Dag Heero........

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:49

fojoe schreef:
als ik de vorige eigenaars was, dan was ik naar een andere da gegaan die wel zijn verantwoordelijk neemt

Dat zei mijn DA ook...... die had haar zeker weten ingeslapen......
fojoe schreef:
waarom heb je hen eigenlijk bij het eerste incident uit elkaar gehaald, en het hen niet zelf laten uitvechten?

Omdat ze voor zijn keel ging...... ze hebben een keer eerder geknokt, toen hebben we het wel uit laten vechten, als ik deze keer niet had ingegrepen had ze hem vermoord.
fojoe schreef:
hen zelf laten bepalen wie de baas is?

Daar waren ze allang uit

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:01

Hé Yamcha,

wat een berichten lees ik allemaal weer.
Niet echt slim nee van de eigenaren om hiermee akkoord te gaan en ze naar het asiel te brengen.

Deze hond is idd niet meer plaatsbaar...ze is gewoonweg niet te vertrouwen en dat gaat even goed, maar dan draait die knop weer een keer om en is het weer beurt.
Je hebt er ook helemaal niks aan als dat weer gebeurd, maar dat is jouw pakkie aan niet meer :(:) gelukkig.

Daarnaast blijft het gewoon ontzettend banketstaaf dat dit allemaal zo gegaan is. Jullie hadden Heero een geweldig leven kunnen bieden en dat hebben jullie ook allebei geprobeerd.
Helaas heeft het niet zo mogen zijn en ik hoop dat dit ook een les is voor de mensen dat ze voortaan eerlijk moeten zijn.

Groetjes pammie ;)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:41

Yamcha schreef:
fojoe schreef:
waarom heb je hen eigenlijk bij het eerste incident uit elkaar gehaald, en het hen niet zelf laten uitvechten?
Omdat ze voor zijn keel ging...... ze hebben een keer eerder geknokt, toen hebben we het wel uit laten vechten, als ik deze keer niet had ingegrepen had ze hem vermoord.
fojoe schreef:
hen zelf laten bepalen wie de baas is?
Daar waren ze allang uit

thx voor de extra uitleg, ik heb er nu een beter beeld van.
dan kan je niet anders dan ze uit elkaar halen.
weet je naar welk asiel ze gaat?
dan zou ik iig daar eens gaan praten, zodat ze weten wat voor hond het is.
als ze zo ooit een kind aanvalt ...

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:45

Veel respect voor de keuze die je gemaakt hebt, omdat ik hem zelf ook heb moeten maken weet ik hoeveel moed er voor nodig is :(:)

Belachelijk dat de dierenarts de hond niet wou laten inslapen -:(-
Toen wij het besluit eenmaal genomen hadden bleek dit ook inderdaad niet zo makkelijk als dat wij gedacht hadden.
We hebben naam en telefoonnummer van de gedragsdeskundige en van het asiel moeten doorgeven en daarnaast het hele verhaal van voren af aan moeten vertellen.

Onze hond kwam uit het asiel en had al een heel verleden met meerdere bijtincidenten.
Het asiel heeft ons daarvan niet op de hoogte gebracht.
Pas later kwamen wij er via de door ons ingeschakelde gedragsdeskundige achter dat het asiel dit gelogen en verzwegen had _-:(

Het asiel heeft ons en onze omgeving in gevaar gebracht.
We hebben een hele moeilijke keuze gemaakt die ons niet in de koude kleren is gaan zitten.
We zijn ons vriendje kwijt geraakt...
Het heeft ons bergen geld gekost aan proffesionele begeleiding, wat achteraf verspilde moeite was gezien het verleden.

Ik walg er van dat andere mensen straks hetzelfde gaat overkomen :r
Waar is hun verantwoordelijkheidsgevoel?

Reactie van het asiel, we mochten hem toch terugbrengen :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:25

fojoe schreef:
thx voor de extra uitleg, ik heb er nu een beter beeld van.

Graag gedaan ;)
fojoe schreef:
weet je naar welk asiel ze gaat?
dan zou ik iig daar eens gaan praten, zodat ze weten wat voor hond het is.

Dat vindt het asiel niet nodig, die kunnen het zelf wel inschatten :(
fojoe schreef:
als ze zo ooit een kind aanvalt ....

Dat is dus ook waar ik zo gruwelijk bang voor ben....... die knop gáát nog een keer om, en wat dan........ ik houd mijn hart vast, maar kan verd*mme niks meer....... :( mijn DA (die vroeg om hem op de hoogte te houden) was loeierkwaad toen die het hoorde, vroeg waar hun verstand zat, waar het verstand van die DA zat.....
Maar ook hij zegt dat er niks meer is wat ik kan doen...... hij zegt: wees maar heel goed voor je grote lieve reu, die verdient het..... en laat het verder maar los.... maar oh man, wat heb ik het er moeilijk mee |o |o ;(

Diessel: een tijdje terug had ik heel raar opgekeken van je verhaal, maar nu........
Ongelooflijk..... dierenliefde is goed, mooi, prima, maar je moet imo wel je verstand erbij houden. Als een hond zo een gevaar is, moet je ze afmaken en niks anders, niet steeds weer opnieuw een kans geven. Het houdt gewoon een keer op. Zo een hond zonder bijtrem is gewoon levensgevaarlijk..... wat een idioot asiel, welke is het?

