circus herman renz....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunny_l0ve

Re: circus herman renz....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 14:01

@ deborahh: Hier stonden de paarden wel in boxen, maar er stonden er ook 2 buiten aan een langer touw, ik denk een longeerlijn. Dus ik denk dat ze het hier hebben afgewisseld, dat neem ik dan teminste aan. De kamelen stonden ook op een redelijk klein stukje, maar ze hadden in ieder geval wel een grasveldje. De tijgers heb ik inderdaad ook niet buiten gezien, vind ik ook heel raar. Waarom kun je daar niet een grote kooi voor meenemen? Want ze hadden hier ook nog enorm veel ruimte achter circus die ze onbenut hebben gelaten. Dat vind ik wel zonde, span daar dan schokdraad omheen zodat je daar de olifanten kan laten lopen...

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:02

Ik begrijp dat er huisdieren zijn die het nog slechter hebben dan circusdieren, maar ik vind dit geen argument om circussen 'goed te praten'. Ik ben een aantal keer bij Renz geweest (ik geloof dat er minstens 3 circussen zijn die iets van Renz in hun naam hebben, dus ik weet niet of dit om hetzelfde circus gaat als van TS), maar het was niet veel goeds wat ik zag. De olifanten stonden vastgeketend aan hun poten en stroomdraad er omheen, waren nogal aan het weven. Paarden met schuurplekjes in kleine boxen, en er was zelfs één of ander zeedier op een zeiltje van misschien drie vierkante meter met stroomdraad er omheen, zónder water!! Dat vond ik nog ergste om te zien. Giraffen moesten trouwens tijdens het hele vervoer met hun nek gebogen staan. Dit filmpje is niet schokkend, niet zo spectaculair, maar geeft in mijn ogen goed weer hoe gruwelijk 'onnatuurlijk' 't circus voor die beesten is. http://www.youtube.com/watch?v=iJx4g2PqYVQ En hier de wevende olifanten van Circus Renz. Let ook op de kettingen... http://www.youtube.com/watch?v=S0R8pO6Y55Q&feature=related

Nee, in mijn ogen is het circus iets van de tijd van Romeinse gladiatoren of palingtrekken of katknuppelen. Maar niet meer van nu!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 14:07

@ fitch: Hier ben ik het compleet mee eens! En volgens mij hebben wij het over hetzelfde circus. Ik heb de olifanten dus niet gezien, die stonden al die tijd volgens mij gewoon binnen. Vind ik ook sneu. Ik kan er eerlijk gezegd niet van wakker liggen als exotische dieren verboden worden in een circus, ook al gaat dat misschien ten koste van de mensen die wel goed voor die dieren zijn.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:10

bravespots dit heet het verdraaien van mijn woorden.
Ik zei juist dat ik me afvroeg waarom daar niemand moeilijk over doet en dat het bij huisdieren allemaal maar normaal is om ze in een klein hokje te stoppen. Dat is juist net zo slecht. Dat wat jij er van maakt is iets totaal anders.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:17

Rosie_Posie schreef:
Ik ben ook tegen dieren in het circus. Wat een onzin dat die dieren kunstjes moeten vertonen.
En over de opmerking van het dolfinarium, ja ook daar ben ik tegen.
Daar krijgen ze nauwelijks afwisseling, ze moeten zo'n beetje elke dag hetzelfde doen. Ze hebben daar veels te kleine verblijven...

Ook ik ben geen voorstander van een dierentuin...of een circus...
Maar hebben jullie ook beseft dat 'onze' manegepaarden ook dag in dag uit kunstjes moeten vertonen??

Weet eerlijk gezegd niet wat ik beter vind.. een dierentuin waarbij de dieren ook lekker voer krijgen en iedere keer een ander stuk landschap logeren.. of een paard wat iedere dag in een box staat....

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 11:40

@ doom: Dat is voor mij niet moeilijk, geef mij dan maar een dierentuin! Ik ben namelijk totaal geen voorstander van manege's, hoe goed ze ook met hun paarden omgaan.
Maar dat is mijn mening, en heel veel mensen denken er anders over, dat is ook 1 van de redenen waarom ik helemaal niet meer hoef te paardrijden.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:45

laulau85 schreef:
bravespots dit heet het verdraaien van mijn woorden.
Ik zei juist dat ik me afvroeg waarom daar niemand moeilijk over doet en dat het bij huisdieren allemaal maar normaal is om ze in een klein hokje te stoppen. Dat is juist net zo slecht. Dat wat jij er van maakt is iets totaal anders.

