een stinkend probleem.. (hond)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:09

Nikki__ schreef:
Ruudjw schreef:
Farmfood is heel goed en nog goedkoper dan Jeukmeneubaas. Niks geen speciale puppybrokken, in de vrije natuur eten ze ook gewoon met de volwassenen mee.

Door het hele land zitten wel dealers en die brengen het vaak ook gewoon thuis.

Eh.. beetje kort door de bocht vind je niet?
Zullen we de kinderen, zodra ze tanden hebben, ook maar gewoon met de pot mee laten eten? Geen pap meer, maar gewoon stukke vlees en bonen? Daar houden we toch ook rekening mee? Met een pup dus ook ;).

Eiwitrijkvoer kan ook goed zijn voor de groei. Een pup gebruikt nou eenmaal meer energie ;). Groeien kost een hoop hoor!

Ik vind dat jullie beide opmerking de plank misslaan :) Klopt dat ze in de natuur geen onderscheid maken tussen puppy en volwassen voer, maar in de natuur eten ze dus geen brokken ;)

Daarnaast vind ik de vergelijking van een pup met een kind al helemaal doelloos, dit is gewoon niet te vergelijken en ik ken genoeg fokkers die bij het afspenen ook vers vlees voeren aan pups, dus vanaf een week of 5 al beginnen.

Nikki__

Re: een stinkend probleem.. (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:16

En wat ik al een pagina terug verteld, is dat ik al lang niet meer vind dat de wilde hond bij de gewone huishond staat ;).

Vers vlees ed zijn allemaal eigenkeus, maar dat wil niet zeggen dat puppybrokken slecht zijn voor de pup.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:52

En wat ik een pagina terug vertel, is dat bepaalde hondenrassen er nog best wel dichtbij staan :j
Alaskan Malamute, Duitse Herder, Saarloos Wolfhond, Tsjechische Wolfhond.......

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:01

Wij hebben ook thuis een hond die heel veel scheten laat en we hebben alles al geprobeerd...
wij hebben bovenstaande dure merken geprobeerd, maar daardoor ging meneer poep eten van de andere honden hier...dus ook geen optie...o ja en de stinkscheten bleven komen...
nu voeren wij gewoon AH eigen merk hondenvoer en sindsdien is het poep eten wel weer gestopt maar heeft ie wel weer meer stinkscheten...dus we leggen ons er nu maar bij neer en houden het gewoon bij het AH voer...

(O ja onze hond is nu net 1 jaar en heeft dit "probleem" al sinds we hem hebben..., eerst hebben we met puppybrok geprobeerd in allerlei merken maar daar had meneer niet genoeg aan en zijn toen eerst overgestapt naar juniorvoer, was ook niks en met een half jaar zijn we overgestapt naar voer voor volwassen honden en toen begon die pas echt te groeien en er goed uit te zien)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:03

Poep eten is een gedragsprobleem, heeft geen bal met je voer te maken.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:06

ooh jawel...in dit geval dus wel (hebben we het met puppycursus ook over gehad)...
wij proberen het heel af en toe toch met ander(duurder) voer en hoppa...meneer eet gelijk weer poep van de andere honden hier thuis...en met dit goedkope voer doet hij dus niet...als het een gedragsprobleem was dan zou het soort brokken niks uit maken en dat doet het dus wel...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:09

@ Yamcha, sorry, niet gelezen! Er zijn inderdaad nog een hoop honden die er wel dicht bij zijn, maar volgens mij heeft de TS een kruising met een JR, niet echt 't ras wat ik er dicht van bij vind staan.
Maar idd een saarloos ed staan er dichter naast en hebben dan ook andere 'regels'. Maar dit ras is zo ver'huisdhond' om het zo maar te zeggen, dat ik niet vind dat zij er nog mee te vergelijken is.

en idd, poep eten heeft naar mijn weten (ookal vinden een hoop bokkers dat 't aan brok ligt) niks met voer te maken.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:10

Nikki__ schreef:
En wat ik al een pagina terug verteld, is dat ik al lang niet meer vind dat de wilde hond bij de gewone huishond staat ;).

Vers vlees ed zijn allemaal eigenkeus, maar dat wil niet zeggen dat puppybrokken slecht zijn voor de pup.

Niet iedere hond doet het ook goed op vers vlees, of niet op alle varianten van vers vlees. Maar dat is dus precies hetzelfde als bij brokken. De ene hond heeft wat meer van dit en de ander wat meer van dat nodig.

Feit blijft wel dat steeds meer mensen toch overstappen op Vers vlees. Bij de DA waar ik Carnibest haal, hebben ze een half jaar geleden een nieuwe vriezer erbij vanwege de grote vraag en dan nog bellen ze op woensdag wat klanten af of ze svp al wat kunnen komen halen, omdat het niet meer allemaal in hun vriezer past.
Ik was 2 weken geleden bij het Dierenhofke in Geleen om daar Energique te halen en daar precies hetzelfde verhaal. Ze hadden al 5 vriezers staan en er kwam er nog 1 bij, vanwege de gigantisch toegenomen vraag.