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:11

Maar waarom zijn de andere eigenaren dan niet naar jullie dierenarts gegaan nadat hun dierenarts het niet wil doen? Of zijn zij toch niet zo overtuigd dat dit de enige oplossing is, wat ik wel begrepen heb uit jouw verhaal?

Anoniem

Re: Dag Heero........

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:22

Ik zou het je niet kunnen zeggen, echt niet.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:56

Ik denk dat je zeker de juiste beslissing hebt gemaakt :j Als alles geprobeerd is houd het helaas op.

Wij hebben op dit moment ook een hond lopen waarvoor ik inmiddels gewoon bang ben, een mechelse herder die uit het niets kan aanvallen, hij vliegt de paarden aan. Gaat voor de deur zitten grommen als je naar binnen wil (hij loopt op het erf) Ik vind hem gevaarlijk en doe hem daarom vast, helaas denken schoonouders er anders over en loopt hij hier helaas nog steeds. Wij zelf hebben gewoon niet de ervaring deze hond in het gareel te krijgen en ik wou dat ik degene was die kon zeggen dat het afgelopen moet zijn (dan had ik dit maanden geleden al gedaan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:19

Oef, dat is geen fijne situatie, waardeloos dat jij er ook niets aan kan doen...... het enige wat je dan kan doen is heel goed je hoofd erbij houden als je bij die hond bent, absoluut niet laten merken dat je bang bent, en hopen dat er niks gebeurt :(:)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:21

Als hij mij ziet gaat hij meestal wel direct zijn hok in, dan doe ik de schuurdeur dicht en zit hij de hele dag in de (grote) schuur, tja het is niet anders maar ik ga het er niet op wagen dat hij of mij of mijn paarden (goed) bijt. Ben al maanden aan het pleiten om die hond in te laten slapen maar het gebeurd steeds niet helaas. Ik wil niet weten wat er gebeurd als die hond loskomt of er en keer vergeten wordt hem vast te doen als er kinderen achter lopen... :\

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:05

Jeetje dat klinkt ook niet fijn cp112
Jammer dat je schoonouders er anders overdenken en dat jij alleen maar kan toekijken en afwachten of het een keer fout gaat.
Hond opsluiten is niet echt super

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:22

Gaat ze naar Amersfoort? T asiel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 07:11

Nee, naar Enkhuizen.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:21

waarom heb je haar eigenlijk teruggebracht naar de vorige eigenaars?
had je haar zelf niet kunnen laten inslapen bij je eigen da?
of had je een contract oid waardoor dat niet kon?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:04

Ik wilde het niet doen achter hun rug om, ook omdat ik haar nog niet lang had. Vond dat ik dat niet kon maken. Achteraf had ik het gewoon moeten doen natuurlijk, realiseer ik me nu...... maar ja, 't is altijd makkelijk praten achteraf.
Wilde haar ook geen dag langer hebben toen, vertrouwde haar voor geen cent meer, overigens heb ik haar nooit volledig vertrouwd. Dus toen heb ik op aanraden van mijn lief de vorige eigenaars gebeld, wist het op dat moment ook even niet, hoor...... totaal in shock was ik, en bang voor als ze langs elkaar moesten......

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:14

Yamcha schreef:
Nee, naar Enkhuizen.

Das asiel Hoorn dan denk ik?
Ze staat iig nog niet op dierenasiels.com

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:34

hé, ik ben er zeker van dat je gedaan hebt wat jou op dat moment het beste leek :(:)
ik heb op een bepaald moment besloten om mijn 2 vechtende teven niet meer samen te laten (nadat ik op zondagavond nog naar de da mocht om de ene weer aan elkaar te naaien :\ )
laten inslapen vond ik geen optie omdat ze beide heel lief zijn naar mensen, en beide ook goed kunnen opschieten met onze reu.
asiel ook niet omdat de ene al zo oud is (12 en nog heel energiek, maar begint stilaan wat ouderdomskwaaltjes te krijgen).
zij blijft nog tot ze 'op' is, en daarna is mijn probleem sowieso opgelost.
gelukkig heb ik genoeg plaats om ze gescheiden te houden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:11

Moosje schreef:
Yamcha schreef:
Nee, naar Enkhuizen.

Das asiel Hoorn dan denk ik?
Ze staat iig nog niet op dierenasiels.com

Nee, er is een wachtlijst, dus dat klopt wel.

@ fojoe: thanks!