Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yamcha schreef:Anoniem schreef:Maar is t niet zo dat als een hond een keer bloed geproeft heb ze wel vals kunnen worden? ( zoiets heb ik wel eens gehoord, zelf nooit ervaring meegehad )
Dat is onzin, een hond is hoofdzakelijk vleeseter, bloed proeven is voor een hond een heel natuurlijk iets, hij zal er niet vals van worden. Ik voer de honden regelmatig vers vlees, als het waar zou zijn, had ik nu levensgevaarlijke honden...... en het zijn van die schatten
Cinnepin schreef:ja ik vond t zelf ook wel een vaag verhaal maarja ik had t nooit meegemaakt dus ik wist ook nie of t waar was
Yamcha schreef:Anoniem schreef:ja ik vond t zelf ook wel een vaag verhaal maarja ik had t nooit meegemaakt dus ik wist ook nie of t waar was
Dan is het goed om zulke dingen te vragen. Van enge fabels word je alleen maar bang, het is veel beter om het even te controleren op waarheid. Ik vnd het heel goed dat je dat doet
geerke schreef:beiden....de loslopende hond had aangelijnd moeten zijn....en de aangelijnde hond had een muilkorf om moeten hebben.....tenminste als het zijn gewoonte is honden zonder reden te grijpen.
ukje schreef:Het zou wel gezegd zijn en ik heb het topic ook wel doorgelezen hoor maar de loslopende hond is fout. Aangezien een hond meestal met een reden vast zit en mensen die honden hebben dondersgoed weten dat honden die aan de lijn zijn vaak uit angst raar kunnen reageren omdat ze niet weg kunnen rennen en dergelijke.
Cinnepin schreef:idd ben ook van menning dat een vraag niet dom is
Sting schreef:Ok, als je het zo bekijkt zou de eigenaar van de aangelijnde hond fout kunenn zijn. Maar als het niet de gewoonte van de hond is om te bijten kan ik me voorstellen dat die daar niet op gerekend had. Preventief een muilkorf om is ook zowat. Ook hangt het wel een beetje van de andere hond af, al is dat juridisch waarschijnlijk niet zo. Als de andere hond zich heeft opgedrongen en duidelijke signalen van de aangelijnde hond (grommen/lichaamstaal) heeft genegeerd moet de loslopende hond maar snel op cursus
. *
beantsje schreef:Volgens mij is de baas van de aangelijnde hond fout. Die beet.
Als een dier schade toebrengt, is de eigenaar aansprakelijk.