nieuwe aanwinst; boxer puber ;) tips, ideeen welkom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:30

schiet me net een leuke naam te binnen aangezien het toch best een grote jongen is...wat dacht je van XBox??

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 19:35

sunny_l0ve schreef:
Wat een leuke hond TS, wel een hele discussie opgebracht of het nou echt een boxer is of niet :P. Wel een superlief snuitje en ik vind de 'moderne' boxer veel leuker dan de oude. Ook vind ik het wat vriendelijker voor de ademhaling van de hond.
Ik vind de naam Stitch wel heel leuk, en anders Rocky. Waarom Breezer? Dat komt toch niet uit een film wat je eigenlijk wel wou?

breezer komt van bacardi breezer :D :D
hahaha; dus niet echt uit een film idd

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:36

Een asiel moet toch mimimaal 2 weken wachten als ze een vondeling hebben voordat ze deze aanbieden?
Ik zou idd met hem naar een hondenschool gaan. Succes met het zoeken van een passende naam!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 19:36

djuno schreef:
schiet me net een leuke naam te binnen aangezien het toch best een grote jongen is...wat dacht je van XBox??

hmmm, bedankt voor je idee maar die naam vind ik toch wat minder

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 19:36

Nikki__ schreef:
Een asiel moet toch mimimaal 2 weken wachten als ze een vondeling hebben voordat ze deze aanbieden?
Ik zou idd met hem naar een hondenschool gaan. Succes met het zoeken van een passende naam!

ik heb een week geleden hem gevonden op de website van het asiel en toen zat hij er al enkele dagen

Limoen

Re: nieuwe aanwinst; boxer puber ;) tips, ideeen welkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:40

Wat is nou een 'nieuwe' en een 'oude' model boxer?(foto's)

Feiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:42

Kijk ik een keer op BB...
kom ik daar toch onze Bob tegen :D:D
(loop op het moment stage in het asiel, dus vandaar :P)

Echt heel lief, cool, aardig, vet, stoer en weet ik allemaal niet meer dat jullie hem hebben geadopteert hebben,
Hij verdient het :D

Bob is echt een hele leuke en lieve hond..
En is altijd enthousiast :P Soms iets te, maarja das boxers eigen.. :9

Ben echt blij voor Bob.. :D

om even over de naam terug te komen, hij is vernoemt naar Bob de Bouwer maar dan is het Bob de Boxer..:P

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 19:43

het nieuwere model is naar mijn weten net zoals die van ons(volgens sommige dus wat stafford/ amerikaanse bulldog achtig) en oude dus klassieke model is volgens standaardras;
korte snuit, onderbeet etc

maar maakt mij niks uit
ik ben helemaal verliefd op deze hond en er is gezegd dat het een boxer is maar het maakt niet uit al is het een kruising met een konijn ;)
hij is superleuk en gaaf en kan niet wachten tot ik hem op kan gaan halen
ben er nu al helemaal gek op :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 19:49

he, wat super gaaf en leuk dat je bob kent!!!
en dan woon je ook nog in het zelfde dorp als ik ;)
hahaha
was je gisteren ook in het asiel toen we kennis gingen maken met bob??
ik kan niet wachten tot we hem kunnen gaan halen
we zijn er echt al helemaal dol op :)
dinsdagavond gaan we weer naar het asiel om met hem te wandelen samen met onze andere hond en mijn schoonouders en woensdag gaat hij op controle bij de da en dan horen we wanneer we hem mee kunnen nemen
ik kan niet wachten
ben al een cursus aan het regelen en mijn vriendin had nog heel veel speeltjes waar haar hond niks mee doet want heb zelf niet zoveel speeltjes aangezien onze huidige hond alleen ballen leuk vind en alle andere speeltjes bij onze andere hond begraven zijn
en ik ga van de week een paar grote kluiven voor hem halen en heb me al aangemeld op boxerforums om nog meer te weten te komen over het ras

de naam wordt of rocky (van de rocky films en dat was dus een bokser) of stitch van lilo en stitch want mijn andere hond heet milo

Feiko schreef:
Kijk ik een keer op BB...
kom ik daar toch onze Bob tegen :D:D
(loop op het moment stage in het asiel, dus vandaar :P)

Echt heel lief, cool, aardig, vet, stoer en weet ik allemaal niet meer dat jullie hem hebben geadopteert hebben,
Hij verdient het :D

Bob is echt een hele leuke en lieve hond..
En is altijd enthousiast :P Soms iets te, maarja das boxers eigen.. :9

Ben echt blij voor Bob.. :D

om even over de naam terug te komen, hij is vernoemt naar Bob de Bouwer maar dan is het Bob de Boxer..:P
Laatst bijgewerkt door tamaramt op 12-07-09 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:49

tamaramt schreef:
djuno schreef:

hmmm, bedankt voor je idee maar die naam vind ik toch wat minder

tjah..ieders zijn smaak natuurlijk :D ...maar ik vond het wat aparter en wat minder standaard want honderden andere honden luisteren al naar de genoemde andere namen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 19:52

stitch is toch ook heel apart? heb ik in ieder geval nog niet eerder gehoord voor een hond
maar ik vind het wel kei leuk dat je mee aan het denken bent voor een naam hoor ;)

Feiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:01

tamaramt schreef:
he, wat super gaaf en leuk dat je bob kent!!!
en dan woon je ook nog in het zelfde dorp als ik ;)
hahaha
was je gisteren ook in het asiel toen we kennis gingen maken met bob??
ik kan niet wachten tot we hem kunnen gaan halen
we zijn er echt al helemaal dol op :)
dinsdagavond gaan we weer naar het asiel om met hem te wandelen samen met onze andere hond en mijn schoonouders en woensdag gaat hij op controle bij de da en dan horen we wanneer we hem mee kunnen nemen
ik kan niet wachten
ben al een cursus aan het regelen en mijn vriendin had nog heel veel speeltjes waar haar hond niks mee doet want heb zelf niet zoveel speeltjes aangezien onze huidige hond alleen ballen leuk vind en alle andere speeltjes bij onze andere hond begraven zijn
en ik ga van de week een paar grote kluiven voor hem halen en heb me al aangemeld op boxerforums om nog meer te weten te komen over het ras

de naam wordt of rocky (van de rocky films en dat was dus een bokser) of stitch van lilo en stitch want mijn andere hond heet milo

Haha, Dat is idd wel heel erg toevallig ja..
Gister was ik niet op het asiel, ben er alleen maar doordeweeks..
Maar ik snap wel dat jullie allemaal dol zijn op Bob,
Zijn wij ook allemaal :P (meneer word ook meestal als een van de eerste uitgelaten)
Ik hoop voor je dat hij woensdag "goedgekeurd" word zodat hij zo snel mogelijk mee kan..
want hij verdient het echt..
Laatst bijgewerkt door Feiko op 12-07-09 20:02, in het totaal 2 keer bewerkt

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:01

noem je hem pinokkio :+ haha, nee naar mij moet je vooral NIET luisteren :P. Ik vind het wel leuke namen, hoor je inderdaad niet vaak bij honden.

Feiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:04

Stitch is idd wel een leuke naam..

Maar ik vind hem eerlijk gezegt meer een rocky .. O:)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:26

Ik vind stitch echt geen naam voor een X Boxer :+ Eerder voor 'n kleiner formaat hond. Nee, dan vind ik Rocky meer passen.
Nog wat creaties:
Potter
Hoeck
Balou
Taran
Frodo

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 20:40

Feiko schreef:

ja rocky is ook wel heel leuk he ;)
van de rocky films en dat was een bokser ;)
hahaha, daar is over nagedacht he
en ben jij ook al eens wezen lopen met bob? weet jij hem loeng hij nu precies in het asiel zit?
heb heb namelijk vorige week zaterdag op de site van het asiel gevonden en toen zat hij er al enkele dagen volgens de advertentie
hij is 9 juli geopereerd aan het cherry eye en woensdag 15 juli moet hij op controle en dan wordt ons verteld wanneer we hem kunnen gaan halen;)
en dinsdagavond gaan we ook met hem wandelen; kan niet wachten om hem weer te zien
ik mis hem nu al :o

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 20:41

Nikki__ schreef:
Ik vind stitch echt geen naam voor een X Boxer :+ Eerder voor 'n kleiner formaat hond. Nee, dan vind ik Rocky meer passen.
Nog wat creaties:
Potter
Hoeck
Balou [/b]Taran
[b]Frodo

die 2 vallen sowieso al af omdat ze dezelfde eindklank hebben als milo onze andere hond en dat kan dus niet samen

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:44

vind de 3e foto een beetje op een stafford lijken.
als je zo kijkt.
met dat spitse neusje :p
leuke hond verder!
en goed dat jullie er een uit t asiel hebben gehaald :D

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:48

tamaramt schreef:
Nikki__ schreef:
Nog wat creaties:
Potter
Hoeck
Balou [/b]Taran
[b]Frodo

die 2 vallen sowieso al af omdat ze dezelfde eindklank hebben als milo onze andere hond en dat kan dus niet samen

Mag ik vragen waarom het niet samen kan?
Wij hebben een Gipsy en een Taffy, allebei weten ze ondersgoed wie wie is hoor.

en Milo en Balou (spreek je uit als baloe) heeft dan toch een andere klank?

Feiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:29

tamaramt schreef:
Feiko schreef:

ja rocky is ook wel heel leuk he ;)
van de rocky films en dat was een bokser ;)
hahaha, daar is over nagedacht he
en ben jij ook al eens wezen lopen met bob? weet jij hem loeng hij nu precies in het asiel zit?
heb heb namelijk vorige week zaterdag op de site van het asiel gevonden en toen zat hij er al enkele dagen volgens de advertentie
hij is 9 juli geopereerd aan het cherry eye en woensdag 15 juli moet hij op controle en dan wordt ons verteld wanneer we hem kunnen gaan halen;)
en dinsdagavond gaan we ook met hem wandelen; kan niet wachten om hem weer te zien
ik mis hem nu al :o

Ja, daar is idd overnagedacht ja..:P
En ben idd wel eens wezen wandelen met bob, is een hele fijne hond om mee te lopen, aangezien hij lief is tegen mens en hond...
en ik weet niet percies hoelang hij in het asiel zit, maar ik gok anderhalf/twee weken??
Weet wel dat hij als vondeling binnen is gebracht..

enne, ik zal ehm morgen wel een dikke knuffel van je geven.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 01:10

Wat een leukerd! Maar ook naar mijn mening is het geen raszuivere boxer (en ik heb alle foto's goed bekeken). De oren staan anders, de lippen/ wangen zijn bijna niet aanwezig (maw, ziet er niet uit als een kwijlsnuit om het maar zo te zeggen), geen deuk in het voorhoofd, de borstpartij vind ik gedrongen. En dan ga ik uit van de normale rasstandaard zoals die in nederland voorkomt. Ook een da kan zonder stamboompapieren geen zekerheid geven dat een hond raszuiver is. Ik zie er ook een combi in met een stafford of dergelijke. En een vriendin die in honden handelt en ook wel eens in boxers, heeft bevestigd dat dit een raszuivere boxer is?
Hopelijk heeft ie wel een groot partij van het boxerkarakter mee gekregen, die is namelijk geweldig!

Boxers willen in het begin nog wel eens plassen of als er visite komt, dit zijn vaak deemoedsplasjes, maw onderdanigheid. Negeer het dan gaat het wel over, niet afstraffen, want de hond is al onderdanig en dat straf je niet af.

Castreren is niet mijn ding. Zolang hij braaf blijft en niet te veel last heeft van zijn hormonen. Die van ons had een niet ingedaalde bal en die hebben we laten verwijderen. De kans op kanker werd groter als we de andere bal lieten zitten en die hebben we dus laten castreren. Hij was toen 5. Hij slaapt wel vaker dan voorheen en ook het gewicht is moeilijker onder controle te houden. Ze worden er niet minder enthousiast en druk van.

Kwijlen ga je nooit helemaal tegen, dat kan gebeuren met waterdrinken en wanneer ze actief zijn of opgewonden om iets leuks te gaan doen.
Voer alleen droge brokken, geen geschooi aan tafel en ook geen lekkers daarvan. Vermijd suikers. Geef alleen hondenkoekjes of een droog plakje brood. Geen ander lekkers dan bestemd voor honden en dan gaat het wel goed.
Ik geef Royal Canin selection Croc. Geel met blauwe zak met een herder op de voorkant.

@Sanne
Ze kunnen redelijk aan de maat worden hoor boxers, die van ons is 69m schofthoogte en bijna 40 kilo!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-09 01:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 01:16

sunny_l0ve schreef:
Wat een leuke hond TS, wel een hele discussie opgebracht of het nou echt een boxer is of niet :P. Wel een superlief snuitje en ik vind de 'moderne' boxer veel leuker dan de oude. Ook vind ik het wat vriendelijker voor de ademhaling van de hond.
Ik vind de naam Stitch wel heel leuk, en anders Rocky. Waarom Breezer? Dat komt toch niet uit een film wat je eigenlijk wel wou?

Boxer hebben niet zo een platte neus als de engelse bulldog hoor, zo plat zijn ze nu weer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 01:18

x_Sannee schreef:

Ben ik ook wel nieuwsgierig naar maar zo te zien heb ik zo mijn twijfels of dat wel echt bestaad.
Gewoon een leuke kruizing, zal je anders op het boxerforum wel horen :j

Balou vidn ik persoonlijk meer een naam voor teven, wat voor type naam zoek je? Stoer? Appart? Of mss iets in de richting van 'boxers' zo hebben namelijk ambullen ook bepaalde namen die je veel ziet voorbijkomen, mss eens kijken op het boxerforum?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 01:19

x_Sannee schreef:

Persoonlijk heb ik nog nooit van deze typescheiding gehoord? ik zal eens bij de boxervereninging kijken, dat moet daar dan bekend zijn.

Edit, kan er daar niets over vinden en eerlijk gezegd denk ik dat de moderne type boxer(qua neus) niet bestaat hoor.

Couperen van de staart is al even verboden hoor en is niet beperkt tot de boxer. Onze boxer is uit 2003 en heeft een lange staart.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 18:55

iedereen bedankt weer voor de leuke reacties
morgenavond gaan we weer ff wandelen met hem en hopelijk horen we woensdag wanneer we hem op kunnen halen
hopelijk dat we hem woensdagmiddag al kunnen halen want we hebben alle spullen , speeltjes en kussen al klaar staan voor ROCKY
want dat wordt zijn nieuwe naam
ben inmiddels ook al druk bezig met de cursus te regelen