Pup word kaal?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunny_l0ve

Re: Pup word kaal?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:07

Nee joh. Die pupjes die ik heb gezien waren helemaal kaal, daar zat geen haar meer op. Maar die liepen er al daadwerkelijk maanden mee. Dus ik denk dat je pup het nog wel uithoudt tot maandag hoor ;). Het was niet bedoeld om je te laten schrikken.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:12

Justalive, demodex is niet dodelijk. Wat je wel eens in animallcops ziet zijn honden die echt van top tot teen aangetast zijn, en in dat stadium is het voor de hond qua jeuk gewoon geen leven meer.

Als jij er goed voor gaat zorgen dat je pups goede voeding krijgen waardoor hun weerstand weer optimaal is gaat het waarschijnlijk zelfs vanzelf weer weg. Dit kan trouwens wel een paar maanden duren. De dierenarts is gewoon vooral nu even nodig om vast te stellen of het echt wel demodex is. Ik zei wel dat het klonk als demodex, maar alleen een huidafkrabsel die onder de microscoop door een DA bekeken wordt kan dat bevestigen. Nu is het alleen maar raden.
Het kan dus best even tot maandag wachten hoor, zeker nu ze goede voeding krijgen :j

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:14

Laika, dat betekent toch dat het dodelijk kan zijn? Alleen in een ver stadium zoals ik al zei.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 21:14

Harstikke bedankt voor uitleg etc.
Ik laat jullie maandag weten :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:18

@ts, even iets anders, mag ook via PB als je niet teveel offtopic wil gaan, maar ben je ook van plan met ze naar puppycursus o.i.d te gaan?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:23

sunny_l0ve schreef:
Laika, dat betekent toch dat het dodelijk kan zijn? Alleen in een ver stadium zoals ik al zei.

Tja het is maar hoe je het ziet. In principe gaan ze aan de demodex dus niet dood. Maar wij vinden dat een hond met zoveel jeuk wat niet meer te behandelen is dermate zielig dat we die uit zijn lijden verlossen.
Er zijn zoveel aandoeningen waar ze niet echt aan dood gaan, maar of het leven kwaliteit heeft dat is vaak de vraag.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:32

De Demodex zélf is niet dodelijk. Het zijn alleen de gevolgen die 'dodelijk' zijn. Een hond die jeukt, zal niet dood gaan, maar of de hond nog een leuk leven heeft?
Net als wat laika zegt, het gaat om de kwaliteit van het leven..!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 16:33

Ja oke, dat snap ik. Ik bedoelde uiteindelijk dan ook dat het beestje in een ver stadium niet meer echt te redden is, niet per se aan de demodex. Maar ik snap hem :j

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:48

Hoe is het met de pups?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 09:14

Het gaat goedc :j Ze eten goed, en we hebben iets van poeder en iets van zalfje?

Hij zij inderdaad dat ze écht over moesten gaan naar vast voer. En dat ze te vroeg waren. dit wisten wij helaas echt niet.. tenminste .... Ik! :n

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:33

Als je nou wat meer info wil, ts, PM gerust!
Wil je graag helpen om te zorgen dat je pups geen achtetstand ontwikkelen.

Zijn de pups al volledig over op vast voer?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 17:35

Nikki:
Nee da tnog niet. We proberen de brokken wel steeds minder "papperig"te maken..
En het lukt aardig hoor :j

Oh en trouwens. Ze zijn net gewassen ( alle bij. Want de dierenarts vond de andere ook beetje raar... ) En ga nu even bij ze kijken hoe ze het maken! :j

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:54

Goed bezig ts :D fijn dat er al verbetering in zit!

Ohja wassen moet je niet te vaak doen, want dat is niet zo goed voor de huid. Het beste is eens in het half jaar ongeveer. Tenzij ze helemaal onder de modder ofzo zitten natuurlijk :P
Of heb je ze gewassen op advies van de DA?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:10

Dan ben je al goed op weg ts! Fijn dat je er ook moeite voor wil doen! Gaat de goede kant op. Maar alsjeblieft, verdiep je volgende keer eerst in honden voordat je er aan begint, kan een hoop narigheid voorkomen, maar denk dat je dat nu wel door hebt toch?

Ga je ook met ze naar school oid?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 18:18

Nikki: Ja klopt, ik zal er denk ik volgende x écht wel op letten :+

Nee ze gaan niet naar school. Wel krijgen ze dingen teleren, maar alleen de basis. Naam reactie natuurlijk, Zit, af en ga weg.
Voorderest worden het boerderij hondjes :j

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 19:49

JustaLive schreef:
Sando schreef:
Vreemd, Zou aan het voer kunnen liggen, dat hij allergisch is voor kleurstoffen ofzo, maar ik verbaas me erover dat hij geen jeuk heeft. Ik kan je er niet mee helpen, maar goed, daar zijn dierenartsen voor. Ben benieuwd wat de DA ervan zegt.

Ze zijn nou nog niet zo oud, dus krijgen brood met melk, Of Brinta ( dat 7 granen grij )
Voorderest krijgen ze heeeeel af en toe puppy brokken, maar dat eten ze bijna niet... Ik denk dat ze daar nog niet helemnaal klaar voor zijn ofzo... Dus. ja ik ben ook erg benieuwd morgen! Ik zit gewoon op school, dat is wel balen.. Maar ik ben benieuwd!

patserke schreef:
mijten? mijn pup werd ook kaal en die had mijten

Dat staat ook bij dat demodex op internet.. Zou zo maar kunnen...

Voor mij klinkt het ook als demodex. nog even in verband met hun voer, dit is totaal geen puppyvoer. Geef ze een gezonde commerciele puppyvoeding, daar zitten alle stoffen in die ze nodig hebben om te groeien. In die melk en brinta niet, integendeel, melk bevat bestanddelen die ze moeilijk kunnen verteren. Je kan de puppykorrels weken met warm water en geven als het lauw en zacht geworden is, later kun je overgaan op droge brokken. eventueel kun je ook wel blikjesvoer mengen erbij voor de extra smaak. Het voer dat ze nu krijgen zou ik hen zeker niet doorgeven. Vrees dat je hiermee problemen krijgt. Snap nog altijd niet dat je hiermee een hond kunt gaan voeden.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 19:54

@zitake:
Als je het laatste stukje nog even leest kun je zien dat ze inmiddels goed bezig is in overleg met de dierenarts :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 19:56

Heb ik gelezen idd. Had erover gelezen dat de brokken nat worden gemaakt. Mijn excuses.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 20:06

Maakt niet uit :)