Kittens op bokt te koop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunny_l0ve

Re: Kittens op bokt te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:17

ben ik het ook mee eens jolien. Eigenlijk bij alle dieren. Mensen gaan rare combi's bedenken, alsof er al niet genoeg rassen bestaan, en dit ook weer met alle gevolgen van dien...

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:19

We hebben het nu over katten, svp on topic blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:20

Ja dat weet ik maar wilde het toch even kwijt...

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:20

Ik zou zo graag een nakomeling willen van mijn hondje en zo graag eens een veulentje geboren zien worden. Maar omdat er genoeg honden zijn begin ik er niet aan en een veulen vind ik mezelf niet ervaren genoeg voor. Ja, het is allemaal zo leuk die kleine hummeltjes... maar inderdaad asielen zitten vol met katten en zo ook w.b. de konijnen.

Alles wordt bij ons uiteindelijk geholpen zonder er ooit mee te fokken.

meagan_sarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:21

Naast dat de asielen overvol zitten veroorzaken katers behoorlijke overlast. Ze sproeien werkelijk
alles onder en vechten ook nog eens. Mijn eigen kat, een oude dame van 20 (uiteraard gesteriliseerd) kan
niet eens meer veilig buiten in onze eigen tuin omdat er gewoon 3! katers rond lopen. Daarnaast is er eentje
echt heel erg mager dus dat zal wel weer een zwerver zijn, de zoveelste.
Laatst bijgewerkt door meagan_sarah op 21-06-09 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:22

flicka schreef:
Citaat:
pff nou ik denk dat iedereen zelf moet weten wat die met zn kat/poes doet, er zijn altijd mensen die zeuren op de wereld

Met zo'n antwoord vind ik dat er meteen kattenbelasting ingesteld mag worden. De vervuiler betaalt :D

maar het gaat niet alleen over jou poes, maar ook over die 5 kittens die er uit komen, die moeten ook een goed huis. en dat vergeten een heleboel mensen.
want als jou 5 kittens geplaatst zijn bij mensen, dan betekend dat dat er dus weer 5 katten in het asiel een baasje mislopen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:26

inmiddels is het een mooie discussie over HTK katten geworden.......
er is totaal niks mis met HTK's ,heb zelf een hele leuke (gratis!) HTK/boerderijkat :j
MAAR om even terug te komen op TS haar post en mijn visie op alleen de titel (en wat mij dwarszit als ik op bokt kijk)

rond een bepaalde tijd worden er tig nesten aangeboden van ongelukjes.....
ok ok....een ongelukje kan gebeuren,al ben ik dus zelf een groot voorstander van dat als je als katteneigenaar verantwoordelijk genoeg bent,deze ongelukjes dus niet voorkomen (mijn poes is ook gesteriliseerd voordat ze uberhaupt het buitenleven in mocht)
tevens zie ik dat er voor die ongelukjes ook nog knap geld gevraagd word ook! :(
met andere woorden....ze zijn er al ,laten we er maar een slaatje uit slaan :?
dan ben je in mijn ogen gewoon een broodfokker :\

indien je daar kommentaar over geeft in desbetreffende topic dan krijg je een grote mond,allerlei verwerpen...want tja,..tis wel een kruising van 2 unieke raskatten 8)7 (waarvan pappa niet eens zeker is want het was een "buitenongelukje" )
en word er gespot met je gebruikersnaam :Z (hoe kinderachtig)

indien je niet de verantwoording heb kunnen dragen,en je hebt toch een ongeluksnest,is de beste insteek dat je een goed huisje moet zoeken,al kost het jouw zelf misschien wat geld (en dus niet opleveren!) want je bent er zelf verantwoordelijk voor geweest dat het gebeurt is....

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:28

heb het topic inderdaad gelezen ikdoemaarwat (en ook de reacties op jou) heel kinderachtig idd.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:35

@ ikdoemaarwat: toevallig kwam ik net op het topic waar je die opmerking maakte.
broodfokker? dat ben je als je commercieel vele nesten fokt voor geld.
een bijdrage in de kosten die gemaakt worden bij een eenmalig slipnestje en waardoor een eigenaar zijn poes compleet laat controleren door DA, en alle kittens straks compleet met inetingen etc worden meegegeven valt bij mij niet onder "broodfokker".

ook al worden er vele kittens wel gratis aangeboden, het is ngo altijd aan de toekomstige eigenaren om te beslissen of ze het doen. ikzelf heb ook 2 jaar geleden van een soort slipnestje een kitten meegenomen. heb er 150 euro voor betaald toen, terwijl er ook gekozen had kunnen worden voor een gratis exemplaar.
mag een eigenaar of koper toch zelf beslissen lijkt mij?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:44

op het moment dat een eigenaar geld vraagt voor het "ontlopen" van zijn of haar verantwoordelijkheid is het spekken van de portomonnee.....
zoals ik eerder beschreef is het veel netter om verantwoordelijk te zijn voor het feit dat je stom geweest bent,en een ongeluk heb kunnen laten gebeuren
dan moet je zorgen voor een goed tehuis,al kost dit je geld....
het is tenslotte je eigen fout...
doordat er kopers toch geld voor geven omdat ze hetzelfde denken als jou (vergoeding voor de gemaakte kosten) dan zullen de onverantwoordelijke eigenaren nooit leren van hun gemaakte fouten :n
een ieder die onverantwoordelijk fokt,en daar ook nog geld voor vraagt is een broodfokker....

