Vraagje over de voeding van mijn hond!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:30

Dhani schreef:
jesito schreef:
Ik voer carocroc na een lange zoektocht en veel brokken te hebben geprobeerd.
Maar carocroc vind ik echt een super brok.
De honden blijven beter op gewicht en schijten niet meer als kamelen :+
Ook is hun poep veel beter en vaster van vorm en stinkt niet zo enorm.
Je hebt er ook een dieet variant van.
Ik heb twee jack russels waarvan 1 ook veel te snel te dik.
Ze krijgen smorgens ieder een handje brok en savonds ook.
Wel krijgen ze zowiezo smorgens een heel klein beetje vlees erbij (een halve prins burger verdeeld over hun twee) omdat 1 een pilletje krijgt.

Trouwens de bonzo wat je noemt is niet bepaald een goede brok, vaak veel te zout.

daar was ik al achter! :D wil hier ook zo snel mogelijk van af! wist helemaal niet dat er zo veel zout in zat anders had hij het nooit gekregen!! :+

Haha, vroeger voerde ik het mijn hond ook, want ik dacht omdat het zo bekend was dat het een super goede brok was.
Tot mij hier iemand op wees dat dat niet zo was.
En geloof me je ziet het verschil.
Aldoende leert men, succes.

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:50

Dhani schreef:
_Do_ schreef:
Hij krijgt nu 2 x per dag 100 gram, breng dat naar 2 keer per dag 50 gram en vul aan met gekookte sperziebonen, om toch voor vulling van de maag te zorgen, anders blijft hij honger houden.

Al eerder boven gezegd, na een castratie moet je vaan 1/3 in voer minderen.
Omdat jou hond het voor de castratie goed deed op dit voer zal ik niet gaan veranderen van voer.
En wat over vlees gezegd word, heb word idd beter verteerd, maar ze hebben er vaak ook meer van nodig, en die van jou moet eerst afvallen.

Zorg er ook voor dat hij niet te snel afvalt, want in vet zitten afvalstoffen opgeslagen en die komen dan vrij als het vet afgebroken word. T eveel afvalstoffen die vrijkomen is schadelijk!!!

Met de bonen kan je langzaam gaan afbouwen zodat hij went aan de hoeveelheid voer die hij in de toekomst gaat krijgen.

Succes

hij eet de bonen niet! heb al rijst met bonen geprobeerd!, dat is juist het probleem! ze zeggen wel ja dan heeft hij geen honger! maar net wat je zegt! bij te weinig eten, kan het schadelijk zijn.

Als hij de bonen niet eet kan je over gaan op dieet voer, maar deze moet je op den duur dan weer over op gewoon voer en moet je bij dat voer dan weer uitmeten/rekenen hoeveel hij daar van mag hebben.

Dieet voer is een voer waar veel vezels in zitten en weinig voedingsstoffen, zelfde effect als bonen dus.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:10

luv schreef:
Wat een schatje!

Als ie het goed doet op Bonzo waarom zou je dan ander voer gaan geven? De ene hond doet het nu eenmaal op het ene voer beter dan de andere hond. Ik zou 'm dan lekker daar op laten. Bonzo is ook gewoon goed voer.

Ik denk dat het ondertussen wel mee valt dat Bonzo nog zo zout zou zijn. Er is natuurlijk genoeg concurrentie, dus bij Bonzo zijn ze ook niet gek om het zoutgehalte te hoog te laten.

Ik ben het met je eens dat het aan de hond ligt op welk voer hij goed reageert, maar bonzo is echt ronduit bagger.
Je herkent de Bonzo drolletjes meteen.
Veel te zout, veel te weinig voedingstoffen.

Het is niet voor niks geen duur merk. De dingen die de duurdere merken wel gebruiken, gebruikt bonzo niet. Hiervoor gebruiken ze goedkopen vulmiddelen.

Ik ben zelf erg tevreden met fokker.
Brok met kwaliteit is vaak wel duurder.

