Mag een hond tegen een heg aan plassen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

prii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 17:59

@ verootjoo: Ik plas niet in een andermans tuin nee. Ik heb verstand, een hond niet.

Ik heb dit topic niet geopend om asociaal genoemd te worden. Ik vroeg mij af of het nou verboden was of niet.
Ik was er gewoon niet mee bekend dat dit zo een probleem was.

__Nathalie__

Re: Mag een hond tegen een heg aan plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:01

Jij als eigenaar moet er voor zorgen dat je hond zijn behoefte niet doet waar het hoord.

Zou jij zelf blij zijn als je veel geld en tijd stopt in een mooie groene gezonde heg en iemand anders zijn hond tegen jou heg laat zeiken waardoor jij een grote gele dode plek in je heg krijgt?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:02

prii schreef:
StalNollie schreef:
vind het meer als terecht dat die man boos word,
ik moet er ook niet aan denken dat er hier telkens een hond tegen onze heg aan staat te zeiken,

Dus nee dit mag niet mits het je eigen heg is,

Dus jij vindt het terecht dat die man mij zo uitscheldt? Ik vind DAT juist asociaal!

Maar daar gaat het niet om. Had hij het mij op een normale manier uitgelegd, had ik daar wel begrip voor gehad.
Zou ik ook wel weten dat niet iedereen denkt zoals mij.

Maar ik zorg en nu voor dat mijn honden niet meer hun poot op tillen bij een heg van een ander :)

Uitschelden had hij misschien niet moeten doen. Maar je was die dag ws neit de 1e, niet de 2 maar de tigste honden eigenaar die zijn/haar hond tegen de heg laat zeiken. En ja, dat ben je op een gegeven moment zat.
Want uiteindelijk is de eigenaar van de heg "de banketstaaf" want zijn/haar heg gaat naar de knoppen. Dus asociaal? nee ik vind van niet.
het had wat minder gekunt dat wel.

Als ik hier nog 1 keer zie dat er een hond tegen onze heg aan zeikt dan heeft de betreffende honden eigenaar ook een flinke grote bek te pakken. En dan kan het toevallig zijn dat het voor hem/haar de eerste keer is, maar voor ons niet...
De hele onderkant van de heg is al "weg", "foetsie", "kapot".

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:04

prii schreef:
Precies!

Zoals ik al zei hebben wij hier geen uitlaat plaats. We hebben hier een polder, maar blijkbaar zou mijn hond daar dus ook niet zijn behoefte mogen doen, omdat het eigendom van de gemeente is? :)

Ik heb altijd geleerd dat je een hond niet laat poepen voor iemands deur/tuin. Dat doe ik dan ook niet.

Maar plassen, nee sorry, dat was niet bekend bij mij.

Als je wél een hond hebt, en geen uitlaatplaats, dan laat je toch je hond zijn behoefte doen op de tegels achter je eigen huis? Dat deden wij altijd. Tijdens het wandellen moest hij het maar ophouden. Het is mijn hond, niet de hond van degene van wie de heg wordt doodgepist of die de poep onder zijn schoen of van zijn fiets/autoband mag krabben.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:05

Ik laat ons reutje alleen plassen tegen de heggen die van de gemeente zijn zeg maar. :) Heggen in de tuinen mag hij niet tegen plassen, die zijn van mensen. Zij hebben daarvoor betaald. :j

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:07

Is het nog in de tuin of openbare weg das een verschil,als er de hele dag honden plassen tegen dezelfde heg dan kan ik me voorstellen dat iemand dat niet leuk vind.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:12

Onze hond mag ook niet plassen tot dat we op de dijk zijn. Voor die tijd houd hij het maar lekker op. Iemand betaald voor een mooie heg, en uiteindelijk plassen er tig honden op een dag tegenaan, met het gevolg dat die heg daar straks helemaal dood van gaat. Zowiezo ga je het op het eind ook ruiken..Snap eigenlijk ook niet dat je deze vraag stelt. Hoe zou jij het vinden als er 10 honden op een dag langskomen, die tegen jou plantjes in je voortuin gaan staan plassen, of tegen je heg in de voortuin...:n
Laatst bijgewerkt door Amanda_T op 28-04-09 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:13

dubbelpost...
Laatst bijgewerkt door Amanda_T op 28-04-09 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:13

Maar ook je hond laten poepen op de stoep,straat of een grasveld vind ik echt not-done.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:16

dat laatste word ik op mijn werk ook knetter gek van. Voor mijn zaak hebben wij een grote parkeer plaats en mensen laten gerust de hond midden op de parkeer plek poepen. Langs de randen staan bosjes en dan ligt de hondenpoep een halve meter vanaf de bosjes als je dus je auto uit stapt sta je zo in de stront (al een keer gehad)

Als je honden hebt moet je gewoon zorgen dat andere daar geen last van hebben!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:16

Schelden is inderdaad niet nodig, maar dat hij je aanspreekt vind ik wel normaal.

