Engste stuk ongedierte dat jullie ooit gevonden hebben?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:17

Kiekeboe!

Afbeelding

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:19

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:20

Leedebee schreef:
Aan deze kakkerlakken moest ik toch wel even wennen! Op Gran Canaria, tot wel 6 cm lang!

http://i114.photobucket.com/albums/n255 ... 173545.jpg

Die hadden we heel veel op Curacao. Bij ons kwam standaard elke maand de kakkerlakkenverdelgingsdienst (hadden een abbonnement :D ).

Bij ons onder de veranda was een heel kakkerlakken-kerkhof...en als ze op hun rug liggen en je kijkt naar het kopje lijkt het net een mensengezicht...creepy :r

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:21

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:22

Wat komen er een vieze beesten voorbij!

Ik ben bang voor grote spinnen, vooral als ze harig zijn! BRRR....

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:24

ja in Brazilië hebben ze die mega kakkerlakken ook
de allereerste keer dat ik daar was toen was ik een jaar of 10/11
poosje geleden dus ;) maar weet het nog heel goed
mijn oma pakte wat sokken uit de kast en daar zat der dus 1 tussen
ze gaf een gil de sokken vlogen door de lucht en me oma nam een sprint en sprong zo op het bed
haha jaja toen had ik opeens een lenige oma ;) wat die beesten wel niet kunnen doen

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:27

in Australie had ik een slang van 1,5 meter in mijn douche liggen, iiiieeeeeuw!!!!
Mijn baas daar heeft hem toen de hersens ingeslagen met mijn shampooflesje }:0

Anoniem

Re: Engste stuk ongedierte dat jullie ooit gevonden hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:28

Een meikevertje Die net zo groot is als je duim := :+

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:43

Een sprinkhaan op onze buitenmuur hier, die op deze leek:

http://chateau-barbet.nl/images/natuur/sprinkhaan.jpg

Ik had in eerste instantie niet door wat er nou op de muur zat, dus ik ging van dichterbij (te dichtbij) een kijkje nemen...
Springt dat ding opeens met een noodvaart weg. Heel de straat heeft me horen gillen toen denk ik :o :Y)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:22

Lady_M schreef:
Haha, ik durf echt niet op die link van dat haarskeerder-beest te klikken :') Maar verder ben ik bijzonder dapper.

Die heten trouwens haarskeerder omdat ze 's nachts in je bed kruipen en je haar komen afbijten :Y) Kom dat tegen aaaaaah. Daar maken ze nestjes mee (schijnt, dit kan volledig volksgeloof zijn hoor :+ )
Die in m'n schoen was met de poten er bij groter als een hand.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 23:07

In Guatemala werkte ik ergens in het regenwoud, waar ook vanalles rondkroop. Op een dag zat er een bepaalde soort kever van zo'n 10 cm lang op de balken boven mijn bed. Gadver dat ding was zo groot, die had z'n eigen postcode. Als hij loop hoorde je een soort geluid alsof je op je toetsenbord aan het typen bent. Wist toen niet wat het was maar toen ik hem een tijdje terug op Animal Planet bij 'bugging with Ruud' tegenkwam, zag ik dat het een soort van mega kakkerlak was.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 23:27

Een mega kakkerlak in Curacao, pakte m bijna vast.
Heb me toch even keihard PAAAAAAAAAAAAAAAAAP gegild daar :o
Die heeft m met een pollepel helemaal aan stukken geslagen (maar hun schild is zo hard dat hij bij de laatste mep zowel het schild als de pollepel zelf doormidden brak :') )
En wat bleek achteraf, als je ze zo dood slaat vliegen alle eitjes door de kamer waardoor je er alleen maar meer krijgt :')
Ben ik blij dat het een vakantie huisje was :D

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 06:17

Mijn ex had baardagamen en die beesten aten krekels. Toen had ie ooit een koker met krekels gekocht en die per ongeluk laten vallen, resultaat: 200 krekels in de slaapkamer. Die hebben we maanden daarna nog kunnen vangen!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 11:45

Kieffer schreef:
Mijn ex had baardagamen en die beesten aten krekels. Toen had ie ooit een koker met krekels gekocht en die per ongeluk laten vallen, resultaat: 200 krekels in de slaapkamer. Die hebben we maanden daarna nog kunnen vangen!