Laat inderdaad alle snoepjes ed weg. Gewoon alleen brokken, of wat je wil gaan voeren.
Bonen zijn leuk, maar 't geeft alleen een vol gevoel. En dan moet je hond het wel lekker vinden!

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:13

Nikki__ schreef:

Zijn dat die drollen met de kleur van bakstenen, zo'n kleur waarvan je drie uur later nog met een lasoog rondlopt?
Bonzo....ik snap niet dat het nog in de vakken ligt hoor en er nog steeds mensen zijn die denkn dat dat het beste voer is, beetje je dr in verdiepen kom je er toch wel achter dat het rotzooi is.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:40

Chiqa schreef:
Zijn dat die drollen met de kleur van bakstenen, zo'n kleur waarvan je drie uur later nog met een lasoog rondlopt?

_O- :')

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:08

Chiqa schreef:
Nikki__ schreef:

Bonzo....ik snap niet dat het nog in de vakken ligt hoor en er nog steeds mensen zijn die denkn dat dat het beste voer is, beetje je dr in verdiepen kom je er toch wel achter dat het rotzooi is.

Haha jij herkent ze ook al zo goed!

XoNo

Re: Vraagje over de voeding van mijn hond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:58

Lasoog :') _O-

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:05

Chiqa schreef:
Nikki__ schreef:

Ja of dat is de Frolic, met die mooie gele stipjes erin :D

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:39

Ja van Frolic drolletjes krijg je 2 lasogen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:15

Dan heb ik dus niet voor niets bij de dokter gezeten ik ben geen lasser van beroep, en toch een lasoog :D Maar nu weet ik de oorzaak dus, levensgevaarlijk die Frolic dus.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:43

Heb het hele topic gelezen en zie dat hier veel mensen met verstand van voeding meelezen/posten.
Wat zouden jullie voeren als je hond juist wat mag aankomen? (ja ik heb een wat minder voorkomend probleem, ik weet het :D)

Onze kruising labrador x windhond mag net iets voller worden.
Hij krijgt nu Excellent Topbrok

Analyse:
25.0% RUW EIWIT
9.0% RUW VET
3.0% RUWE CELSTOF
7.0% RUWE AS
1.4% CALCIUM
1.0% FOSFOR
10.0% VOCHT

Vitaminen:
Vitamine A 13500 IE / KG
Vitamine D3 1350 IE / KG
Vitamine E 50 MG / KG
(dl-á -tocopherolacetaat)
CU 5 MG / KG
(koper (II) sulfaat-pentahydraat)

Samenstelling:
GRANEN, VLEES EN DIERLIJKE
BIJPRODUKTEN,OLIEN EN VETTEN,
PLANTAARDIGE BIJPRODUKTEN,
MINERALEN, E320, E321

Heb zelf totaal geen verstand van voer.
Onze katten hebben we op Carnibest staan wegens blaasgruis (die nu dus weg is :D) maar om nou de beide honden er ook op over te zetten wordt me wel erg duur :o
Welk merk brok is goed voor slanke honden?
Hij poept me te vaak, dus ik ben dan ook niet tevreden over het huidige voer, hij poept vaak 2x daags en zijn geen Carnibest-keutels zeg maar, maar veel zachter maar wel normale kleur.

Heb op deze pc geen foto's staan helaas.
Hij is 2,5 jaar oud, model windhond maar met brede kop.
Zal hem weer even wegen; hij woog altijd rond de 18kilo en is zo'n 50cm hoog denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:02

opisop_shop schreef:

Cavom en is heel goed te combineren met vers vlees, en ze komen er meer van aan dan een gewone brok (Over het algemeen) Gebruik anders de zoekfunctie eens barst van de reactie's over dit voer heb dr zelf een topci over gestart (Ben sinds een maand over op dit voer)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:03

Hoeveel voer krijgt hij van deze brok? Wij hebben het probleem gehad met onze kruising greyhond border collie. Die kregen we niet dik vanwege zijn bewegingsdrang en omdat hij flink veel hardliep.

