Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ranna schreef:Wat voer aangaat. Ik heb hier 2 blaasgruiskatten die op Carnibest staan en dat bevalt erg goed. Carnibest is rauw vlees waarin het hele dier is verwerkt en dus precies wat ze ook in de natuur zouden eten. Het is volledig voer en de meeste katten vinden het heerlijk.
Goede voeding voorkomt een heleboel narigheid. Het kost dan wat meer maar des te minder gaat er naar je DA. Linksom of rechtsom ben je het geld kwijt zo gezegd en dan maar liever aan goed voer.
Niet alle katten lusten het maar er zijn meerdere soorten en er is vast wel een soort dat je kat wel lust.
opisop_shop schreef:Quellian waarom werd het afgeraden?
De dingen die niet goed zijn of juist wel goed voor dit soort katten zitten juist wel of niet in Carnibest?
Zeker met aan het begin extra zuur lijkt het me een goed voer?
opisop_shop schreef:Je kunt ook bij de DA van die urinestrips krijgen, urine opvangen en zelf testen en dan het resultaat van het voer dus bijhouden.
Hebben wij ook gedaan en werkt prima.
Quellian schreef:Goeroe, dat is ook een heftig verhaal, zo zie je je kat liever ook niet![]()
Gaat het plassen nu wel probleemloos? Is het het achteraf waard geweest?
laura22 schreef:Na een grondige inspectie van de bak heb ik het idee dat hij vanacht aardig wat geplast heeft de korrels waren helemaal verpulverd. Heb hem net weer verschoond ik kijk vanmiddag rond een uur of 3 weer en als ik dan niks kan ontdekken of ik vertrouw het niet bel ik de da weer. (die zullen wel gek van me worden) Hij heeft vanochtend metacam gekregen en antibiotica was hij het niet echt mee eens maar dat is jammer dan haha. Hij lekt niet meer kan nergens geen druppels of kleine plasjes ontdekken.
laura22 schreef:Sassiaja: Ja de da waarschuwde mij ook al dat hij echt niks anders meer mocht maar dat was ik ook al niet van plan.
laura22 schreef:Goeroe: Ja weet ik ook wel maar ben altijd bang dat ik mensen tot last ben om het zo maar even te zeggen.
Quellian schreef:ranna schreef:Wat voer aangaat. Ik heb hier 2 blaasgruiskatten die op Carnibest staan en dat bevalt erg goed. Carnibest is rauw vlees waarin het hele dier is verwerkt en dus precies wat ze ook in de natuur zouden eten. Het is volledig voer en de meeste katten vinden het heerlijk.
Goede voeding voorkomt een heleboel narigheid. Het kost dan wat meer maar des te minder gaat er naar je DA. Linksom of rechtsom ben je het geld kwijt zo gezegd en dan maar liever aan goed voer.
Niet alle katten lusten het maar er zijn meerdere soorten en er is vast wel een soort dat je kat wel lust.
Carnibest is mij echt afgeraden om te voeren aan een blaasgruiskat!
Ik heb Carnibest nog geprobeerd bij Kiddy (met Eurologist, Vit. C en cranberry's), maar dit werkte ook niet voor hem.
Het ligt eraan in welke mate je kat er last van heeft. Mijn Pumbaa heeft ook gruis gehad, is eenmalig gekatheteriseerd, heeft jarenlang op RCU gezeten, maar eet nu sinds een jaar Carocat. Hij ging na al die jaren ineens braken (t/m roze gal) van de RCU, toen ben ik gaan vogelen met voersoorten. Carnibest kwam er ook met dezelfde gang weer uit, dus helaas voor deze kat geen optie. Heb nog wel een halve la in m'n vriezer vol liggen met rollen Carnibest (en kuikens), er is er maar eentje in huis die het lekker vindt.
Ik ben niet per se voor vers of brok voeren, je moet naar de kat in kwestie kijken en goed bespreken met je DA.