Wat voor groenvoer geven jullie je konijnen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:50

elady schreef:
Nikki__ schreef:
@ Elady; even op je reactie; Het is en blijft een dier en geen gezindslid in mijn ogen.
Doordat het een dier is, ben jij verplicht om aan zijn eisen te voldoen. Jij wil tenslotte voor hem zorgen.
Dit is bij konijnen o.a. dagelijks groenvoer, hooi én een vriendje..!

Ik wil heel graag voor mijn konijn zorgen, maar er zijn grenzen!

Nu ga ik echt bokt over me heen krijgen, het meisje zit óók nog eens alleen (maar dit is op aanraden van de dierenspeciaalzaak, ik heb haar nu 6 maanden en hij heeft de ervaring dat het eerder fout gaat dan goed om er een konijn bij te zetten en hij zijn klanten weer terug ziet met het konijn of terug komen voor een tweede hok en de konijnen alsnog apart zitten.)

Het is eldays konijn zij beslist, bokt kan haar geen dingen opdragen!

@Elday, het is joun dier. Maar dierenspeciaalzaken weten vaak veel te weinig van dieren die ze verkopen en geven soms hele foute info. Somige mensen op bokt zijn heel evaren en hebben goeie info. Je kan zelf kiezen waar je naar luistert.

justmenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:55

benangelique schreef:
hier krijgen ze bijzonder weinig: of ze moeten het niet of ze gaan ernstig aan de diaree bij het kleinste flintertje. geen succes dus helaas.

Hier nog zo'n konijn..... lekker zo'n stukje groen en dan de volgende dag in bad omdat ie helemaal onder de stond zit :9

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:00

justmenatas schreef:
benangelique schreef:
hier krijgen ze bijzonder weinig: of ze moeten het niet of ze gaan ernstig aan de diaree bij het kleinste flintertje. geen succes dus helaas.

Hier nog zo'n konijn..... lekker zo'n stukje groen en dan de volgende dag in bad omdat ie helemaal onder de stond zit :9

Dat komt omdat ze het niet gewend zijn en ineens krijgen. Groenvoer moet je opbouwen.

Zou je graag groenvoer willen geven? (je maakt je konijn er wel gelukkiger mee)
Dan moet je het opbouwen, je begint met 1 stukje groente (veldsla ofzo) ter grote van een postzegel. De volgende dag check je de poepjes, goeie poepjes? Neem je twee postzegels. Gaat dat te snel bouw het dan langzamer op. Het is belangrijk dat je dan wel elke dag geeft en niet 2 dagen niet want dan raken de darmpjes van slag en moet je weer opnieuw opbouwen + een bad :+

justmenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:06

Hier nog zo'n konijn..... lekker zo'n stukje groen en dan de volgende dag in bad omdat ie helemaal onder de stond zit :9[/quote]

Dat komt omdat ze het niet gewend zijn en ineens krijgen. Groenvoer moet je opbouwen.

Dan moet je het opbouwen, je begint met 1 stukje groente (veldsla ofzo) ter grote van een postzegel. De volgende dag check je de poepjes, goeie poepjes? Neem je twee postzegels. Gaat dat te snel bouw het dan langzamer op. Het is belangrijk dat je dan wel elke dag geeft en niet 2 dagen niet want dan raken de darmpjes van slag en moet je weer opnieuw opbouwen + een bad :+[/quote]

Klopt heb dit een aantal keren gedaan en is gewoon doffe elende... Maar nu heeft meneer al weken geen groen gehad en zit weer onder de str*nt gewoon te zielig. Hij is geholpen en dat is niet helemaal goed gegaan. Hij produceerd teveel haar, we helpen hem met de losse haren te verwijderen maar soms likt ie toch teveel op met wassen en dat werkt ook allemaal niet lekker in de darmpjes. Helaas, nou hij heeft over hooi niks te klagen en selderij gaat wel goed (vreemd genoeg) dus hij komt niks te kort

