Hoi allemaal!
Ten eerste, sorry, sorry dat het zo lang heeft geduurd voordat er een update kwam van mij! Was een super drukke periode en ben ook niet meer op Bokt geweest, maar beloofd is beloofd, dus bij deze!!
Met het kleine monstertje gaat het super goed! Het is het meest geweldige beestje wat er maar kan zijn en ik geloof dat ze dat ook van mij zegt
Heb nooit meer iets gehoord en inmiddels zijn al mijn briefjes natuurlijk ook al lang en breed weg gehaald en tja, ze gaat ook nooit meer weg bij mij!
Moet nu natuurlijk even terug denken hoe ze zich ontwikkeld heeft, dus hoop dat het niet een te 'hak op de tak' verhaal wordt!
Ze heeft het leven hier super snel opgepikt, ze is compleet zindelijk, kan zitten ( af liggen is lastig ) en het commando 'naast' kent ze ook heel goed en blijft dan keurig in de buurt! Het alleen thuis blijven gaat ook steeds beter, inmiddels kan ze ca. 3 uur thuis blijven, maar leuk vindt ze het niet, mijn kleding vertoont ook allemaal gaatjes en hapjes want als ik dan thuis kom, is ze zo gek van blijdschap dat er geen land meer mee te bezeilen is. Hier wordt nog aan gewerkt
, al komt het zelden voor dat ik echt zo lang weg moet, maar ja, het kan niet altijd!
Ze gaat overal mee naar toe en als ik met Saar weg ga, dan springt, rent en vliegt ze om ons heen en als Saar haar belletje niet hoort, dan blijft ze staan en kan ik aansporen wat ik wil, maar dan moet eerst dat kleine monster weer in beeld zijn, echt heel erg leuk!
Wat ook wel leuk is om te weten, we zijn gevraagd om te 'poseren' voor een folder, deze komt binnenkort uit en eigenlijk had ik er heel zoetsappig een YouTube filmpje van moeten maken met het liedje 'Miracle' waarbij je haar zo voorbij ziet buitelen, springen en rennen, want het is echt een klein wondertje hoe het allemaal goed is gekomen, voor haar en voor mij zeker ook!
Ze is helemaal dol op mij, ik heb haar eigenlijk altijd los lopen, omdat ze niet van mijn zijde wijkt (komt denk ik van de verlatingsangst, maar is in dit geval een voordeel
). Als ik ga werken, dan breng ik haar bij mijn ouders samen met de labrador. Ook op hen is ze helemaal dol en hun hart heeft ze ook al gestolen! Maar..zodra ik weer thuis kom en de deur van de auto open doe, dan vliegt ze erin en ook al blijf ik nog een half uur daar, uit die auto komen, dat doet ze niet meer, zo van: zo baasje, nu is het klaar, we gaan naar huis!
De leeftijd hebben we nu vrij nauwkeurig kunnen schatten, we dachten iig al onder of net 1 jaar, maar toen ze in de zomer voor het eerst loops werd, wisten we wat meer, rond de 5 a 6 maanden, wat ook wel klopte met het puppygedrag ( puppy zit, kontje in de lucht, knagen etc ). Na die 1e loopsheid is ze wel wat veranderd, waarschijnlijk al die hormonen die rondgierden. Vloog ze eerst onbevangen op elke hond af en wilde ze alleen maar spelen, dat is toen wel veranderd. Ze werd bazig en kon af en toe ook echt lelijk doen tegen sommige honden. Ook is ze toen heel beschermend naar mij toe geworden, als ik ergens ben en iemand komt heel wild en enthousiast op mij af en wil mij een knuffel geven, dan moet ik dat wel in de gaten houden. Ik heb geen ervaring met terriers (wat er overduidelijk in zit ), maar dit schijnt wel echt terrier gedrag te zijn.
Inmiddels zijn de hormonen weer verdwenen en is ze weer helemaal lekker zichzelf geworden, als we nu een andere hond tegen komen, dan kent ze het commando 'zachtjes doen' en gromt en hapt niet meer, ze blijft dan heel rustig staan en na een paar tellen gaat hup, dat kontje weer in de lucht en is het weer spelen!
Met de labrador is het trouwens nooit een probleem geweest, die rennen als 2 malloten met elkaar op, ze zijn erg dol op elkaar, al heb ik af en toe wel medelijden met die dikke lobbes, kan ze hem niet bijhouden of wil hij een kant op die zij niet wil, dan hapt ze met die kleine scherpe tandjes in zijn nekplooien, arm beest! (ook hier weer 'zachtjes doen')
Verder is ze met mannen inmiddels ook op haar gemak. Het blijft ondanks haar stoere gedrag wel een bangerdje, als mensen zomaar ineens op haar af komen, dan kwispelt het staartje wel, maar ze duikt toch wel in elkaar. Ook straffen met te harde stem heeft een averechtse werking, dan gaat ze op haar rug liggen en doet niks meer, dan kun je haar oppakken en maakt ze zich helemaal slap. Dit los ik op door een korte 'Nee' en dan moet ze in de mand en echt, dit begrijpt ze heeeeel goed! Maar eigenlijk hoef je haar nooit te straffen, ze is zo zoet en ze wil het allemaal zo goed doen.
Ze had destijds een kaal staartpuntje en vieze oortjes, maar de oortjes zijn al heel lang weer schoon en bovenop het staartpuntje zit een aardige pluim!
Nu zijn jullie natuurlijk ook benieuwd naar de naam! Tja, dat was een hele lastige.. Als ik ermee loop, dan beginnen mensen altijd te lachen, ze is super vertederend en zo vrolijk. Helaas krijgen we wel vaak: he, voddenbaaltje, he vlooienballetje te horen, haha!
Rakker is eigenlijk de enige naam die echt bij dit beestje zou passen, maar ja, niet echt mijn soort naam. De namen die ik leuk vond, pasten totaal niet bij haar en we gingen natuurlijk ook zoeken naar de naam die ze vast ooit gehad moet hebben, dus zoeken naar klanken waar ze mogelijk op reageerde. Van Takkie tot Brutus, niks! Het enige waar ze op reageerde was: Hondje, kom 'is. Kom 'is hier, aangezien ik haar natuurlijk 3 weken lang zo geroepen had, was al zo dol op dat kleine ding, dat ik het geen naam wilde geven, dan zou ik mij nog meer 'hechten'. Dus tja, 'is dus! Izzy, Iza is het dus geworden en in de roepvorm: Iz(jevisje) Geen naam die ik leuk vind, maar het reageerde er echt op, hebben nog Flo geprobeerd, maar nee, Is is Is, konden er niet meer van maken..
Tja, er valt nog zoveel meer te vertellen over dit kleine eigenwijze wondertje, maar ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat ze het zo onwijs goed doet, ze is super dapper, super lief en het meest vrolijke en grappige kleine ding wat er maar kan bestaan!