guppy zwemt raar en wordt zwart....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Re: guppy zwemt raar en wordt zwart....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 16:15

Is het niet erg offtopic nijn en kun je je niet beter in je eigen topic bezig houden over het houden van vissen?
Vis is al dood en weg toch? Wat is er nog over te zeggen dan?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 16:16

OMFG waar kan je je druk om maken :roll:
Ik als niet dierenliefhebster heb mijn paarden allemaal 24/7 buitenstaan.

AAAAAAHHH GOSSIE!

Ga gauw de Dierenbescherming bellen, misschien zitten mijn vissen ook wel in een ronde kom, krijge ze hoofdjespijn van :(:)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 16:17

AaronYve schreef:
Is het niet erg offtopic nijn en kun je je niet beter in je eigen topic bezig houden over het houden van vissen?
Vis is al dood en weg toch? Wat is er nog over te zeggen dan?

Ze proberen mij nog steeds om te l*llen met allerlei verhalen om mijn vissies in een bak heet water te gooien, liefst ook nog met bubbelbad uiteraard. want het zijn wel vissen natuurlijk.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 16:55

cp112 schreef:
Oh en vissie heeft gisteren 10 minuutjes in de vriezer gestaan, daarna is ze door de wc gegaan. Levend doorspoelen houd ik niet van. Daarbij komt dat wij geen riool hebben maar een IBA tank :+ ook zo sneu :+

ben ik het helemaal mee eens :')
Goudvis erin doen vind ik niet verstandig, voor jou niet, vis kan ziektes hebben, en voor de goudvis niet. Wisseling van waterwaardes is niet echt goed en daarbij kan de goudvis de ziekte krijgen die in jou bak zit.

1 week rijpen is helaas te weinig, na 2 weken is je water pas echt klaar voor vissen. na 1 week zitten er nog te veel dodelijk chemicaliën in.
Hoe verschoon je de bak? Het beste is om ongeveer 30% water eruit te halen met wat troep van de bodem. Liefste doe ik er dan nog wat spul bij om de chemicaliën te neutraliseren. Zo'n raammagneet is prima, handig voor als er algen op je raam komen :)

over de grootte van je bak, mening telt daarbij ook mee. Ik vind zelf dat 3 guppen best in een 40 cm bak kunnen, alleen zijn guppen nogal wilde zwemmers die graag de ruimte hebben

Euhm, je wilt zelf geen kinderachtige reacties toch :o nouja goed. waterkommen begin ik maar niet over, die opmerking :x laat maar gewoon :)
Ik geloof dat je ons echt helemaal verkeerd begrijpt, wij willen namelijk dat jij gezonde en vrolijke vissen hebt, als je dat hebt heb je minder kans op ziektes en er meer plezier van..?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 16:57

Bij het verschonen haal ik ongeveer 1/3 van het water eruit en zorg dat de troep tussen de stenen weg is.
Dat het 2 weken meost rijpen wist ik niet, maarja, dat is nu toch te laat.
Mijn andere gups doen het allemaal nog prima, maandag gaat goudvissie er weer uit en als alles een tijd goed gaat haal ik een paar nieuwe gups. Las ook ergens dat ik te weinig vrouwtjes heb ten opzichte van de mannetjes, dus maar wat vrouwtjes halen.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:04

ik weet niet of 't slim is om al nieuwe visjes erbij te doen, zwemblaas problemen kunnen worden veroorzaakt door een infectie die ook in je bak kan zitten aangezien al 2 guppen eraan dood zijn gegaan..

wat voer je ze? gewoon guppy voer?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 17:10

Voer voor gupjes inderdaad.
Ik zal als de goudvis weg is de kom weer even schoonmaken, dan even een tijd (denk aan weken) aankijken en blijven ze dan zonder problemen leven en rondzwemmen dan komt er wat bij.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:11

top! :D beste is om een tijdje elke dag wat water te verversen, dan heb je de meeste kans dat het eruit is.
vind het anders zo zonde als ze meteen weer dood gaan :P

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 17:14

Ok, zal het even in de gaten houden en een aantal keren het water verversen :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:28

