Is haar bench te klein? (Hond+Foto's)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 07:47

Chiqa schreef:
O daar kijk ik ook naar uit hoor, gewoon een mand. Die kan je altijd wel een plekkie geven, maar de verkoopster van vanmiddag boorde mij die droom weer direct de grond in voor mij, een bench koop je namelijk voor het leven. (Zijn haar woorden hoor niet de mijne)

Bedoelde ze niet gewoon dat een bench een levenlang meegaat? :P
Een bench hoeft helemaal niet voor het leven te zijn. Genoeg pups die als ze klein zijn in een bench slapen en als ze groter en verstandiger zijn gewoon lekker los in huis lopen. Mijn streven is het wel dat onze pup gewoon bij onze teef slaapt, maar zolang meneer zelfs zijn eigen bedje sloopt, zit dat er niet in :D

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:05

Chiqa schreef:
O daar kijk ik ook naar uit hoor, gewoon een mand. Die kan je altijd wel een plekkie geven, maar de verkoopster van vanmiddag boorde mij die droom weer direct de grond in voor mij, een bench koop je namelijk voor het leven. (Zijn haar woorden hoor niet de mijne)

Ik vond het overigens niet echt heel klantvriendelijk dat ze hem in eerste instantie niet terug wilden nemen

Idioot zeg je had hem toch alleen maar uitgepakt, onzin!!

Een bench koop je echt niet voor het leven hoor!!!
Hier ligt alles jonger dan ongeveer een maand of 8 in de bench s'nachts of als ik weg moet, daarna probeer ik of het los gaat, dat doe is tussendoor ook als ik ff weg moet.
Maar nu de jongste bijna 1 is ligt zij ook alweer een maand of 3 lekker los in de kamer.

Om ff op groot terug te komen, ik heb een 1 persoonsmatras voor ze liggen...maar ja ze liggen toch op de banken, 3 zits, 2,5 zits en de fauteuil hihi
Tja doggen he neemt veeeeel ruimte in!

XoNo

Re: Is haar bench te klein? (Hond+Foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:42

Je hebt ook wel een paar prachtige doggen Lady! :~ Super zeg! Hier ligt hij dus in de bijkeuken en tussendoor in de woonkamer. Gaat bijna altijd goed :P Hij moet er toch aan wennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:51

XoNo schreef:
Bedoelde ze niet gewoon dat een bench een levenlang meegaat?

Nee was dat maar waar, ze zei dat je een bench voor de rest van zijn leven koopt, en je niet zijn veilige plekje af mag nemen.
Geef toe, veilig is het. Had de benchh eerst achetr de bank gezet maar toen wilde ze dr niet in ze zag ons niet. Toen dus voor het raam zodat ze alles lan zien, ze veranderde van inelkaar gedoken hondje naar weer de eigen Donna.
Wist niet dat een mand/plek zo belangrijk voor een hond was.

Maar goed ik ben niet van plan haar dr hele leven dr in te houden hoor, als ik bv boodschappen ga doen laat ik dr al los in de kamer, en dat gaat over het algemeen goed. Ze heeft alleen een keer een gouden gids vermoord.
Maar voorlopig is het dus nog geen optie.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:04

ik moet zeggen dat ik het raar vind dat de deur naar binnen open kan gaan bij sommigen benches. wij hebben een labrador retvriever en als we de deur naar binnen zouden doen dan kan de hond er niet mee ruit lijkt mij.... :P ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:06

Naar binnen??? Nee dat is helemaal niet handig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 18:44

Volgens mij wordt er bedoeld dat er een deur aan de voor of achter kant kan zitten of aan de zijkant.
Of heb ik het verkeerd begrepen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 18:57

onley schreef:
aangezien honden best onvoorspelbaar kunnen zijn
zou ik mijn hond dus ook nooit zo los in huis willen hebben

enkel al voor het feit dat ze niet op de bank mogen en het dan toch doen ;)

krijgen ze eens een kolder in de kop en net even te blij worden
kunnen ze je brak best goed verbouwen zonder dat ze het eigenlijk in de gaten hebben :D

En ik zou mijn hond nooit alleen in een bench willen achterlaten nadat ik 2x meegemaakt heb dat honden (niet mijn honden overigens en 2 op zichzelf staande gebeurtenissen) met hun tanden achter de tralies bleven haken in de bench. Allebei was toezicht bij, maar 1 was niet snel genoeg los en had zijn kaak gebroken.
Moet er niet aan denken als zo'n hond dan nog 4 uur moet wachten voordat hij los is.