Op zich is er niets mis met deze brok maar als je misschien gewoon wat meer geeft of een maaltijd per dag meer geeft kan dat genoeg zijn. of je geeft wat vers vlees erbij of macaroni daar zitten ook veel koolhydraten in.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 19:08

zow wat een berichten al weer!! ik ga eerst even eten en dan zal ik even reageren :D

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:11

wow 11 kilo is inderdaad wel veel voor een maltezer hoe groot is hij ? mijne is denk ik een cm of 25 ( reutje ) en weegt maar 4 kilo hihi :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:13

Ik heb voer om af te vallen,maar op de zak staat wat ze mogen hebben maar dat is vaak nog te veel.Ik geef gewoon op mijn gevoel en dat gaat goed.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 19:34

Rosmoov schreef:
wow 11 kilo is inderdaad wel veel voor een maltezer hoe groot is hij ? mijne is denk ik een cm of 25 ( reutje ) en weegt maar 4 kilo hihi :D

Dhani is een grote fors gebouwde malthezer, van 32 cm ook een reutje!! :D

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 19:41

dhani heeft juist hele lichte poep! ook niet goed! weet het! maar iig geen baksteen kleur! ik weet wel dat frolic troep is door de kleurstoffen.

ik ben nu overgegaan op voer van fokker! ben benieuwd wat dit met hem doet! als dit niet bevald ga ik toch over op de vleesrollen van carnibest.....

ik heb hem er sins gister aan. en hij krijgt nu 125 gram per dag. in 2 keer! ;)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:00

opisop_shop schreef:
Heb het hele topic gelezen en zie dat hier veel mensen met verstand van voeding meelezen/posten.
Wat zouden jullie voeren als je hond juist wat mag aankomen? (ja ik heb een wat minder voorkomend probleem, ik weet het :D)

Onze kruising labrador x windhond mag net iets voller worden.
Hij krijgt nu Excellent Topbrok

Analyse:
25.0% RUW EIWIT
9.0% RUW VET
3.0% RUWE CELSTOF
7.0% RUWE AS
1.4% CALCIUM
1.0% FOSFOR
10.0% VOCHT

Vitaminen:
Vitamine A 13500 IE / KG
Vitamine D3 1350 IE / KG
Vitamine E 50 MG / KG
(dl-á -tocopherolacetaat)
CU 5 MG / KG
(koper (II) sulfaat-pentahydraat)

Samenstelling:
GRANEN, VLEES EN DIERLIJKE
BIJPRODUKTEN,OLIEN EN VETTEN,
PLANTAARDIGE BIJPRODUKTEN,
MINERALEN, E320, E321

Heb zelf totaal geen verstand van voer.
Onze katten hebben we op Carnibest staan wegens blaasgruis (die nu dus weg is :D) maar om nou de beide honden er ook op over te zetten wordt me wel erg duur :o
Hij poept me te vaak, dus ik ben dan ook niet tevreden over het huidige voer, hij poept vaak 2x daags en zijn geen Carnibest-keutels zeg maar, maar veel zachter maar wel normale kleur.

Heb op deze pc geen foto's staan helaas.
Hij is 2,5 jaar oud, model windhond maar met brede kop.
Zal hem weer even wegen; hij woog altijd rond de 18kilo en is zo'n 50cm hoog denk ik.

Een makkelijke leidraad waar je altijd bij elke hondenbrok iets aan hebt is dat bij samenstelling het ingrediënt wat er het meest inzit altijd als eerst gemeld staat. (verplicht)
Bij bovengenoemde brok is dat dus granen. Honden zijn vleeseters, geen papegaaien, hebben dus eigenlijk geen granen nodig. Ook de E320 en E321 geven mij kippenvel.
Ga dus op zoek naar een goede brok wat vlees bovenaan heeft staan, bij voorkeur geen granen bevat en al zeker geen E toevoegingen.
Cavom is een dergelijke brok, maar ook Carocroc, of Orijen, Dog Lovers Gold.