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:58

hierin verschillen wij dus duidelijk van mening :n

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:03

dat kan.... :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:19

Ik zie het zo lowara in dat zelfde topic laat ze vallen dat het volgende nestje van een ragdol word.Dus zo oeps is zo'n nestje toch niet en dan begint het toch wel op ik ruik hier geld te lijken.
Ik denk dat dat ikdoemaar wat stoort.Ze zegt ook dat de moeder wel is getest maar de vader niet.Dus met een beetje pech koopje een ziek kitten.
Met Joolien ben ik het eens dat er eigenlijk op alle dieren een beperkt fokverbod moet komen want van daag reed ik drie uur door nl en het viel me op de weien vol veulens en ik vroeg me ook af waar komen ze in godsnaam allemaal terecht.Maar aangezien dit een paardeforum is kan ik er mee leven dat paarden hier te koop worden aangeboden.Met die kittens heb ik het gewoon moeilijker omdat ik denk dat hoeft niet.
anders had ik het weer gevonden als het kittens uit een Asiel waren of katten waar door omstandig heden een nieuw huis gezocht moet worden.

Ik vind het ook zo l*llig staan tussen de bjorn borg onder broeken en g-raw truitjes ,kittens :D

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:29

Joolien schreef:
Ik vind dit een interessant topic en ik ben het er ook mee eens dat er teveel wordt gefokt.

Maar dat vind ik ook bij paarden. Met paarden wordt naar mijn idee ook teveel gedekt. En dan heb ik het niet zozeer om de sportpaarden maar meer over de hobbyisten die voor de lol pukkie de haflinger laten dekken door pipo de tinker. En m dan doorverkopen. Dat vind ik ook onzin...

Alleen zwerven paarden niet op straat en worden ze ook niet in vuilnisbakken gedumpt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:33

Daar heb je wel een punt aan.

Eigenlijk moet men niet zomaar nesten gaan laten krijgen, over de hele wereld zijn het er teveel die in asiels zitten en of het slecht hebben, beter is om het gewoon gelijk te laten helpen voordat ze gaan wippen.

Met honden is dat ook al niet veel anders en met schetlanders ook net zo, raak fokken en dan weer verkopen en dan belanden ze allemaal op de markt en dan koopt een handelaar het op en zet het op de vrachtwagen naar Italie.

Kleintjes zijn zoooooooooo leuk maar ze worden ook groot en dan??????????? ze moeten ook geluk hebben dat ze allemaal een goed baas tegenkomen.

Mijn eigen ragdoll kater is gelijk geholpen toen het begon te sproeien, want er zijn er die wel een nestje van hem willen hebben, mooi niet, hup de kloten eraf.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:38

ik vind ook dat je mensen de vrijheid moet geven hierin,
wij laten iedere kat 1 keer kittens krijgen, en dan worden ze gesteriliseerd,
mijn DA's hebben altijd gezegd dat dat het gezondste is voor een kat!
nu heb ik hier 4 überlieve kittens van 3 dagen oud, en voor 3 heb ik al een huisje...

de diertjes gaan gràtis en ontwormd weg,
geld verdienen eraan vind ik ook not done...

maar HTK's zijn geweldige dieren, die evenveel het 'recht' hebben kittens te krijgen als raskatten.
of ga je zeggen dat alleen mooie mensen kinderen mogen krijgen en lelijke niet? want dat komt in feite op hetzelfde neer...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:51

silvana schreef:
Ik zie het zo lowara in dat zelfde topic laat ze vallen dat het volgende nestje van een ragdol word.Dus zo oeps is zo'n nestje toch niet en dan begint het toch wel op ik ruik hier geld te lijken.
Ik denk dat dat ikdoemaar wat stoort.

klopt :j , dat is idd wat mij stoort....

_JL_ schreef:
mijn DA's hebben altijd gezegd dat dat het gezondste is voor een kat!

Dit is oud en achterhaalt....het is bewezen dat het voor de poes niet slechter is om ze niet te krijgen...
_JL_ schreef:
de diertjes gaan gràtis en ontwormd weg,
geld verdienen eraan vind ik ook not done...

dit vind ik dan wel weer netjes...

