Gedumpte kittens gevonden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:23

Hier nog even een update over de 2 vondelingen.

De uiteindelijke namen zijn dus Sproet en Pruts geworden :P

Maandagavond een bezoekje aan de da gebracht voor ontworming, gelijk laten ontvlooien want helaas toch een vlo gevonden. De da schatte ze op zo'n 7 weken (nu ondertussen 8 )

Afgelopen donderdag zat Pruts ineens te plassen op mijn plaid die over de bank ligt -O- Ik heb de plaid gelijk naar buiten gegooid, kwam er ook nog een drolletje uitzetten. Gelukkig heb ik de vlek uit de bank kunnen krijgen en ik heb spul besteld om de geur er helemaal uit te krijgen. Waarschijnlijk heeft er toch nog een geurtje in de plaid gezeten van een van mijn vorige katten, die had af en toe een "ongelukje", iig doet Pruts haar behoeften nu gewoon netjes op de bak *\o/*

Ze spelen ontzettend veel met elkaar, proberen Bengel er ook bij te betrekken maar die maakt zich snel uit de voeten, veel te wild voor hem :D Maar hij begint al wel meer toenadering te zoeken, ze eten al naast elkaar en gisterenavond lagen ze alle drie bij me en kreeg Pruts ineens 2 likjes van Bengel :+: Even later zette hij haar wel weer op haar plaats met een paar tikken op haar hoofd _-:(

In het begin merkte je dat ze wel mensen gewend zijn maar niet echt toenadering zochten, ze hadden genoeg aan elkaar. Dat is nu verandert, ze houden allebei heel veel van knuffelen en zodra je tegen ze begint te praten gaat het motortje al aan en komen ze zelf naar me toe :D

Het gaat dus heel goed met ze!! Ik zal proberen van de week nog even wat foto's te plaatsen :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:32

arme beestjes, zij kunnen er niks aan doen zijn zo onschuldig.

moet ik gelijk aan onze howie denken ,zo klein zo dapper en nog steeds een vechter.

mooi dat het zo goed met ze gaat :D

I_Love_Welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:40

let op voor niesziekte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:00

Wat leuk Jola dat het zo goed gaat,fijn om te weten.UriGo is heel goed dat kan je hier bij de DA halen.Is oorspronkelijk voor mensen uit gevonden.
Sjips een vlo,dan mag ik mijn bende ook wel napluizen,hoewel ik nog niks gezien heb.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:52

I_Love_Welsh schreef:
let op voor niesziekte

Er niest er geen een gelukkig :-) a.s. maandag moet ik terug naar de da voor de eerste inentingen, die worden pas op 9 weken gegeven dus ik was vorige week een beetje te vroeg :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:55

dus ze mogen blijven? ze zijn erg mooi :+: veel plezier met ze, jola!

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:56

silvana schreef:
Wat leuk Jola dat het zo goed gaat,fijn om te weten.UriGo is heel goed dat kan je hier bij de DA halen.Is oorspronkelijk voor mensen uit gevonden.
Sjips een vlo,dan mag ik mijn bende ook wel napluizen,hoewel ik nog niks gezien heb.

Ik heb Ecodor gehaald, is echt om de pisgeur weg te halen op zowel harde als zachte ondergronden.
Die vlo was ik ook niet zo blij mee, er kwam niet alleen viezigheid uit hun vacht maar er liep dus een levende vlo tussen.... heb gelijk alles wat buiten kon, buiten gegooid en gewassen. De bank 3 avonden achter elkaar gestofzuigd en voor Bengel ook gelijk Frontline meegenomen en gegeven.
Sinds die dag heeft er ook geen een meer zitten krabben.

Ik zal van de week de reistas even schoonmaken en dan compleet met je handdoeken aan Martine meegeven :-)

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:57

Snackie schreef:
dus ze mogen blijven? ze zijn erg mooi :+: veel plezier met ze, jola!

Tuurlijk blijven ze :D Als ik zo iets in huis haal dan is het niet voor even maar voor heel hun leven :D

TurboTinker

Re: Gedumpte kittens gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:59

Super van je :+: ze zijn mooi, en volgens mij komen ze super bij je terecht

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:01

Verschrikkelijk dat mensen het over hun hart kunnen verkrijgen om die kleine hummeltjes ergens te dumpen.
Zo te lezen hebben ze nu gelukkig een fijne thuisplek en gaat het goed met ze :)

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:04

Zoals beloofd nog wat foto's, ze groeien als kool.

