Tips gevraagd: Krijg pilletje er onmogelijk in!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:13

Abeltje77 schreef:
Ik heb DE tip voor je: kauwtabletten van mansonil.
Die zijn lekker! Zijn dus een soort ontwormsnoepjes.

Klinkt goed, maar mijn 2 anti pillen monsters aten deze ook niet !
Ik heb nu druppels voor in de nek, geen vlooiendruppels maar ontwormdruppels, wel prijzig maar ik heb geen gevechten meer tijdens het ontwormen en hou mijn handen heel.
Voor mij en mijn katten de uitkomst +:)+

knip : het heet Profender spot-on
Laatst bijgewerkt door haan op 04-06-09 16:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:14

Welshcobfan schreef:
Zelfs de DA waagt zich er niet meer aan :=

Zoiets zei mn buuf ook.....Pil geven zou een filering betekenen, DA durfte het ook niet aan (Nu heb ik een bange DA :D ) Dus hunnie met vakantie.
Wilde het beesie niet meer eten, had last van zn bekkie.
Dus ik pak dr, en voor ik het wist had ik al dr tandsteen met mn nagels verwijderd (Hele stenen kwamen dr af)
besefte toen dat dit een katje was die zo moeilijk was. :7 Die mensen waren mij erg dankbaar en beesie kon weer brokken eten.

dicenbalt

Re: Tips gevraagd: Krijg pilletje er onmogelijk in!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:17

Mijn kat is ook een wilde die je helemaal openhaald. Ik doe altijd de pilletjes oplossen in klein beetje water, dat dan in een soort doseerspuitje opzuigen, vriendlief wikkeld hem in deken om pootjes weg te halen en ik spuit dan snel de pil-watersubstantie acher in zn bek. Kan ie niet uitspugen omdat he vocht gelijk zn keel inloopt. Misschien wel beetje traumatisrende manier, maar anders lukt het echt niet. De DA doet het nu ook zo nadat ze met 6(!) man hem nog niet konden houden om een pil erin te krijgen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:20

hahahaha :D
Ik heb een hele dappere DA (zelfs 2! die beide heel handig zijn)maar je kan onze kat heel lastig bij het nekvel pakken (arme schat is erg oud) en meneer weet zich op de een of andere manier om te draaien :? Dus heb je de klauwen richting jou staan.
Schoonzus heeft het ook geprobeert, die heeft 5 van die lastige katten rondlopen. Maar lukte haar ook niet... (en wij hadden bewust niet verteld dat hij moeilijk was).
Sja, niet elke kat is geschikt voor zo'n pilletje :=
Vlooiendruppel behandeling ondergaat hij met gemak! Daarom hebben wij ook de ontwormdruppels van de DA :) Probleem opgelost!
Ellendig beest :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:27

Welshcobfan schreef:
hahahaha :D
Ik heb een hele dappere DA (zelfs 2! die beide heel handig zijn)maar je kan onze kat heel lastig bij het nekvel pakken (arme schat is erg oud) en meneer weet zich op de een of andere manier om te draaien :? Dus heb je de klauwen richting jou staan.
Schoonzus heeft het ook geprobeert, die heeft 5 van die lastige katten rondlopen. Maar lukte haar ook niet... (en wij hadden bewust niet verteld dat hij moeilijk was).
Sja, niet elke kat is geschikt voor zo'n pilletje :=
Vlooiendruppel behandeling ondergaat hij met gemak! Daarom hebben wij ook de ontwormdruppels van de DA :) Probleem opgelost!
Ellendig beest :=

En als het beestje nou iets krijgt waarvoor hij pillen moet slikken? Hoe ga je dat dan oplossen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:28

Hamer :j

Dat zien wij tegen die tijd wel, kijken of hij dan in een dwangbuisje oid kan :P
Hij is nu 18, dus heb het idee dat hij sowieso niet heel lang mee meegaat. En als ik hem telkens zou moeten pesten met pilletjes om hem in leven te houden, dan laat ik hem inslapen :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 04-06-09 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:29

:') dan kan die ook niet meer slikken ;)
Met een pillenschieter (volgens mij heette het zo) dan maar. Maar als het niet nodig is dan ga ik het ook zeker niet doen, dus ook niet voor het ontwormen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:33

Chiqa schreef:
Welshcobfan, als je mn buuf was geweest had ik je graag willen helpen, er is nog geen kat geweest die ik geen pil geven kon :)
Vaak helpt het ook als iemand anders ze geeft. (overrompeling)

1 kat doe ik met een pillenschieter, de andere krijgt (antiworm)druppels over zijn eten.
Die slikt prima (pil erin, slikken, stukje worst erachter aan, dus zeker weten doorgeslikt), maar kotst binnen 5 minuten alles er weer uit.
hahaha, maar met druppels over het voer heeft hij niets door.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:36

Bij mijnvorige kat maakte we er een sandwich van: snoepje, soort gel met smaak speciaal voor katten, pil, gel, snoepje en dan ook die gel rondom de pil Zag er dan uit als een soort hamburger met saus en die hapte hij zo weg!

