@ Loody: Hihi, helemaal mee eens. Ook MG is niet heilig

Klinkt alsof je het nu goed aanpakt. Hopelijk lukt het om een cursus te vinden op tijden dat jullie ook kunnen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Loody schreef:haha, je begrijpt wat ik bedoel.
Ik heb een paar jaar geleden een Alaska malamute gehad, nou die kwam nog aardig dichtbij.
Verder kan ik mijn herder en labrador echt niet vergelijken met een wolf..
BraveSpots schreef:Thaliaatjuh schreef:dat snap ik dus ook niet... een mdoer hond beloont haar pup toch ook niet.. straffen doen ze wel!! in nekvel pakken en "weggooien" doen honden ook met hun pups..
maarja mensen moeten altijd van die menselijke strafjes bedenken
Nou, ik weet niet in hoeverre dat bij jou zit, maar ik ben geen hond en gedraag me daar dan ook niet naar. Ik schat mijn hond wel hoger in dan dat...
Yamcha schreef:Ja, ik ook, en ik kan soms een beetje lomp overkomen, eigenlijk ben ik best aardig hoor
Yamcha schreef:Loody schreef:haha, je begrijpt wat ik bedoel.
Ik heb een paar jaar geleden een Alaska malamute gehad, nou die kwam nog aardig dichtbij.
Verder kan ik mijn herder en labrador echt niet vergelijken met een wolf..
Whahaha, ik moet ook altijd erg lachen als iemand een Jack Russell of een chihuahua vergelijkt met een wolf
Wilawander schreef:Ik zou ook zeggen een goede puppycursus. Herders zijn fanatieke honden die graag wat met hun tanden doen en consequent moeten leren wat wel en niet mag anders loopt het binnen de kortste keren verkeerd af.
Ook zou ik zo'n hond ook al is het een pup niet alleen laten met kinderen.
Sting schreef:@ Asjemenouw: Misschien topic lezen? TS woont niet in de buurt.
Nikki__ schreef:@ Ts
Maar alsjeblieft, je hebt een kruising tussen een DH en DD en je laat hem nu al met balletjes spelen buiten, hem er achter aan laten rennen. Dit is alles behalve bevoordelijk voor zijn heupen.
Houd dit zo kort mogelijk. Tuurlijk, af en toe spelen is niet erg, maar let op! Er zijn meerdere honden die daardoor hun heupen verkloten.
Je kan een beetje rekenen. Je hond is 8 weken. Dat is dus 8 minuten per wandeling. Is hij 9 weken, dan 9 minuten per wandeling.
Natuurlijk hoef je je hier niet precies aan te houden, maar zorg ervoor dat je niet teveel met je hond gaat doen, omdat het zo leuk is.