Hond bleek niet op oppasadres...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:53

Jammer, dat de hond idd wagenziek is. En het is hier ook niet in de buurt... maargoed er moet toch vast wel iemand zijn die het beestjes wél met alle liefde wil opvangen? :D

Storm

Re: Hond bleek niet op oppasadres...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 17:54

Ik heb al meerdere aanbiedingen gekregen, sommigen wat verder weg, sommigen dichtbij.
Hondjelief hoeft volgende keer zeker niet naar deze mevrouw terug :D
Bedankt voor alle aanbiedingen via de pb!!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:57

Dit meen je toch niet, arme drommel.En dan kattenvoer eten, ik hoop dat je een adres vind voor de hond.Ik wil wel maar woon te ver weg.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:22

Dat de oppasmevr van het briefje kattenvoer heeft gegeven kan ook onwetendheid zijn....
Ik heb nu een jonge hond en een kudde poezebeesten, moet gewoon oppassen dat hond niet kattenvoer opeet, en kattenbende het hondevoer verduisterd.... :+ Ze worden nu dagelijks onder toezicht gevoerd, zodat ze dat eten wat goed voor hen is.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:25

Onwetendheid of niet, als je je hond voor 4 weken goede zorg á 10 euro per dag weg brengt, verwacht je niet dat hij 4 weken lang bij iemand zit die hem uit onwetendheid kattenvlees gaat voeren...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:27

Al was de hond in de 7e hemel beland het hoort niet.

Je betaald haar voor de opvang en dus moet je er van uit kunnen gaan dat de hond ook daar blijft!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:27

Als het ons zou overkomen had de oppas"service"toch een groot probleem. Zowiezo zullen ze met een heel goede verklaring moeten komen en we zouden toch echt ons geld willen terughebben. En idd even naar de dierenarts of er geen schade is ontstaan.

Als er geen plaats was hadden ze of de hond niet moeten aannemen of moeten overleggen met je moeder of ze accoord zou gaan met plaatsing elders.

gelukkig zijn er meer oplossingen aangedragen voor een volgende keer.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:31

Ik had wóest geweest als het mijn hond was!

Zo te zien heb je al meerdere aanbiedingen gehad voor de volgende vakantie, dat is wel heel erg prettig :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:33

Zooooooo...
Ik houd mijn mond maar verder! :(
Niet meer naar toe brengen zou ik zeggen.

Ik snap best dat je hem bij iemand thuis wil hebben. :j
Vind je het niet spannend? Zo'n oude hond en dan uit logeren?
Ik zou het doodeng vinden op die leeftijd.

Een goed pension er op letten, op het gewicht en eten en dergelijke.
Hier worden de honden regelmatig gewogen, helemaal met een hond als dit.
Dieet is dieet en daar krijgen ze niks, maar dan ook niks anders bij.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:36

Pff dat is wel wat hoor :\ Erg raar! Zou zoiezo even bellen hoe dit zit. Man ik denk dat ik wel erg boos zou zijn..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:11

Nickeltje schreef:
Onwetendheid of niet, als je je hond voor 4 weken goede zorg á 10 euro per dag weg brengt, verwacht je niet dat hij 4 weken lang bij iemand zit die hem uit onwetendheid kattenvlees gaat voeren...

Ik doelde daarmee op de briefschrijfster, die hier en daar niet aardig wordt benoemd...

Ik praat de opasser niet goed, absoluut niet, maar om die briefschrijfster gelijk te veroordelen vind ik wat ver gaan...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:15

ik zou dit zeker terugkoppelen ( als moeder het niet durft, zelf bellen)
je betaalt wel flink,maar niet voor hetgeen is afgesproken.
ikzelf heb ooit met een paard in zo'n situatie gezeten.
stond in de opfok waar ik eens per maand kwam kijken hoe het ging. kwam ik er een keer,paard nergens te bekennen.

paard bleek al 3 weken bij een of ander boertje achterin een schapenweide te zijn gedumpt. zonder toezicht, met slechts 1 andere merrie ipv een groep, en ivm gevaarlijk koliek verleden was dit paard daar neergezet wegens de expertise van de eigenaar van het bedrijf dat ze in de gaten kon worden gehouden.
mjah.. op 10 minuten rijden van het bedrijf gebeurt dat natuurlijk als de eigenaren van die boerderij waar ze was gedumpt ongeveer NET weten wat een paard is :n
diezelfde dag meteen opgehaald, daar gaat dus nooit meer een paard naartoe.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 17:05

Mijn moeder heeft inmiddels gebelt en krijgt vandaag het telefoonnummer van de mevrouw waar de hond wel is geweest. Ze heeft het oppasadres gezegt dat ze het heel erg vind wat er is gebeurd. De mevrouw reageerde heel verbaast, de hond was toch in orde? Ze snapte niet waarom mijn moeder zich zo druk maakte. Ook zei ze dat het voor de hond beter was omdat het rustiger was bij het andere opasadres. Tja, hallo, mijn moeder heeft de hond naar háár gebracht, niet bij een ander.

