Dieren sterven gruweldood bij Dierenambulance Hengelo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:23

sunny_l0ve schreef:
als ik in hengelo zou wonen dan zou ik de dieren wel op eigen houtje naar de DA brengen. Zeker als die zwaargewond blijkt te zijn!

nou precies als ik nu een dier vind wat hulp nodig heeft bel ik dus niet de dierenabulance!!

Winged

Re: Dieren sterven gruweldood bij Dierenambulance Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 23:40

[ON] --> [BB]

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 07:18

Het moet toch allemaal niet gekker meer worden, daar moet je het van hebben van zulke debielen.
Als je enigzins hart hebt voor de dieren zou je voor een spuit kiezen en niet een bak met ether.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:42

Iedereen heeft het over verzuipen in ether, dat is niet zo. Het gaat er om dat als je ether lang inademt je vocht in de longen krijgt waardoor je stikt.... Goed lezen mensen!
Persoonlijk denk ik ook dat de dieren met ether snel onder zeil gaan en daarna weinig meer meekrijgen. Neemt niet weg dat als er tijd voor is het beter zou zijn om een spuitje te halen bij een dierenarts. Ik weet wel dat bij ons op de ambulance altijd naar een da word gegaan voor euthanasie, anders zou ik het denk ik ook niet echt fijn vinden er te werken...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:04

picobello schreef:
Iedereen heeft het over verzuipen in ether, dat is niet zo. Het gaat er om dat als je ether lang inademt je vocht in de longen krijgt waardoor je stikt.... Goed lezen mensen!
Persoonlijk denk ik ook dat de dieren met ether snel onder zeil gaan en daarna weinig meer meekrijgen. Neemt niet weg dat als er tijd voor is het beter zou zijn om een spuitje te halen bij een dierenarts. Ik weet wel dat bij ons op de ambulance altijd naar een da word gegaan voor euthanasie, anders zou ik het denk ik ook niet echt fijn vinden er te werken...

Ligt aan de concentratie van de dampen (als ze echt in een vat met ether gegooid worden dan is het crimineel !)
Bij dit soort stoffen, als je een lichte concentratie hebt over langere tijd (zeg 15minuten) dan zullen ze in een coma slippen (weet niet wat ether precies doet of welke concentratie je nodig hebt), als je dan lang genoeg de concentratie zuurstof laag houdt, dan gaan ze dood. Biij hogere concentraties (of vloeistof) krijg je acute keel en longproblemen en wordt het een doodsstrijd, in mijn ogen een gruwelijke dood.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:05

Zo'n dier krijgt dus toch eerst een stikgevoel voor dat die sterft, nee sorry maar dat vind ik toch echt niet meer van deze tijd.
Vroeger werden oude/zieke honden ook in zakken met stenen gedaan en in een rivier gegooit, ze verdronken snel maar of het nou zo'n humane manier is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:11

Humaner dan ze te dumpen in een asiel :( als de zak zwaar genoeg is, zinken ze wel. Moet je niet vergeten dat vroeger mensen echt geen geld hadden om kleine dieren te euthanaseren, al het geld ging op aan het vee. Een spuitje blijft het diervriendelijkst, zo jammer dat er niet standaard een DA op de dierenambulance kan meerijden.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:14

Yamcha schreef:
Humaner dan ze te dumpen in een asiel :( als de zak zwaar genoeg is, zinken ze wel. Moet je niet vergeten dat vroeger mensen echt geen geld hadden om kleine dieren te euthanaseren, al het geld ging op aan het vee. Een spuitje blijft het diervriendelijkst, zo jammer dat er niet standaard een DA op de dierenambulance kan meerijden.