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:41

Bij onze kater kreeg je met wat handigheid wel een pil naar binnen, maar onze lieve poes verandert in een onmogelijk kreng (en denk maar niet dat ze zo stom is om zich te laten verleiden met ham of iets anders :roll: )

dus de profender spot-on als ontwormingsmiddel is bij ons ook de oplossing
Kun je bij de DA krijgen. In de nek druppelen, net als vlooienmiddel.
(Alleen even rekening mee houden dat het beter is om dan niet binnen 2 weken ervoor of erna ook te ontvlooien).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:22

reininglover schreef:
kan je het niet in een stukje leverworst duwen en zo laten eten, eventueel het bekkie omhooghouden dat ze wel moeten slikken. Bij onze honden werkte dat altijd, maarja, ik heb niet zo veel ervaring met katten

Dit kon mijn reactie wel zijn :))
Mijn kleinste hondje vreet alle pillen zo weg, maar de oudste niet. Bij haar duwen we de pil dan ook altijd in een stuk leverworst, dan eet ze het zo op :)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 18:25

Wat ik me een beetje afvraag bij zo'n pillenschieter...(en ik ben niet echt op de hoogte van de anatomie van de kat)...kan die pil dan ook in de luchtpijp schieten? Want dat lijkt me niet zo lekker namelijk.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:01

Je pakt een blik blikvoer (of pate (daar doen de meeste een moord voor (tenmiste onze katten :D) voor de kat, doet een eetlepel in het bakje drukt het pilletje fijn tussen twee lepels en mengt het poeder door het blikvoer. De katten proeven de pil hierdoor niet eens en katten doen hier totaal niet moeilijk over :D

ouwerakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:20

je gaat op de grond zitten, met kat (pootjes) tussen je benen geklemt(niet doodklemmen graag :+ ), je pakt je kat in het nekvel, en "trekt" die wat naar achteren, met je duim en wijsvinger pak je de mond vast, en doe je het mondje open, doormiddel van de mondhoekjes iets naar binnen te doen.. pilletje achter in de bek.. onder het kinnetje wrijven, en klaar! ;)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 23:56

Even een update...ik kon het toch niet hebben dat het niet gelukt was. Dus ik ging nog maar een poging wagen.

Eerste slachtoffer was Pluk, mijn roodharige goedzak. Nogal bourgondisch aangelegd (en dat is te zien). Eet alles wat je hem voorzet...en wat je hem niet voorzet maar wat hij in een onbewaakt ogenblik van je bord/aanrecht weet te grissen.

Ik besloot een halve pil in te pakken in leverpastei. Nou,...dat ging erin als zoete koek zou ik haast zeggen. Hij stond meteen te zeuren om meer. Dus bij hem heb ik nu eigenlijk vrij vlot, hap-slik-weg, de wormenkuur naar binnen gekregen. *\o/*

Maar toen was zijn broer Otje aan de beurt. Dat is altijd al een wat lastiger geval geweest. Totaal anders dan zijn broer. Ontzettend miepig met eten...overal wordt eerst voorzichtig aan gelikt alvorens het met beleid naar binnen wordt gewerkt. Maargoed...ook Otje leek wel trek te hebben in een likje leverpastei. Eerste halve pilletje ging er wel in...maar in zo'n tweede bolletje had hij eigenlijk ook geen trek meer. Dus dat werd keurig netjes schoongelikt...en daar lag het pilletje. Toen hebben we de vijzel erbij gepakt en van de restanten poeder gemaakt, dit heb ik gemengd met leverpastei, maar ook dit ging er niet echt in. Uiteindelijk zijn favo kattensnoepjes ook in de vijzel en over de leverpastei heen (wordt die vijzel ook eens gebruikt!). En helaas kwam ik weer niet verder dan een paar likjes. Heb hem nog zitten voeren als een lastige peuter met een lepeltje, maar nee het ging er NIET in. Dus...daar moet ik maar weer even iets anders op gaan verzinnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 23:58

_Sigrid_ schreef:
Dus...daar moet ik maar weer even iets anders op gaan verzinnen.

Nou dat lijkt mij ook, wat een werk maak je dr van :D

Gewoon bekkie open, koppie naar beneden en naar achetr drukken, pilletje dr in, even neusje dicht als ze niet slikken en klaar.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 00:35

Tja... als het zo makkelijk ging was dit topic niet geopend denk ik....

