Hoeveel betaal jij een kattenoppas per dag?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:38

Ik zou niets vragen, wij doen bijna elke maand 1 week de katten van de buurvrouw. Daarbij komen er regelmatig honden over de vloer die 1/2 dagen blijven of met vakantie langer. Konijnen/cavia's meestal in de zomervakantie.

We vragen er helemaal niets voor maar meestal krijgen we gewoon een aardigheidje en dat vind ik genoeg :)
Als we dan zelf een keer weg zijn kunnen we er ook op rekenen dat er iemand is die op onze beestenboel kan passen.

Edit: Als ze persee wel wat willen geven zou ik rond de 20 euro vragen.

vuurneon

Re: Hoeveel betaal jij een kattenoppas per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:52

Ik vind een buuf wel wat anders dan 8 kilometer op een dag te moeten fietsen :)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:56

Ja klopt hoor, maar ik zou er alsnog niet veel voor vragen ik heb ook weleens gefietst naar mensen hun huis en dan deed ik ook alle planten en stofzuigen, huis wat schoon houden. Heb er ook niets voor gevraagd, maar kan me goed voorstellen als je er wel wat voor vraagt, is natuurlijk mooi meegenomen als ze zelf ook aanbieden iets te geven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 00:02

Ik pas altijd op de dieren van kennisen als ze weg zijn op wintersport 8 dagen. Ze hebben 3 paarden, 2 honden, 2 katten, 2 geiten, kippen, eenden en fazanten, konijnen en de herten komen er ook nog aan.
Het is 2 km hier vandaan, ik mest de stallen, laat de honden 3x per dag uit en voer paarden ook 3 maal daags en dan nog de verzorging van de rest van de dieren.
En dat helemaal voor niets, ze hebben verder geen familie in de buurt en zo kunnen ze, omdat ik op de dieren let, toch nog eens per jaar met de kids op vakantie. Daar doe ik het voor.

Vraag je geld per kat of krijg je drie euro per dag. Dat je er naar toe moet fietsen, is je eigen probleem en niet van je klanten, daar hoeven ze niet voor te betalen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:30

Voor buren is het heel wat anders dan voor iemand die 8km verderop woont. Bij buren loop je toch wat gemakkelijker binnen en zou ik het ook zo doen. Maar alle tijd die ik ermee kwijt ben; ga ik niet voor 3,- per dag een kat voeren.

Misschien is dat de maatschappij of heb ik het met al mijn adresjes goed getroffen, maar in een asiel kost het per kat ook 6,-. Nu ben ik in huis, is het bewoond, worden de planten en de vijver gedaan en kunnen de katten lekker thuis blijven. En overigens is die prijs in overleg vastgesteld.

@Mindim: dat je er naar toe moet fietsen is het probleem van de eigenaren toch? Blijkbaar hun keus om de buren niet te vragen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:20

Nee hoor. Als jij adverteert op mp dat je op iemand katten wilt passen en je neemt een klus aan dat zich 4 km verderop bevind dan is dat jouw probleem.
Het zelfde met gewoon werk. Als jij bij een supermarkt gaat werken die zich 4 km verderop bevindt, dan is jouw fietstrip niet de baas zijn probleem, maar je eigen. Het zou wat wezen als de baas verantwoordelijk zou zijn voor de reistijd van zijn werknemers.