LADPR schreef:arno8 schreef:Bestaan er eigenlijk nog beesten die na het zien van deze video's vlees blijven eten?
Vind het echt een belachelijke opmerking maar goed.
Jij bent zeker vegetarier? Eet alleen scharrel eieren? Draagt geen leer ect?
Ik vind dit ook een vreemde opmerking, iedereen maakt toch zijn eigen keuzes?
Overigens word ik ook een beetje moe van het riedeltje dat vegetariers hypocriet zijn. Daar kan je pas over oordelen wanneer je van die vegetarier weet wat zijn/haar beweegredenen zijn om geen vlees te eten. Ik eet geen vlees omdat ik de hoeveelheid dierenleed die bij veel dierhouderijen komt kijken niet kan accepteren en zo min mogelijk wil steunen. Dat betekent niet dat ik alle vormen van dierhouderij verwerp, sommige voldoen wel aan mijn welzijnseisen.
Dat dieren door mensen gebruikt en gedood worden vind ik an sich geen probleem, maar dit moet dan wel zo welzijnsvriendelijk mogelijk gebeuren. Dus daarom kan ik wel een eitje uit de tuin of vrije uitloop-eitje eten (maar zou geen scharreleieren kopen, is m.i. nog altijd echt geen goede manier van kippen houden), geitenkaas eten, en melk drinken. Ik gebruik ook gewoon leer want ik vind het mooi dat een bijproduct van de slacht gewoon gebruikt wordt. Mijn doel is niet oneindig consequent te zijn, maar wel om zo min mogelijk geld in die sectoren te stoppen waar volgens mij een hoop mis is. En ik denk niet dat ik daarbij met meerdere maten meet. Vanuit deze overtuiging zou ik overigens best verantwoord geproduceerd vlees kunnen eten, maar ik heb er helemaal geen behoefte meer aan en vind het niet nodig. Dus waarom zou ik? Maar ik vind het zo jammer dat dan weer gezegd wordt dat ik hypocriet ben terwijl ik gewoon mijn steentje probeer bij te dragen en mijn eigen regels prima navolg.
Ok even weer ontopic, haha! Ik heb in een kleine slachterij varkens verdoofd zien worden door middel van electrocutie, en daar had ik geen enkel probleem mee. Ze werden ook pas laat uit de stal gehaald; er liepen er twee a drie in de gang, één werd geelectrocuteerd, de rest stond nog tussen de hekken in de groep te wachten. Ik heb ook twee koeienslachterijen gezien die met schietmasker werkten, vond ik ook niet zo veel mis mee. Het was een bloederig zooitje maar die dieren zijn zo ontzettend snel 'out'. De gasverdoving zoals ik die hier zie heb ik veel meer moeite mee. Het duurt me te lang, je ziet dat het dier veel stress ondervindt van het stikken.