Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Liex schreef:Ik snap het allemaal niet zo goed...
Sommige mensen voeren alleen brokken, sommige alleen vlees en sommige een combi. Ik werk bij de Welkoop en wij hebben ook zoveel verschillende soorten hondenvoer staan, niet alleen brokken maar ook vlees en blikvoeding... Dat laatste ben ik trouwens ook geen fan van.
Kan iemand mij hier uitleggen wat het precies inhoudt als je overstapt op vleesvoeding? Wij thuis voeren onze hond brokken van Prins, dat krijgt ze al sinds ze pup is... Tja, we weten niet anders...
Ik denk dat ik mijn oogkleppen ook maar eens af moet zetten
Liezel1 schreef:Het versvoer wat mijn hond een tijdje heeft gehad was gewoon vlees dat ik in de supermarkt etc kocht. Gewoon voor menselijke consumptie hoor. Bij de islamitische slager is het ook gewoon "restorganen". Dat spul wordt niet verkocht, omdat mensen het niet willen eten of kunnen eten (denk aan botten etc). Maar de rest van het dier gaat gewoon over de toonbank en in de pan....
liedje89 schreef:Maar hebben honden dan gewoon zo'n goede weerstand dat ze helemaal geen last hebben van de bacterien die in het vlees zitten. (Of zijn mensen zo zwak dat za al die bacillen dood moeten hebben). Maar van de mensen die rauw voert heeft niemand daar dus ooit problemen mee gehad als ik het goed begrijp.(onze hond is nogal gevoelig voor ontstekingen in haar buik een van de redenen waarom ik niet zo snel over zou stappen op rauw voedsel maar dat is dus geen enkel probleem)
Laika schreef:Het heeft zowiezo allemaal met weerstand te maken. Mensen en honden vergelijken is onlogisch, tevens is de ene mens veel vatbaarder voor bepaalde dingen dan de andere mens. Dit zal tussen de honden niet anders zijn denk ik.
Ik voer toch liever de natuurlijke bacterien die in het vlees zitten, dan de chemische toevoegingen die ze in de brokken stoppen.
liedje89 schreef:Die van ons hebben we trouwens wel op dit merk gezet op advies van de dierenarts, dus ik geloof niet dat het zo ongezond kan zijn. Ik heb al heel vaak gehoort dat mijn dierenarts daar ook geld mee zou verdienen, maar ik geloof eigenlijk niet echt dat de hartjes in de ogen van de diergeneeskunde student veranderen in dollar tekens zodra ze hun diploma binnen hebben. (bovendien vraag ik me een beetje af waar dat geld dan vandaan zou komen. Je koopt het voer immers niet bij de dierenarts)
Laika schreef:Er is ook niemand die beweerd dat ze van brokken dood gaan. zelf zul je ook niet zo snel doodgaan van iedere dag patat etenMaar of het echt goed voor je is?
Zelfs in de slechtste hondenbrokken of blikvoer zit wel iets wat "goed" voor je hond is.
Mijn yorkie heeft 13 jaar brok gegeten, nu eet ze ruim een half jaar vlees en hoop ik er toch minimaal nog 5 jaar aan toe te kunnen voegen.
liedje89 schreef:Toch weet die vans exaxt uit te rekenen hoeveel we haar moeten voeren. En deed ze het op het merk dat de dierenart aanraade meteen perfect. Dus ik denk op zich dat mijn dierenarts niet helemaal stom is. (onze dierenarts(en) zijn wel vrij jong weet niet of dat verschil maakt). Ik studeer nu zelf dierwetenschappen en ik vind de richting voeding wel intressant dus misschien weet ik het over 5 jaar wel gewoon allemaal.(die van ons zit trouwens juist op een merk dat geen kleurstoffen en conserverings middelen gebruikt omdat veel honden daarook allergisch voor zijn, het is wel gewoon voer geen medicatie)
Laika schreef:Er is ook niemand die beweerd dat ze van brokken dood gaan. zelf zul je ook niet zo snel doodgaan van iedere dag patat etenMaar of het echt goed voor je is?