kattengrit....wat een ellende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: kattengrit....wat een ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 21:52

Wij hebben ook houtkorrels, maar het nadeel hiervan vind ik dat het zo stoft en ik overal in huis dit houtstof terug vind. Nu heb ik een heel dure zak synthetische korrels gekocht om te proberen en ik vind het tot nu toe erg prettig spul, afgezien van de prijs...Aangezien ik zoveel mensen hier hoor over Biokat is dat misschien ook het proberen waard. En ook over Kattengemak hoor ik goede verhalen...Nog maar even uitproberen denk ik, de houtkorrels zijn iig niet favoriet bij mij.....

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:03

Quellian schreef:
Ik zweer bij de grote zakken C1000 eigen merk!

Ik ook!! Schep het dagelijks leeg en haal verververs het ongeveer eens in de week in zijn geheel. Ik heb ooit eens in een zuinige bui kattenbak grind van de aldi gekocht. Heb dat dezelfde dag er weer uit gehaald. Dat spul stoof, niet te geloven. Was even weg geweest en toen ik terug kwam zat het hele huis onder de grijze kattenpootafdrukken, was echt niet niet normaal. Heb het er toen ogenblikkelijk uit gehaald.

Mijn kat heeft ook lange pluimen tussen zijn tenen en dan blijven grindjes wel eens haken. Met als gevolg dat ik ze soms zelf in mijn bed tegen kom (gatver)

Hebben jullie ook wel eens dat je bij het stofzuigen krassen maakt op je vloer met die grindjes. Als zo´n stukje niet opgezogen wordt en onder je stofzuigermond blijft haken. Dan beweeg je verder en .... kkrrrrrr weer een mooie kras op de vloer.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:08

Ik gebruik houtkorrels. Voorheen gebruikte ik ook grit.
Voordelen van de houtkorrels vind ik:

- je ruikt de bak nauwelijks meer
- super absorberent
- zuinig is gebruik
- natte korrels verpulveren en is er zo makkelijk uit te scheppen

Ik heb ooit ook eens van dat wit met blauwe spul (steentjes, kunststof whatever) gebruikt, maar dat neemt de geur dus echt niet op.

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 11:25

ik heb altijd kitty friend ultra, kost 6,20 voor 15 liter. Ik heb 2 bakken en verbruik 1 zak per week.
Ik vind het fijn grit want het klontert goed, jammer alleen dat het wat stoffig is. Biocat en catsan vind ik fijner, maar die zijn zo veel duurder dan ik toch ga voor de beste prijs-kwaliteit verhouding.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:07

Ik verschoon de bakken ook zelden helemaal met dat klontvormend grit, omdat je er idd heel makkelijk de klontjes uit kunt halen.

Verder heb ik een speciale stofzuigerkop voor mijn vloer die niet krast.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:09

Ragdollcat schreef:
Ja, Catsan, en je doet er lang mee, gewoon ff dagelijks de drollen eruitscheppen, maar wij verschonen wel wekelijks de kattenbak, gewoon voor ons eigen idee dat het dan weer schoon en fris is.

Catsan is super, nooit nat en nooit natte kleffe korrels en stinkt nooit, helemaal geurloos, zelfs als mijn kater net had gepoept, ruiken we niets, echt ideaal.

Precíes...ik gebruik dit ook en ik hoef zelfs maar 1x in de 2 weken te verschonen (maar die van mij komen ook buiten).

Kokosmatje ervoor en klaar is Kees.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:12

Ik neem de goedkoopste kattenbakvulling die er is, ik geloof bij Sanders zakken van 1 euro.
Ik strooi er een laagje in. Niet teveel gewoon zodat de hele bodem bedekt is.
Mijn katten doen dus niks meer op een bak als er wat in ligt van de ander. Ik heb ook meerdere bakken verspreid over het huis.
Elke dag leeg gooien does the trick voor ons. Omdat er niet zo heel veel vulling in zit zoals bij de klontvormende kattenbakvulling noodzakelijk is graven ze er ook niet zoveel uit.
Het is lekker fris voor de poezels en geen gedoe met schepjes waarbij je ook altijd vulling morst.
Ik heb hier dus weinig last van rondgestrooide kattenbakvulling.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:17

Ik gebruik ook altijd Catsan, geweldig spul!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:38

Ik gebruik ook een soort van houtkorrels. Ben ik heel tevreden over (totaal geen geurhinder, kan in de compostbak en eigenlijk weinig afval).

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:42

Houtkorrel vind het beste wat er is, totaal geurloos en een schone bak.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:49

Wij hebben grit van de Aldi.
Weliswaar regelmatig korreltjes, maar we stofzuigen elke dag, schelpen elke dag drollen eruit.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 23:41

Leggen jullie ook zo'n plastic zak in de bak voordat jullie het grit erin gooien? En leggen jullie op de bodem eerst een krant, dan de plastic zak en dan weer een krant en als laatste grit? Want ik merk dat dit zo'n kledderzooi wordt...

Wij stoeien nogsteeds met verschillende merken. Vaak wat in de aanbieding is wordt gekocht :D Meestal catsan of bij de welkoop classic kat of biokat? In die gele/groene zakken. Senegal hebben we soms ook. Dat super kleine grit vind ik een drama, dat gaat tussen hun pootjes het hele huis door, om moe van te worden.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:23

wij hebben ook houtkorrels

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:30

Rosita schreef:
ik ga voor het gemak en de milieuvriendelijkheid en heb al jaren geleden gekozen voor kattengemak. Prima haal- en brengservice.