Het gaat me niet zozeer wat ik van vroeger vind, het was een voorbeeld.
Vroeger was dat normaal maar we leven toch langzaam in een tijd dat zulke dingen niet meer hoeven.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:22

stel dat je een groot werkgebied hebt,
een dierenarts is degene waar je naartoe moet wil je
het vergoed krijgen als stichting zijnde.
Jij zit helemaal aan de andere kant vh gebied
met een dier wat helemaal aan str*nt gereden is maar
nog net een beetje leeft,
en je moet een half uur rijden voor je bij de da bent..
ja stop hem dan maar in de ton !
anders ligt het beestje nog een half uur te martelen..
Kan me voorstellen dat het in geval van uitzondering
(zo'n situatie als hierboven) gebeurd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:27

Waar komt dit verhaal weg? Oh... de Telegraaf :')

Van ether raak je meteen bewusteloos, dus echt lijden zullen de beesten niet doen. Neemt niet weg dat de methode nogal luguber is en er betere en diervriendelijkere manieren zijn.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:30

* Lees even de post van MIST hierboven !

volgens mij zijn er hier mensen die denken
dat een ton met ether zoiets is als een emmer water
waar de dieren in rondzwemmen tot ze erbij meervallen..

meestal doe je iets op een doekje en dat in een ton
en dan het dier erbij, dat slaapt het rustig weg!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:31

BelgenGek schreef:
stel dat je een groot werkgebied hebt,
een dierenarts is degene waar je naartoe moet wil je
het vergoed krijgen als stichting zijnde.
Jij zit helemaal aan de andere kant vh gebied
met een dier wat helemaal aan str*nt gereden is maar
nog net een beetje leeft,
en je moet een half uur rijden voor je bij de da bent..
ja stop hem dan maar in de ton !
anders ligt het beestje nog een half uur te martelen..
Kan me voorstellen dat het in geval van uitzondering
(zo'n situatie als hierboven) gebeurd.

Dan hou ik het beest nog liever boven te ton, dan dat ik hem erin gooi. Verdrinken is 1 van de vervelendste doden die je kan hebben! Het is net als stikken, gebeurt langzaam.

Of ik rij er nog een keer over heen ;)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:38

Een nog simpelere oplossing dan deze manier houden. Laat de mensen van de dierenambulance een cursus doen hoe ze een hond moeten laten inslapen :j! Want humaan kan ik het echt niet noemen, sorry. Mensen kunnen dat niet weten, want volgens mij zijn er geen mensen die in een ton met ether zijn gegooid en het kunnen navertellen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:39

Yamcha schreef:
Humaner dan ze te dumpen in een asiel :( .

Doe even normaal aub ! als asielmedewerker heb ik al vaker doodzieke katten er door gehaald (op eigen kosten of kosten van het asiel) dus een beetje respect kan geen kwaad, je hoeft niet iedereen over 1 kam te scheren :( Help een weekendje mee op een asiel, dan weet je waar je over praat.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:44

Ja, dat vind ik ook een beetje een rare reactie. Waarom zou je ze liever willen verzuipen dan naar een asiel brengen, waar vooral jonge pups zo een huisje hebben?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:45

BelgenGek schreef:
* meestal doe je iets op een doekje en dat in een ton

idd, en dan is het nog een vreselijk achterhaalde methode, die niet goed te keuren is in deze tijd van weekenddiensten van DA's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:53

jesito schreef:
Yamcha schreef:

Het gaat me niet zozeer wat ik van vroeger vind, het was een voorbeeld.
Vroeger was dat normaal maar we leven toch langzaam in een tijd dat zulke dingen niet meer hoeven.

Klopt, nu doen sommige DA's het ook voor niets als je het niet kunt betalen, en je kan vrijwel altijd betalingregelingen treffen als je dat nodig hebt.
sunny_l0ve schreef:
Ja, dat vind ik ook een beetje een rare reactie. Waarom zou je ze liever willen verzuipen dan naar een asiel brengen, waar vooral jonge pups zo een huisje hebben?

