1 hond, 2 honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: 1 hond, 2 honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 23:00

ik heb er ook 2
gewoon veel gezelliger voor mij en voor hun :D

mocht mijn oude jack komen te overlijden dan ga ik op zoek naar een herplaatsteefje voor mijn reu :j

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 08:10

C_arola schreef:
Hoe hebben jullie het eigenlijk gedaan toen jullie er een 2e hond bij namen? Meteen samen gedaan thuis of eerst op ander terrein? Hoelang duurde het wennen?

in mijn geval een pup erbij van 8 weken dan komt het eigenlijk altijd wel goed.
en ik ging op de plaats zitten met haar en mijn vriend laat de honden dan los en zo heeft de pup steun aan mij en de honden weten dat er weer iets nieuws bij is.

bij een oudere hond zou ik een vrij terrein op zoeken en jij een hond jou partner de andere en dan laten snuffelen en daarna los laten
als je weet dat die andere hond die nieuw is ook luisterd.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 08:14

C_arola schreef:
Hoe hebben jullie het eigenlijk gedaan toen jullie er een 2e hond bij namen? Meteen samen gedaan thuis of eerst op ander terrein? Hoelang duurde het wennen?

Wij hebben er een pup bijgenomen en die is gewoon meteen in huis gekomen natuurlijk. Laten wennen aan onze andere hond ook in huis. Ging prima, binnen een paar dagen volledig gewend aan elkaar :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 08:21

Wij hebben er ook twee.
Onze eerste hond (een Griekje) hebben we een maand gehad en dat beviel zo goed dat we meteen zijn gaan nadenken over een tweede hond. Was voor ons beide onze eerste hond namelijk. De eerste heeft dus maar een maand ofzo alleen gezeten bij ons en toen kwam de tweede :D (een Spaanse).
Ze hebben het echt helemaal geweldig samen!
De eerste was 2,5 toen hij hier kwam en de tweede hond was een pup van 3maanden.

We hebben twee benches naast elkaar gezet en ze zo gehouden als we er niet bij waren, zodat er niets kon gebeuren.
Daarna de benches opengezet zodat ze samen 1 hele grote bench hadden om in te slapen.
Daarna samen in de grote bench en nu hebben we ze gewoon in de hal liggen met hun manden.
Het wennen ging super, niets aan de hand.

Och wat konden ze lekker spelen samen!
Onze oudste is er wel een stuk drukker op geworden, de pup (inmiddels ook zowat 2,5 jaar oud al) wordt steeds wat rustiger.
Ze slapen bij elkaar in 1 ruimte, wel in aparte manden.
Eten naast elkaar en nooit ergens jaloezie ofzo.
De oudste is de baas, maar hoeft dat bijna nooit duidelijk te maken.

Als we ooit op een boerderij komen te wonen ofzo komt er zeker weten nog eentje bij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 11:18

C_arola schreef:

wij hebben ze laten wennen bij het pleeggezin van de hond die er bij kwam, daar moesten we heen rijden (een mooi eind rijden) en we hebben daar gekeken hoe het ging, ging prima dus in de auto en thuis meteen bij elkaar, ze hoefde niet aan elkaar te wennen, het ging echt vanzelf.. ze heeft nooit gejankt om haar moeder, voelde zich meteen helemaal thuis gelukkig. ze was 4 maanden toen ze bij ons kwam, ons eigen hondje was toen al wat ouder.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 11:26

Wij hadden eerst beau, een blauwe Duitse Dog, helaas op 3 jarige leeftijd doodgereden :n
Toen werd de leegte gevuld door Papouck, jonge pup met een geweldig karakter,
we zijn een beetje verder gaan zoeken en kwamen een 1.5 jarige reu tegen,
we waren meteen verliefd !
Toen we de reu (max) eenmaal thuis hadden, hebben we hem gecastreerd en we hebben hem nog steeds :)
Helaas is Papouck ongeveer een jaar geleden gestorven, je zag Max achteruit gaan en hebben we besloten om
er nog een pup erbij te toen :j
De eerste keer hebben we er niet echt voor gekozen, maar daarna wel :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:09