Wij gebruiken dit al jaren en willen niet anders meer. Met 7 katten in huis had je altijd overal troep en nare luchtjes. Nu ruik je helemaal niks meer! Elke dag de drolletjes eruit en elke 2 weken krijg je schone bakken en nemen ze de vieze weer mee. Echt ideaal en alle katten zijn er dol op! Ik raad het dus ook bij iedereen aan, scheelt zoveel gedoe en narigheid.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:57

Wat moet je betalen voor kattengemak?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 19:07

ShadowFax schreef:
Wat moet je betalen voor kattengemak?

kan je vinden op de site. www.kattengemak.nl
Je betaald namelijk per bak en ze hebben verschillende formaten dus ik kan je geen prijs uit mijn hoofd geven. Het lijkt misschien wat duur maar reken maar eens uit wat je kwijt bent aan kattengrid. Wij waren iig even duur uit dus de keus was snel gemaakt.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:57

ShadowFax schreef:
Leggen jullie ook zo'n plastic zak in de bak voordat jullie het grit erin gooien? En leggen jullie op de bodem eerst een krant, dan de plastic zak en dan weer een krant en als laatste grit? Want ik merk dat dit zo'n kledderzooi wordt...

ja doe ik ook. Is echt zo ontzettend handig. Ik doe altijd een container zak om de kattebak, net als bij een afvalbak. Daarboven op doe ik een laag kranten en daar de grindjes op. Het verversen van het grind is dan echt in een wip gedaan, je haal te de vuilniszak eruit, dicht knopen en klaar.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:59

morgenavond in het programma Keuringsdienst van Waarde; over kattengrit. Misschien dat daar het antwoord komt, vermakelijk en onthullend zal het in ieder geval zijn.

Net 3

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 07:50

Ik doe wel een laagje soda op de bodem voor ik het grit er in doe,dan blijft het veel langer fris.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 08:10

ik gebruik schep en schoon fijn van AH, klontvormend
niet het gekoopst in aanschaf maar als je het goed bijhoudt is het in gebruik denk ik niet duur.
De urine vorme een stevige klont en die kune je er dan dagelijks met de drollen eruit scheppen. Je doet dan al gauw 2 weken per zak per bak.

korrels buiten de bak kom ik dan tot een halve meter tegen.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:55

Rosita schreef:
morgenavond in het programma Keuringsdienst van Waarde; over kattengrit. Misschien dat daar het antwoord komt, vermakelijk en onthullend zal het in ieder geval zijn.

Net 3

Allemaal gekeken? Anders is hier de link http://player.omroep.nl/?aflID=9531283 Ik ben in ieder geval blij dat mijn kattengemakkorrels geen kleikorrels zijn. Geen risico op asbest én geen grote hoop bij de afvalverbranding van uit het buitenland geïmporteerde klei.

KattenGemak®, het product’

In vergelijking met reeds bestaande kattenbakvullingen heeft KattenGemak® voordeel door een aantal bijzondere kenmerken.
KattenGemak® is van zuiver plantaardig materiaal en wordt op een zeer milieuvriendelijke wijze gemaakt van biologisch verrijkt GFT-compost.De donkere structuur en de eigenschappen geven op natuurlijke wijze het beste weer van moeder aarde. Na gebruik is de vulling ook geschikt voor meststof en stankbestrijder in de biobak.

De kattenbakvulling heeft de eigenschap dat het gemiddeld twee weken lang meegaat en dagelijks de ingekapselde drolletjes afscheppen is eigenlijk alles wat u er zelf aan moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:58

Wij hebben grit van Albert Heijn huiswerk, echt heel goed, neemt heel veel op, en maakt echt van die 'plasballen' die je er in één keer uit kan scheppen. Wij doen hem elke dag schoonmaken en elke 3 weken helemaal. En oohja, wij hebben ook zo'n matje voor de kattenbak, dat houdt wel wat tegen, maar niet alles.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:14

knuffeldier schreef:
ja doe ik ook. Is echt zo ontzettend handig. Ik doe altijd een container zak om de kattebak, net als bij een afvalbak. Daarboven op doe ik een laag kranten en daar de grindjes op. Het verversen van het grind is dan echt in een wip gedaan, je haal te de vuilniszak eruit, dicht knopen en klaar.

Dit klinkt wel heel handig :j

Maar gaan die katten daar niet aan lopen plukken? Het zal me niets verbazen dat de zak is versnipperd nog voor ik de kans krijg om de zak eruit te halen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:29

Ik gebruik Catsan :) Ik heb nu de andere variant, die is voor zover ik kan zien van houtvezel ofzo? Dus ik heb nu een zak gekocht die niet die witte, maar andere steentjes heeft, eens kijken wat mijn dames daar van vinden :D

Ík doe vrij lang met een zak catsan, ik schep iedere dag de hoopjes eruit en de plasjes neemt het goed op :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 00:12

Hier gebruik ik Biocat.
had eerst ook onwijs last van korrles door het halve huis, maar heb de bak nu omgekeerd naar de muur gezet.
enige korrels blijven dus in een hoekje daar liggen en ach.. dat is niet erg om enkele dagen te laten liggen :)

Biocat is wel wat duurder ( 10 euro de zak) maar ik doe er echt belachelijk lang mee, en werkt echt beter qua absorberen dan andere merken