Je snapt me niet helemaal, denk ik. Vroeger deden boeren dat met oude, zieke dieren als de mogelijkheid er niet was om ze te euthanaseren, nu brengen mensen zieke dieren soms naar een asiel omdat ze hun verantwoordelijkheden niet wíllen nemen. Verder kregen de kittens die er geboren werden op de boerderij van opa altijd een plekje, hoor. Later adviseerde de DA de poezenpil, en dat hebben ze toen ook gedaan.
En zelfs de grote kater Napoleon is gecastreerd (wat opa overigens wel aan het hart ging). Vroeger was dat niet gewoon, toen de DA opa en oma uitlegde dat er een overschot aan kittens was, en de dieren beter gecastreerd konden worden (bij de poes was dat te riskant) hebben ze dat ook gedaan. Maar je kunt de mensen van toen geen dierenmishandeling verwijten, tuurlijk, je hebt altijd rotzakken, maar de dieren op de boerderij hadden het over het algemeen heel goed.
Mist schreef:
Yamcha schreef:
Humaner dan ze te dumpen in een asiel :( .

Doe even normaal aub ! als asielmedewerker heb ik al vaker doodzieke katten er door gehaald (op eigen kosten of kosten van het asiel) dus een beetje respect kan geen kwaad, je hoeft niet iedereen over 1 kam te scheren :( Help een weekendje mee op een asiel, dan weet je waar je over praat.

Dat is tof van je, en het gaat mij niet om de asiels, het gaat mij om de mensen die dieren er dumpen omdat ze hun verantwoordelijkheden niet wíllen nemen (klein katje is zo leuk, maar wordt ie groot en krijgt hij problemen moet ie maar weg), daar kan ik heel slecht tegen. Haal dan je DA erbij, zorg eventueel voor betalingsregelingen als het dier te redden is, maar je dier in de steek laten vind ik een rotstreek :(

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:35

dan heb ik nog liever dat ze ze bij ons dumpen (en dan desnoods in een kartonnen doos aan de deur als het asiel dicht is dan met een steen verzuipen ! als je dat niet bedoelt, schrijf het dan niet !!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:55

Ik heb liever dat ze oude en zieke dieren gewoon laten afmaken door de DA als er geen hoop meer is.
Vind ik de manier van nu beter? Ja. Maar ik vind neit dat de boeren die het vroeger zo deden inhumaan bezig waren, zij konden en wisten niet anders. En beter een doodziek dier laten afmaken dan er maar mee doormodderen en er een lange, vreselijke lijdensweg van maken.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:37

Yamcha: Ik ben het volledig met je eens!

Misschien is dit niet de meest diervriendelijke manier, maar de Telegraaf zal het wel weer enorm opgeblazen hebben. Die dieren zijn toch direct buiten bewustzijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:34

Dankjewel :)

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:52

Mist schreef:
BelgenGek schreef:
* meestal doe je iets op een doekje en dat in een ton

idd, en dan is het nog een vreselijk achterhaalde methode, die niet goed te keuren is in deze tijd van weekenddiensten van DA's

Ik keur het ook niet goed hoor maar heb dat * er ff bijgezet vd duidelijkheid..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:04

Diablo schreef:
manie schreef:
Ether zorgt er vrijwel meteen voor dat je buiten bewustzijn raakt.
De dieren zullen er dus weinig tot niets van meekrijgen.
Beetje tendentieus allemaal!

Maar er staat dat het dier een minuut ligt te spartelen alvorens het verdoofd is.....

Ether is ook rottroep dan kunnen ze beter Chloroforum gebruiken is al heel veel vriendelijker daar slapen de dieren gewoon netjes mee in

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:05

_San87_ schreef:
Waar komt dit verhaal weg? Oh... de Telegraaf :')

Van ether raak je meteen bewusteloos, dus echt lijden zullen de beesten niet doen. Neemt niet weg dat de methode nogal luguber is en er betere en diervriendelijkere manieren zijn.

nou ether is dus wel echte rottroep he zo'n beest lijd er enorm van hoor! weet waar je over praat als je zoiets neerzet!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:07

Gadverdamme, ze hebben daar niet eens de ballen om het beest eigenhandig de nek om te draaien als het moet. Ook niet prettig, maar wel een stuk sneller en effectiever dan zo'n laffe daad. Ze komen wel weer lekker in het nieuws trouwens...