"dé pil" voor katten, wel 100% betrouwbaar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: "dé pil" voor katten, wel 100% betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 01:16

lodo; ik weet dat de salarissen van de DA's niet al te hoog liggen, maar denk dat de praktijkeigenaren toch echt geen droog brood hoeven te eten. N.a.v. dit topic heb ik een PBtje van iemand gekregen van iemand die haar poezen wil laten helpen, maar haar DA vraagt 100 euro per poes. Mijn DA rekent 68 euro per poes, ik vind dat nogal een verschil en dan vraag ik me af waarom de ene DA het een stuk goedkoper kan doen dan een andere DA :)

Lusitana; zou niet in zien waarom katten in Portugal minder snel ziek worden. Denk eerder dat het hart voor dieren daar niet zo groot is en dat het niet zo snel opvalt als een dier ziek wordt (of het interesseert de mensen niets). Ik heb Belgische, Franse en Spaanse dieren (gehad) en ze worden echt net zo snel ziek als de Nederlandse.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 01:18

Hier is het 60 per poes :j bij 2 tegelijk was het nog 45 per stuk :Y)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 01:42

Nou, dan ga ik daar de volgende keer heen :D

Dat was wel deze eeuw? :+

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 02:40

Jups, begin vorig jaar :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 03:20

Ik heb op dit moment een mamapoes met 3 kleintjes en 1 van de kleintjes blijft (poesje), dus mams en dochter moeten over een tijdje onder het mes, misschien dat ik wat kan regelen met de DA (groepskorting :D ), misschien ook nog een derde, tenzij ik daar spoedig een huisje voor vind.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:08

de tarieven zijn indd heel anders.. heb in een kliniek gewerkt waar het ruim honderd euro was.. en ik heb bij een dierenarts in het asiel gewerkt, en daar was het 35 euro..

@ quellian: waarom blijft er 1 een poesje.. wil je nog een keer een nestje???

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:09

@ DZ: volgens mij bedoelt ze dat ze mams en dochter laat helpen, maar dat er misschien nóg 1 van het nestje blijft en als dat een poesje is kan die ook gelijk mee. Drie in 1! ;).

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:23

Don_Zhivago schreef:
@ quellian: waarom blijft er 1 een poesje.. wil je nog een keer een nestje???

Nee integendeel.

Ik heb mama poes begin april gevonden, hoogzwanger. Heb haar meegenomen zodat ze in elk geval veilig haar kittens kon krijgen en opvoeden. In januari is mijn kat overleden (zwart) en ik zei meteen: 'als er een zwarte bij zit, dan blijft die!' en dat is dus een poesje. Voor moeders is het heel moeilijk een nieuw huis vinden, mensen zitten niet te wachten op een volwassen poes lijkt het, dus wellicht dat zij ook blijft, maar mams en dochter moeten dan wel geholpen worden. Het katertje is gereserveerd en voor het andere poesje hebben we nog niemand gevonden.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:39

ow op die manier ;)

ik snap hem.. :D

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:17

Nee! Wij hebben ook 3 nestjes van onze 3 katten gehad mét de pil. Ze spugen ze weer uit of op een andere manier krijgen ze ze toch niet altijd goed binnen.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 11:49

crossmonster schreef:
De poezenpil word hier ook maar zelden gebruikt.
Ik neem het gejank voor lief.

Maar ik heb dus een poes gehad met een mama-tumor, dus vandaar hier liever geen pil meer.

Katten zijn een jaar oud, TS,die had je al een half jaar geleden kunnen laten opereren, als de kater al sproeineigingen heeft, raakt ie die wss niet meer kwijt na castratie.

Gewoon zo snel mogelijk een afspraak maken, of als je in geldnood zit, in elk geval de kater laten castreren, dan is probleem ook opgelost.
Behalve als je ze buiten laat lopen natuurlijk, maar dan ben je al een half jaar verkeerd bezig, de kater kan al honderden kittens verwekt hebben.. die nu gezellig in het asiel zitten.

bedankt hoor ;)

Heb ondanks de vele reacties toch een paar nuttige gezien, bedankt hiervoor, ik heb mijn antwoord gekregen iig :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:12

Quellian schreef:
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben... waarom kiezen mensen voor de pil i.p.v. voor sterilisatie?

Omdat dat goedkoper is dan steriliseren.