De 2 gezusters:
Afbeelding

Ze krijgen nog gewoon kittenvoer maar dat van Bengel ziet er toch ook wel interessant uit :9
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:24

Goh wat zijn ze al gegroeid zeg.Ik denk dat die urigo het zelfde is.Laat een citroengeur achter.Breekt urine eiwitten af.
Ik heb frontline combo helpt ook voor de teken.
Maar ik weet eerlijk gezegd niet of die jonge kittens dat mogen.Vroeger gebruikte ik daar altijd poeder voor.Poeieren handoek er rond en schudden :D .

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:27

Wat een heerlijke snoetjes zijn het :j

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:37

De vloeistof die ze bij de da kregen was ook een combi: ontworming en anti-vlo. Wordt net als Frontline in de nek gedaan dmv een pipetje, het eerste bezoek aan de da is dus pijnloos verlopen :D Die van Bengel is ook Frontline combo :j

Zo grappig om ze samen bezig te zien, ze slapen met zijn twee, spelen met zijn twee, zitten zelfs samen op de kattenbak (lukt nu nog wel maar straks zijn ze daar toch echt te groot voor :P ) maar ze durven ook best alleen iets te ondernemen, hebben elk toch hun eigen persoonlijkheid :D

** en nu ga ik er 1 uit de gordijnen halen ** ~~}>

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:47

Aaah wat een schatjes:)

Van dat soort mensen mogen van mij gewoon dood neervallen ofzo! Wij vangen ook altijd kittens op vanuit de kattenopvang hier bij te asiel, maar dan denk ik van waarom waarom waarom?

Veel plezier ermee jola!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:48

wat een onwijs leuke beestjes! Die kan je toch niet dumpen??
Wat een heerlijke snoetjes! Geweldig!
top dat ze bij jou een nieuw thuis hebben gevonden, veel beter dan het asiel (soms noodzaak maar een echt thuis is altijd leuker en fijner).

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:31

Wat leuk zeg dat je ze hebt geadopteerd! +:)+

UriGo? Werkt dat beter als Mispoes? Ik heb zo'n spuitbusje mispoes en het werkt soms wel en soms niet. Wij hebben 2 kittens lopen van 9 weken oud en de kruiptunnel is nog weleens de pineut helaas voor een plasje :\

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:38

:D eind goed al goed voor deze twee toppie

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 02:11

Wat een knapperds :+:

Jola, wat voor spul heb je besteld om de geur uit je bank te krijgen? Dat moet ik ook hebben :D

Hier blijven alle 3 de kittens. We krijgen 15 juli de sleutel van ons nieuwe huis, dus alle 8 de katten gaan mee :):)

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:45

Het heet Ecodor, kun je per internet bestellen :-) Bedrijf dat het verkoopt zit in Vlaardingen.
En het werkt zowel op harde ondergronden (tegels, parket etc) als op zachte (bankstel, gordijnen etc). Ik heb een spuitbus en een navulling besteld en dat kost ca. 31 Euro incl. verzending. Heb er de plek op de bank mee behandeld en de plaid die er op lag, voorlopig is hebben ze er al niet meer geplast :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:11

Okido, dank je wel! Binnenkort maar eens bestellen (we zijn vorige week op vakantie geweest en 1 van de katten heeft meerdere malen op de bank zitten piesen, heerlijk op een stoffen bank).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:57

http://www.handigvooru.nl/product/202/4 ... 750ml.html
Deze gebruik ik maar het zal het zelfde zijn ongeveer.
Hier heeft er ook wel eens één een ongelukje dus ik probeer ze voor te zijn.
We zijn druk bezig de kattren te bouwen dus nog even en ze kunnen dag en nacht buiten.zal een ongelukje schelen.

Ik ben ook dolblij dat ze bij Jola zitten,zag me al eindigen met 8 katten.Ik vind dat ik nu wel genoeg beesten en bijbehorende zorgen heb.