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:18

Ik heb een asiel benaderd en die wil graag hun konijn komen koppelen, de dierenspeciaalzaak zegt weer liever van niet omdat het 9 van de 10 keer niet goed gaat en als ze later beginnen met vechten, je ze alsnog uit elkaar moet doen en dan zit je met twee hokken en twee vriendloze konijntjes. De dierenarts zei dat als ik vind/denk/het gevoel heb dat Guusje een vriendje nodig heeft, ik er eentje moet aanschaffen, maar dat als ik haar genoeg aandacht kan geven, het op zich mogelijk is haar alleen te laten, ligt eraan hoe Guusje zich ontwikkelt en of ze vervelingsgedrag krijgt.

Ik heb me me er heel erg in verdiept: wel of geen vriendje voor Guusje. En vind het nog steeds moeilijk!
Ik wil later niet spijt hebben als ik twee hokken naast elkaar heb staan. Als er een tweede komt, is dat voor Guusje en niet omdat ik er nog een konijntje bij wil voor mezelf en daarom wil ik de 'garantie' dat het goed blijft gaan met een tweede erbij.

Wie weet komt er eentje waarvan ik zeg: jij mag ons nieuwe vriendje worden, maar voorlopig gaat het goed zo.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:46

justmenatas schreef:

Dan moet je het opbouwen, je begint met 1 stukje groente (veldsla ofzo) ter grote van een postzegel. De volgende dag check je de poepjes, goeie poepjes? Neem je twee postzegels. Gaat dat te snel bouw het dan langzamer op. Het is belangrijk dat je dan wel elke dag geeft en niet 2 dagen niet want dan raken de darmpjes van slag en moet je weer opnieuw opbouwen + een bad :+[/quote]

Klopt heb dit een aantal keren gedaan en is gewoon doffe elende... Maar nu heeft meneer al weken geen groen gehad en zit weer onder de str*nt gewoon te zielig. Hij is geholpen en dat is niet helemaal goed gegaan. Hij produceerd teveel haar, we helpen hem met de losse haren te verwijderen maar soms likt ie toch teveel op met wassen en dat werkt ook allemaal niet lekker in de darmpjes. Helaas, nou hij heeft over hooi niks te klagen en selderij gaat wel goed (vreemd genoeg) dus hij komt niks te kort[/quote]

Vervelend! Fijn dat ie andere dingen krijgt zoals hooi en selderij. Welke brokken voer je? Mischien ligt het daar ook aan?

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:49

elady schreef:
Ik heb een asiel benaderd en die wil graag hun konijn komen koppelen, de dierenspeciaalzaak zegt weer liever van niet omdat het 9 van de 10 keer niet goed gaat en als ze later beginnen met vechten, je ze alsnog uit elkaar moet doen en dan zit je met twee hokken en twee vriendloze konijntjes. De dierenarts zei dat als ik vind/denk/het gevoel heb dat Guusje een vriendje nodig heeft, ik er eentje moet aanschaffen, maar dat als ik haar genoeg aandacht kan geven, het op zich mogelijk is haar alleen te laten, ligt eraan hoe Guusje zich ontwikkelt en of ze vervelingsgedrag krijgt.

Ik heb me me er heel erg in verdiept: wel of geen vriendje voor Guusje. En vind het nog steeds moeilijk!
Ik wil later niet spijt hebben als ik twee hokken naast elkaar heb staan. Als er een tweede komt, is dat voor Guusje en niet omdat ik er nog een konijntje bij wil voor mezelf en daarom wil ik de 'garantie' dat het goed blijft gaan met een tweede erbij.

Wie weet komt er eentje waarvan ik zeg: jij mag ons nieuwe vriendje worden, maar voorlopig gaat het goed zo.

