Die rot muggen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:17

Ik heb ook vaak een hond/kat op bed, en due leren het snel genoeg hoor, hoe ze er uit moeten ;) alleen het er in gaat iets moeizamer :))

Caira

Re: Die rot muggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:21

Katten nemen! Ik werd altijd helemaal lek gestoken en sinds ik 2 katten heb die op bed slapen zijn de muggen verdwenen! Ze grijpen ze allemaal.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:24

ik heb overal horren, dus geen last van muggen... echt ideaal hoor! Het is wel even een investering, maar mn nachtrust is het me wel waard!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:24

Maakt niet uit wat ik doe, ze vinden wel een weg naar me oh zo zoete bloed toe.
Jammer dat ik allergisch ben en dus automatisch opzwel. Als de verbouwing af is komen de horren er weer in, dat scheelde wel een hoop.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:28

Citaat:
Ok, goede tip! Kun je het er makkelijk een aantal keer per dag afhalen? (lees; blijft het klitteband dan nog een beetje functioneren?) Ik wil namelijk wel graag mijn raam achter het hor open en dicht kunnen doen.

Je hebt eigenlijk maar een kant van het klittenband nodig, die met puntjes plak je op je kozijn. Als je fijn gaas hebt (anders bij een stoffenwinkel halen) blijft dat er heel makkelijk aan vast haken.

Ik was ook altijd allergisch voor muggen, nu wel zo'n beetje over. Maar ik word er nog steeds gek van, wordt je snachts zwetend wakker van de hitte en dan vliegt er ook nog eens zo'n verschrikkelijk beest langs je hoofd! Niet goed voor de nachtrust en ochtendhumeur.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:32

Alleen dat gezoem al....
Ik heb ook zo een klittebandhor gehad, hij bleef alleen hangen in m'n gordijnen :')

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:33

Ghé...Ik haat muggen en al helemaal dat gezoem en gebroem rond m'n kop :( Begin je wild om je heen te slaan in de hoop dat je ze dood hebt geklopt maar nee hoor...5sec later zijn ze er weer... *bzzzmmmmzz* grrrr :(

Nu overal aan m'n veluxen muggengaas gehangen en het enige wat ik hier nu heb rondvliegen is een mot :+ die laat ik maar begaan, zodra de lamp uitgaat valt ze vanzelf wel flauw :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:38

IKbenEllen schreef:
Ik heb 2 katten in bed, denk niet dat die een klamboe kunnen waarderen :D

Ik denk dat die het juist waarderen, want klamboes zijn super leuk om mee te spelen en in te hangen (vind mijn kat :)))

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:41

Zet een ventilator neer, of een airco. Muggen houden niet van wind/tocht/stromende lucht.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:50

Sinds ik op de bovenste verdieping slaap in huis heb ik echt niet tot nauwelijks muggen in mn kamer :D Heb dan ook niet vaak mn raam hier open, maar ook als ik em een dagje open heb gelaten (behalve 's avonds als het licht aan gaat) geen mug te bekennen :)
Vroeger sliep ik in het souterain, grenst dus aan de achtertuin, en als mn vader die deur dan de hele dag lekker open liet staan en ook savonds, was ik tot snachts om 3 uur nog bezig met mijn muggenjacht xD heb in één nacht een x 30 muggen plat geslagen :j gevolg --> allemaal rode plekken op plafond :')

Als ik er ook maar één hoor blijf ik proberen om em te vangen, voordat ik ook maar weer ga slapen.
Dan gaat ook meteen het licht aan en zit ik rechtop in bed, te kijken waar dat rotbeest nu weer uithangt :Z

Op kampen als het er vol met muggen zit pak ik me ook helemaal in in mijn slaapzak/dekbed, zodat vooral ook mijn oren volledig bedekt zijn en dat ik ze niet kan horen xD dan heb ik er meestal geen last van :P Was vrijwel muggenbultvrij terwijl anderen onder zaten O:)

inderdaad, waarom moeten die **** beesten bestaan xD Alleen maar om mensen lastig te vallen :P

