Welk ras past bij ons?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:20

Volgens mij zijn mijn neef en zijn vriendin niet van plan om deze hond zomaar bij iedereen te plaatsen. Ook omdat het dier al zoveel ellende achter de rug heeft.
Dus als je interesse hebt en ze besluiten om de hond bij jullie te plaatsen dan kan hij vast wel blijven zitten tot na de zomervakantie.

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:25

Labrador, echte allemansvriendjes! :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:27

Frances schreef:
Ik zou idd iets in de richting van een retriever zoeken of iets in de richting van een spaniel vindt ik ook wel passen :j

Idd, ik dacht aan een cocker spaniel :)
Ik heb zelf een cavaliertje (zie profiel) voldoet aan al je eisen, alleen is ze 'te' klein (rond de 30 cm is ze nu)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:32

love_western schreef:
Frances schreef:
Newfoundlanders zijn ook geweldig trouwens. En kwijlen, ligt eraan welke lijn je neemt. Ik weet niet meer welke lijn ze hadden bij mijn oude stage, maar je hebt de amerikaanse lijn en nog een andere lijn en bij één van die 2 valt het best mee. Zou je dus eventueel nog naar kunnen informeren.

Berner sennen vindt ik trouwens super honden! dat was onze vorige hond en die voldoet ook wel aan je lijstje. Alleen wel een grote maat natuurlijk dus is wel belangrijk dat die leert bij kleine kinderen rustig te blijven :)

En er zijn best wel asielhonden die aan het lijstje voldoen hoor.. er zijn wel honden met wat problemen, maar er zitten ook echt wel super hondjes tussen hoor.

Denk dat het wel mee valt, met kleine kinderen. Als pup mogen ze niet te veel bewegen en spelen aangezien ze gevoelig zijn voor HD en ED.
Maar volgens mij moet je altijd op passen met kinderen en honden samen ;)

Je hebt helemaal gelijk hoor. Maar omdat TS het heeft over een hond uit het asiel... Als je dan een Berner Sennen neemt (ik neem aan dat je het daar over hebt :) ) dan kan het natuurlijk zijn dat deze nog niet gewend is aan kleine kinderen zou ik er wel wat extra rekening mee houden zegmaar.
Maar natuurlijk is het altijd oppassen :)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:36

De stabij zou in principe wel kunnen denk ik, maar zou toch eerder een ander ras kiezen, omdat ze geen werkhond wil. Ik vindt dat de stabij toch wel een beetje een werkhond is hoor (niet zo erg als de border collie hoor :P ) . Die van mij in ieder geval wel. Ze zijn ook gefokt voor het vangen van ratten dus misschien dat dat er nog een beetje inzit :P
En ik denk dat elke hond wel een keer eigenwijs is :P Onze Friese Stabij vondt ik in ieder geval goed te trainen hoor :)
Maar als je dit soort honden leuk vindt zou je misschien ook kunnen kijken in de richting van Heidewachtel?

Edit: aanhankelijk is de Friese Stabij in ieder geval wel, want ik heb de hele dag een stalker achter me aan :P

Jildau

Re: Welk ras past bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:59

Oke wij hebben alleen kruisingen gehad met een Stabij. Misschien dat die van ons daarom een wat ander karakter heeft. Onze honden waren over het algemeen lui, die werden alleen actief als je ze mee nam naar het bos ofzo. Ik vind onze hond goed te trainen omdat hij graag wil dat wij hem lief vinden zeg maar. :P Dus hij wil graag dingen voor ons doen.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 20:51

Bedankt voor de reacties :D een stabij is het misschien toch niet helemaal, als ik deze reacties zo hoor :D HBVisser ik zal het er eens met mijn moeder over hebben, ik stuur je nog wel een pb-tje erover :P meer reacties altijd welkom :P
Aranel : een cocker wordt het sowieso niet daar heeft mijn vader niet zo'n goede ervaringen mee namelijk, maar toch bedankt voor de reactie :D