Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bluem schreef:Er zijn zowel honden als katten die los wel of niet te betrouwen vallen in de buurt van andere dieren. Dus om nu te stellen dat een kat in een mandje opgesloten hoort.. Daar ben ik het niet mee eens.
Bluem schreef:sunny_l0ve schreef:Ik vind het erg onverantwoordelijk als je je kat los meeneemt of aan een tuigje. Kijk, honden die kun je nog onder appèl houden met zit en af (werkt ook niet bij allemaal, ligt aan de baasjes) maar katten daarintegen kun je dus niet zo opvoeden. Als je tegen je kat zegt zit of blijf zal die dat echt niet doen. En dat vind ik het gevaar met katten, zeker omdat ze ook van die lekkere nagels hebben. Als ze dan absoluut niet in het mandje kunnen regel dan gewoon met je DA dat je op een rustig tijdstip komt dat er niemand anders is of zorg dat hij aan huis komt. Als je een goeie DA hebt, zal die er heus wel begrip voor op kunnen brengen.
Niet elke hond luistert perfect als ze even helemaal hyper zijn van bv. een kat hoor. En ik geloof dat er zo meer rondlopen als die, die het wel doen. Jep, een kat heeft nagels, net zoals een hond goed kan bijten. Dus waarom een brave kat in een mandje en gekke hond vrij in de wachtruimte dan? Ik zie daar persoonlijk weinig verschil in, denk dat dat eerder een kwestie van gewoonte is.
Wilawander schreef:Ik raad het af. Ben zelf dierenartsassistente en als ik iemand in de wachtkamer zie zonder mand dan bied ik die persoon gelijk een mand te leen aan.
Chiqa schreef:Bluem schreef:Er zijn zowel honden als katten die los wel of niet te betrouwen vallen in de buurt van andere dieren. Dus om nu te stellen dat een kat in een mandje opgesloten hoort.. Daar ben ik het niet mee eens.
Oei wat spreek jij jezelf nu enorm tegen! Als jij zelf al zegt dat zowel honden als katten niet los te vertrouwen zijn waarom dan een risico nemen!
Beide dieren horen vast, een kat in een kooitje of je moet een kat hebben die de commando's af en braaf kent.
IKbenEllen schreef:Wilawander schreef:Ik raad het af. Ben zelf dierenartsassistente en als ik iemand in de wachtkamer zie zonder mand dan bied ik die persoon gelijk een mand te leen aan.
Dan mag je die 2 van mij er zelf in stoppenEcht niet, heb 2 prachtige reismanden op zolder staan, staan gewoon te verstoffen
![]()
Bij mij gaan ze aan een tuigje, en in de wachtkamer zitten ze gewoon bij ons. De een kruipt altijd helemaal in mijn man, de ander ligt het liefst op een stoel langs mij. Nooit problemen gehad, sterker, er waren een keer 2 honden aan het spelen in de wachtkamer, die zagen mijn katten niet eens, omdat ze zo stil zaten![]()
Helemaal los zou ik zelf nooit doen, moet er niet aan denken ze kwijt te raken...
siskeh schreef:maar aan de lijn vind ik nog altijd anders als los, oke, niet in paniek situatie's want dan worden de nageltjes net zo hard gebruikt natuurlijk.