Moderatoropmerking:
Ik heb het topic even mee zitten lezen, maar een aantal reacties vind ik behoorlijk persoonlijk worden en dat is niet nodig. De TS stelt een vraag, het is prima haar te willen informeren over hoe ze haar vissen het beste kan houden. De uiteindelijke beslissing is echter aan de TS en het heeft geen nut om haar persoonlijk aan te vallen wanneer ze een advies niet opvolgt.
Andersom proberen mensen je alleen te adviseren TS, het is niet nodig om op jouw beurt ook in de aanval te gaan.
Vriendelijk verzoek om het vanaf nu ontopic te houden en niet meer (persoonlijk) aanvallen

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 17:32

Even voor de duidelijkheid. Ik ben helemaal geen persoon die snel in de aanval vliegt, maar houd er nu eenmaal niet van als mij dingen opgedrongen worden waar ik helemaal niet om gevraagd heb.

Maargoed, inmiddels ben ik wel op een normale manier aangesproken en is mij ook op een normale manier wat uitgelegd (zie bovenstaand)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:34

Even voor de duidelijkheid. Ik ben helemaal geen persoon die snel in de aanval gaat, maar houd er nu eenmaal niet van als mensen advies vragen (wat is er met mijn vis aan de hand?) en vervolgens goedbedoeld advies afslaan omdat ze het zelf toch wel beter weten.

Een degelijk topic op HAW waarbij de TS alleen advies wilt wat hem of haarzelf bevalt was allang gesloten.. maar hier mag het, daar kom ik niet bij Mas...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 17:36

Mijn vraag was of het verkleuren/zwart worden, samenhing met de zwemblaasontsteking (ik wist dus al dat dit aan de hand was)
En hoef dus geen hele lezingen over verwarmingen/filters e.d.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:51

Enige maar is dat siektes vaak te maken hebben met de omstandigheden in de bak soals verwarming en filter, vandaar ook dat daar vragen over gesteld werden. :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 17:53

Vragen stellen vind ik prima (deed ik ook) maar opdringen en lopen uiten dat wat ik doe fout is en dat ik geen dierenliefhebber ben vind ik heel wat anders.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 23:22

Hele rel ontstaan hier merk ik....
Zal ik maar niet zeggen waar mijn guppen eerst gezeten hebben :=
Wij hadden een hele groep guppen, ook in koud water, en ze zwommen gezellig tussen onze 2 geelbuikschildpadden :)
nooit problemen mee gehad, tot alle oude guppen door ouderdom waren overleden.

Heb het topic niet meer doorgelezen, maar is je visje zelf gestorven of heb je hem in de diepvries gelegd?
Op de foto was wel duidelijk te zien dat hij ziek was, een zieke vis verkleurd ook ;) (goudvissen worden bv heel erg grauwig)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 11:56

Heb hem in de vriezer gelegd, vond het een beetje sneu zo als ie aan het martelen was om te zwemmen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 13:01

Ik vind het heel goed dat je de vis snel aan zijn einde hebt geholpen :)

Wat ik altijd doe als ik nieuwe vissen nodig heb (laatst is mijn hele bak hene gegaan door ziekte :( ), ik neem dan wat water mee en laat het daar (in de winkel) even controleren (de waarden). Dan weet ik zeker dat het niet aan de waterwaarde ligt :)
(ik controleer dat zelf niet, vind het zonde van het geld Mijn neon tetra's geven keurig aan als er iets niet goed is: dan worden die bleek :P )

Heb het water zowel bij de bouwmarkt gedaan als bij de gewone dierenwinkel, kostte mij niets en ze deden het graag even!

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:08

ik heb vroeger een goudvis gehad, en die kreeg ook inneens allemaal zwarte vlekken. Daarvoor heb ik toen vitamine om in het water te doen gehaald. na een paar dagen worden de vlekken weg.. :D

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:51

Mijn guppies hebben dit ook!
Ik heb ze sinds vorig week zondag, iets langer dan een week dus.
En er is een mannetje die krijgt soms een zwarte vlek onder zijn buik.. en dan gaat die vlek weer weg... en dan komt hij weer.
Hij zwemt zelf ook soms zijwaarts..

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:03

Vraag ik me toch af.. mensen die hun vis in de vriezer doen.. doen ze hem dan wel in een zakje met water?

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:33

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:58

of in een een bakje met water :)
(al vind ik het zelf een ranzig idee: stervende vis naast mijn ijsjes :P)

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 01:21

bakje met water inderdaad ;) niet helemaal gevuld, zodat er in het begin nog genoeg zuurstof voor hem is