Wij hebben een hoekhuis en niet eens met heg (niet meer, die was geel geworden...) en mensen laten regelmatig hun hond tegen onze planten plassen. Vind dat echt asociaal. Mijn vriend gaat toch ook niet tegen hun tuin aan staan te plassen! (hij mikt wat makkelijker dan ik ;) ) Is eigenlijk hetzelfde, daarvan kijkt niemand raar op als je er wat van zegt, maar je hond zou overal zo tegenaan mogen plassen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:20

prii schreef:
Hoezo?

Hoe moet ik ruiken dat mensen dat erg vinden? Niet iedereen denkt daar hetzelfde over..

Dan moeten ze maar een plaatje neerzetten dat ze daar niet van gedient zijn.

Ik kan me er niet druk om maken als een hond tegen ons hegje aanplast.

Sorry maar je kan wel weten dat mensen er niet van gediend zijn. Wij zijn hele grote dierenvrienden maar wij willen niet dat de honden tegen onze struiken aanplassen. Waarom niet, nou omdat wij nu dus al 2 planten weg hebben kunnen gooien omdat ze helemaal bruin zijn geworden.
En als 1 hond het doet, doen de andere 10 die er dagelijks langslopen ook.
Vind het een beetje aso om te zeggen dat moeten ze maar een bordje neerzetten... jij kan ook wat socialer zijn en je hond er niet laten pissen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:27

prii schreef:
@ verootjoo: Ik plas niet in een andermans tuin nee. Ik heb verstand, een hond niet.

Dus dan kan jij met jouw verstand zorgen dat je hond piest op een plek waar dat niet asociaal is :)

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:34

Nee, dat mag mijn hond niet! Ook niet tegen een heg van de gemeente hoor, want het verschil tussen een openbare heg en een heg in een tuin snapt dat beest toch niet! Tegen vuilnisbakken etc ook niet, hij ziet het verschil toch ook niet tussen een vuilnisbak en iemands brievenbus langs de weg!
Hond mag alleen in de bosjes plassen en zijn behoefte doen en die wordt dan ook netjes opgeruimd.
Dus ik vind zeker dat die meneer gelijk heeft, hij had het alleen wat netter mogen brengen, maar ja, wie weet was jij net nr 100 die de druppel was..

prii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 18:41

verootjoo schreef:
prii schreef:

Dus dan kan jij met jouw verstand zorgen dat je hond piest op een plek waar dat niet asociaal is :)

Een hond weet niet tegen welke heg hij wel of niet mag plassen.
Ik kan moeilijk zeggen: Roxy, tegen deze heg mag je niet plassen hoor 8)7

Dan kan je wel zeggen dat je een hond dat kan aanleren, maar als je zo'n eigenwijze als ons heb, dan zal dacht echt moeilijk gaan.

Maargoed, ik zorg voortaan dat mijn honden niet meer tegen heggen aan plassen. Snap nu wel dat mensen dat asociaal vinden. Ik was er gewoon niet bekend mee.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:49

prii schreef:
Maargoed, ik zorg voortaan dat mijn honden niet meer tegen heggen aan plassen. Snap nu wel dat mensen dat asociaal vinden. Ik was er gewoon niet bekend mee.

+:)+
Ik vind het nogal respectloos om je hond zomaar overal tegenaan te laten plassen. Sommige mensen steken best veel tijd in hun tuin, ook al zijn het voor anderen maar wat stomme struiken.
Prima van je, dat je het niet meer gaat toelaten :)

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:52

prii schreef:
Ik kan moeilijk zeggen: Roxy, tegen deze heg mag je niet plassen hoor 8)7

Dan kan je wel zeggen dat je een hond dat kan aanleren, maar als je zo'n eigenwijze als ons heb, dan zal dacht echt moeilijk gaan.

Er zijn weinig dingen die honden leren door het tegen ze te 'zeggen'.
Neem aan dat je je hond aan de riem hebt dus dan kan je zeggen 'nee' en hem meetrekken.
Dan heeft Roxy het gauw genoeg door hoor.
En op blijven letten natuurlijk...

Citaat:

Dat had je al eerder gezegd maar daar lezen mensen kennelijk overheen.

We kunnen toch wel een béétje begrip op brengen voor een ander en begrijpen dat je nou eenmaal niet alles kunt weten, vind het niet erg aardig dat prii nu voor van alles en nog wat uitgemaakt wordt terwijl ze allang gezegd had 'oké dat wist ik niet, ik zal erop letten'?

