Slipketting versus halsband

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:48

Jolliegirl schreef:
nee vast.. dat dat geen pijn doet.. doe hem zelf eens om? :)
dat voel je zitten hoor.... ongetwijfeld de hond ook... honden zijn sterke dieren.. laten niet snel pijn merken...

honden die door de prikker trekken zijn gewoon onopgevoed... die dingen hoor je niet nodig te hebben...

je kan de nek van een hond niet vergelijken met die van een mens.. dat is appels met peren vergelijken :+

de hond van mijn vriend heeft ook een prikker,, en die hond is een derde handsje.. en had geen opvoeding gehad.. nu wel

Frances

Re: Slipketting versus halsband

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:50

sjee, er zijn meerdere wegen die naar rome lijden limamambo..
derdehandsje, het is toch geen gebruiksvoorwerp :P
En dat sommige honden er doorheen trekken zegt in mijn ogen vrij weinig :) Als je echt weg wil trek je daar wel doorheen ja... dat zegt niets over hoeveel pijn het doet ;)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:51

Frances schreef:
sjee, er zijn meerdere wegen die naar rome lijden limamambo..
derdehandsje, het is toch geen gebruiksvoorwerp :P
En dat sommige honden er doorheen trekken zegt in mijn ogen vrij weinig :) Als je echt weg wil trek je daar wel doorheen ja... dat zegt niets over hoeveel pijn het doet ;)

3e handsje was uiteraard als grapje bedoeld..

de hond van mijn vriend hebben ze geprobeerd een vechthond van te maken..
probeer die maar eens met een oeh en aaah opvoeding recht te krijgen :+

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:53

@ Chiqa, je hebt toch nog een pup?
Zou je er dan niet eens mee gaan trainen, als hij zo hard trekt, ipv alleen maar corrigeren ? ;).

Slip kan zo zijn voordelen hebben. Onze honden hebben een half-slip.
Wat ik wel vaak tegen kom is dat honden zichzelf half ophangen zonder dat de riem nog los komt. Dit is zowel bij een gewone als bij een slipketting natuurlijk niet goed voor de nek!

Ik ben zelf voor de half-slip. Wel het effect van het geluid, maar niet het 'stik' effect van de slip.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:53

oh ok _O- dat had ik niet in de gaten :')

ok dan wordt de kwestie wel moeilijk idd.. dan zou ik ook zo snel niet een andere oplossing weten, maar toch vind ik een slipketting niet echt een prettig idee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:54

LimaMambo schreef:
probeer die maar eens met een oeh en aaah opvoeding recht te krijgen

_O- _O- _O- _O-

Nikki__ schreef:
@ Chiqa, je hebt toch nog een pup?
Zou je er dan niet eens mee gaan trainen, als hij zo hard trekt, ipv alleen maar corrigeren ? .

Ja ik train, 3 keer in de week (En dan nog wat ik zelf doe) op een hondenvereniging, mét prikband

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:05

Dan vraag ik me af waarom jouw hond nog steeds zo onwijs trekt..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:07

dat vraag ik mij dan ook af.. vind het ongelooflijk...
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 01-05-09 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:08

Je zit 3 keer in de week op hondentraining en je hond trekt nog steeds? misschien dan toch eens wat anders proberen als een prikband en positief gaan trainen ;) voor de hond veel leuker :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:11

Nikki__ schreef:
Dan vraag ik me af waarom jouw hond nog steeds zo onwijs trekt..

Mijn hond trekt niet meer ;) Alleen als er een spannende situatie is wil ze nog wel eens een keer wat harder trekken dan ik wil, maar dat heb ik nu onder controle.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:13

dus wat is dan het nut van de prikband?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:13

Wij zijn begonnen met een halsband. Slipketting gebruik ik niet en word ook door geen enkele hondenclub in de omgeving geaccepteerd. Weet niet waarom maar daar zal vast een goede reden voor zijn.

Onze hond is een vreselijke trekker dus de halsband beviel niet goed.

Toen op aanraden overgegaan op een Halti. Werkte op zich prima maar onze hond reageerde agressief naar andere honden.

Toen overgegaan op een easy walker. Dat bevalt prima. Naar het bos of in de auto heeft hij een gewoon tuigje om.

Verder gebruik ik mn riem niet om te corrigeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:16

Frances schreef:
dus wat is dan het nut van de prikband?