Jammer wel dat je geen carnibest aan je honden kan voeren. Vlees is natuurlijk zeker naar mijn idee het allerbeste voor je hond. Wel super dat je je katten daarop hebt +:)+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:18

Dan misschien eens kijken naar bv Cavom. Carocroc hoor ik inderdaad ook goede verhalen over.
En dan twe keer per week pens als maaltijd, is dat een goed optie?

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:06

@ TS:

Mocht je over willen gaan op versvlees / compleet vers vlees (zoals rhodi, carnibest enzo)

Dan kun je dat gewoon ineen keer omzetten hoor, en je kan het ook geleidelijk aan doen.. mengen met brokken. Het maakt helemaal niet uit als het bijvoorbeeld samen in de maag komt.

Je hebt wel kans als je hond net versvlees eet, dat hij last heeft van diarree een paar dagen. Dit komt omdat het lichaam van je hondje zich gaat "ontgiften", op google kun je hier meer over vinden, tevens moeten zijn darmen even wennen aan het andere voer :)

voor vragen mag je altijd pben!

groetjes atilla

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:21

Voor wie het intresseerd ;)
Een maand of 10 geleden ben ik mijn hondjes gewoon een hele maaltijd hoeveelheid vlees gaan geven. Brokjes (Carocroc) stonden bij mij altijd voor het pakken. Ik heb toen ook de brokjes gewoon laten staan. Apart is dat in het begin van vlees eten er ook nog af en toe brokjes bij gegeten werden. Net alsof een brokkenhond niet gelijk alle voedingswaarden uit de vleesmaaltijd weet te halen. (Misschien is dit ook wel zo?) Na verloop van een week of 2 aten ze uit zichzelf helemaal geen brokjes meer erbij. Ze hebben geen diarree gehad, wel een periode vieze oogjes. Dit hoort bij het ontgiften namelijk. Ik ben begonnen met Carnibest, omdat dit compleet is en ik er nog niet het nodige van wist om het zelf te doen. Na een maand of 2 Carnibest ben ik zelf gaan samenstellen volgens het prooidiermodel dus 70% spiervlees, 15% orgaan en 15% bot. Klik eventueel op mijn onderschift voor foto's van mijn mutsen. Zo zien ze er nu uit.

Even een aanvulling, mijn hondjes zijn er voor een buitenstaander niet specifiek beter gaan uitzien na het overstappen op vlees. Gelukkig zagen ze er altijd al goed uit. Zie daarvoor de foto's in mijn profiel, toen aten ze altijd brokken. Maar ze vinden het heerlijk, ik zie dus wel verschil :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:51

Ik meende dat je altijd zo'n 12 uur tussen vlees / brokken moest houden? Dus bij voorkeur dan ook niet sochtends brok en savonds vlees, maar dan beter 2 hele dag per week vlees bijvoorbeeld?

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:06

ik heb mijn hond op Dogland Adult brokken. Merk is erg onbekend, maar die muts van ons doet het er goed op. Ze is snel door de rui heen, heeft een groen/paarse glans over haar haar liggen en zit weer lekker vol in de beharing. Beter als met alle andere merken die wij geprobeerd hebben (van verschillende merken, zelfs de duurdere). Daarnaast heeft ze ook niet zoveel jeuk meer en is sneller van deze brokken verzadigd. Ook de keutels zijn goed en mooi te noemen, niet te groot en te dun van structuur. Precies goed eigenlijk.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:24

opisop_shop schreef:
Ik meende dat je altijd zo'n 12 uur tussen vlees / brokken moest houden? Dus bij voorkeur dan ook niet sochtends brok en savonds vlees, maar dan beter 2 hele dag per week vlees bijvoorbeeld?

waarom zou dat moeten dan?
Wat maakt het uit dat het bij elkaar in de maag terecht komt?
Het lichaam haalt de voedingsstoffen er gewoon uit. Wij mensen eten toch ook alles door elkaar :)