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:54

neem een klamboe werkt prima nooit meer prikken!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 00:32

Ik heb ook altijd last van die rotbeesten. zit nu alweer goed onder. heb inmiddels de strijd wat opgegeven. ik heb horren,heb zalfjes en lampjes geprobeerd en met een klamboe had ik altijd ruzie in mijn slaap. later wil ik een rechthoekige klamboe,heb die ooit op internet gezien.

jullie ook allemaal sterkte vannacht!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 00:38

heb er vorig jaar ofzo blog over geschreven. zal eens opzoeken...

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 01:04

Van twee jaar terug al :oo
Citaat:
The Gnat-Killer!
Je kent ze wel, die kleine vliegende beestjes die je wakker houden door al zoemend om je hoofd te vliegen, op zoek naar een lekker plekje om je leeg te zuigen. Juist, ik heb het over muggen.
Echt, als er één soort mag uitsterven, dan nomineer ik bij deze de mug. Laat deze soort maar uitsterven in plaats van die dolfijnen bij Azië, of al die andere soorten beestjes. Ik bedoel: spinnetjes hebben ook nog wel ander voedsel naast mugjes, dus die zullen niet omkomen van de honger.

Vannacht was het natuurlijk weer raak. Op één of andere manier hebben de muggen op mijn kamer de vaardigheid verworven om zich te verstoppen tot het moment dat ik me heerlijk warm in mijn bedje heb genesteld en wil gaan slapen met de radio zachtjes op sleep. Wanneer ik een minuut of twee in bed lig hoor ik het eerste gezoem al om mijn hoofd. Woest wapper ik met mijn handen, armen en schud met mijn hoofd in een poging de mug in kwestie zo af te schrikken dat zij (jaja, alleen de vrouwtjes steken, wat een krengen zeg!) niet graag meer terug komt. Althans, niet zolang ik wakker ben.
Het liefst heb ik natuurlijk dat ze helemaal niet meer terug komt, want dan heb ik naderhand ook niet last van al die jeukende bulten, maar omdat ik op dat moment te lui ben om weer uit bed te gaan, de elektrische vliegenmepper te pakken en op jacht te gaan, hoop ik op dit moment dat deze tactiek voldoet.

Na een tijdje wapperen, schudden en slaan (panisch als ik ben voor deze kleine rotbeesten, omdat ze altijd mij moeten hebben) val ik dan eindelijk in slaap. Gelukkig.

Helaas moet ik om kwart voor drie (na nog geen 2,5 uur slaap) plassen en als ik terug in bed kruip begint het verhaal weer opnieuw.
Op het moment dat een mug in een onbewaakt ogenblik van verlamming van mijn rechterarm zich vast begint te zuigen in mijn vlees weet ik haar te doden met mijn linker hand.
En dat is ééééén!!!

Opnieuw probeer ik te gaan slapen, maar al snel hoor ik nummer twee langs mijn hoofd zoemen, al snel bijgestaan door een derde mug.
Op dit moment word ik echt helemaal gek van die rotbeesten en besluit op jacht te gaan. Ik stap uit bed, loop naar de gang om de elektrische vliegenmepper te pakken en loop gewapend weer mijn kamer binnen. Hup, het licht aan en aan de slag.
Vrijwel meteen zie ik net boven mijn bed twee muggen zitten en ik sluip er opaf. De één is al snel slachtoffer nummer twee, maar de ander is me te snel af. Even later zie ik de ontsnapte mug zich voortbewegen over het plafond en al snel kan ze zich bij haar twee andere dode vriendinnetjes voegen.