Dan maar liever een kapotte bank of verbouwd huis.
Blijbaar heb ik veel geluk en mijn ouders ook, altijd honden van pup af aan gewoon los alleen gelaten in huis en nooit wat verbouwd.
Een keer een boek gesloopd maar dat was mijn eigen schuld. :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:05

Brr, wat een horrorverhaal ThePast03! Nooit aan gedacht dat dat uberhaupt een risico kon zijn. :=
Ik ben zelf sowieso niet echt een benchmens, onze pup zit mooi in de bijkeuken, gezien zijn grootte is dat net een bench eigenlijk :D Bijkeuken is ongeveer 2,5x2m. Maar niets waar hij zich aan kan bezeren en niets wat hij kan slopen :) Ja, zijn eigen bed...en dat gebeurt regelmatig :D

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:26

XoNo schreef:
Brr, wat een horrorverhaal ThePast03! Nooit aan gedacht dat dat uberhaupt een risico kon zijn. :=
Ik ben zelf sowieso niet echt een benchmens, onze pup zit mooi in de bijkeuken, gezien zijn grootte is dat net een bench eigenlijk :D Bijkeuken is ongeveer 2,5x2m. Maar niets waar hij zich aan kan bezeren en niets wat hij kan slopen :) Ja, zijn eigen bed...en dat gebeurt regelmatig :D

Jij hebt dan ook geen pup, maar een pony :')

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:24

ik heb 2 AM.bullen, teefjes van nu 2 jaar die liggen altijd samen in de grootste bench maat. 's nachts, overdag zijn ze altijd los. Een van de twee dames vind het practig dingen te slopen die niet van haar zijn.......

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:43

Maatje 5 hebben wij ook voor onze Foxhound. Weet niet hoe groot je verwacht dat je hond word?

Bij de paarden hebben we grote boxers en dei hebben maatje 6 nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:48

LADPR ze zal niet veel groter meer worden, wel breder :) Ze is bijna een jaar dan stopt ze moet groeien in de hoogte, zal nog even wat foto's verzorgen :)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:50

ThePast03 schreef:
onley schreef:
aangezien honden best onvoorspelbaar kunnen zijn
zou ik mijn hond dus ook nooit zo los in huis willen hebben

enkel al voor het feit dat ze niet op de bank mogen en het dan toch doen ;)

krijgen ze eens een kolder in de kop en net even te blij worden
kunnen ze je brak best goed verbouwen zonder dat ze het eigenlijk in de gaten hebben :D

En ik zou mijn hond nooit alleen in een bench willen achterlaten nadat ik 2x meegemaakt heb dat honden (niet mijn honden overigens en 2 op zichzelf staande gebeurtenissen) met hun tanden achter de tralies bleven haken in de bench. Allebei was toezicht bij, maar 1 was niet snel genoeg los en had zijn kaak gebroken.
Moet er niet aan denken als zo'n hond dan nog 4 uur moet wachten voordat hij los is.

Dan maar liever een kapotte bank of verbouwd huis.
Blijbaar heb ik veel geluk en mijn ouders ook, altijd honden van pup af aan gewoon los alleen gelaten in huis en nooit wat verbouwd.
Een keer een boek gesloopd maar dat was mijn eigen schuld. :D

ben ik dan heel raar dat ik zeg dat ik ze liever met hun tand aan een tralie heb dan dat ze bv de bank opvreten met als gevolg een verstopping in de darmen, een operatie waar je U tegen zegt, en de kans op overleven klein is..??

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:51

Hmm dan is ze niet veel groter als die van ons, alleen word ze dan breder denk ik.