Ik snap waarom je het niet wil. Hoe oud is guusje? Je hebt ook wel een vrij ruim hok nodig wil je dat het goed gaat. Als je het wel overweegd zou ik naar een of andere stichting gaan (bunnybin) daar kan je met je konijn heen een vriendje uitzoeken. Die mensen hebben zoveel evaring en weten wel wat bij guusje past en daar worden ze gekoppeld dus echte profs. Maar bunnybin is er volgens mij mee gestopt :(

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:50

Ik geef trouwens Rabbit Select van Hope Farms. Lekker biks, met kruidige stukjes hooi en een paar lekker knabbeltjes, maar het merendeel is biks.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:52

Ik geef goedkope prut biks. Zak van 25 kilo voor 7 euro.

Als deze zak op is koop ik weer nieuw voer van een wat betere kwaliteit, ben er achter gekomen dat goedkoop spul slecht spul is. En ik wil het beste voor me vriendjes :D Wil ze ook meer groen voeren. Iggy&Ozzy snappen het nog niet zo en vinden het ook nog niet heel lekker.

Roselie

Re: Wat voor groenvoer geven jullie je konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:24

Dat voer wat ik heb is ook goed voor de nagels. De kwaliteit wordt er beter ben..
En het ruikt ook nog lekker :D

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:40

Wat betreft de chocola: ik ben lid geweest van een konijnenforum (via www.konijnen.nl) en járen geleden hadden we het daarover. Ik ben alleen mijn wachtwoord en username kwijt, dus ik kan het niet opzoeken. Ik kan me wel even opnieuw aanmelden en vragen....

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:46

Ben erg benieuwd aangezien chocolade voro bijv honden zo onwijs giftig is. Ben benieuwd(@Imitador..ik kom jou ook in meerdere topic tegen... :D)

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:47

Het trouwtopic he, ja was me ook al opgevallen hihi.

ja voor honden giftig inderdaad, maar konijnen (naar ik dacht) dus niet. Mijn konijnen zijn er echt wég van en nooit last gehad.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:48

Ik moet trouwens nog geaccepteerd worden als lid, dus kan het nog niet zeggen.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:51

Mijn stalgenoot is assistente en die had met Pasen een hond en die had een bak met eitjes op gegegen en die was echt doodziek als ik de verhalen moet geloven ;)

Ben benieuwd!
Wat geven jullie je konijn qua fruit. Er stond hier ergens wel een lijstje,maar ik kan me voorstellen dat konijnen een voorkeur hebben?

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:55

Imitador schreef:
Het trouwtopic he, ja was me ook al opgevallen hihi.

ja voor honden giftig inderdaad, maar konijnen (naar ik dacht) dus niet. Mijn konijnen zijn er echt wég van en nooit last gehad.

Eten jou konijnen chocola????!!!!
(zou ik niet durfen geven aangezien dat voor honden heel giftig is)

@Roselie, ik geef aan fruit vooral appel.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:56

Ik geef nu ook appel, maar ik dacht misschien zijn er wel andere soorten fruit die konijnen lekker vinden en waar ik nog niet aan had gedacht.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:58

Banaan, maar daar mag je niet te veel van geven.

Mijn konijntjes houden van witlof, ik heef ook weleens spinazie maar staat niet op het lijstje van dit mogen ze, staat ook niet op het lijstje dit mogen ze niet.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:01

Mijn nijn lag vanmiddag helemaal languit in haar hok lekker te chillen :D

Banaan...dat lust mijn paard ook :P

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:05

Precies.... voor hónden is het slecht. Ik ben benieuwd hoor :D

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:06

Ben ook benieuwd!

Mijn konijnies hebben vandaag lekker in de ren gezetten :D

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:08

Mijne heeft ook in de ren gezeten!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:09

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:11

Vind het geen mooie konijnen. En gratis konijn bij een zak voer! Net alsof het een speeltje is?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:13

Heb je het niet gelezen van ik weet niet of het ooien of rammen zijn..hilarisch :D