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:29

Goh, en ik altijd eigenlijk denken dat de plantjes er harder van groeien? Mijn hond doet het heel af en toe es, als ik het echt niet in de gaten heb, maar normaal gesproken heb ik hem altijd vast.
Ik vind wel dat die mensen heel overdreven reageren, je kan het ook netter vragen. Ik heb het ook een keer per ongeluk gehad dat mijn hond in de bosjes poepte waar het niet mocht. Toen kwam er ook een man naar buiten en vroeg gewoon normaal of ik mijn hond even bij mij wou houden. Ik heb natuurlijk ook later haar poep even opgeruimd. Dan vind ik het normaal en kan ik het ook waarderen. Maar als ze gelijk gaan schelden en alles dan laat ik mijn hond bij wijze van nog even extra eroverheen piesen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:33

luxx schreef:
Er zijn weinig dingen die honden leren door het tegen ze te 'zeggen'.
Neem aan dat je je hond aan de riem hebt dus dan kan je zeggen 'nee' en hem meetrekken.
Dan heeft Roxy het gauw genoeg door hoor.
En op blijven letten natuurlijk...

Idd, wij waren trotse eigenaars van 1 van de domste honden ter wereld (of dat probeerde hij iig te zijn) maar die wist tot op de centimeter waar hij wel en niet mocht plassen in een omtrek van een fiks aantal kilometers om ons huis!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:34

sunnylove dat zegt meer over jou als over hem. Want dat is gewoon schandalig.

Je zou ook begrip kunnen hebben en bij jezelf kunnen denken ja die man heeft wel gelijk en ik begrijp dat als dat meerdere keren per dag gebeurd hij zo boos word.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:13

Ik denk dat het meer aan hem lag dan aan wat wel of niet mag.
Hij wil het gewoon niet hebben.
Onze honden laat ik trouwens wel tegen alle planten aan plassen, niet eens over nagedacht dat er eventueel een plant minder goed van zou groeien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:18

Gelukkig zijn de meeste mensen dus goe dopgevoed als ik dit topci zo lees, tegen een heg aanpissen is opzettelijk vernielen van andermans bezittingen, niet netjes.
TS kan toch heel goed dat je je dit nooit gerealiseerd heb? Geen probleem maar schiet niet zo in de verdediging met smoejes als "ik kan het mijn hond moeilijk verbieden"want dat kan je gerust wel.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:27

Ik ben zelf hovenier, en ik heb zelf een grote buxushaag waar heel veel tijd in is gestoken om hem mooi vol dik en 4 kant te krijgen. Maar helaas heb ik ook een hoekhuis waardoor er ong 20 honden per dag tegen die heg aan pieste, met als vervolg alle 20 er overheen. En mijn mooi buxus begon langzaam af te sterven. Ik heb een bordje in de tuin gezet met de tekst: Ik pis ook niet tegen uw heg aan en mijn hond ook niet (heb ik niet eens maargoed) Gelieve met uw hond in uw eigen tuin te piessen.

2 buurtbewoners snapte het bord blijkbaar nog niet, en heb ik de rottweiler van mijn oom geleend voor een weekje, en die vooral veel buiten gelaten, elke keer als er iemand weer langs de bosjes kwam met een hond, flipte die rottweiler helemaal waardoor de meeste honden zich rotschrokken en met een boog om de tuin liepen, helaas hadden ze ook snel door de hond naar een week weg was en piesten ze weer vrolijk door..

Toen ben ik zelf even naar buiten gelopen en heb ik ook heel boos gereageerd.. Als je niet kan lezen moet je het maar horen..

Ik vind het ronduit asociaal als je je hond bij iemand laat piessen of poepen, Hoveniers staan en werken in sommige tuinen, en die moeten alles met de hand doen, dadelijk pakken ze erin. Ik vind het not done..

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:28

prii schreef:
Hoezo?

Hoe moet ik ruiken dat mensen dat erg vinden? Niet iedereen denkt daar hetzelfde over..

Dan moeten ze maar een plaatje neerzetten dat ze daar niet van gedient zijn.

Ik kan me er niet druk om maken als een hond tegen ons hegje aanplast.

Ik kan me er ook niet druk om maken eerlijk gezegd maar let er wel op bij andermans heggen!

Nu het volgende, als ik hier een klein blokje maak met de hond dan kom ik heel veel situaties tegen á la rij huizen, weggetje ervoor, brede berm met kreupelhout.
Ik ben al 6 x (!!!!!!!!!)de afgelopen week op een zeer aso manier aangesproken als mijn hond keurig in de berm zijn behoeftes doet(klein en groot).
Want, wij kijken daarop uit mevrouw door onze ramen en we zien dat niet graag.
Ik weiger daar naar te luisteren, het is gemeentegrond dus sodemieter lekker op :Y)
Als ik daar rekening mee moest houden dan zou ik dus zelfs bij mijn avondrondje van 5 minuten naar het bos moeten(10 min lopen)maar daar mag je na zonsondergang niet meer komen.....
Wat zouden jullie hieraan doen>

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:30

@wildgirl, als mijn hond poept waar hij mag (van de gemeente) en het veldje ligt niet naast iemand zijn terras, zou ik er schijt aan hebben.

Hier wonen mensen waar het hondenveldje direct naast hun schutting begint, en daar wil ik best rekening mee houden, maar aan de andere kant van de weg? Jammer dan.