Het mag wel zo zijn dat de tegenwoordige huishond niet meer te vergelijken valt met de wolf van vroeger, maar....in hoeverre is dat waar? Alleen in gedrag en uiterlijkheden. Maar van binnen werkt het toch nog steeds precies hetzelfde.

Als het niet zou werken, dan weet ik zeker dat een hele boel mensen gewoon terug op de brok zouden stappen. Al is het maar voor het gemak. Ik zou het in ieder geval doen :o .
Maar het werkt (voor de meeste honden) wel. En dan voer je dus datgene wat goed is voor je hond.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:10

Mijn hond kon ook vreselijk stinken. Kon... verleden tijd dus.
Wij hebben niets veranderd in voer oid, maar iedere keer als de hond een poepie liet en wij praktisch vergast werden de hond in de gang opgesloten. Wij straften haar dus en tada.... hond vond dat zo ongezellig dat ze nu nooit meer stinkt. :D

De mijne bleek het opzettelijk te doen om aandacht te vragen....

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:12

Poep eten ligt vaak aan te tekort van bepaalde vitamines/mineralen. Dan zit er toch iets te weinig van in het voer.

Ik heb het onze hond ook wel eens zien doen. Strooi ik een tijdje wat Gistocal over zijn voer, dan doet ze het niet meer.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:17

Isabonny schreef:
Poep eten ligt vaak aan te tekort van bepaalde vitamines/mineralen. Dan zit er toch iets te weinig van in het voer.

Ik heb het onze hond ook wel eens zien doen. Strooi ik een tijdje wat Gistocal over zijn voer, dan doet ze het niet meer.

bij ons heeft dus de overstap naar goedkoop voer (AH eigenmerk) geholpen...gistocal hebben we inderdaad ook geprobeerd maar dan wilde hij het helemaal niet eten...

en degene die zeggen dat poep eten niks met voeding heeft te maken mag dan een verklaring zoeken waarom die van mij het dan wel doet als hij ander voer krijgt dan wat hij nu krijgt...dat is namelijk het enige verschil wat uitmaakt met poep eten of niet poep eten...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:20

Mijn hond is ook gestopt met poep eten sinds ze ander voer krijgt.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:52

Isabonny schreef:
Nikki__ schreef:

Niet iedere hond doet het ook goed op vers vlees, of niet op alle varianten van vers vlees. Maar dat is dus precies hetzelfde als bij brokken. De ene hond heeft wat meer van dit en de ander wat meer van dat nodig.

Feit blijft wel dat steeds meer mensen toch overstappen op Vers vlees. Bij de DA waar ik Carnibest haal, hebben ze een half jaar geleden een nieuwe vriezer erbij vanwege de grote vraag en dan nog bellen ze op woensdag wat klanten af of ze svp al wat kunnen komen halen, omdat het niet meer allemaal in hun vriezer past.
Ik was 2 weken geleden bij het Dierenhofke in Geleen om daar Energique te halen en daar precies hetzelfde verhaal. Ze hadden al 5 vriezers staan en er kwam er nog 1 bij, vanwege de gigantisch toegenomen vraag.

Het mag wel zo zijn dat de tegenwoordige huishond niet meer te vergelijken valt met de wolf van vroeger, maar....in hoeverre is dat waar? Alleen in gedrag en uiterlijkheden. Maar van binnen werkt het toch nog steeds precies hetzelfde.

Als het niet zou werken, dan weet ik zeker dat een hele boel mensen gewoon terug op de brok zouden stappen. Al is het maar voor het gemak. Ik zou het in ieder geval doen :o .
Maar het werkt (voor de meeste honden) wel. En dan voer je dus datgene wat goed is voor je hond.

Omdat brafen momenteel een gigantische hype is. Momenteel wil iedereen barfen omdat dit momenteel, volgens vele DE manier van voeren is. Toch vreemd dat voor het barfen de honden ook gewoon oud werden.
Van binnen is er zeker een hoop veranderd bij de hond.
Zo kan een hond prima granen verdragen en een wolf veel minder. Ook is een wolf veel beter in fasten en gebeurd dit ook veel vaker.
Wij mensen voeren nu iedere dag barf en vlees terwijl de wolf dat in het wild niet eten!

Mensen willen tegenwoordig maar al te graag dat hun hond de broer van de wolf is en willen daar alles aan doen. Maar het gedrag ed vergelijken stoppen we maar mee.
Als we echt geloven dat we naast de wolf staan, waarom dragen onze honden nog een riem? moeten ze luisteren om comando? Moeten ze sociaal zijn? Mogen ze vooral geen agressie vertonen, enzovoort.