Eigenlijk moet iedereen gewoon verplicht worden zijn beest te laten helpen tenzij hij/zij genoteerd staat als erkend kattenfokker.

De stalkat bij ons is gedekt door haar broertje en nu hoogzwanger...leuk he :(

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:20

Ah gossie... dat is ook wat zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:25

Cowgirl schreef:
Eigenlijk moet iedereen gewoon verplicht worden zijn beest te laten helpen tenzij hij/zij genoteerd staat als erkend kattenfokker.

En hier ben ik het helemaal mee eens! Hoop dat hier ooit een wet of regelgeving op komt!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:26

nu ik vind het belachelijk waarom stereliseren zo duur moet zijn.
zit nu zo rond de 90 euro?
dat is dus omgerekend( jaja dat doe ik nog steeds!)

180 gulden. %)

als ze dat nou es goedkoper gingen maken, moet je kijken wat er dan gebeurde met al die zwerfkatten en ongewenste nestjes.
het kan gebeuren, en helemaal vandaag de dag dat je je baan kwijtraakt.
dan zak je dus gigantisch in inkomen..dan is zo'n poezenpil een hele uitkomst omdat dat een heleboel geld scheelt

ik weet trouwens dat in sommige steden ze wel eens acties huden,dan is de sterelisatie een stuk goedkoper.
het aanbod van dieren welke geholpen moeten worden is op dat moment veel hoger .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:32

ellepel schreef:
nu ik vind het belachelijk waarom stereliseren zo duur moet zijn.
zit nu zo rond de 90 euro?
dat is dus omgerekend( jaja dat doe ik nog steeds!)

180 gulden.

Castreren kost 3 tientjes en daar zijn mensen ook te beroerd voor om te laten doen, volgens mij is het geld geen factor.
Ben zelf van mening als je daar al over valt je geen dieren moet nemen.

ellepel schreef:
het kan gebeuren, en helemaal vandaag de dag dat je je baan kwijtraakt.

Verzekering? Spaarpotje? Als je al op zwart zaad zit niet aan dieren beginnen mss?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:36

Je kunt je niet indekken tegen alle risico's in het leven, dan kan je wel 300 verschillende spaarpotjes of verzekeringen nemen.

Ik ben absoluut van mening dat mensen hun verantwoordelijkheid moeten nemen door hun dier te laten helpen, maar ik vind ook de kosten daarvan behoorlijk hoog.
Als je bv kijkt naar boerderijkatten; ik kan me niet voorstellen dat de boeren bewust die kat ergens hebben uitgekozen als kitten. Vaak komt het aanwaaien en steken mensen geen geld in aangewaaide dieren.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:40

chiqa:
maar stel je hebt die dieren al....
je woont alleen.,hebt een supergoede baan en je denkt van hey...ik wil wel 1 of 2 katten.
dus je neemt 2 jonge katten.
alles gaat goed en prima tot je je baan verliest.

katten dan maar het asiel doen?
nee,dan zou ik kiezen voor de poezenpil....

ik heb zelf meegemaakt dat mijn relatie verbroken werd na 7 jaar.
daar zat ik dan, 3 katten een konijn en twee paarden...met een uitkering omdat ik op dat moment werkeloos was.
spaarpotje had ik wel hoor,maar ja moest wel een huis opnieuw inrichten
dus doe je meteen alle dieren maar de deur uit?

zo werkt het in de praktijk niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:43

Je kan je wel indekken, gewoon goed bekijken wat je inkomsten en uitgavens zijn, met een huisdier wéét je dat je aan de beurt kan komen.
Heb je dat reserve niet, doe je toch écht iets verkeerd, lees er genoeg ellendige topics over op bokt.
Kijk bv eens naar dat topic waar kittens op worden gevangen omdat de moeder overreden is en ze niet naar de DA willen rijden omdat het weekend is.
Imo begin je dan al verkeerd.

