Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rosie_Posie schreef:Ik ben ook tegen dieren in het circus. Wat een onzin dat die dieren kunstjes moeten vertonen.
En over de opmerking van het dolfinarium, ja ook daar ben ik tegen.
Daar krijgen ze nauwelijks afwisseling, ze moeten zo'n beetje elke dag hetzelfde doen. Ze hebben daar veels te kleine verblijven...
laulau85 schreef:bravespots dit heet het verdraaien van mijn woorden.
Ik zei juist dat ik me afvroeg waarom daar niemand moeilijk over doet en dat het bij huisdieren allemaal maar normaal is om ze in een klein hokje te stoppen. Dat is juist net zo slecht. Dat wat jij er van maakt is iets totaal anders.
doom schreef:Ook ik ben geen voorstander van een dierentuin...of een circus...
Maar hebben jullie ook beseft dat 'onze' manegepaarden ook dag in dag uit kunstjes moeten vertonen??
Weet eerlijk gezegd niet wat ik beter vind.. een dierentuin waarbij de dieren ook lekker voer krijgen en iedere keer een ander stuk landschap logeren.. of een paard wat iedere dag in een box staat....
BraveSpots schreef:doom schreef:Ook ik ben geen voorstander van een dierentuin...of een circus...
Maar hebben jullie ook beseft dat 'onze' manegepaarden ook dag in dag uit kunstjes moeten vertonen??
Weet eerlijk gezegd niet wat ik beter vind.. een dierentuin waarbij de dieren ook lekker voer krijgen en iedere keer een ander stuk landschap logeren.. of een paard wat iedere dag in een box staat....
Dat vind ik zoiets raars, waarom zou iets plots ok zijn omdat de rest het ook slecht heeft.
Zou het niet beter zijn om te streven dat alle dieren een goed leven hebben dan je schouders op de halen met de gedachte dat je dier niks te klagen heeft want de rest van de wereld heeft het toch ook slecht?
Vjestagirl schreef:En niet alleen onze manege paarden.
Onze pension paarden ook. Die hebben ook maar een fractie van de ruimte die ze in het wild zouden hebben, hoe geweldig je je best ook doet. Die staan ook in kleine hokjes (3x3 voor een dier van 2 meter lang). Die moeten ook kunstjes doen (rijden, longeren, vrijheidsdressuur etc etc etc zijn ook allemaal kunstjes)
sunny_l0ve schreef:Tja, ik snap uberhaupt helemaal niet waarom we eigenlijk nog per se op paarden moeten rijden. Ik kan de lol er ook helemaal niet meer van inzien.
sunny_l0ve schreef:Tja, ik snap uberhaupt helemaal niet waarom we eigenlijk nog per se op paarden moeten rijden. Ik kan de lol er ook helemaal niet meer van inzien.