kennissen van mij hadden bij iemand anders pep in het aquarium gedaan (tropisch aquarium)... alle vissen opgelost

hebben wel vage laatste uurtjes gehad waarschijnlijk
dat vond ik opzich wel sneu

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cp112 schreef:Vissen zijn prima dieren jamaar kan er niet moeilijk om gaan doen en een begrafenis gaan houden als er 1 dood gaat, kom nou zeg.
Ga dan ook maar even naar het topic waar ze het erover hebben dat het erger is om een hond/kat/paard te verliezen dan bijv, vis/rat/hamster. Maar dat zijn toch ook dieren?
Stel je voor zeg, ik kan mij echt niet druk maken om een vissie, maar dat zal het plattelandsinstelling wel zijn. Hetzelfde als dat ik raar aangekeken werd door sommige bokkers dat ik melde dat kraaien/krauwen hier gewoon afgeschoten worden.
So what, get a life. Meld je anders maar bij de Partij van de Dieren en pleit voor een vissenbegraafplaats
Jolandaa_ schreef:cp112 schreef:Vissen zijn prima dieren jamaar kan er niet moeilijk om gaan doen en een begrafenis gaan houden als er 1 dood gaat, kom nou zeg.
Ga dan ook maar even naar het topic waar ze het erover hebben dat het erger is om een hond/kat/paard te verliezen dan bijv, vis/rat/hamster. Maar dat zijn toch ook dieren?
Stel je voor zeg, ik kan mij echt niet druk maken om een vissie, maar dat zal het plattelandsinstelling wel zijn. Hetzelfde als dat ik raar aangekeken werd door sommige bokkers dat ik melde dat kraaien/krauwen hier gewoon afgeschoten worden.
So what, get a life. Meld je anders maar bij de Partij van de Dieren en pleit voor een vissenbegraafplaats
Ik dacht echt dat ik zo wat de enige zou zijn die zo'n plattelandsinstelling had. Dus nu ben ik niet de enigste!
Een dode vis gaat bij ons naar de katten. Wij hebben vissen in een kom gehad. so what. we hadden niets anders en voor een vis van 2 euro ga ik echt geen aquarium kopen van 200 euro. mijn broertje is overigs wel zo met de koi's. (alles voor koi's )
wij hebbben nu een vissie waarvan ik begot niet weet wat het is (gewonnen bij een soort van bingo) en die leeft nog steeds ( al 3 jaar en ben hem nu vort echt beu)
een begrafenis voor een vis? nee bedankt, dat vind ik echt sneu..
Jannickee schreef:Mijn goudvis leeft al járen (een jaar of 8) in een klein kommetje zonder filters ed. Ik ga echt niet voor 1 vis een aquarium kopen
WildWings schreef:Jannickee schreef:Mijn goudvis leeft al járen (een jaar of 8) in een klein kommetje zonder filters ed. Ik ga echt niet voor 1 vis een aquarium kopen
Lees even het topic doorweet je dat 8 niet echt oud is.
En dan moet je gewoon ook geen vis kopen. Ik koop toch ook geen shetlander om hem vervolgens tussen de fietsen in de schuur te zetten zonder verwarming of deken of beweging of wat dan ook 'omdat ik echt niet voor 1 pony een stal of wei ga huren'??
Ashkerlon schreef:@cp112: die konijnen die bij je in de pot belanden... daar zorg je toch ook goed voor? Want als je dat niet doet, gaan ze niet kweken, of hebben ze niet genoeg vlees op de botten. Dat ze niet lang leven, tot daar aan toe, maar die beesten zijn weloverwogen gekocht en worden goed verzorgd, tot ze in de pot belanden.
Waarom dan niet goed zorgen voor de goudvissen? Omdat je die niet kan eten?
BraveSpots schreef:cp112 schreef:Wij kochten eerder alleen een vis voor de katten, omdat deze anders het water niet willen drinken, zielig toch?
Niet als je er goed voor zorgt, ander: Ja.
cp112 schreef:Wel eens gehad dat de vis welerg groot werd voor de komdie gooiden we bij oma in de buitenvijver en kochten dan een nieuwe vis bij de welkoop (daar wel altijd goed opletten of ze niet 1 of andere schimmel hebben en beide ogen er nog inzitten
)
BraveSpots schreef:cp112 schreef:Wel eens gehad dat de vis welerg groot werd voor de komdie gooiden we bij oma in de buitenvijver en kochten dan een nieuwe vis bij de welkoop (daar wel altijd goed opletten of ze niet 1 of andere schimmel hebben en beide ogen er nog inzitten
)
Is het nu de bedoeling om me te shockeren iod? Want dat doe je niet. Dieren hoor je goed voor te zorgen ,boerenmentaliteit of niet. Als als je er niet goed wil of kan voor zorgen, neem je ze maar niet. Die kat gaat niet dood van water zonder vismaak erin.
cp112 schreef:Eh?Ik wou alleen maar even aangeven dat het ergste wat wij met een goudvisje (dat er dus voor de kat zat) hebben gehad was dat hij te groot voor de kom werd. Je hoeft niet direct aan te vallen zeg.
En onze kat dronk nergens anders (dus ook niet buiten) water dan dat uit de vissenkom, stond voor de deur te jammeren dat hij naar binnen wou, ging dan drinken en weer naar buiten. Ook zo sneu om zo'n beestje uit te laten drogen. (was nogal kieskeurig, wou ook geen ander voer dan eukaneuba en Gourmet Perle...)
cp112 schreef:En hoe kan jij dan zien dat bijv (let op, BIJV) mijn vissen geen goed leven hebben?