chihuahua

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vetboltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 18:33

[quote="x_Sannee]
@TS:
Ik denk dat je nog veel moet informeren enz. voor je een chihuahua aanschaft, aan je berichten te lezen heb je dit nog niet voldoende gedaan om een gezonde chihuahua uit te kunnen zoeken.
Je hebt het al over een 'teacup' en een " 'normale' chihuahua "
Een teacup bestaat niet. Een 'normale' chihuahua zoals jij het noemt is gewoon dé chihuahua.
[/quote]

in eerdere posten heb ik al gezegd dat ik toch voor de 'normale' ga (ik zeg 'normaal' omdat dat even het verschil duidelijk is ;) )

ik heb een fokkker gevonden en daarmee gemaild, ik vind de beide chi's (vader en moeder) erg mooi en ze komen dan bij een erkend fokker weg, hij weet nog niet of de chi drachtig is maar mocht dat zo zijn dan is er nog geen wachtlijst voor haar, dus ik denk dat ik daar voor ga :D

xoxox

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:34

Vetboltsje schreef:
in eerdere posten heb ik al gezegd dat ik toch voor de 'normale' ga (ik zeg 'normaal' omdat dat even het verschil duidelijk is ;) )

ik heb een fokkker gevonden en daarmee gemaild, ik vind de beide chi's (vader en moeder) erg mooi en ze komen dan bij een erkend fokker weg, hij weet nog niet of de chi drachtig is maar mocht dat zo zijn dan is er nog geen wachtlijst voor haar, dus ik denk dat ik daar voor ga :D

xoxox

Mag ik vragen wat je met "erkend fokker" bedoeld?

Vetboltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 18:38

ThePast03 schreef:
Vetboltsje schreef:

xoxox

ik heb dez fokker gevonden via de nederlandse chihuahua club site, de fokker die ik heb gevonden is hier dus ook lid van dus dan mag ik er van uit gaan dat dit een goede fokker is lijkt mij. dus ja dat bedoel ik er eigenlijk mee :P

xoxoxo

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:42

Vetboltsje schreef:

ik heb dez fokker gevonden via de nederlandse chihuahua club site, de fokker die ik heb gevonden is hier dus ook lid van dus dan mag ik er van uit gaan dat dit een goede fokker is lijkt mij. dus ja dat bedoel ik er eigenlijk mee :P

xoxoxo

Ok, dan begrijp ik het.
De handelaar hier een paar straten achter mij heeft ook een bordje "erkend fokker" op zijn deur staan, vandaar mijn vraag.
Veel succes, hoop voor je dat ze drachtig is en er een pup voor je bij zit. ;)

Tip: Breng eens een bezoek aan de ouderdieren (en eventuele familieleden) en kijk of die het karakter hebben wat je graag zou willen en vraag naar Patella Luxatie in de lijnen (komt veel voor bij Chihuahua's) en eventuele hartproblemen in de lijnen.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 09-07-09 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:43

Klijntjuh schreef:
! Een chihuahua vinden op bijv. marktplaats word zeker lastig! Vooral met het aanbod van de afgelopen tijd!

Spotte er net toevallig een, ik was niet op zok maar keek naar mijn eigen ras (Bulldoggen) En wat zag ik tot mijn verbazing daar tussen staan? Juist een advertentie met chihauhau's }:0 Lekker geinteresseerde 'fokker' en dat is dan een schrijnend voorbeeld waar je dus NIEt je hondjes vandaan moet halen.
Als de interesse van het plaatsen in de juiste rubriek dr niet eens van af kan.

Klijntjuh schreef:
Een vriendin van mij gaat binnenkort juist opzoek naar een goedkoper kruisinkje wegens haar portomonnee.

Die vat ik niet helemaal, als je al weinig geld heb waarom dan een stamboomloos hondje uit een pretnestje? Weet ze dan ook dat de aanschafprijs nog maar een lachertje is vergeleken met de DA kosten die zullen komen?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:49

Vetboltsje schreef:
ThePast03 schreef:

xoxoxo

Goedzo! :D
Welke fokker is het? En om welk teefje en reutje gaat het ? :D vind ik altijd wel leuk om te weten.