Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
flicka schreef:Citaat:pff nou ik denk dat iedereen zelf moet weten wat die met zn kat/poes doet, er zijn altijd mensen die zeuren op de wereld
Met zo'n antwoord vind ik dat er meteen kattenbelasting ingesteld mag worden. De vervuiler betaalt
Joolien schreef:Ik vind dit een interessant topic en ik ben het er ook mee eens dat er teveel wordt gefokt.
Maar dat vind ik ook bij paarden. Met paarden wordt naar mijn idee ook teveel gedekt. En dan heb ik het niet zozeer om de sportpaarden maar meer over de hobbyisten die voor de lol pukkie de haflinger laten dekken door pipo de tinker. En m dan doorverkopen. Dat vind ik ook onzin...
silvana schreef:Ik zie het zo lowara in dat zelfde topic laat ze vallen dat het volgende nestje van een ragdol word.Dus zo oeps is zo'n nestje toch niet en dan begint het toch wel op ik ruik hier geld te lijken.
Ik denk dat dat ikdoemaar wat stoort.
_JL_ schreef:mijn DA's hebben altijd gezegd dat dat het gezondste is voor een kat!
_JL_ schreef:de diertjes gaan gràtis en ontwormd weg,
geld verdienen eraan vind ik ook not done...
Wietsje92 schreef:laten we dan voor het gemak ook even alle honden castreren en steriliseren dat probleem ook opgelost want honden zitten er ook genoeg int asiel
[*olduser*] schreef:Vorig jaar zomer eens op marktplaats gekeken en toen stonden er zo'n 6500 advertenties met "gratis op te halen kittens".
Ga eens uit van een gemiddelde van 4 kittens per nest en je snapt het probleem.
Die kittens vinden echt niet allemaal een baasje.
Ben wel eens bij een dierengroothandel hier in de buurt geweest en die had twee grote kooien vol met kittens die daar gedumpt waren omdat de mensen ze aan de straatstenen niet meer kwijt konden. Een groot deel daarvan zal naar het buitenland verdwijnen voor o.a. kattenbont. En dat is dan maar een weekopbrengst.
En dan hebben we het nog niet over de grote hoeveelheid nesten die elk jaar in de asiels belanden.
Wietsje92 schreef:En ik ben het inderdaad met Lowara eens dat HTK katten geen mormels zijn, dat zou ik dan ook kunnen zeggen over raskatten, htk katten zijn even volwaardige dieren, ze zijn even aanhankelijk even mooi.
Lowara schreef:een bijdrage in de kosten die gemaakt worden bij een eenmalig slipnestje en waardoor een eigenaar zijn poes compleet laat controleren door DA, en alle kittens straks compleet met inetingen etc worden meegegeven valt bij mij niet onder "broodfokker".
lijntje87 schreef:maar het gaat niet alleen over jou poes, maar ook over die 5 kittens die er uit komen, die moeten ook een goed huis. en dat vergeten een heleboel mensen.
want als jou 5 kittens geplaatst zijn bij mensen, dan betekend dat dat er dus weer 5 katten in het asiel een baasje mislopen