Ellepel;'ik zit in een soort gelijke situatie hoor, raakte in de WAO...(70%) en heb twee senioren, een konijn en een hond, het paard heb ik vrijwel direct weggedaan om die reden.
Ik heb vanaf het begin €100 gespaard op een rekening voor mn dieren. Zo heb ik dr maanden geen gebruik van hoeven maken, maar de afgelopen 2 jaar is hier toch wel €1500 aan DA kosten van betaald....
Stond er, kon het makkelijk betalen.
Mn hond heb ik in de verzekering gedaan omdat ik mijzelf wil indekken.
Dus het kán wel.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:47

Chiqa; maar wat als tegelijk je auto ermee stopt, je tv en koelkast kaduuk zijn en een dichtbijstaand familielid komt te overlijden en onverzekerd blijkt te zijn? (dat laatste maak ik nu mee op het werk). Er zijn 1001 dingen die mis kunnen gaan in het leven, je kúnt je niet óveral voor indekken, onmogelijk.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:48

ik weet wat de gevolgen kunnen zijn van de poezenpil dus daarom raad ik hem toch af.
maar als je even niet anders kan,dan is die pil best betrouwbaar vind ik.

ja en geld...het kan inderdaad ook wel.
dat heb ik zelf ook gemerkt met een bijstandsuitkering, heb mijn 2 paarden wel kunnen houden ten gelukkig!
maar het kan wel krap zijn,als je duurder woont of ook nog kinderen hebt bijvoorbeeld.
of inderdaad wat quellian zegt.

soms lukt het gewoon niet en kom je geld tekort.
nu dan kan die pil best

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:52

Quellian schreef:
Chiqa; maar wat als tegelijk je auto ermee stopt, je tv en koelkast kaduuk

Dat is weer een ander verhaal, heb ik in de loop der jaren ook een spaarpotje voor opgebouwd.
En dat is niet vanzelf gegaan hoor, kon ook wel eens een maandje wat minder eten. Maar wat móet moet.
Als mijn dieren medische zorg nodig hebben, dan krijgen ze die.
Ik rijdt ook auto, kan kapot gaan weet ik, maar daar is ook wel weer een oplossing voor en hoeft niet meteen het nieuwste en het duurste te zijn :)
Ik zit in de WAO, woon alleen in een eensgezinswoning, dieren, een mooie auto die niet de goedkoopste is, dus het kán wel leven van een uitkering.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:57

Heb zelf poes ook aan de pil.
Puur om voor ons zelf even te gaan denken of we wel of geen nestje willen, en er hier nogal veel katers langs komen in de achtertuin.
Want onze poezel mag echt niet verder dan mijn eigen achtertuin. (heb ontzettende hekel aan kattenstront in mijn tuin, dus waarom zou ik mijn poezel wel in een ander zijn tuin laten zitten)
Maar na deze 20 weken gaat ze niet meer aan de pil. Of we houden haar gewoon beter in de gaten, vooral in de krolsheid, of ze word geholpen.
En zijn we er eerder uit wat we willen, dan gaan we gewoon eerder stoppen met de pil.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:01

Cowgirl schreef:
Quellian schreef:
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben... waarom kiezen mensen voor de pil i.p.v. voor sterilisatie?

Onze kat is aan de pil, reden:
Het klinkt echt heel dom, we hebben heel veel katten gehad...
Zodra we een kat hebben laten sterilliseren, zijn ze binnen no time dood. (door een auto dood gereden) Dan is het wel zonde van het geld! We hebben wel eens een kat gehad vroeger die dat niet had, maar de laatste jaren, niet normaal.
Toen de laatste kat die gesteriliseerd is, binnen een week (na de operatie) dood gereden is, hebben we onze huidige kat aan de pil gezet. Hij leeft nog steeds!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:16

ik vind ook dat als je dieren neemt dat je daar je verantwoording voor moet afleggen.
Ik heb zelf een potje voor mijn paard, daar gaat elke maand geld in, het zijn uitgave die je niet kan voorspellen dus is het belangrijk om hier rekening mee te houden.

als eet ik zelf weken droog brood, mijn paard kan van mijn kant rekenen op 100% medische zorg.
(komt waarschijnlijk ook omdat ik daarin werk ;))

de poezenpil is niet mijn ding, maar als sterrilisatie niet kan, dan is het een hulpmiddel, maar niet op langer termijn vind ik!

de kans op baarmoederontsteking en melkkliertumoren wordt alleen maar groter door het gebruik v/d poezenpil. dit moet ook operaties weggehaald worden. en een BMO operatie is 2x zo duur als de sterrilisatie, dus kan je dat beter gelijk laten doen ;)

@ nikolletje : dat in de gaten houden na 2 weken kan, maar dan moet je haar binnenhouden, een krolse poes gaat op mannenjacht ;)