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:52

Ik ben tegen het fokken van zomaar een nestje. Er zijn al katten en kittens genoeg die hulp nodig hebben. En dagenlijks komen er weer kittens bij die vaak slecht verzorgd worden, omdat mensen te lui zijn om hun kat te laten helpen. Maar ja mensen zijn nou eenmaal egoistisch en willen een nestje omdat hun dat zo schattig vinden of omdat het moeite en geld kost om je kat te laten helpen ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 00:11

Wietsje92 schreef:
laten we dan voor het gemak ook even alle honden castreren en steriliseren dat probleem ook opgelost want honden zitten er ook genoeg int asiel ;)

Een quote van mij uit een ander topic:

[*olduser*] schreef:
Vorig jaar zomer eens op marktplaats gekeken en toen stonden er zo'n 6500 advertenties met "gratis op te halen kittens".
Ga eens uit van een gemiddelde van 4 kittens per nest en je snapt het probleem.
Die kittens vinden echt niet allemaal een baasje.

Ben wel eens bij een dierengroothandel hier in de buurt geweest en die had twee grote kooien vol met kittens die daar gedumpt waren omdat de mensen ze aan de straatstenen niet meer kwijt konden. Een groot deel daarvan zal naar het buitenland verdwijnen voor o.a. kattenbont. En dat is dan maar een weekopbrengst.

En dan hebben we het nog niet over de grote hoeveelheid nesten die elk jaar in de asiels belanden.

Hoeveel gratis pups zie jij aangeboden worden elke zomer weer?

Wat ik het meest trieste vind is dat sommigen ook nog geld vragen voor dit soort kittens met als smoes dat ze dan wel betere bazen zullen krijgen. Ouderdieren niet getest, kittens als je geluk hebt ontwormd en geënt (vaak niet eens), maar zelden gechipt.
Wat dat betreft ben ik het helemaal met ikdoemaarwat eens: dat zijn gewoon broodfokkers ook al willen ze dat zelf zo graag anders zien.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 00:15

Wietsje92 schreef:
En ik ben het inderdaad met Lowara eens dat HTK katten geen mormels zijn, dat zou ik dan ook kunnen zeggen over raskatten, htk katten zijn even volwaardige dieren, ze zijn even aanhankelijk even mooi.

Ja precies, dus die zou ik ook binnen houden en niet dood laten rijden. Ongeacht hoe weinig geld ik ervoor betaald had.
Als ik hem dan binnen hou kan hij ook niet ongemerkt gedekt worden en worden er geen oepsnestjes geboren.

Zo makkelijk is het allemaal.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 00:31

Maar die eene keer dat ze perongeluk naar buiten glipt heb je een heele grote kans.
Mijn katten blijfen ook binnen maar ze zijn wel gestireliseerd voor het geval dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 07:12

Idd we leven niet meer in de jaren 80 maar in 2000 even één verschilletje met die tijd; de asielen zijn nog nooit zo vol geweest en het barst van de inteelt en andere erfelijke ziektes, je moet je schamen wil je hier nog met een lach van oot tot oor aan mee willen doen door een setje 'waardeloze' dieren (Kittens) op de wereld te zetten die geen enkele positieve bijdrage leveren aan de gezondheid van de kattenpopulatie en alleen maar tot nóg meer katten overschotten zorgt.

Lowara schreef:
een bijdrage in de kosten die gemaakt worden bij een eenmalig slipnestje en waardoor een eigenaar zijn poes compleet laat controleren door DA, en alle kittens straks compleet met inetingen etc worden meegegeven valt bij mij niet onder "broodfokker".

Heb het desbetreffende topic toen ook gezien, toen dit arme dier gedekt. Geen broodfok? Diertje is net 9 maanden uit, als je écht om je dieren geeft laat je het aboteren, zo simpel is dat maar in dit geval is de portemonaie belangrijker, laten we daar geen doekjes om winden.
Ik vidn dat in en in triest, zou persoonlijk ook met een grote boog om zo'n pretnest heendraaien warin trouwens ook nog onzinnige leugens worden besproken als een 'russisch blauw en een cypres kleurige kater'. Moet je daar nog vertrouwen in in hebben als toekomstige eigenaar?

Tevens zadel je de nieuwe eigenaar ook nog eens op met andermans ellende, dat wil ej toch in deze tidj niet meer op je geweten hebben?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 07:13

Mijn HTK katen zijn gecastreerd, gechipt en lopen met een bandje met naamkoker en komen niet verder dan de achtertuin (is afgezet), beter het zekere voor het onzekeren :Y)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:32

ThePast03 & chiqa: jullie begrijpen precies wat ik bedoel :j
en ik maar denken dat ik een rare gedachtegang had omdat ik werd afgezeken :\

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:46

lijntje87 schreef:
maar het gaat niet alleen over jou poes, maar ook over die 5 kittens die er uit komen, die moeten ook een goed huis. en dat vergeten een heleboel mensen.
want als jou 5 kittens geplaatst zijn bij mensen, dan betekend dat dat er dus weer 5 katten in het asiel een baasje mislopen

Amen......... _/-\o_