sunny_l0ve schreef:als ik in hengelo zou wonen dan zou ik de dieren wel op eigen houtje naar de DA brengen. Zeker als die zwaargewond blijkt te zijn!
nou precies als ik nu een dier vind wat hulp nodig heeft bel ik dus niet de dierenabulance!!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
picobello schreef:Iedereen heeft het over verzuipen in ether, dat is niet zo. Het gaat er om dat als je ether lang inademt je vocht in de longen krijgt waardoor je stikt.... Goed lezen mensen!
Persoonlijk denk ik ook dat de dieren met ether snel onder zeil gaan en daarna weinig meer meekrijgen. Neemt niet weg dat als er tijd voor is het beter zou zijn om een spuitje te halen bij een dierenarts. Ik weet wel dat bij ons op de ambulance altijd naar een da word gegaan voor euthanasie, anders zou ik het denk ik ook niet echt fijn vinden er te werken...
Yamcha schreef:Humaner dan ze te dumpen in een asielals de zak zwaar genoeg is, zinken ze wel. Moet je niet vergeten dat vroeger mensen echt geen geld hadden om kleine dieren te euthanaseren, al het geld ging op aan het vee. Een spuitje blijft het diervriendelijkst, zo jammer dat er niet standaard een DA op de dierenambulance kan meerijden.
BelgenGek schreef:stel dat je een groot werkgebied hebt,
een dierenarts is degene waar je naartoe moet wil je
het vergoed krijgen als stichting zijnde.
Jij zit helemaal aan de andere kant vh gebied
met een dier wat helemaal aan str*nt gereden is maar
nog net een beetje leeft,
en je moet een half uur rijden voor je bij de da bent..
ja stop hem dan maar in de ton !
anders ligt het beestje nog een half uur te martelen..
Kan me voorstellen dat het in geval van uitzondering
(zo'n situatie als hierboven) gebeurd.
Yamcha schreef:Humaner dan ze te dumpen in een asiel.
jesito schreef:Yamcha schreef:Humaner dan ze te dumpen in een asielals de zak zwaar genoeg is, zinken ze wel. Moet je niet vergeten dat vroeger mensen echt geen geld hadden om kleine dieren te euthanaseren, al het geld ging op aan het vee. Een spuitje blijft het diervriendelijkst, zo jammer dat er niet standaard een DA op de dierenambulance kan meerijden.
Het gaat me niet zozeer wat ik van vroeger vind, het was een voorbeeld.
Vroeger was dat normaal maar we leven toch langzaam in een tijd dat zulke dingen niet meer hoeven.
sunny_l0ve schreef:Ja, dat vind ik ook een beetje een rare reactie. Waarom zou je ze liever willen verzuipen dan naar een asiel brengen, waar vooral jonge pups zo een huisje hebben?
Mist schreef:Yamcha schreef:Humaner dan ze te dumpen in een asiel.
Doe even normaal aub ! als asielmedewerker heb ik al vaker doodzieke katten er door gehaald (op eigen kosten of kosten van het asiel) dus een beetje respect kan geen kwaad, je hoeft niet iedereen over 1 kam te scherenHelp een weekendje mee op een asiel, dan weet je waar je over praat.
Mist schreef:BelgenGek schreef:* meestal doe je iets op een doekje en dat in een ton
en dan het dier erbij, dat slaapt het rustig weg!
idd, en dan is het nog een vreselijk achterhaalde methode, die niet goed te keuren is in deze tijd van weekenddiensten van DA's
Diablo schreef:manie schreef:Ether zorgt er vrijwel meteen voor dat je buiten bewustzijn raakt.
De dieren zullen er dus weinig tot niets van meekrijgen.
Beetje tendentieus allemaal!
Maar er staat dat het dier een minuut ligt te spartelen alvorens het verdoofd is.....
_San87_ schreef:Waar komt dit verhaal weg? Oh... de Telegraaf
Van ether raak je meteen bewusteloos, dus echt lijden zullen de beesten niet doen. Neemt niet weg dat de methode nogal luguber is en er betere en diervriendelijkere manieren zijn.