Nou daar heb ik net anders toch uitgebreid antwoord op gegeven ;)

Chiqa schreef:
Presies, zolang de hond niet trekt is er niets aan de hand.
Liever een keer een goeie ingreep dat tien keer lopen wurgen en trekken aan een slipketting waar ze
een strottenhoofdbeschadiging van op kunnen lopen.
Een prikband die in goede handen is veroorzaakt totaal geen lichamelijke schade.

Als ze weer waagt om te trekken kan ik adequater en snel ingrijpen en heb dr weer onder controle.
Liever een keer góed dan 20 keer lopen sleuren en trekken aan die nek, dát is pas zielig.
De prikker ligt er altijd naast, ik hoef maar het lijntje te pakken en ze weet genoeg.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:16

op onze training mochten we niet eens een slipketting of een prikband gebruiken

alleen een borsttuig of een normale halsband ...

overigens heb ik maar 2 gemuteerde cavia honden dus sterk zijn ze niet maar indy kan ook vreselijk trekken en krijgt het er gewoon benauwd van voor haar heb ik een borsttuigje en ze heeft nergens last van

maarja de mijne zijn dus ook niet beresterk haha :D is alleen voor haarzelf plezieriger

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:20

sorry heb daar overheen gelezen..
Ik ben ook niet voor een slipketting...
Ik snap nooit waarom mensen meteen naar een slipketting of prikketing grijpen... je moet ook niet sleuren aan een gewone halsband.. Gewoon een halsband erom en positief trainen...

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:21

Trouwens heel leuk dat je maar een lijntje hoeft te pakken en ze weet hoelaat het is.. maar dat zegt in mijn ogen meer iets over hoe leuk ze die prikketing van je vindt.. je moet het maar willen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:34

Frances schreef:
Trouwens heel leuk dat je maar een lijntje hoeft te pakken en ze weet hoelaat het is.. maar dat zegt in mijn ogen meer iets over hoe leuk ze die prikketing van je vindt.. je moet het maar willen :)

Heb niets te willen, een slokdarmbeschadiging vind ik over het algemeen iets ernstiger.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:42

Een slokdarm beschadiging is ook niet nodig hoor ;), want zoals ik al zei... je moet óók niet gaan sleuren aan een gewone halsband :)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:43

Chiqa schreef:
Frances schreef:

Heb niets te willen, een slokdarmbeschadiging vind ik over het algemeen iets ernstiger.

nou idd.. en als je soms ziet hoeveel nekjes er krom gaan van een halti..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:46

Dat geld inderdaad voor alles.

Als je zo gaat redeneren kan je niks meer.

Nikki__

Bij een keer trekken Chiqa, krijgt ze echt niet gelijk een slokdarm beschadeging! Ook kan je het trekken voor zijn. Door haar af te leiden op het moment dat je merkt dat ze wil gaan trekken.

Anoniem

Ik weet dat het niet nodig is hoor Frances, alleen zat ik daar wel tegenaan dus vidn je het heel erg dat ik toen ingegrepen heb?
Vaders trok 1200 kilo, gezien ze dezelfde bouw heb en een slipketting gewoon dwars doorheenrende, ben ik gaan zoeken naar een middel wat efficienter is. En dat is het zeker.
Ze heeft nooit meer getrokken. Ik loop zelfs 9 van de 10 keer zonder, alleen als ik de stad ik ga gaat het prikkertje om :)

De halti? Ook zoiets, veboden op de meeste hondenscholen ivm met het risico op een nekhernia.
Ach voor ieder wat wils, ik he nu eenmaal geen fifi.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:47

LADPR schreef:
Dat geld inderdaad voor alles.

Als je zo gaat redeneren kan je niks meer.

maar waarom dan alleen op de prikker reageren..?? terwijl de rest net zo goed martelwerktuig is

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:49

Ik reageer helemaal niet op de prikketting

Ik reageer op de reactie dat een ander ding ook slecht is dus .....

Ik reageer op die redenatie.

Het zal mij een worst zijn of iemand een halti gebruikt of een prikketting. Moet iedere hondeneigenaar toch zelf weten lijkt mij.

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:50

Ik gebruik voor mijn hond ook een slop. Het is een Griekse zwerver die dus geen opvoeding genoten had voor wij hem kregen. Mijn broertje en ik waren toen nog wat jonger, en hij sleurde ons regelmatig het grasveld over 8-)
Toen zijn we met de slip aan de gang gegaan en onze 'onopgevoede' zwerver loopt nu keurig aan de naast je met een boogje in de riem. Dus ik zu zeggen: LANG LEVE DE SLIPKETTING! (ofcourse in goede handen...)