Die van ons doet het prima in maatje 5 in ieder geval.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:53

vind dit wel wat voor jullie chiqa :P
maar dan een maatje groter ;)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:58

Lima, en daar kom je nu pas mee :D :D Dagen op zoek naar een zwarte niet wetende dat er ook een roze bestond, arme dier dr ego is al zo gekraakt :Y)

LADPR; ik heb dus ook maatje 5 nu en dat ziet er een stuk bete ruit ze kan nu weer normaal zitten en liggen.

LimaMambo schreef:
ben ik dan heel raar dat ik zeg dat ik ze liever met hun tand aan een tralie heb dan dat ze bv de bank opvreten met als gevolg een verstopping in de darmen, een operatie waar je U tegen zegt, en de kans op overleven klein is..??

Dat is presies de reden waarom ik de bench tóch veiliger vindt ik denk dat de kans dat ze met hun kaak vast komt te zitten niet afweegt tegen de kansen die ze oplopen kan als ze kan gaan vreten/knagen aan meubulair of weet ik veel wat.
Wel schrikken ThePast03!!!!!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:59

Ohhh had neit begrepen dat je hem al gekocht hahaha

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:04

LimaMambo schreef:

Nee als je een hond hebt waarvan je weet dat die de bank sloopt (een pup laat je eerst maar heel even alleen en dat bouw je op, in die opbouwfase kom je er vanzelf achter of je hond dat soort dingen wel of niet doet) dan laat ik die ook niet alleen bij die bank. Dan zet ik hem in een slaapkamer, of als dat niet kan in de badkamer/keuken, waar geen dingen in bereik zijn waardoor de hond onnodig risico zou lopen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:31

Onze hond sloopt niet maar toch gaat hij s'nachts en als we weggaan in de bench, niks zieligs of gevaarlijsk aan.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:34

LADPR schreef:
Onze hond sloopt niet maar toch gaat hij s'nachts en als we weggaan in de bench, niks zieligs of gevaarlijsk aan.

Zeg toch ook nergens dat iemand anders het niet moet doen. Ik doe het niet meer nadat ik gezien heb hoe een hond zijn kaak brak en ik er niet aan zo moeten denken dat daar niemand bij geweest zou zijn op dat moment.

Iedereen moet gewoon zelf weten wat hij doet natuurlijk.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:36

Bench hoort een veilige fijne plek voor een hond te zijn, waar een hond zich lekker kan terug trekken en veilig kan slapen.

Dan vormt een bench geen enkel risico en halen honden ook geen gekke fratsen uit.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 00:02

LADPR schreef:
Bench hoort een veilige fijne plek voor een hond te zijn, waar een hond zich lekker kan terug trekken en veilig kan slapen.

Dan vormt een bench geen enkel risico en halen honden ook geen gekke fratsen uit.

Dat was het voor die honden en toch gebeurde die ongelukken.

Een huiskamer kan voor een hond ook een fijne plek zijn met ene mand waar hij zich lekker terug kan trekken en toch zijn er honden die gaan slopen.

Denk niet dat je van te voren kan voorspellen dat je hond in een bench nooit gekke fratsen zal uithalen.
Maar nogmaals iedereen die zich daar goed bij voelt moet vooral zijn hond in een bench stoppen zonder toezicht. Ik doe het niet.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 00:19

Vooral op de laatste foto is het duidelijk te zien dat je een grotere bench nodig hebt (had :P ). Als je het deurtje dicht zou doen dan zit haar oor ertussen :+

Heb de moeite gedaan heel het topic door te lezen dus vond mijn nuttloze opmerking wel gerechtvaardigd!

Super dat je een grotere bench gekocht hebt :)) Knappe hond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:07

Nou hier de foto's van haar nieuwe bench:

Moest dr storen tijdens dr middagdutje dus echt vrolijk kijkt ze niet :D

*ZIT!*
Afbeelding

Ze kan nu zonder te bukken dr inkruipen en kan met gemak rechtop zitten.
Afbeelding

*Liggen* Mwwwaaoooohh baasje mot dit echt.
Afbeelding

Ze kan nu met gemak languit liggen, maar ze blijft maar zo liggen;

Afbeelding