Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sifra01 schreef:Als je wel thuis bent, ga je toch ook niet ieder uur naar buiten met de hond?
Mijn hond zit ook gewoon thuis overdag. Ze is het al jaren gewend, ligt de hele dag op de bank te slapen en is niet drukker dan op een dag dat ik wel thuis ben.
Het gebeurt ook wel dat ze bij mijn vriend is die wisselende diensten heeft zodat ze hooguit een paar uurtjes of helemaal niet alleen thuis is, maar het gebeurt dus ook dat ze wel eens hele dagen alleen is.
MamboBeach schreef:dejavu, heb ik nooit geen last van gehad, een rotgevoel.
Het was gewoon zo en niet anders! Hij heeft er nog nooit iets aan over gehouden en wat ik al heb gezegd, als ik thuis was kreeg hij de volle aandacht, veel wandelen en mee naar de paarden...
Dus het kan wel.
Voor iedereen verschillend hoe je er tegen aankijkt.
Zoolgangster schreef:Niet verstandig dus om als student of full-timer aan een hond te beginnen.
Zoolgangster schreef:. Maar je zadelt zo dus mooi een ander op met je huisdier, als je eraan begint terwijl je leefsituatie nog alle kanten op kan, ook onvoorziene... Niet verstandig dus om als student of full-timer aan een hond te beginnen.
Mikkie schreef:Zoolgangster schreef:. Maar je zadelt zo dus mooi een ander op met je huisdier, als je eraan begint terwijl je leefsituatie nog alle kanten op kan, ook onvoorziene... Niet verstandig dus om als student of full-timer aan een hond te beginnen.
Het bizarre van onvoorziene omstandigheden is dat je ze niet aan ziet komen jaren van te voren.
Misschien val ik morgen van de stoeprand, raak in een rolstoel en dan zit ik te kijken met een hond.....
(die, geloof mij, niet geschikt is als hulphond) dus dan had ik er maar niet aan moeten beginnen 5,5 jaar geleden? Ik geef toe dat mensen soms te onbezonnen aan een hond beginnen, absoluut eens, maar er zijn ook mensen die niet anders kunnen (wijziging leefomstandigheden) en moeten zij, als er geen andere oplossingen te vinden zijn, geen familie of buren die de hond willen uitlaten, hun hond dan maar naar het asiel brengen?
dejavu schreef:MamboBeach schreef:dejavu, heb ik nooit geen last van gehad, een rotgevoel.
Het was gewoon zo en niet anders! Hij heeft er nog nooit iets aan over gehouden en wat ik al heb gezegd, als ik thuis was kreeg hij de volle aandacht, veel wandelen en mee naar de paarden...
Dus het kan wel.
Voor iedereen verschillend hoe je er tegen aankijkt.
Oh, dat kan natuurlijk.Als jij denkt dat deze manier van leven bij jouw hond ook prima past en het nu eenmaal niet anders kan, dan heb je ook weinig aan een rotgevoel. Mijn mening blijft wel dat je een hond een vrij eenzaam bestaan geeft, gezien hij 16 uur per dag in zijn eentje moet doorbrengen.
Ik krijg daar niet een fijn gevoel bij en zou op die manier ook nooit aan een hond begonnen zijn.
MamboBeach schreef:Ik ben ook niet zo aan een hond begonnen hoor, maar het liep eenmaal zo, en zo lang heeft het ook niet geduurd. Maargoed, het is altijd makkelijk om snel met een vinger naar een ander te wijzen. Zeg niet dat jij dat doet maar er komen wel eens dingen op je pad dat het niet altijd gaat zoals je wil. Maargoed, misschien heb ik daar ook wel de leeftijd voor...
dejavu schreef:MamboBeach schreef:Ik ben ook niet zo aan een hond begonnen hoor, maar het liep eenmaal zo, en zo lang heeft het ook niet geduurd. Maargoed, het is altijd makkelijk om snel met een vinger naar een ander te wijzen. Zeg niet dat jij dat doet maar er komen wel eens dingen op je pad dat het niet altijd gaat zoals je wil. Maargoed, misschien heb ik daar ook wel de leeftijd voor...
Het wordt al een compleet ander verhaal als jij niet op die manier met een hond bent begonnen. Ik vind dat als je 40 uur werkt, dat dat geen ideale situatie is om aan een hond te beginnen. Wat jij in de tussentijd hebt meegemaakt, maakt dat de situatie tot wat hij nu is. Ik bedoelde mijn post niet verwijtend, al komt het wel zo over, lees ik nu. Excuses.
sifra01 schreef:Plutolover: Maar kan je hond dan ook de hele dag niet plassen? Want dat vind ik dus echt niet kunnen.
Wildgirl schreef:Ik werk niet full time maar wel zo'n 4 dagen in de week, meestal ben in tussen de middag wel een poosje thuis maar ik laat mijn hond dan niet uit, hij loopt s'morgens, in de namiddag en voor het slapen gaan.
Daarnaast ga ik meerdere keren per week met hem fietsen,zwemmen of langs de paarden.
Ook gaat hij veel mee als ik bijvoorbeeld naar vrienden ga of naar mijn ouders, ik krijg niet het idee dat hij iets tekort komt.
Mijn 2 katten zijn ook nog in huis dus daar heeft hij ook wat aanspraak aan.
Ik hou rekening met mijn hond dat zeker, maar ik ga niet mijn hele leven om hem heen plannen.