Jonge poesjes... Kinderspeelgoed?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:27

xxJacqyxx schreef:
Je zou die kinderen............................ _-:( _-:( _-:(

Daar krijgen ze echt niet meer inlevingsvermogen van hoor :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:30

Wat een verhaal! Gelukkig gaat het naar omstandigheden goed met de kittens!

Hier in de buurt woonde een jongetje van 9 jaar die het leuk vond om jonge kittens hard tegen de muur te gooien.
Dan zit er ook ergens een rateltje los :\
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 29-06-09 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:33

Wel meer dan 1 ook......
Dieren worden ingeslapen als ze zulke dingen doen.....

En als kinderen zoiets doen, staan de ouders gelijk klaar om te vertellen wat een schatjes het toch zijn, en dat zij nóóít zulks zullen doen..... tuurlijk......

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:49

Nou, ik zou heeeeeel erg grote moeite hebben om die kids dan niets aan te doen.. Ik weet wel dat dat ook heel slecht is, maar ik kan me daar zo ontzetten boos om maken!
Net zoiets als dat die K*T koters m'n auto van voor tot achter hebben bekrast, als ik ze daar op betrapt zou hebben hadden ze echt wel een voet onder de kont gekregen hoor, 'k zou ze persoonlijk bij 't politiebureau afleveren. Helaas heb ik ze het niet direct zien doen...

Inderdaad ligt de verantwoordelijkheid bij de ouders, maar als die het niet zien... En trouwens, ik ken ouders genoeg die ook geen waarde aan de dieren geven hoor! Zij weten soms net zo min hoe je dieren behoort te behandelen. Hoe moeten hun kinderen dat dan wel weten?
Door het van een ander te horen!

De opvoeding van de maatschappij ligt bij ons allemaal, dus ik vind wel degelijk dat je zulke kinderen daar zelf op aan kunt spreken. Een kort gesprekje zou voldoende kunnen zijn (laat ze zich voorstellen hoe zij het zouden vinden als iemand dat bij hen zelf zou doen bijvoorbeeld).

En om nog even te zeiken... ik ben ook tegen dat fokken van boerderijkatten. Het asiel bij ons in de buurt zat laatst zo overvol, dat ze 'boerderijkatten' (definitie: katten die niet graag binnen zitten) gratis weggaven! Als je dan graag veel katten wilt, haal ze dan daar weg.... er zijn al zoveel zielige dieren.
Waarschijnlijk verzorg je ze hartstikke goed hoor, want zo te lezen ben je net als ons erg begaan met je dieren, het is ook niet als aanval bedoeld, maar denk er eens over na.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Jonge poesjes... Kinderspeelgoed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:40

Zij is alleen niet de eigenaresse van de katten en gaat er dus ook niet over.
Je kan het fokken met katten wel bespreken met je baas om duidelijk te maken dat er al een flinke kattenoverschot is in de dierenasiels.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:44

daarom hou ik zoveel van kinderen.....(niet dus...)
(er zullen ongetwijfld ook lieve kinderen zijn,de meeste neem ik aan.....maar dit soort dingen ze en hoor ik toch vaker..)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:47

Gadverdamme :(
Kan je die kinderen niet wegsturen?
Vind het echt walgelijk wat sommige met dieren kunnen doen.
Bij ons op de manege gebeurde zulke dingen ook heel erg vaak.
Er is zelfs een keer een poesje opgehangen door een kind...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:47

geerke schreef:
daarom hou ik zoveel van kinderen.....(niet dus...)
(er zullen ongetwijfld ook lieve kinderen zijn,de meeste neem ik aan.....maar dit soort dingen ze en hoor ik toch vaker..)

Klopt, imo een groot gebrek aan opvoeding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:48

Leuk he, mensenpuppies :(

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:29

C_arola schreef:
Zij is alleen niet de eigenaresse van de katten en gaat er dus ook niet over.
Je kan het fokken met katten wel bespreken met je baas om duidelijk te maken dat er al een flinke kattenoverschot is in de dierenasiels.

Ow, sorry, had ik niet begrepen... Maar inderdaad, misschien met de eigenaar praten?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:39

Oh echt je had mij vast moeten binden, denk dat ik ze anders écht wat aangedaan zou hebben. Iig een knal verkocht :(

Zo heb ik eens (toen ik nog jong was) kinderen hamsters zien doodslaan op de stoeprand. Nou dat hebben ze geweten, die heb ik echt wat aangedaan.

Op zo'n moment verlies ik mezelf. Goed dat ze niet meer op het terrein mogen komen!