Gatverdamme! ik denk dat ik tijdelijk zou zijn verhuisd! :)

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:05

Brr..! Krijg er kippenvel van. Dat berichtje over de haarskeerder had ik gemist, maar later wel ff opgezocht, wat een vies beest!!

Ik heb een ontmoeting gehad met een hele dikke spin, op de muur naast mn bed.
We waren ook een keer met school in Frankrijk, zat er een heel goor beest in onze kamer, uiteraard weer bij het stapelbed waar ik in sliep. Ik sliep onder, hij zat gelukkig boven.
Dus wij rennen naar de jongens, eentje was dan wel zo stoer om het beest weg te halen. Wil hij hem pakken, valt dat beest achter het bed! MIJN bed!!! Nou alles aan de kant geschoven, kasten, bedden, maar niet gevonden. Bah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:10

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:11

Ik vond net dit plaatje op google.. Daar zijn de beestjes in NL niks bij :oo.. Mijn god, wat een eng beest!

Afbeelding

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:15

Volgens mij haarskeerders :P Ze hebben op het zicht 5 paar poten, ipv 8 zoals een spin. Volgens mij dachten ze daar even wat soldaten te scheren :+
BRRRR nog steeds..
Dikke engerds, maar ik hoorde later dat ze eigenlijk niet bijten, en ook niet giftig zijn.
Laatst bijgewerkt door Ruga op 09-07-09 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:18

EsBianc schreef:
En ooit in NL op vakantie, ik voelde iets prikken onder mn shirtje, kijk ik, grote sprinkhaan... ik heb een heleboel rare sprongen staan maken volgens mij.

Heb ik ook eens een keer gehad! Toen ik 8 of 9 ongveer was. Ik was aan het wandelen, toen ik opeens prikken voelde. Ik dacht van 'Wat is dat!'. Ik pakte 'het beest' vast met m'n broek. Ondertussen was ik helemaal aan het janken en aan het krijsen. Ik doe mijn broek naar beneden,zit er een sprinkhaan in m'n broek!

Ik had m ondertussen wel doodgeknepen...

Edit: Een keer op vakantie, ik was met mijn vader en moeder en zus aan het lopen. Mijn zus zei,'Er zit een meikever op je rug!'. Dus ik,'Waar, waar, waar!!!!!!!' :oo Ik ren naar haar toe, maar mijn zus dacht dat ik die meikever aan haar af wilde 'smeren'. Dus zij rent weg en ik ren achter haar aan, krijsend en jankend. Waar we liepen, daalde de weg. En ik liep op slippers. Ondertussen had ik mn vest uitgegooit, maar rende verder. Mijn vader en moeder de hele tijd roepen, stop nou! Dalijk val je! Maar ik luisterde niet want ik wilde die meikever van me af hebben. Toen viel ik. En m'n slipper vlogen de lucht in. :+
Steeds als ik een meikever zie, moet ik daaraan denken. :Y) Ik vind ze nog steeds niet leuk...
Laatst bijgewerkt door Procent op 09-07-09 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:19

Oh wacht.. Het zijn er twee of niet?
En hoe groot zijn de beesten wel niet??? :oo

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:20

Ja dat zijn er 2, Camelspider of niet? Ik meen me alleen te herinneren dat het geen spinnen zijn maar wat anders? Ik weet het niet meer..

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:21

Jeaulijn schreef:
Ja dat zijn er 2, Camelspider of niet? Ik meen me alleen te herinneren dat het geen spinnen zijn maar wat anders? Ik weet het niet meer..

Spin x Schorpioen dacht ik.. :7

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:22

Hangt er vanaf welke ondersoort en waar, maar de Zuid-Afrikaanse versie kan poten inbegrepen 15-20 cm lang zijn.

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:23

Kakkerlakken _-:(

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:23

Leedebee schreef:
Aan deze kakkerlakken moest ik toch wel even wennen! Op Gran Canaria, tot wel 6 cm lang!

http://i114.photobucket.com/albums/n255 ... 173545.jpg

Die hadden wij ook regelmatig in huis afgelopen in winter op La Palma. Ik ga er ook maar vanuit dat we ze wel weer gaan tegenkomen als we daar eenmaal wonen. Gelukkig ben ik hier niet bang voor, deze zet ik gewoon buiten, niets aan de hand.
Heb godzijdank geen spinnen gezien in ons vissers dorp.