Heel erg bedankt voor de reacties! Met een pup gaat het volgens mij altijd wel goed als ik verschillende reacties hoor.
Misschien dat er in de toekomst een 2e hond bijkomt. Mijn vriend ziet het nu nog niet zitten maar het zou dan waarschijnlijk wel om een volwassen hond gaan.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:15

Wij hebben 4 honden. Gaat allemaal prima samen.
Regelmatig hebben we loge's, en die worden eigenlijk altijd prima in de roedel opgenomen.
Ik denk dat het heel belangrijk is hoe makkelijk jij zelf met de hond(en) om gaat. :)
De laatste hond die we erbij kregen, was een doodsbange hond. Echt panisch dat ze was.. Hondenpsychologen, magnetiseurs, alles is erbij geweest.. Hond was bij ons, en nu herken je haar niet meer terug. :D
Eerst was ze overal zó bang voor, en helemaal voor wildvreemde. Nu als er iemand bij ons thuis komt, is ze de eerste die vrolijk komt begroeten. Ze is zelfs al waaks aan het worden.
Wij gaan gewoon heel makkelijk met onze honden om. Regelmatig loge's, met de honden van de hele familie naar het bos, en in het bos trekken we ook altijd andere honden aan. Die lopen dan liever met ons dan met hun baasjes mee. :D

Petraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:17

*ik heb niet alles doorgelezen

Mijn hond word er absoluut niet blij van als er een andere hond in huis is. Buiten speelt hij wel eens met andere honden, maar loopt ze ook vaak gewoon voorbij. Als er een hond een paar daagjes komt logeren dan vind hij het eerst nog wel leuk, maar je ziet aan hem dat hij er moe van wordt en wil de aandacht van ons liever voor zichzelf.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:25

Ik heb er 2 een teefje en een reu. De teef is bijna 8 en geholpen, de reu is bijna 3 en wordt geholpen. Het gaat super ben ik niet thuis hebben ze elkaar om mee te spelen. Mijn paarden hebben elkaar, mijn konijn zit nu met 2 cavia's en is ineens een stuk vriendelijker wij zijn met ons 4 en daarom heeft mijn teefje er ook een maatje bij.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:34

Het liefst heb ik ook 2 honden, heb 2 jaar geleden 2 van mijn 3 honden weg moeten doen ivm gezeur van de woningbouw.

Merkte vooral in het begin dat de hond die hier is gebleven een stuk rustiger is geworden ligt eigelijk alleen maar te slapen meer niet.
Maar de mogelijkheid om een 2de erbij te doen is er niet, anders ben ik mijn huis kwijt :=
Verder heb ik muizen die samen zitten en 2 katten.

Ik zie dieren ook het liefst samen, ok niet allemaal want sommige kunnen niet samen :D

Luv_Them

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:44

Wij hebben thuis (nog) maar 1 hond. Toen we hem kochten, hebben we er wel bij stil gestaan, en mijn moeder wilde er ook wel meteen 2, maar toen we onze Quinty (mannetje) uitzochten, was de rest al verkocht, dus hebben we het bij eentje gehouden.

Ik zou heel graag een tweede erbij nemen, maar kennissen van mij hebben er slechte ervaringen mee. Ze hadden namelijk al een 5 jarige, en toen kochten ze er een puppy bij. Eerst ging het goed, maar toen dat oudere hondje door had dat hij zijn aandacht moest delen, ging het mis. Hij werd agressief en dus hebben ze de pup weer weggedaan. Als we al een tweede krijgen, moet er qua aandacht goed op gelet worden.

Onze hond heeft ook nog eens voedselagressie, is er met de tijd ingeslopen, valt niet meer af te leren. Is erg vervelend, maar verder is het een schat van een beest, lief met kinderen en andere honden, en hij luistert geweldig goed. Maarja, die agressie.. Het is best wel extreem, je hoeft alleen maar naar hem te kijken als hij eet en hij begint al te grommen. Nu eet hij altijd in een apart deel van het huis en laten we hem met rust. Het schijnt dat hij (omdat het een kuddedier is) aan ons wil laten zien dat het zijn eten is en dat wij eraf moeten blijven, dus laten we hem met rust, zodat hij niet de baas kan spelen over zijn eten.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:17

Als je zelf al rekening houd met zijn voedselagressie en hem ergens anders laat eten dan zou dat volgens mij ook niet zo'n groot probleem moeten worden met een 2e hond, zolang ze maar gescheiden eten.