Ook zei ze dat de hond alleen de eerste en de laatste paar dagen bij iemand anders in huis was, maar mijn moeder geloofd dit niet omdat er iets anders in de brief stond.

Zodra mijn moeder die andere mevrouw heeft gebeld, dan laat ik het wel weten. Ze gaat ook vragen hoe lang de hond nu precies bij haar is geweest.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 17:50

Goed dat je moeder van zich heeft laten horen, want dit kan inderdaad echt niet :n Ben het met de meesten hier eens: geld terug eisen en naar het adres waar de hond wél is geweest (als dat al niet onderling geregeld is)
Succes ermee, ik ben benieuwd hoe het allemaal af gaat lopen..In ieder geval wel heel erg fijn dat er meteen bokkers zijn die oppashulp aanbieden, top! :j

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:47

wat ik me afvraag, was die brief niet bedoeld voor de oppas waar je moeder de hond heen had gebracht, was ie niet per ongeluk in de tas met spullen blijven zitten....??

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:12

De oppas was eerlijk geweest als ze van tevoren had verteld dat ze geen plaats had, en ze had gemeld hoe lang het zou duren voor er wel plaats bij haar was. Ze heeft de schijn flink tegen, door alleen op de allerlaatste dag de hond naar haar eigen huis te halen, en daar niets over te vertellen...

Bovendien: een beetje dierenpensionhouder zorgt ervoor dat ze telefoonnummers van de eigenaren bij de hand heeft, voor het geval er iets gebeurt. In dit geval had ze kunnen bellen/sms-sen dat het anders liep, en om toestemming kunnen vragen, voordat ze de hond ergens anders dumpte.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 01:06

Cissy, dat zou best kunnen. Geen idee, er stond geen naam bij.
Juist Zoolgangster, zo denken mijn moeder en ik er ook helemaal over. Als ze even had gebeld er de situatie had uitgelegt, dan was het echt geen probleem geweest, maar juist nu het 'stiekem' is gegaan, is het fout en dat weet ze zelf denk ik ook wel. Zelfs als ze 4 weken geen plaats had gehad door omstandigheden die niet voorzien waren, was het in orde geweest als ze maar even gebeld had, ze had mijn moeders nummer en mijn moeder had dan nog even goed verteld over het dieet van de hond. Mijn moeder had het ook niet echt leuk gevonden, maar nood breekt (soms) wet.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 01:38

Zal ook weer even reageren om mijn opmerkingen wat te verduidelijken, zat ze net na te lezen en idd niet heel duidelijk :o

Bedoelde met dat kattenvoer neit perse dat het goed is voor deze hond in kwestie maar gewoon om honden (die GEEN speciaal dieet nodig hebben) te laten eten... dat ten eerste:)

En dan ten tweede de stik de moord opmerking (haha nieuw znw gevonden), hiermee probeerde ik duidelijk te maken dat ik het netjes van de vrouw waarbij de hond dus de 4 weken is geweest om de hond eten te geven, ze had ook na die eigenlijke afgesproken 4 dagen (als ik me niet vergis) kunnen zeggen van nou vanaf nu is het niet meer mijn probleem en de hond kunnen laten voor wat hij was...

als iemand nog opmerkingen/vragen over mijn opmerkingen heeft, pb's zijn welkom;)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 18:59

Ben ik weer :)

Mijn moeder heeft uiteindelijk het telefoonnummer niet gekregen van de vrouw waar Andor is geweest, blijkbaar mag mijn moeder het niet weten want ze verzint alle uitwegen die er zijn.
Ik ben bang dat we er dus niet achter zullen komen.
Mijn moeder heeft wel besloten om de hond nooit meer bij haar te brengen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:12

wel geld terug gevraagd?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 19:14

Durfde mijn (te) lieve moedertje niet... :n

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:18

zonde, dan zal ze dat geintje vast nog wel vaker gaan doen!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:21

Storm76 schreef:
Ik heb al meerdere aanbiedingen gekregen, sommigen wat verder weg, sommigen dichtbij.
Hondjelief hoeft volgende keer zeker niet naar deze mevrouw terug :D
Bedankt voor alle aanbiedingen via de pb!!!

Als kerkenveld niet te ver is, mag de hond ook best een weekje bij ons logeren hoor.

Wij hebben ook een hon d die op speciaal eiwit arm dieet staat.
Echter moet de hond wel 2 andere teefjes en een kat kunnen waarderen!

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:25

Ik vind het echt niet kunnen wat er is gebeurd! Echt erg.

Wat misschien een idee is om te doen is de Landelijke Oppas Centrale. Daarbij komen mensen in het huis en verzorgen het huis en ook de dieren. De dieren hoeven dan dus niet weg en worden gewoon thuis verzorgd.
Dit is de website:
http://www.vakantieoppas.nl/

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:25

Jeetje, dit is wel een beetje vreemd.
Een beetje je hond in vertrouwen kunnen nemen en vervolgens hoor je dat er hele andere dingen zijn gebeurd.
Gelukkig dat er nu lieve medebokkers zijn waar hij kan blijven in die periode :)

p.s. Leuke naam voor de hond! :P