Al spiedend sluip ik mijn kamer door, de ogen samengeknepen en de vliegenmepper (met mijn duim op het knopje) in de aanslag. Ik zal ze eens leren.
Het duurt niet lang of ik merk een andere mug op. Alleen is deze van het ervaren soort. Deze mug gaat namelijk niet ergens rustig zitten, klaar om geroosterd te worden door mijn dodelijke wapen. Nee, deze mug besluit om rustig rond te gaan vliegen.
Telkens als ik d'r bijna heb, is ze net wat sneller dan ik en weet ze te ontsnappen. Al snel sla ik dus wapperend met mijn vliegenmepper in het rond. De mug in kwestie is zelfs zo brutaal dat ze de aanval inzet en telkens op me af komt. Panisch spring ik achteruit en ik ga al snel over op de verdedigings-techniek (deze bestaat uit achteruit springen/lopen/sluipen/schuifelen, wapperend met mijn vliegenmepper op het moment dat ik ook maar wat gezoem hoor of iets zie vliegen in mijn buurt), in plaats van de aanval te zoeken.

Ondertussen heb ik tijdens mijn verhitte strijd gehoord dat mijn lieve mama ook wakker is en ik hoop (wetend dat ze de 'killer' hier in huis is) dat ze me komt bijstaan in deze strijd wanneer ze ziet dat mijn licht aan is.
Gelukkig worden mijn gebeden verhoord en komt ze even later mijn kamer binnen. Daar staan we dan. Twee vrouwen met alleen een onderbroek aan, waarvan één gewapend met een vliegenmepper, op zoek naar de boosdoeners die ons uit onze slaap houden (al heet de grootste boosdoener van mijn moeder 'de overgang'). Al snel neemt mijn moeder fanatiek de vliegenmepper van me over en zegt me in bed te gaan liggen.
Dat laat ik me natuurlijk geen twee keer zeggen en ik aanschouw hoe ze helemaal in haar element is. Geen mug, vlieg of ander insect maakt bij haar een kans.

En wederom duurt het niet lang of ik hoor wat gezoem om mijn hoofd. "Ja, hier zit er één!", roep ik, maar ondertussen ben ik alweer kwijt waar die mug nou rondzwerft. Al spiedend vanuit mijn bed (ik ben inmiddels goed onder de dekens gekropen, 'just in case') probeer ik zo goed en zo kwaad als het kan mijn moeder in de richting van de mug te sturen, op het moment dat ik er één zie.
We zien al snel een mug, maar ook deze is ervaren. De mug verstopt zich boven mijn gordijnen, achter mijn gordijnen, onder mijn vensterbank, onder mijn bed, en waar dan ook nog meer.

Mijn moeder trekt het gordijn open, waarbij ze er op let dat ze (heel verstandig!) goed achter het gordijn blijft, voor het geval dat iets of iemand op dit nachtelijke uur besluit mijn kamer binnen te kijken om te zien wat er híer nou weer aan de hand is.
Het gordijn gaat al snel weer dicht als we de mug weer gespot hebben aan de andere kant van mijn bed. Maar telkens weet ze te ontsnappen.
Inmiddels is mijn moeder ook overgestapt op de 'wappertechniek', en na een tijdje heeft ze dan eindelijk de mug geroosterd. Zo zie je maar weer: mijn moeder is meer ervaren in het doden van muggen en vliegen.

Nog iets later helpen we (jazeker, ik geef nog steeds goede aanwijzingen) nog twee muggen naar de andere wereld en na nog een rondje door mijn kamer besluiten we dat dit toch wel alle muggen moeten zijn.

Mijn dappere medestrijdster doet het licht uit, de deur dicht en verdwijnt naar haar kamer.

