Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hyawatta schreef:Moet je van te voren eerst ff goed kammen met een fijne kam, daarna in bad en föhnen.
Ik heb een waterblazer die echt ideaal zijn, daar blaas je het water mee uit de vacht en ook meteen losse haren.
De eerste dagen kunnen ze wat meer gaan haren idd maar naarmate van bijhouden zou het minder moeten worden.
Is je hond gecastreerd/gesteriliseerd?
PeelSlowly schreef:Mijn hond is niet gecastreerd (kan ook niet), stokharig, krijgt iedere dag een scheutje olijf/zonnebloemolie over zijn voer. Wordt ik schat eens per week geborsteld maar blíjft verharen... het hele jaar door. Ik denk dat ik hem met wasbeurten en een waterblazer absoluut geen plezier doe, dus misschien moet ik maar eens zo'n furminator kopen en verder gewoon wat vaker vegenHet zijn in ieder geval niet echt haren die aan je kleding blijven hangen, dat scheelt. Echt een probleem is het dus ook niet want hij ziet er verder fantastisch glanzend uit.
hyawatta schreef:Ja castratie kan er ook mee te maken hebben.
Is dat pas gebeurd of al langer.
Narcose kan namelijk ook heel veel met de vacht doen.
Veel meer verharen.
Maar dat wordt wel wat minder als je hem eenmaal goed gedaan hebt.
En niet te vaak borstelen, je kunt beter zeggen 1x in de maand of 2maanden goed borstelen en tussendoor niet te veel aan doen dan iedere week/dag, dat stimuleerd juist als het te vaak wordt gedaan.
En dan 1x in de 3maanden ofzo ook ff goed doen en misschien wassen, zodat gebeurd het ok wel geregeld bij labradors.