Ik heb trouwens ook contact gehad met de politie... die kunnen weinig voor me betekenen. Wel heb ik van die aardige mevrouw een nummer gehad zodat ik morgenochtend kan bellen en vragen wat ik nog kan doen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tiffany schreef:Dat dacht ik ook , ook omdat zij eigenlijk geen recht heeft op de hond.. maargoed de politie kan hier ook niets mee... ik ga nu na een lange stressvolle dag slapen. Bedankt voor de berichten en hoop op nuttige tips.
Liezel1 schreef:Heel vervelend, maar hij is wél 50% eigenaar en heeft dus net zoveel zeggenschap over de verblijfplaats als jij. Waar wil je dan aangifte van doen? Dat hij zijn eigen paard heeft gestolen?
Citaat:Enig goed dat geheel of gedeeltelijk tot een ander behoort, wegnemen,
met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen (art. 310
WvS).
Citaat:wederrechtelijk.....tegen de wet in, zonder toestemming (van eigenaar bijvoorbeeld)
toe te eigenen....het onttrekken van het bezit van een ander
Citaat:Onder huisvredebreuk wordt verstaan het binnendringen van een woning of bijbehorende ruimte of daarin verblijven zonder de toestemming en tegen de wil van de eigenaar of gebruiker.
Liezel1 schreef:euhhh, over die andere baas...
Zij kunnen de hond niet verkopen zonder jouw toestemming. Ze kunnen hun 50% verkopen, maar niet dat van jou. Ook als ze de hond elders onderbrengen moet jij daar inspraak op hebben.