Heel veel mensen hebben goede ervaringen met een 2e of meer honden, ik zou me niet tegen laten houden omdat andere mensen een slechte ervaring hebben met 2 honden en aandacht moet idd goed verdeeld worden, dit is ook zo als je zwanger word.

Verschrikkelijk Marielle dat je 2 honden weg moest doen voor de woningbouw! Kon je niet ergens anders gaan wonen waar je ze wel mocht houden?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:20

9 jaar lang hebben wij 1 hond gehad(en daarvoor een hond die zijn hele leven alleen was), en toen kochten we er een pup bij. De eerste week was onze oudste hond totaal van slag, lag alleen maar in haar mandje en wilde niks meer. Maar later vond ze het toch wel steeds gezelliger en nu zijn ze beste maatjes; ze slapen in één mand en ze zijn nooit alleen, dat vind ik wel het grootste voordeel :j

Ik denk gewoon dat het een kwestie van gewenning is, als een hond gewent is om de enige hond te zijn zal het niet veel uitmaken denk ik..

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:22

Ik heb maar 1 hond, ze doet 't prima alleen..
ze gaat wel bijna iedere dag mee naar de paarden en daar speelt ze heel de dag met de honden(duitse staander+jack russel) zelf is ze een chow chow.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:12

dat is erg ja als je je honden weg moet doen.
bleven ze blaffen dan ofzo,ikzelf heb 4 jaar in een huur huis gewoond met mijn 3 honden geen klachten.
ik kon goed met de buren door een deur en mijn honden waren geen blaffers gelukkig

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:04

Wij hebben 1 hond, maar mijn oma woont hier dichtbij en zei heeft eenzelfde ras hond
en die ziet hij dan ook regelmatig.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:09

Wij hebben nu 1 hond en hiervoor ook 1 hond gehad.
Omdat 2 honden toch best veel werk is. Het is niet zo dat onze hond veel alleen is. Mijn hond zit bijna nooit alleen in huis en is dus niet eenzaam. Ik vind zolang je een hond neemt die gewoon in de huiskamer zit waar vaak andere mensen bij zijn dat dit makkelijk kan. Wel kan mijn hond met uitlaten en wandelen met andere honden spelen als hij hier behoefte aan heeft en met curcus zag hij ook veel andere honden. Ik vind wel dat een hond af en toe contact moet kunnen hebben met andere honden.

Bij mijn konijnen vind ik het anders daarvan heb ik er wel 2. Dit omdat die in de achtertuin zitten. Ik had er eerst maar 1. Maar mijn konijnen kan ik niet 24uur aandacht geven. Daar heb ik gewoon de tijd niet voor en toen zag ik dat hij af en toe wel eenzaam was. Dus heb ik er een 2e bij genomen. Eerst uitgeprobeerd dit ging goed dus de 2e gehouden.

Maar sommige dieren willen helemaal geen 2e dier bij zich. Dus dit zou je eerst toch echt moeten bekijken. Want sommige dieren gaan alleen maar vechten. Zeker 2 mannetjes.

Edit: spelfoutjes

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:17

Wij hebben er 2, en dat vind ik ook prima.

ik wil geen echte echte roedel, het lijkt heel leuk, maar er zitten ook voor de honden nadelen aan.

Op de manege hadden ze een echte roedel van 7 jacks en 2 grote honden.
Er zijn er al heel wat aan ouderdom gestorven helaas, maar ze hebben nog steeds 4 jacks en 1 Bouvier.
Ze hadden tot voor kort 5 jacks.
Maar er is altijd ruzie in de tent.
Tot zo erg dat er 1 levend is verslonden!
Dit is echt geen pretje geweest.

De 4 die nu over zijn weten wel wat ze aan elkaar hebben.

Ik wil graag rust in de koppie's van honden.

Ik heb een oude Golden Retriever en die kan ook geen drukte om r heen aan.
1 jack, daar heeft ze meer dan genoeg aan ;)