Ik stop mijn dieren niet in een klein hokje. En dat andere mensen dat wel doen is niet mijn schuld, en al zeker geen excuus om dat dan ook maar te doen met een hoop wilde dieren. Die verdienen ook geen zo'n leven in een hok van 4x4 omdat de rest van de wereld hun dieren in een hok van 3x3 houd. Dat maakt het feit dat je hem opsluit er niet minder erg door.

lucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:50

Maar hebben jullie ook beseft dat 'onze' manegepaarden ook dag in dag uit kunstjes moeten vertonen??

Weet eerlijk gezegd niet wat ik beter vind.. een dierentuin waarbij de dieren ook lekker voer krijgen en iedere keer een ander stuk landschap logeren.. of een paard wat iedere dag in een box staat....

Ben ik het helemaal mee eens

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:53

doom schreef:

Dat vind ik zoiets raars, waarom zou iets plots ok zijn omdat de rest het ook slecht heeft.

Zou het niet beter zijn om te streven dat alle dieren een goed leven hebben dan je schouders op de halen met de gedachte dat je dier niks te klagen heeft want de rest van de wereld heeft het toch ook slecht?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:05

BraveSpots schreef:
doom schreef:

Dat vind ik zoiets raars, waarom zou iets plots ok zijn omdat de rest het ook slecht heeft.

Zou het niet beter zijn om te streven dat alle dieren een goed leven hebben dan je schouders op de halen met de gedachte dat je dier niks te klagen heeft want de rest van de wereld heeft het toch ook slecht?

Er staat nergens dat ik het dan wel ok vind... maar ik denk niet dat veel mensen beseffen dat we voornamelijk met onze manegepaarden het zelfde doen ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:10

En niet alleen onze manege paarden.

Onze pension paarden ook. Die hebben ook maar een fractie van de ruimte die ze in het wild zouden hebben, hoe geweldig je je best ook doet. Die staan ook in kleine hokjes (3x3 voor een dier van 2 meter lang). Die moeten ook kunstjes doen (rijden, longeren, vrijheidsdressuur etc etc etc zijn ook allemaal kunstjes)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:17

Vjestagirl schreef:
En niet alleen onze manege paarden.

Onze pension paarden ook. Die hebben ook maar een fractie van de ruimte die ze in het wild zouden hebben, hoe geweldig je je best ook doet. Die staan ook in kleine hokjes (3x3 voor een dier van 2 meter lang). Die moeten ook kunstjes doen (rijden, longeren, vrijheidsdressuur etc etc etc zijn ook allemaal kunstjes)

Tja ik vond alleen dat ik die er niet bij kon betrekken maar er zijn natuurlijk ook pension paarden met zo'n leven.
Maar je heb ook paarden die 24/7 op een land staan.
En paarden die heel veel afwisseling hebben betrefd het rijden.. ik heb nog nooit een olifant langs de weg met een verzorger zien wandelen bijv ;)

voordat ik heel bokt over mij heen krijg heb ik daarom de pensionpaarden maar even weg gelaten ;)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 14:46

Tja, ik snap uberhaupt helemaal niet waarom we eigenlijk nog per se op paarden moeten rijden. Ik kan de lol er ook helemaal niet meer van inzien.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:04

sunny_l0ve schreef:
Tja, ik snap uberhaupt helemaal niet waarom we eigenlijk nog per se op paarden moeten rijden. Ik kan de lol er ook helemaal niet meer van inzien.

Oh ik wel hoor !! 1 zijn met je paard het echte teamwork.

Ik ben dan ook vrij veelzijdig.. doe aan crosstrainingen, springles, dressuurles.. maar ook heerlijke buitenritjes.
Verder staat die van mij tot 6 uur op het land om daarna aan zijn kuilgras te knabbelen in zijn stal :j

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 15:06

Tja, het is maar wat je leuk vindt ;). Ik heb het er wel mee gehad, laat mij maar lekker met beide benen op de grond staan. Wel heerlijk dat je paard zo lang buiten op het land staat. Zo zou het voor alle dieren moeten zijn!

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:35

sunny_l0ve schreef:

moet je niet meer op bokt zitten dan zie je de lol er weer van in...
door bokt krijg je bijna het idee dat paarden een vreselijk bestaan leiden, ze hebben altijd overal last van, hebben altijd pijntjes en kwaaltjes en je moet ze met zijden handschoenen aanpakken. Niemand rijdt op de perfecte manier, alles is zielig..............

ik trek me daar niks van aan maar word er af en toe wel moe van.....

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 15:44

Tja, ik snap wat je bedoelt, maar het komt gelukkig niet door bokt hoor! Ik zit nu ook alleen nog maar op het beestenboel gedeelte, de rest heb ik allemaal wel gezien ;).