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 00:45

_Sigrid_ schreef:
Ok, dat is een goede voor de volgende keer inderdaad. Want ik heb geen zin om de strijd aan te gaan. Ze vinden het gewoon écht niet leuk en hoewel ik niet zo mutsig met ze ben...kan ik het ook wel begrijpen van ze. Dus als het makkelijker kan...dan is dat zeker het proberen waard.

Er zijn tegenwoordig ook ontwormingsdruppels te verkrijgen die je net als Expot of Frontline in de nek kan druppelen; super spul +:)+ !
Ik heb een nogal bange kat en als je die op je arm neemt om gewoon te knuffelen raakt ze al helemaal in paniek, laat staan als je er een pil in moet zien te proppen := ...
Nu kriebelt een van ons haar bovenop d´r ruggetje (vindt ze heerlijk :+ ) en de ander knijpt het tubetje druppels in d´r nek leeg; kwestie van 10 sec., probleem opgelost :) .

Edit: zie net dat Haan en Jolo ook de druppels al hebben ontdekt :D !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 00:54

Abeltje77 schreef:
Tja... als het zo makkelijk ging was dit topic niet geopend denk ik....

Is al meerdere malen gezegd, dieren doen niet moelijk hoor maar de baasjes wel :j
Je gaat een pilletje toch niet fijnprakken in een stukje leverworst........niet te vreten.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:13

Ik heb gister ook weer hoogverraad gepleegd door mijn poezen een pipetje Stronghold in de nek te smeren. :D
Ze vonden het echt verschrikkelijk, alsof je in hun gezicht kostst om het maar net zó onsmakelijk te verwoorden als het gezichtje dat ze trokken. :(:)

Ik vraag mij wel altijd af of zo'n hele kleine hoeveelheid wel genoeg is, aangezien er altijd wel een hoeveelheid aan het haar blijft plakken? :o

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:18

lieke2 schreef:
Ik doe het hetzelfde, zeg maar de zeehond-manier :o . Bek open, pilletje erin gooien en dan meteen een spuitje met water erachter aan, zo moeten ze het wel doorslikken! Wachten tot ze het vanzelf doorslikt of wrijven over de keel werkte bij mijn kat niet. Dit werkt prima! (wel effe alles al startklaar leggen van te voren).

Zo doen wij het hier ook :j
Gaat het makkelijkst vanal en geen getraumatiseerde kat van al dat gefoefel en geduw :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:55

amanda2 schreef:
Ik vraag mij wel altijd af of zo'n hele kleine hoeveelheid wel genoeg is, aangezien er altijd wel een hoeveelheid aan het haar blijft plakken?
:o

Je moet het ook niet allemaal op een plek druppelen, wel óp de huid en mag op meerdere plekken maar wer dr voor zorgen dat ze dr niet aan kunnen likken he.

Whisper; kan dr alleen maar voluit 'amen' op zeggen :Y)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 22:59

Chiqa schreef:
Is al meerdere malen gezegd, dieren doen niet moelijk hoor maar de baasjes wel :j
Je gaat een pilletje toch niet fijnprakken in een stukje leverworst........niet te vreten.

:?
Ze doen wél moeilijk en daar probeer ik een gemakkelijke oplossing op te vinden. Op de standaardmanier die jij beschrijft krijg ik er geen pilletje in. Met leverpastei gaat het prima...dat was blijkbaar wél te vreten anders ging het niet naar binnen natuurlijk. Bij Pluk was het hap-slik weg en hij zeurde om meer... Vind ik dus wel succesvol. Otje is wat kieskeuriger, die moet ook nooit brokjes van een ander merk hoewel we het regelmatig afwisselen. En kan me niet schelen wat ik moet doen, als ze het maar binnen krijgen.

xMelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:36

Wij doen de pilletjes altijd door het vleesvoer (blikje) heen.
Het is zo'n vleesliefhebber, dat het er zo in gaat.

Onze vorige kat at het wat minder makkelijk, dan lieten we het net zolang staan totdat ze het opat, duurde niet heel lang :+

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:10

Chiqa; je weet het altijd zo makkelijk te brengen, maar toch zijn er zooveel katten die het gewoon verrekken :Y)
Onze kat doet het niet en waarom dan alles weer op het spel zetten als het ook anders kan? Ze vreet het gewoon niet en ook al heeft ze geslikt, ze kotst alles weer uit, hoe los je zoiets op dan? Jullie hebben allemaal de problemen dat ze het niet doorslikken, die van mij haalt gewoon alles weer naar boven hoor. :D