aansprakelijkheid kennel? of toch niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 08:53

voor de volgende keer dat we met vakantie gaan, gaan ze idd naar een andere kennel. wil wel graag mijn honden heel houden.
heb ze dat ook gelijk gemeld en dat vond ze niet zo heel erg leuk, maar ze begreep het wel.

Tallie1979

Re: aansprakelijkheid kennel? of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:55

Je stoot jezelf niet graag 2x aan de zelfde steen :) Ik ben wel blij voor je dat je kosten betaald gaan worden.. Heel veel beterschap voor je 4 voetertje ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:58

Ik vind dat je het super goed aangepakt hebt!!

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 09:06

bedankt voor al jullie reactie's en hulp. :*

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:21

Mooi dat het zo snel opgelost is.

Nog wel een kanttekening bij de opmerking van mensen dat ze een WA voor bedrijven moet afsluiten...

Die betaald ook alleen schade aan 3den! De hond is hun verantwoording dus schade aan de hond behoren ze zelf te vergoeden.

Alleen de eventuele schade aan de auto hadden ze kunnen claimen op een WAB. Die had niks met de kennel te maken en de veroorzakende hond was de verantwoording van de kennel.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:31

De hond is weliswaar hun verantwoording, maar nog altijd bezit van derden, toch?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:38

niet alos je betaald wordt om erop te passen!

Neem een schilder die betaald wordt om een huis wit te verven, komt de eigenaar thuis en het blijkt paars te zijn, dan zal de schilder echt het zelf over moeten verven!
Hij is betaald om iets uit te voeren en dan moet hij dat ook goed doen...

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:42

Als eerste hoop ik dat je hond er weer helemaal bovenop komt en wens alle sterkte toe.

Wat ik vaak moeilijk vind bij dit soort zaken is het volgende. Je betaalde 6,50 per dag incl. voer. Dat is ver onder de normale prijs die gevraagd wordt door een erkende kennel. Waarom ben je niet naar een erkende kennel gegaan? Deze mensen hebben hun erf er op aangepast en kun je een bepaalde expertise van verwachten; daar betaald je immers voor. De btw en inkomstenbelasting wordt dan wel deels door berekend in de prijs maar dat is logisch.

Nu krijg ik toch een beetje het idee dat er graag een klein particulier prijsje wordt betaald maar wanneer er problemen zijn moeten zij wel de verantwoording nemen die een kennel normaal gesproken alleen bied. Ik vind dat niet kloppen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:50

Goed van je dat je er heen bent gereden en dat je het zo met ze aangekaard hebt. Fijn ook dat ze nu alle kosten op zich nemen. Ze nemen ook wel eieren voor hun geld.
Hoop dat het met je hond helemaal goedkomt!

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 09:57

Less: ik dacht dat het een erkende kennel was en het is fam. dus vandaar dat ik mijn honden daar naartoe heb gebracht.

het is nu in ieder geval opgelost zonder al te veel gezeur. daar ben ik erg blij mee

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:12

amondi schreef:
Mooi dat het zo snel opgelost is.

Nog wel een kanttekening bij de opmerking van mensen dat ze een WA voor bedrijven moet afsluiten...

Die betaald ook alleen schade aan 3den! De hond is hun verantwoording dus schade aan de hond behoren ze zelf te vergoeden.

Alleen de eventuele schade aan de auto hadden ze kunnen claimen op een WAB. Die had niks met de kennel te maken en de veroorzakende hond was de verantwoording van de kennel.

klopt wel, maar ik bedoel met mijn opmerking meer te zeggen dat, als zij dit op haar WA zou gaan claimen en de verzekering zou erachter komen dat dit niet meer hobby-matig is, maar dat ze er écht centen mee verdiend en met meer bedrijfsmatig is, dat ze daar dan ook problemen mee had kunnen krijgen. Officieel zou die verzekering dat voor bedrijven nl helemaal niet moeten dekken....

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:29

Klopt helemaal Liezel1 !
Als de verzekeraar erachter komt dat een claim komt door een bedrijfsmatig iets (doen/laten) van de verzekerde, dan zullen ze wel de claim betalen aan de schadehebbende, maar eisen gaan stellen aan de voortzetting van de WA-verzekering.
Kort gezegd: kennelhoudster zal dan veeeeel meer premie moeten gaan betalen.
Misschien beseft ze dat zelf ook nu? ;)

Maar gelukkig is het goed opgelost zo.
Hoe is het nu met het hondje eigenlijk? Gaat het al weer wat beter?
Geef hem maar een voorzichtige knuf van mij! :D

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 23:35

met de hond gaat het eigenlijk wel goed nu.
hij mocht van de da weer meer uit de bench en dus meer los rond lopen. volgens de da zou het weer helemaal goed komen :D

het was een ijzersterke jack russel aldus de da :D
ik zal hem een knuffel geven :D

vrouw van de 'kennel' is trouwens nog steeds niet langs geweest om geld te brengen.. ze zou eerst woensdag gelijk langs komen, maar daar was iets tussen gekomen en zou dus vandaag komen. belde ze vandaag weer op dat ze het weer niet ging redden op de tijden dat ik thuis was. ze zou nou het geld morgen bij mijn moeder afgooien.. (die woont dichter bij voor haar)
mocht ze dat nou niet doen morgen, ga ik wel mijn centen halen :+