse wat ik erover zeg tegen jou: Ik heb nu al 9 jaar konijnen, in die tijd heb ik heel veel naar hun gedrag gekeken. Ik zie het precies warneer ze zich niet goed voelen. Zien warneer ze gaan wassen, welk oortje etc. Warneer ze moe zijn of aandacht willen. Ik zie dus ook dat mijn konijnen niet gevochten hebben.

Nu richt ik mij liever op de mensen die wel denken dat ik weet wat ik zeg en mij daarmee veder willen helpen :)

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 20:01

UPDATE:

Heb ze net weer in de ren gedaan. Ben er bijgebleven en zag wat er mogelijk gebeurt is. Iggy zat in de ren en de kat van de buren kwam eraan. Dat vond ze eng/daar schrok ze van en ging als een wilde gek door de ren heen. Sprong tegen het gaas op etc.

Hoe de wondjes op hun koppie komen? Heeft er wel mee te maken gehad maat er is denk ik meer gebeurd.

Ze zaten net elkaar lekker te likken over hun koppies.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:06

Ik ben blij dat het nu weer goed gaat. Katten zijn heel eng. Je kunt wel een beetje helpen door van die kat-away-spray te spuiten trouwnes.

's Nachts op sluiten is wel het beste misschien. Geen ideale oplossing, maar mocht je toch nog roofdieren hebben, dan doe je er niet zo veel aan. Vaak krijg je ze ook niet te pakken. Voor bepaalde dieren heb je wel levende vang vallen. Maar ik heb er nog nooit 1 mee weten te vangen.

Misschien kun je een keer een webcam ofzo laten mee draaien? Als dat beest zich dan weer laat zien weet je tenminste waar je mee te maken hebt. En kun je misschien gerichter ene oplossing zoeken? Zal wel een geduld werkje zijn trouwens.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 20:09

Ik kan die katten niet verjagen want ja, ze zijn van de buren en het zijn hele lieve dieren die niks doen. Ze kijken alleen. Kortom ik ben gek op die beesten en het is heel gezellig als ze bij ons zijn :D

Webcam dacht ik ook al aan maar geen idee hoe ik dat moet doen. Durf ze snachts niet meer in de ren te doen. Ze gaan vanacht weer naar binnen en over een tijdje mogen ze buiten slapen in het bovenstuk.

Heb jij een idee voor een webcam?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:12

Ik ben geen expert. Kan het morgen wel vragen aan een kennis. Die heeft het ooit ook gedaan om z'n paard op te nemen.

Kijk je trouwens wel uit met binnen en buiten? Ivm het vachtje, verkouden konijnen zijn echt een ellende.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:16

Veulen84 schreef:
Ik ben blij dat het nu weer goed gaat. Katten zijn heel eng. Je kunt wel een beetje helpen door van die kat-away-spray te spuiten trouwnes.

Dat moet je tegen onze konijnen zeggen, die krijgen regelmatig bezoek van de buurkat en dat lijken ze wel gezellig te vinden. Mijn eerste konijn was zelfs verliefd op onze kat, zodra de kat ging liggen zat het konijn er op te hupsen. :')

Vervelend dat jouw konijnen zo bang voor katten zijn TS! Denk je niet dat ze er nog aan kunnen wennen? Als ik jou was zou ik trouwens wel oppassen met het tijdelijk uit elkaar plaatsen van je konijnen. Onze konijnen zijn een keer een week uit elkaar geweest en die maakten elkaar bijna af toen ze elkaar weer zagen. := Blijkbaar hebben ze niet zo'n goed geheugen. }:0