Kortom, ik vind níet dat de meeste huishonden nog te vergelijken zijn met de wolf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:25

Nikki__ schreef:
@ Yamcha, sorry, niet gelezen! Er zijn inderdaad nog een hoop honden die er wel dicht bij zijn, maar volgens mij heeft de TS een kruising met een JR, niet echt 't ras wat ik er dicht van bij vind staan.
Maar idd een saarloos ed staan er dichter naast en hebben dan ook andere 'regels'. Maar dit ras is zo ver'huisdhond' om het zo maar te zeggen, dat ik niet vind dat zij er nog mee te vergelijken is.

en idd, poep eten heeft naar mijn weten (ookal vinden een hoop bokkers dat 't aan brok ligt) niks met voer te maken.

Eens :j wat de honden betreft.

Eens ook van het poep eten. Kan TS ontkennen wat ze wil, poep eten is gewoon een gedragsprobleem, niks meer, niks minder......

Maar rijtechnische problemen worden ook altijd aan het zadel of het bit geweten, in de meeste gevallen kunnen mensen gewoon niet rijden imo ;)

Maar da's verdomd moeilijk toe te geven blijkbaar...... nee joh..... 't ligt aan de hond......

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:31

Alles ligt aan de hond Yamcha, maar daar waren wij het geloof ik al over eens? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:44

Tuurlijk :j

't Zijn gewoon onwillige rotbeesten, snap werkelijk niet waarom ik er ooit aan begonnen ben :roll: :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 18:43

we hebben een proefverpakking (1kilo) farmfood opgehaald :)
prijzig voer, maar moet zeggen dat het nu al beter bevalt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:44

*\o/*
Kijk, dat zijn goede berichten!

Way to go, girl!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:04

Farmfood is nog één van de goedkopere goede brokken (nja, IK vind het goede brokken :D).

Overigens is het gebit en het spijsverteringsstelsel nog steeds hetzelfde als die van de wolf, daar is niets in veranderd. Dat de 'huishond' van tegenwoordig beter graan kan verteren, betekent nog niet dat het goed voor ze is of dat ze het góed kunnen verteren.

Overigens zeg ik nergens dat puppybrokken slecht zijn :) Maar het feit blijft dat in de natuur ook niet een puppyvariant van prooidieren bestaat :P

Alleen omdat er tegenwoordig veel meer vers vlees verkocht wordt, betekent dit nog niet dat er sprake is van een hype. Ik voer ook sinds een paar maanden vers en dat komt puur en alleen omdat ik er heilig in geloof en ook positieve veranderingen bespeur bij mijn honden :) En bespeur moet je niet te letterlijk nemen, want ze laten vrijwel nooit scheten :')

Goof: :n :'( Je hond die expres scheten laat om aandacht te vragen... :n Hoe rijk is jouw fantasie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:10

Daphne__ schreef:
we hebben een proefverpakking (1kilo) farmfood opgehaald :)
prijzig voer, maar moet zeggen dat het nu al beter bevalt :j

Wist niet dat ze in een kilo verpakkinf verkrijgbaar waren :D Heb meteen de 15 kilo aangeschaft, en duur? Vidn het echt toch een van de goedkoopste voeren.

Daphne lees je wel goed hoe je dit het voer het beste geven kan, want je kan het niet mengen en in een keer geven kan diarree geven helemaal als het geen vers vlees gewent is en baggerbrokken.

lees hier hoe je het overstappen succesvol aan kan pakken

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 19:12

hier zijn het ong de duurste brokken :O
en cavom (waar we eens 2 zakken van gekregen hebben)is ook ongeveer het duurste (40 euro voor 10 kilo ong)

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:17

wij voeren onze honden nu energique en bevalt me prima.
Hier voor voerde we royal canin en vindt dat mijn honden nu veel betere ontlasting hebben
en niet meer stinken uit mond en kont :D .

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 19:23

Yamcha schreef:
Nikki__ schreef:

Eens :j wat de honden betreft.

Eens ook van het poep eten. Kan TS ontkennen wat ze wil, poep eten is gewoon een gedragsprobleem, niks meer, niks minder......

Maar rijtechnische problemen worden ook altijd aan het zadel of het bit geweten, in de meeste gevallen kunnen mensen gewoon niet rijden imo ;)

Maar da's verdomd moeilijk toe te geven blijkbaar...... nee joh..... 't ligt aan de hond......

ehm... weet niet waar jullie dit vandaan halen?

ik heb het niet over poep eten, dus TS heeft er niks mee te maken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:25

Wat kost een zak Bonzo en hoeveel geef je daarvan? Wedden dat je met FF goedkoper uitbent ;)
Maar zie al dat ik je verveel.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:28

Mijn hond kreeg vroeger ook Bonzo, nou die stonk ook zeg. Echt Bonzo-scheten. Ik ben er dan ook snel mee gestopt. Ik ben over gestapt op Greenheart (verschillende soort; junior, pup, anti allergie, senior) en geen last meer gehad.