Maar helaas, na een minuut hoor ik weer gezoem en ik probeer het (wederom weer wapperend, slaand en schuddend met mijn hoofd) toch maar weer te negeren. Op het moment dat ik echter weer geprikt word stap ik weer uit bed en loop naar de gang om de mepper weer te pakken. Alleen die ligt er niet! Ook niet in de badkamer! Die heeft ze dus meegenomen naar haar kamer, dus ik moet een andere tactiek bedenken.
Aangezien ik muggen niet doodsla met mijn hand (iewl!!) pak ik het t-shirt wat over mijn stoel hangt en ga weer op zoek naar de mug. Ik zie haar zitten naast mijn bed en ik schuif zachtjes over mijn bed in de richting van mijn hoofdeinde. Gracieus en in een soepele beweging zorg ik ervoor dat ook deze mug mijn slaap niet meer kan verstoren.

Opgelucht doe ik het licht weer uit, stap weer in bed en doe mijn ogen dicht.
Na drie minuten begint het gezoem weer en nu heb ik er toch echt genoeg van! Ik sla mijn dekens open, spring uit bed en verplaats mezelf naar de logeerkamer waar (concluderend na een korte inspectie) gelukkig geen muggen zitten.
Iets later hoor ik mijn moeder ook op jacht gaan in haar kamer en nog iets later hoor ik haar door de rest van het huis dwalen. Ze heeft door dat ik mezelf verplaatst heb en komt me vertellen dat ze nog drie muggen uit mijn kamer heeft 'weggehaald'.
Rond kwart voor vijf kan ik dan eindelijk (met een heel aantal muggebulten als souvenir) rustig inslapen en denk bij mezelf: zolang die hor nog niet voor mijn raam zit, slaap ik hier!

's Ochtends heb ik dan toch eindelijk na een beetje slaap een ietwat meer uitgerust gevoel en wordt er nog een mug op mijn kamer geëlimineerd.

Inmiddels is ook de hor weer geplaatst, dus vanavond ga ik maar éérst op muggenjacht en daarna lekker slapen.
Op hoop van zeggen!

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 07:43

Ik heb echt een paar hele grote muggen bulten op mijn been zitten, echt zo irritant en die jeuk is verschrikkelijk!

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:23

De muggen prikken mij altijd op de plekken die net buiten de lakens vallen...

- de onderkant van mijn voeten en...
- op mijn oogleden!! Dus dan heb ik gelijk dikke kijkers... so charming... |(

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 08:25

Wederom een nacht zonder muggen :D :D :D !

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:11

En huppa, 2 muggenbultjes erbij..

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:36

Knoflook eten! :j

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:38

Vanavond maar shoarma dus :P

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:40

Lekker!
Maar hier helpt knoflook erg goed.. Gebruik knoflookolie als bakboter, neem vaak knoflooksaus bij mijn eten, vaak een paar teentjes knoflook door het eten heen.. Ben dit jaar nog niet geprikt...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:53

Een half uurtje voor je gaat slapen, raampje dicht, deur open, en licht in de gang aan.
Ik vergeet dat alleen altijd te doen, dus geen idee of het werkt.... :+

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:54

Doe ik al, ze blijven in m'n kamer wachten op een geheim plekje die alleen muggen weten.
Als ik nietsvermoedend dan eindelijk slaap sluipen ze op me af en bijten ze me dood.....

:P

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:59

Chantal___ schreef:
Doe ik al, ze blijven in m'n kamer wachten op een geheim plekje die alleen muggen weten.
Als ik nietsvermoedend dan eindelijk slaap sluipen ze op me af en bijten ze me dood.....

:P

Haha dan weet ik het ook niet.
Heb een paar bulten nu, maar ik geef er niet zoveel om dusja...
Moet nog steeds me horren ophangen maar ik ben te lui. :Y)

Bloed is goed,
pijn is fijn,
en jeuk is leuk! }>

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:06

Wij thuis hebben gewoon bij de etos anti-prik gehaald, je legt het in de koelkast en je smeert het op je muggenbulten als ze beginnen te jeuken, helpt geweldig :D
Ook kan je vee-rust opspuiten, normaal gesproken doe je het bij de paarden maar bij je zelf helpt het ook, pas 2 muggenbulten gehad dit jaar.